Blind Gekocht

En zeker dit koppel. Zelf hun huis niet kunnen verkopen door hun religie. Aangezien het al te koop staat, hebben ze al een huis gevonden? Welk budget?
het is is niet door hun religie dat ze hun huis niet kunnen verkopen? Ze willen/mogen geen lening aangaan, dus geen overbruggingskrediet. Dus hun huis moet eerst verkocht zijn voor ze iets anders kunnen kopen.

Ze doen mee omdat ze niet mogen lenen en ze dus eerst hun huis moeten verkopen. Ik dacht dat elke akte 3 maand nodig had om te overlijden, maar soit daar kan je natuurlijk wat mee spelen. Maar ze moeten dus eerst huis verkopen, dan nieuw huis kopen en nog eens zien dat die aaneensluitend zijn voor hun geld. Dus qua zelf verbouwen terwijl je er niet in woont is er eigenlijk geen ruimte. En ook voor programma was er dus geen tijd om te verbouwen.

Maar er is wel verbouwd? Dat was de reden dat ze niet konden gaan zien - omdat ze direct begonnen zijn (door de weinig tijd). Er was an sich gewoon niet zo veel werk aan het huis (en sowieso niets structureel in de kamers boven/badkamers)

het is is niet door hun religie dat ze hun huis niet kunnen verkopen? Ze willen/mogen geen lening aangaan, dus geen overbruggingskrediet. Dus hun huis moet eerst verkocht zijn voor ze iets anders kunnen kopen.
Dus.. door hun religie? Ze konden het niet zelf vandaar dat ze hulp hebben ingeroepen

Dus.. door hun religie? Ze konden het niet zelf vandaar dat ze hulp hebben ingeroepen
Ze kunnen dat evengoed via een gewone makelaar doen - zoals ze nu blijkbaar doen - of zelf te koop zetten en zoeken. Het gebeurt wel vaker dat een huis verkocht wordt waar de oorspronkelijke bewoners nog een tijdje in blijven wonen na het verlijden van de akte. Dat komt ge dan overeen met een huurvergoeding (was nu ook gebeurd denk ik want ze spraken van hun eigen huis huren).

De reden waarom ze meededen aan blind gekocht is niet hun religie, maar omdat ze
- niet vonden wat ze wouden
- er tegenop zagen om zelf de rompslomp van verkopen/kopen uit te voeren
- dachten dat ze een betere deal zouden kunnen krijgen via het programma

... net zoals elk ander koppel/gezin dat meedoet. Die kunnen toch evengoed zelf een huis kopen?

want een gewoon Vlaamsch gezin verkoopt zijn huis altijd zelf?
Huis verkopen op zich is geen probleem, maar om ondertussen nog een ander huis te zoeken zonder te weten wat het budget is, is een ander paar mouwen. Bea zei zelf dat ze dit nog nooit had meegemaakt, laat staan dat andere makelaars dit dagelijks tegenkomen.

En dat is mijn punt. Zo'n mensen nemen deel aan het programma want ze hebben moeite met het vinden van een huis (zij het door smaak, budget, ...) en niet omdat ze snel wat winst willen halen door te verkopen

Huis verkopen op zich is geen probleem, maar om ondertussen nog een ander huis te zoeken zonder te weten wat het budget is, is een ander paar mouwen. Bea zei zelf dat ze dit nog nooit had meegemaakt, laat staan dat andere makelaars dit dagelijks tegenkomen.

En dat is mijn punt. Zo'n mensen nemen deel aan het programma want ze hebben moeite met het vinden van een huis (zij het door smaak, budget, ...) en niet omdat ze snel wat winst willen halen door te verkopen
opnieuw: gezien het juist zo moeilijk is voor dit gezin om een nieuw huis te kopen (omdat eerst hun huidig verkocht moet worden) + 4 kinderen dus groter huis nodig voor een beperkt budget, waarom zouden zij juist snel wat winst willen halen door dat 2 keer te moeten doen? En nu dus opnieuw in die onzekerheid te moeten leven (niet weten welk budget, wachten tot het verkocht is en dan snel snel iets anders moeten zoeken)

Ze kunnen dat evengoed via een gewone makelaar doen - zoals ze nu blijkbaar doen - of zelf te koop zetten en zoeken. Het gebeurt wel vaker dat een huis verkocht wordt waar de oorspronkelijke bewoners nog een tijdje in blijven wonen na het verlijden van de akte. Dat komt ge dan overeen met een huurvergoeding (was nu ook gebeurd denk ik want ze spraken van hun eigen huis huren).

De reden waarom ze meededen aan blind gekocht is niet hun religie, maar omdat ze
- niet vonden wat ze wouden
- er tegenop zagen om zelf de rompslomp van verkopen/kopen uit te voeren
- dachten dat ze een betere deal zouden kunnen krijgen via het programma

... net zoals elk ander koppel/gezin dat meedoet. Die kunnen toch evengoed zelf een huis kopen?
Euh nee ze hadden al paar keer iets gevonden maar dan moest de verkoper wel eerst wachten tot ze hun eigen huis hadden verkocht en ja dat willen die niet.

opnieuw: gezien het juist zo moeilijk is voor dit gezin om een nieuw huis te kopen (omdat eerst hun huidig verkocht moet worden) + 4 kinderen dus groter huis nodig voor een beperkt budget, waarom zouden zij juist snel wat winst willen halen door dat 2 keer te moeten doen? En nu dus opnieuw in die onzekerheid te moeten leven (niet weten welk budget, wachten tot het verkocht is en dan snel snel iets anders moeten zoeken)
opnieuw: da's mijn punt. Zij doen niet mee om snel winst te halen. Ik reageerde op iemand die zei dat hij niet verbaasd zou zijn dat mensen meedoen om met winst te verkopen, maar da's niet hun doelpubliek.

Mss moeten wij meedoen: allemaal 1000 euro in potteke, pakt dat we zo 300k ophalen
Dan gaan we naar 4 en zeggen: hier 300k, koop een huis, verbouw het en verkoop het dan met winst.

En de winst is voor de kosten van beyond gaming!

opnieuw: da's mijn punt. Zij doen niet mee om snel winst te halen. Ik reageerde op iemand die zei dat hij niet verbaasd zou zijn dat mensen meedoen om met winst te verkopen, maar da's niet hun doelpubliek.
Ok, blijkbaar beetje interpretatieproblemen bij uw laatste posts :v

Het gemak waarmee sommigen er van uit gaat dat ze zich wel moeten ingeschreven hebben in dat programma om te 'profiteren' en in het proces hun 4 kinderen ook nog eens opnieuw de stress zouden aandoen van weeral te verhuizen maakt het heel duidelijk vanuit welke hoek ge komt, hoeft niet te doen alsof de racistische ondertoon hier gehallucineerd wordt hoor.

Is hetzelfde als dat hele Kouakibi verhaal, op zich is er niks mis mee dat een fraudeur veroordeeld wordt, maar we gaan niet doen alsof de hevigheid van de reacties op dat hele verhaal niet vermengd zijn met een ander, veel lelijker gevoel dat nog steeds heerst in de onderbuik van de maatschappij. Ook al zijt ge maar 10% 'kritischer' (want dat is in mijn ervaring graag hoe mensen zichzelf zien) voor een moslim dan voor een belg, dat is nog steeds racisme. Is gewoon heel gemakkelijk om het achteraf te doen alsof uw neus bloedt, in andere gevallen hebben veel mensen het niet eens van zichzelf door.

/rant

Sorry, maar dit pik ik niet. Ofwel maak je die beschuldigingen effectief hard, ofwel neem je ze terug. Maar om hier even de thread binnen te wandelen en terloops mensen van racisme te gaan beschuldigen slaagt werkelijk nergens op.

of ze hebben al een ander duurder huis kunnen scoren en iets getekend/voorschot gestort waar ze nog niet direct in moeten en dus tijd hebben om dit te verkopen.

Als die mensen nu 50k rijker zijn geworden door Telenet is hun dat gegund!
Uiteindelijk veel tralala voor niks.

Laatst bewerkt:
Ge leest wat op social media nu hoor. Blijkbaar zou de kritiek op de snelle doorverkoop alleen komen omdat dit koppel Marokkanen zijn! Racisme dus!

Je leest ook dat ze het huis verkopen omdat ze zich er echt niet thuis in voelen, weinig licht en een buurt die hun niet aanspreekt.

Je leest ook dat ze het verkopen omdat de Imam heeft gezegd dat een huis kopen/wonen met sponsoring door kafir reclamemakers en televisiezender even haram is dan een lening nemen.

Sommigen zeggen dat hij het verkoopt om winst te maken. Nu daar ben ik niet mee akkoord want de winst is al gemaakt vanaf hij dit huis ontvangt. De winst is niet pas gemaakt vanaf het verkocht wordt, behalve als hij nu terug in zijn oud goedkoper huis zou gaan wonen maar dat gaat niet gebeuren.

Kunt ge u inbeelden dat ge met dat soort bullshit moet bezighouden bij de aankoop van een huis.

Het bleek uiteindelijk toch een situatie met een dementerende vader (die wss heel snel achteruit ging) voor het koppel in Hoboken. Het huis is ondertussen verkocht.

Terug
Bovenaan