Blind Gekocht

Dat is gewoon het eerste koppel dat eindelijk de ballen gehad heeft om van dit programma te profiteren, wat ik ook gedaan had moest ik nog geen huis gehad hebben.

Met uw huidig budget een huis laten kopen en renoveren door het programma en het erna (ik zou 1jaar wachten) met een mooie winst verkopen. Erna uw droomhuis kopen met uw hoger budget, win win.
Ge zou dom zijn omdat niet te doen.

Zoals hierboven gezegd hebben zij ook nog eens hun huis voor een hoger budget dan verwacht verkocht zonder makelaarskost.
Ge gaat me echt niet wijsmaken dat die tijdens de opnames niet wisten dat papa ziek was/werd om dan na letterlijk 1 week!!! uw huis al te koop zetten. Kom op e.
Ze kwamen nochtans wel zeer sympathiek over:unsure:
gij denkt dat die mensen niet gescreend worden? De productie haalt zo'n mensen er snel uit ze.. Ze hadden gewoon een uitzonderlijke situatie met dat ze geen lening mochten aangaan. Da's interessant voor het programma

gij denkt dat die mensen niet gescreend worden? De productie haalt zo'n mensen er snel uit ze.. Ze hadden gewoon een uitzonderlijke situatie met dat ze geen lening mochten aangaan. Da's interessant voor het programma
Vertel mij eens hoe ge met screening op voorhand kunt weten of het koppel van gisteren wel 10jaar in hun woning blijft wonen?of dat ze het na 1 jaar gaan verkopen omdat ze hun er niet thuis voelen?

Zoals ge zelf zegt hadden die een goed/interessant profiel (geen lening/1e buitenlands koppel ). Het maakt play4 trouwens ook financieel geen hol uit hoe lang ge er blijft wonen, enkel de kijkcijfers tellen.

In help mijn man is een klusser(NL-versie) zijn er al een paar gepakt geweest die tijdens de opnames betrapt werden omdat ze met een fake verhaal afkwamen en gewoon geld wouden verdienen/gratis renovatie wouden krijgen. Dat is ook allemaal uitgezonden geweest omdat het fuzz veroorzaakt.

Laatst bewerkt:
Vertel mij eens hoe ge met screening op voorhand kunt weten of het koppel van gisteren wel 10jaar in hun woning blijft wonen?of dat ze het na 1 jaar gaan verkopen omdat ze hun er niet thuis voelen?

Zoals ge zelf zegt hadden die een goed/interessant profiel (geen lening/1e buitenlands koppel ). Het maakt play4 trouwens ook financieel geen hol uit hoe lang ge er blijft wonen, enkel de kijkcijfers tellen.

In help mijn man is een klusser(NL-versie) zijn er al een paar gepakt geweest die tijdens de opnames betrapt werden omdat ze met een fake verhaal afkwamen en gewoon geld wouden verdienen/gratis renovatie wouden krijgen. Dat is ook allemaal uitgezonden geweest omdat het fuzz veroorzaakt.
Uw antwoord staat in uw laatste paragraaf :) Er zullen wss tientallen koppels zich inschrijven die voldoende gescreend worden op hun levenssituatie en eventueel door de mand vallen als dat werkelijk hun intenties zijn.

Voor Play4 maakt het hun financieel niet uit, maar het programma draait om "boeehoe het is lelijk en al ons geld zit er in". Iemand die in het programma stapt met "doe maar, 't is toch niet voor ons" is niet volgens het concept en niet interessant voor Play4.

Als ge dit koppel vergelijkt met de andere. Die zouden nooit geselecteerd zijn als ze wél een lening konden aangaan. Ze hadden een perfect, groot huis waar ze content waren én het was zelfs hun eigendom. Ik weet niet in hoeverre de rest hun huis gekocht of gehuurd hadden?

Lesbisch koppel: gehuurd
Alleenstaande met kind van ontploft appartement: gehuurd
Koppel in kasteel gisteren: gehuurd
Nerd koppel: gehuurd
Koppel aan de zee: gehuurd

En wat ze gemeenschappelijk hebben: 't is of wel een stort of ze hebben een emotionele achtergrond

Laatst bewerkt:
Los van de vraag of het al dan niet eerlijk en / of netjes is verlopen, blijft het natuurlijk wel gewoon hun eigendom en doen ze ermee wat ze willen...

Los van wat iedereen van de actie vindt, verbaas het me eigenlijk gewoon dat er contractueel niet vastgelegd is dat zo'n huis niet verkocht mag worden binnen een bepaalde termijn. Want nu blijkt dat ge (ongeacht de reden) dat huis gewoon asap weer te koop kunt zetten, is er toch eigenlijk amper nog risico verbonden aan het programma he. Ik ging er altijd van uit dat die koppels sowieso wel langere tijd het huis moesten houden, maar nu zijt ge in het slechtste geval enkel de notariskosten etc kwijt als het u écht niet aanstaat (en die kunt ge met wat chance nog recupereren door de doorverkoop).

Los van wat iedereen van de actie vindt, verbaas het me eigenlijk gewoon dat er contractueel niet vastgelegd is dat zo'n huis niet verkocht mag worden binnen een bepaalde termijn. Want nu blijkt dat ge (ongeacht de reden) dat huis gewoon asap weer te koop kunt zetten, is er toch eigenlijk amper nog risico verbonden aan het programma he. Ik ging er altijd van uit dat die koppels sowieso wel langere tijd het huis moesten houden, maar nu zijt ge in het slechtste geval enkel de notariskosten etc kwijt als het u écht niet aanstaat (en die kunt ge met wat chance nog recupereren door de doorverkoop).
Inderdaad, dat was ook mijn eerste gedacht.

Die notariskosten maken toch niks uit, ge krijgt sowieso een pak meer huis voor uw geld. (Sponsoring, gratis interieurarchitect etc)

Vandaar dat die vrouw altijd wat in de schaduw bleef en precies niet helemaal achter haar man haar woorden stond ;)

Blind Gekocht, Huis Gemaakt enz zijn human interest shows. De emo maakt de show. Meer emo, des te beter. Bedenk dat constant een regisseur bepaalt wat er aandacht krijgt en wat niet. De deelnemers zetten zich te kijk in de hoop een meerwaarde te halen uit hun deelname. Bij Blind Gekocht is dat dan een woning vinden en gratis professionele (gesponsorde) hulp krijgen voor een (gedeeltelijke) renovatie. Wat me ergert in veel van dergelijke programma's is hoe een bepaalde klus voor een ongeloofwaardige kostprijs wordt geklaard en hoeveel er door 'professionelen' gerenoveerd wordt binnen het 'beschikbare budget'. Toon op het einde de afrekening eens met versie A 'met sponsoring' en versie B 'aan echte marktprijzen'. Je zou behoorlijk schrikken. Misleid door dergelijke verhalen gaan koppels een renovatiepand kopen, om daarna vast te stellen dat een kwalitatieve renovatie voor hen onbetaalbaar is en/of dat het hun renovatie-vaardigheden of draagkracht als koppel ver overschrijdt. Want er is dan geen Béa of Bart om hen voor een stommiteit te behoeden.

'ja we gaan bij mijn ouders inwonen'

'tis te zeggen in een appartement in de buurt'

'tis te zeggen Saleh heeft ons een droomhuis verkocht'

Als gij als kijker er op kickt dat mensen verplicht moeten wonen in een huis dat ze niet leuk vinden, dan is er echt wel iets mis met u als kijker. De andere partijen kan het echt niks schelen of dat nu ja 1 week of 39 jaar doorverkocht wordt hoor.
random dingen zeggen voegt niks toe hoor.
Ze gaven alletwee aan, zowel bij de oplevering als bij het gesprek over de verkoop, dat ze het een geweldig huis vonden.
dus niemand "verplicht mensen in een huis te wonen dat ze niet leuk vinden"

Nu nog even weten waar hun nieuwe huis ligt en de mop is compleet.
De makelaar in kwestie opereert rond Wilrijk en Hoboken. Allez stel nu dat hun nieuwe huis 10km verder ligt, dat is niet onoverkomelijk lijkt me dan om daar snel te geraken.
Zeer vreemd verhaal allemaal maar bon.

Ik hoop dat sommigen hier nog gaan kunnen slapen met deze schokkende gebeurtenis in hun leven.

Verder lijkt het programma ook veel sneller te gaan. Werd er vroeger niet meer getoond van de zoektocht, renovatie? Mochten die vroeger ook het huis langs buiten niet zien?

Verder lijkt het programma ook veel sneller te gaan. Werd er vroeger niet meer getoond van de zoektocht, renovatie? Mochten die vroeger ook het huis langs buiten niet zien?

Ja, ik heb ook het gevoel dat er veel minder getoond wordt van de verbouwingen. Raar, want het is door de product placement dat ze zo goedkoop kunnen renoveren. De interieurarchitecten komen ook niet meer langs (of het wordt in elk geval niet meer getoond) om na te gaan welke meubels ze gaan meepakken.

Ze zeggen dat ze er gaan inwonen. En dan zeggen ze dat het apart is. I smell bullshit.

irAZG5m.jpg

De vrouw gaat bij haar ouders inwonen, de man gaat met de kinderen in de buurt in een app wonen zodat moeder de vrouw wel nog makkelijk naar huis kan komen zonder dat ze nog een heel stuk met de auto moet rijden.

De vrouw gaat bij haar ouders inwonen, de man gaat met de kinderen in de buurt in een app wonen zodat moeder de vrouw wel nog makkelijk naar huis kan komen zonder dat ze nog een heel stuk met de auto moet rijden.
Nee de man gaat in een woning woning. De ouders wonen in een herenhuis waarbij de eerste verdieping kan gediend worden als een appartement met 4 slaapkamers.

"Ze blijven ook in hun nieuwe woning wonen tot de zomer" - de dementie van de papa was dan toch niet zo prioritair 🤡

Nee de man gaat in een woning woning. De ouders wonen in een herenhuis waarbij de eerste verdieping kan gediend worden als een appartement met 4 slaapkamers.

"Ze blijven ook in hun nieuwe woning wonen tot de zomer" - de dementie van de papa was dan toch niet zo prioritair 🤡
Ja want de zomer is nog ver weg. Waarschijnlijk tot de akte getekend is dus en ze het geld van hun verkoop hebben.

Ik heb een aantal berichten verwijderd. Kunnen we aub terug verder gaan met de discussie zonder de racismekaart te trekken? Als jullie dergelijke zaken willen bespreken zijn er reeds andere topics op dit forum. Onlangs werd in het film/tv subforum reeds de opmerking gemaakt dat we de voorkeur geven aan 'flexibel modereren' in dit onderdeel, maar als het te vaak de spuigaten uitloopt zullen we hier toch moeten van afstappen.

Ja want de zomer is nog ver weg. Waarschijnlijk tot de akte getekend is dus en ze het geld van hun verkoop hebben.
Ge zou denken dat ze al op het eerste verdiep kan gaan wonen. Dan is de dementerende papa maar een trap weg voor de dringende hulp die hij nodig heeft

Terug
Bovenaan