Blind Gekocht

Dus het willen zorgen voor je ouders is een slecht ding?
Het heen en weer rijden ging niet meer omdat ze te veel aanwezig moest zijn.

Het is mss omdat de westerse maatschappij graag alle zorg voor ouderen afschuift op de maatschappij met rusthuizen, thuisverpleging etc dat het niet kan dat iemand dat wel voor over heeft. Welke relatie gingen die twee nog hebben mocht z'n vrouw inwonen bij haar ouders?
Ik vond wat hij zei een mooie instelling die minder in onze cultuur aanwezig is: "zij hebben offers voor mij gebracht toen wij klein waren, nu is het onze beurt om offers te brengen".

Ze dachten dat bompa ging genezen zeker. Wat een bullshit... Indien je ouder effectief dementerend is, gebeurt dat niet van vandaag op morgen. Indien het om de één of andere reden (welke onbestaanbaar is in dit geval) toch als donderslag bij heldere hemel doordringt, zijn er toch andere oplossingen dan je kot te verkopen?

Ge neemt bompa bij u in huis tot hij komt te gaan, wat cru gezegd geen twee jaar meer zal duren indien hij effectief al zo vergevorderd is, ge laat hem op kortverblijf gaan in 't rusthuis -ah nee dat mag niet van hun religie-, ge verhuurt uw huis in de tussentijd -ah nee dat mag niet van hun religie-, ge schakelt hulp in van buitenaf -ah nee, dat mag niet van hun religie-.

Oei, waren ze niet mega ingeburgerd?

Hoe ge 't draait of keert, ge moet een kat een kat noemen, ze hebben willen cashen, en da's hun gelukt. No offense, wie kan er nu geen zakgeld gebruiken.
Wat voor zever zit jij hier nu allemaal te verkondigen? Wat is er verkeerd aan het zelf zorgen voor uw ouders ipv direct aan het alternatief denken nl. het rusthuis? Geldt enkel het materiële misschien zodat jij uw huis belangrijker vindt dan je eigen ouders?

Ze hebben er misschien 4 weken in gewoond, maar de inschrijving zal veel vroeger geweest zijn toen het met haar vader misschien veel beter ging, volgens mij zijn ze zelfs ingeschreven vóór corona.

En die bullshit dat verhuren niet mag van hun religie, onder welke steen leef jij?

Dementie is trouwens een ziekte die effectief heel rap kan gaan. Iemand met alzheimer kan jaren langzaamaan, beetje bij beetje, achteruit gaan. Waarbij het allemaal nog lijkt mee te vallen. Om dan plots in een paar weken helemaal niets meer te kunnen. Het is de meest klote ziekte die er bestaat, en ik heb er helaas al te vaak familieleden aan moeten afstaan. En gezien het in de familie zit, zal ik er dra ook weer geconfronteerd weer worden bij mijn moeder. Mantelzorg bij iemand met dementie is daarnaast ook waanzinnig, onmenselijk hard. Die mensen verdienen niets anders dan respect. Ik hoop dat ik later de kracht heb om er op die manier voor mijn ouders te zijn.

Da's hun goed recht he, maar het is respectloos naar de programma makers toe.
Allez kom :D

Play4 heeft duizenden extra clicks en Bea en Bart zijn ook gewoon betaald geweest, idem de installateurs van die mottige groene keuken.
Alsof die ook maar 1 seconde wakker liggen van het feit dat dat huis al terug verkocht is? Had de verkoop pas doorgegaan na het uitzenden van de laatste aflevering van dit seizoen (en er dus geen extra drama van gemaakt kon worden) had niemand het ooit geweten.
Straks ga je me nog vertellen dat Bea enkel in die business zit om mensen te helpen?

Uiteindelijk is, los van de sponsoring die je krijgt om met u smoel op tv te komen, dat huis nog steeds gekocht met die mensen hun eigen geld en dus hun eigendom. Met andere woorden, er is maar 1 iemand die ook maar 1 ding te zeggen heeft over dat huis en dat is dat gezin zelf. Al de rest is zever in pakskes.

Wat voor zever zit jij hier nu allemaal te verkondigen? Wat is er verkeerd aan het zelf zorgen voor uw ouders ipv direct aan het alternatief denken nl. het rusthuis? Geldt enkel het materiële misschien zodat jij uw huis belangrijker vindt dan je eigen ouders?

Ze hebben er misschien 4 weken in gewoond, maar de inschrijving zal veel vroeger geweest zijn toen het met haar vader misschien veel beter ging, volgens mij zijn ze zelfs ingeschreven vóór corona.

En die bullshit dat verhuren niet mag van hun religie, onder welke steen leef jij?
Zeg ik ergens dat er iets verkeerd is met het zelf zorgen voor uw ouders? Ik zeg dat het zéér drastisch is om daarvoor uw huis te verkopen, of gaan we allemaal naïef doen en laten uitschijnen dat het een evidentie is om uw huis te verkopen om voor uw ouders te zorgen, en er geen andere alternatieven bestaan, waarin je je woonst behoudt maar complementaire hulp inschakelt? Vooral indien ge er nog maar 4 weken in woont? Tuurlijk siert het die mensen dat ze die opoffering willen maken, maar laat ons nu niet doen alsof het een noodzaak is om dat huis te verkopen.

Het is trouwens (nogmaals) bullshit dat dementie zich ineens op een maand ontketent in die zin dat het niet te voorzien was dat ze extra hulp gingen moeten inschakelen. Ik werk zelf dagelijks met mensen met dementie en ken maar al te goed de realiteit, vandaar ook mijn referentie naar het rusthuis. Iedereen verschiet van mijn reactie, maar we hoeven rusthuizen ook niet te demoniseren alsof het "niet willen zorgen voor" uw ouder is. Deel van de mantelzorg en kwaliteitsvolle zorg bieden is net durven toegeven dat je zelf niet alle zorg op u kan nemen en hun een kwaliteitsvol levenseinde wilt bieden in de meest optimale setting.

Dus het willen zorgen voor je ouders is een slecht ding?
Het heen en weer rijden ging niet meer omdat ze te veel aanwezig moest zijn.

Het is mss omdat de westerse maatschappij graag alle zorg voor ouderen afschuift op de maatschappij met rusthuizen, thuisverpleging etc dat het niet kan dat iemand dat wel voor over heeft. Welke relatie gingen die twee nog hebben mocht z'n vrouw inwonen bij haar ouders?
Ja dat is exact wat mijn post zegt, zorgen voor je ouders is slecht :rolleyes:

Ik vind het net heel bewonderenswaardig dat ze zo voor haar vader gaat zorgen, dat is een zware verantwoordelijkheid om op te nemen. Ik vind het gewoon niet logisch dat ze daarvoor hun huis verkopen ipv de alternatieven.

"respectloos naar de programmamakers toe" mor allez :laugh:
Denk inderdaad dat de programmamakers heel gelukkig zijn met hun verhaal en deze 'plottwist'. Stel je voor dat ze gewoon tijdens de zoektocht van BEA al zeggen we stoppen ermee. Zijn de programmamakers dat stuk kwijt (en interessant verhaal want geen lening) en hebben zij geen huis want hun huis was al verkocht.

Volgens mij beseffen mensen niet hoe snel mensen plots kunnen aftakelen.

Misschien niet mooi om te doen naar alle moeite die er is in gestoken, maar die extra sensatie komt het programma zeker ten goede.

Nu ik begrijp die mensen niet goed in hun keuzes.
1. Oorspronkelijk huis verkopen nog voor ze zicht hebben op iets nieuw "omdat het te klein is".
2. Blind gekocht huis krijgen dat (hopelijk?) aan hun eisen en verwachting voldoet.
3. Huis na een maand achter de rug verkopen "omdat het te ver van de zieke vader is", om dan op een appartement te gaan kruipen vlak naast/dicht bij de zieke vader.

Dat appartement is dan plots niet te klein? Uw huis tijdelijk verhuren en iets in de buurt van de ouders huren, of een bijkomende kleine oudere auto kopen (tweedehands voor een paar 1000 €) waren geen oplossing voor zulk tijdelijk probleem? Als locatie dan echt zo essentieel was geef je dat toch als #1 prioriteit aan Bea. Dit komt echt wel over als een manier om te profiteren van de meerwaarde gerealiseerd op de gesponsorde renovaties aan dat huis.

Misschien niet mooi om te doen naar alle moeite die er is in gestoken, maar die extra sensatie komt het programma zeker ten goede.

Nu ik begrijp die mensen niet goed in hun keuzes.
1. Oorspronkelijk huis verkopen nog voor ze zicht hebben op iets nieuw "omdat het te klein is".
2. Blind gekocht huis krijgen dat (hopelijk?) aan hun eisen en verwachting voldoet.
3. Huis na een maand achter de rug verkopen "omdat het te ver van de zieke vader is", om dan op een appartement te gaan kruipen vlak naast/dicht bij de zieke vader.

Dat appartement is dan plots niet te klein? Uw huis tijdelijk verhuren en iets in de buurt van de ouders huren, of een bijkomende kleine oudere auto kopen (tweedehands voor een paar 1000 €) waren geen oplossing voor zulk tijdelijk probleem? Als locatie dan echt zo essentieel was geef je dat toch als #1 prioriteit aan Bea. Dit komt echt wel over als een manier om te profiteren van de meerwaarde gerealiseerd op de gesponsorde renovaties aan dat huis.
Ze hebben echt wel gezegd dat de locatie belangrijk was. Je zag dat ook aan hun gezicht als vermeld werd dat het toch Hoboken was geworden. Ze hebben gezegd dat Hoboken voor hun de laatste optie was.
Heel de situatie was niet eenvoudig, zij hebben nooit hun woning gezien voor de renovatie. Mogelijk heeft Bea very last minute moeten knopen doorhakken die niet helemaal de wensen van het koppel tegemoet kwamen.

Zoals eerder vermeld is en blijft het hun geld en hun eigendom. Wie zijn wij om voor hun te bepalen wat ze ermee moeten doen?
Wij kunnen ons niet inbeelden wat het is om een huis te moeten aanvaarden waar we nooit eerder geweest zijn. Dus zo gek lijkt het mij niet dat ze het verkopen. Waar de ene persoon misschien wat conservatiever is en eerst zal proberen pendelen/verhuren, zal voor de andere de familie-waarde zwaarder doorwegen.

Amai, mooi om te zien hoe logisch iedereen het hier vindt dat je zomaar kan zorgen voor je zieke ouders..
Probleem is dat de meeste van ons beiden moeten gaan werken en er daar dus niet zomaar een optie voor is.

Nu aan de andere kant.. met 60K te verdienen op 4 weken tijd kun je idd wel een paar jaar thuis blijven.

Ze verdienen geen 60k op vier weken tijd. Daar zijn ook genoeg kosten aan verbonden. Laat staan dat ze de vraagprijs effectief krijgen

Amai, mooi om te zien hoe logisch iedereen het hier vindt dat je zomaar kan zorgen voor je zieke ouders..
Probleem is dat de meeste van ons beiden moeten gaan werken en er daar dus niet zomaar een optie voor is.

Nu aan de andere kant.. met 60K te verdienen op 4 weken tijd kun je idd wel een paar jaar thuis blijven.
Als zij ervoor kiest om niet te gaan werken + nu krijg je ook een premie van de overheid om mantelzorg te doen, wie zijn wij dan om te oordelen als zij hiervoor kiezen?

Huis is afbetaald + haar man gaat nog steeds gaan werken, dan is die optie die zij kiest voor mij het meest logische, zeker als het over uw eigen ouders gaat.

Kan allemaal wel goed zijn enzo (al leek een goedkope auto van 5k kopen me een makkelijkere oplossing), maar
1) waarom licht je de programmamakers niet in? Is maar net zo vriendelijk. Pleit niet in hun voordeel dat het zonder enige communicatie te koop stond.
2) waarom laat je het dan op z'n minst niet door Bea haar kantoor verkopen? Die had bij de verkoop van hun eerste huis meer opgebracht dan ze verwacht hadden en zou maar net zo vriendelijk zijn. Pleit niet in hun voordeel. Lijkt alsof ze het onder de radar wouden doen.

En dan neig ik toch naar...even snel de winst gepakt. Mogelijks wel degelijk ingegeven door een familiale situatie.
Niet vergeten...ook geen makelaarskost moeten betalen voor de eerste verkoop.

Dat is gewoon het eerste koppel dat eindelijk de ballen gehad heeft om van dit programma te profiteren, wat ik ook gedaan had moest ik nog geen huis gehad hebben.

Met uw huidig budget een huis laten kopen en renoveren door het programma en het erna (ik zou 1jaar wachten) met een mooie winst verkopen. Erna uw droomhuis kopen met uw hoger budget, win win.
Ge zou dom zijn omdat niet te doen.

Zoals hierboven gezegd hebben zij ook nog eens hun huis voor een hoger budget dan verwacht verkocht zonder makelaarskost.
Ge gaat me echt niet wijsmaken dat die tijdens de opnames niet wisten dat papa ziek was/werd om dan na letterlijk 1 week!!! uw huis al te koop zetten. Kom op e.
Ze kwamen nochtans wel zeer sympathiek over:unsure:

Dat is gewoon het eerste koppel dat eindelijk de ballen gehad heeft om van dit programma te profiteren, wat ik ook gedaan had moest ik nog geen huis gehad hebben.

Met uw huidig budget een huis laten kopen en renoveren door het programma en het erna (ik zou 1jaar wachten) met een mooie winst verkopen. Erna uw droomhuis kopen met uw hoger budget, win win.
Ge zou dom zijn omdat niet te doen.

Zoals hierboven gezegd hebben zij ook nog eens hun huis voor een hoger budget dan verwacht verkocht zonder makelaarskost.
Ge gaat me echt niet wijsmaken dat die tijdens de opnames niet wisten dat papa ziek was/werd om dan na letterlijk 1 week!!! uw huis al te koop zetten. Kom op e.

Niet iedereen denkt op die manier over een huis na, als pure investering, maar ook gewoon als 'thuis' zonder over al het financiële na te denken.

Terug
Bovenaan