Ik heb nu niet met de volle concentratie gekeken, maar overdrijf je niet met je dwangneurose?
Die "blinde paniek" omdat iemand met pantoffels naar de auto loopt was toch gewoon een anekdote van de schoonbroer, toen ze ermee aan het lachen waren? Net zoals heel die uitleg over het verschil tussen buitenkledij, thuiskledij, en een pyjama? Allez misschien heb ik een stuk gemist, maar daar is toch niemand beginnen pannikeren omdat er een regel werd "overtreden"? En dan heb ik haar een vlek van een muur ofzo zien verwijderen nadat de gasten waren vertrokken. Dat fragment zal ook wel behouden zijn omdat het een beetje binnen het "typetje" past dat de programmamakers voor ogen hebben.
Ik herken daar gewoon veel Latijns-Amerikaanse gewoonten in: vrouwen maken zich meer op en smeren vaak dagelijks allerhande crèmekes (en snappen niet hoe sommige vrouwen hier het huis durven verlaten), "buiten" is vies en je moet binnen meteen pantoffels dragen (op hotel neemt mijn vrouw een douche met teenslippers aan), zaken binnen de relatie zoals conflicten worden niet met de buitenwereld gedeeld (haar reactie toen die kerel op huwelijksreis eens vertelde aan de groep dat ze haar toch wel lang opmaakte). Dan waarschijnlijk nog wat extra opletten voor de camera.
Die man stoort me bij momenten eigenlijk meer met zijn "ik ga 10 keer herhalen dat je je toch lang opmaakt en vreemde gewoonten hebt, maar dat stoort me niet want het is zo uniek, ...wacht ik zal het nog eens zeggen".