Blind Gekocht

Ge weet helemaal niets van hun beweegredenen en gezien het huis nog niet verkocht is hebben ze nog niet eens iets verdiend. Hou het gewoon een beetje deftig, hoe moeilijk dat ook is voor u.
En jij weet ze wel? En jij weet ook of whatever welk verhaaltje er volgende week verteld wordt of het dan wel effectief zo is?

En als er een deftige reden is om te verkopen waarom lappen ze er dan 60k bij?

En je hautain toontje mag je ook voor jezelf houden hoe moeilijk dat ook is voor u. Want ik zeg hier niets die niet deftig is. Maar dat je zelf graag altijd een grote mond op zet weten we ondertussen al.

En jij weet ze wel? En jij weet ook of whatever welk verhaaltje er volgende week verteld wordt of het dan wel effectief zo is?

En als er een deftige reden is om te verkopen waarom lappen ze er dan 60k bij?

En je hautain toontje mag je ook voor jezelf houden hoe moeilijk dat ook is voor u.
Beweer ik dat ik het weet?

En uiteraard is dat huis meer waard na de werken in blind gekocht. Daar is danig gesponsord dus er zit meer in dan hun budget. Of het zoveel waard is als waarvoor het nu te koop staat? Geen idee, bij huizen hang het altijd af van de markt. Het is maar wat de zot eraan wilt geven.

Ik dacht dat ge mij graag zo had, maar ik zie dat nu Mulan in uw leven is, ik weer op de veestapel sta bij de rest van de vrouwen :(

Beweer ik dat ik het weet?

En uiteraard is dat huis meer waard na de werken in blind gekocht. Daar is danig gesponsord dus er zit meer in dan hun budget. Of het zoveel waard is als waarvoor het nu te koop staat? Geen idee, bij huizen hang het altijd af van de markt. Het is maar wat de zot eraan wilt geven.

Ik dacht dat ge mij graag zo had, maar ik zie dat nu Mulan in uw leven is, ik weer op de veestapel sta bij de rest van de vrouwen :(
Ik zie je nog altijd graag. Mulan was gewoon een verzetje omdat jij altijd zo hard to get speelt.

Gelukkig zat hier geen geld van de belastingsbetaler om jongeren in nood te helpen. Ze doen wat ze willen. Als dat betekent programma's uitmelken then so be it. In de mol doen er mee die de groepspot graag wegsmijten, in dit programma doen er mee die hun deels gesponsord huis willen verkopen om nog een beter huis te kunnen kopen.

En imo hadden zij gewoon nog meer moeten bieden op die "droomwoning" van hun in de buurt, zoals die mensen ook zelf aangaven. Die vent kon wel klussen dat had hij al bewezen in dat vorig huis. Maar ja dan had hun design architectje geen scandinavisch groene keuken kunnen zetten met berberse slaapkamers.
4 kinderen, dus daar zit weldegelijk geld van de belastingbetaler #justsaying. (En krijgt VTM ook geen geld van ons?)

Ze hadden ook zelf dat ander huis kunnen kopen natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Gewoon fyi, die berberse stijl is niet speciaal duur hewm, gezien het koppel zal het sowieso wel berberse invloeden gehad hebben :unsure:

Op de winst zullen ze misschien ook wel belastingen moeten betalen

Maar vooral: dafuq maakt het uit huiseigenaars beslissen hun huis te kopen :lol:

Ik verschiet er eerlijk gezegd van dat het niet meer gebeurd. 9/10 had ik het ook gedaan mocht ik meegedaan hebben aan zo'n programma trouwens.
Uiteindelijk zit je quasi altijd met een huis opgescheept dat er goed uit ziet maar waar de (soms) nodige structurele verbouwingen/isolatie niet gebeurd zijn omdat ze daar geen sponsor voor hadden. En vaak nog op een locatie waar je zelf niet warm van wordt. Als je dat dan kan verkopen met 40K winst zodat u budget wel groot genoeg is om een huis te kopen dat je echt ziet zitten, waarom niet?

Je merkt aan de kandidaten dat er meer mensen snappen dat je gewoon meer huis voor u geld krijgt als je het laat aankleden door Bart (omdat die nu eenmaal keukens en badkamers aan de helft vd prijs kan kopen en ze gratis kan laten plaatsen) dus ik snap het volledig.

Slim gespeeld en volledig te begrijpen.

Ik verschiet er eerlijk gezegd van dat het niet meer gebeurd. 9/10 had ik het ook gedaan mocht ik meegedaan hebben aan zo'n programma trouwens.
Uiteindelijk zit je quasi altijd met een huis opgescheept dat er goed uit ziet maar waar de (soms) nodige structurele verbouwingen/isolatie niet gebeurd zijn omdat ze daar geen sponsor voor hadden. En vaak nog op een locatie waar je zelf niet warm van wordt. Als je dat dan kan verkopen met 40K winst zodat u budget wel groot genoeg is om een huis te kopen dat je echt ziet zitten, waarom niet?

Je merkt aan de kandidaten dat er meer mensen snappen dat je gewoon meer huis voor u geld krijgt als je het laat aankleden door Bart (omdat die nu eenmaal keukens en badkamers aan de helft vd prijs kan kopen en ze gratis kan laten plaatsen) dus ik snap het volledig.

Slim gespeeld en volledig te begrijpen.
De mensen die meedoen zijn degene die al 100 huizen bezocht hebben en nog niets gevonden hebben omdat ze onrealistische verwachtingen hebben. Laat staan dat ze nu wel iet vinden voor die paar tienduizenden winst, en wat voor iet? Een iets duurder huis is daarvoor ook niet volledig gerenoveerd.

En zeker dit koppel. Zelf hun huis niet kunnen verkopen door hun religie. Aangezien het al te koop staat, hebben ze al een huis gevonden? Welk budget?

We mogen van ons geloof niet lenen bij een bank met intrest!
Maar profiteren van andere mogen we wel :unsure:
Die raciale insteek zit toch vooral in jouw hoofd hoor.
Het gemak waarmee sommigen er van uit gaat dat ze zich wel moeten ingeschreven hebben in dat programma om te 'profiteren' en in het proces hun 4 kinderen ook nog eens opnieuw de stress zouden aandoen van weeral te verhuizen maakt het heel duidelijk vanuit welke hoek ge komt, hoeft niet te doen alsof de racistische ondertoon hier gehallucineerd wordt hoor.

Is hetzelfde als dat hele Kouakibi verhaal, op zich is er niks mis mee dat een fraudeur veroordeeld wordt, maar we gaan niet doen alsof de hevigheid van de reacties op dat hele verhaal niet vermengd zijn met een ander, veel lelijker gevoel dat nog steeds heerst in de onderbuik van de maatschappij. Ook al zijt ge maar 10% 'kritischer' (want dat is in mijn ervaring graag hoe mensen zichzelf zien) voor een moslim dan voor een belg, dat is nog steeds racisme. Is gewoon heel gemakkelijk om het achteraf te doen alsof uw neus bloedt, in andere gevallen hebben veel mensen het niet eens van zichzelf door.

/rant

Gelukkig zat hier geen geld van de belastingsbetaler om jongeren in nood te helpen. Ze doen wat ze willen. Als dat betekent programma's uitmelken then so be it. In de mol doen er mee die de groepspot graag wegsmijten, in dit programma doen er mee die hun deels gesponsord huis willen verkopen om nog een beter huis te kunnen kopen.

En imo hadden zij gewoon nog meer moeten bieden op die "droomwoning" van hun in de buurt, zoals die mensen ook zelf aangaven. Die vent kon wel klussen dat had hij al bewezen in dat vorig huis. Maar ja dan had hun design architectje geen scandinavisch groene keuken kunnen zetten met berberse slaapkamers.
het concept van het programma is "kandidaten geven hun geld aan ons, wij kopen een huis en verbouwen het"
zij hebben er al van kunnen maken "wij verkopen het huis van de kandidaten om geld te hebben om een ander huis te kopen en te verbouwen"

als ge dan nog het deel verbouwen kunt weg doen, moet ge niet aan het programma mee doen he. want dan zit ge gewoon een huis te kopen via een makelaar, die betaald wordt door de TV-zender.
slim gespeeld, dat wel, maar 't is niet de bedoeling van het programma he
4 kinderen, dus daar zit weldegelijk geld van de belastingbetaler #justsaying. (En krijgt VTM ook geen geld van ons?)
nee, VTM zorgt er zelfs voor dat VRT minder geld krijgt van "ons" door constant te zagen over oneerlijke concurrentie (terwijl ze zelf door hun sponsors altijd het meeste geld hebben gehad, vraag maar aan Jacques Vermeire)

Volgende week zullen we wel horen waarom zeker? Kobe Ilsen is eens gaan horen.

het concept van het programma is "kandidaten geven hun geld aan ons, wij kopen een huis en verbouwen het"
zij hebben er al van kunnen maken "wij verkopen het huis van de kandidaten om geld te hebben om een ander huis te kopen en te verbouwen"

als ge dan nog het deel verbouwen kunt weg doen, moet ge niet aan het programma mee doen he. want dan zit ge gewoon een huis te kopen via een makelaar, die betaald wordt door de TV-zender.
slim gespeeld, dat wel, maar 't is niet de bedoeling van het programma he

Dit dus.

Ze doen niets verkeerd he, en het is slim gespeeld, maar als dit de trend wordt gaat het resultaat zijn dat VTM er gewoon mee kapt. Dat zou dan ook weer jammer zijn want in de basis vind ik het wel een leuk programma. Misschien moeten ze echt terug gaan focussen op de probleemgevallen ipv "ik zoek een ander huis want ik ben nen tammekloot maar bon mijn vriendin wil niet dat ik nog game in de slaapkamer dus mjeh."

Natuurlijk nog even een disclaimer toevoegen: als die mensen nu echt een heel duidelijke/gegronde reden hadden om te verkopen, dat kan dan weer best he. Het zou alleen jammer zijn mocht het ff gewoon plat winst meepakken zijn.

Natuurlijk niet, ze hadden een contract met vtm voor “blind gekocht”.
VTM zorgt er zelfs voor dat VRT minder geld krijgt van "ons" door constant te zagen over oneerlijke concurrentie (terwijl ze zelf door hun sponsors altijd het meeste geld hebben gehad, vraag maar aan Jacques Vermeire)
Ze doen niets verkeerd he, en het is slim gespeeld, maar als dit de trend wordt gaat het resultaat zijn dat VTM er gewoon mee kapt.
't Is op Play4 :unsure:

En er maar blijven van uitgaan dat het een doelbewuste zet is... We zien volgende week wel. Als ik me goed herinner hebben ze uiteindelijk een huis gekocht waarin amper is verbouwd, misschien de keuken maar ernaast? Het was verre van een ideaal proces, dat is duidelijk, dus de uitkomst is misschien maar normaal.

nee, VTM zorgt er zelfs voor dat VRT minder geld krijgt van "ons" door constant te zagen over oneerlijke concurrentie (terwijl ze zelf door hun sponsors altijd het meeste geld hebben gehad, vraag maar aan Jacques Vermeire)

Volgende week zullen we wel horen waarom zeker? Kobe Ilsen is eens gaan horen.

Snel voorbeeld van subsidies aan VTM
Maar die maken deel uit van ganse groep waaronder ook kranten vallen. https://www.dewereldmorgen.be/artik...gen-elk-jaar-350-miljoen-euro-overheidssteun/

Maar soit dit programma is op 4 zeker :p

Ze doen mee omdat ze niet mogen lenen en ze dus eerst hun huis moeten verkopen. Ik dacht dat elke akte 3 maand nodig had om te overlijden, maar soit daar kan je natuurlijk wat mee spelen. Maar ze moeten dus eerst huis verkopen, dan nieuw huis kopen en nog eens zien dat die aaneensluitend zijn voor hun geld. Dus qua zelf verbouwen terwijl je er niet in woont is er eigenlijk geen ruimte. En ook voor programma was er dus geen tijd om te verbouwen.

En ik zou exact hetzelfde reageren moesten ze Jozef en Maria noemen.

Of vtm trekt er zich niets van aan want het is weer voer voor discussie en dus wat extra kijkcijfertjes.

De Nederlandse versie van Blind Gekocht is trouwens een pak beter.

Ik denk dat Kobe wel een plausibel verhaal te horen zal krijgen. Bvb dat de woning niet ideaal is gelegen voor jonge kinderen, de Umicore fabriek die lood uitstoot is niet ver ervan, hoewel ze niet rechtstreeks in de danger zone van Moretusburg zitten. Een familiale crisis is ook niet uitgesloten, iemand plots overleden aan corona en het gezin moet door omstandigheden ergens anders verhuizen ter ondersteuning.

Terug
Bovenaan