Blind Gekocht

Ik vind het eerder verrassend dat dat niet meer gebeurt? Of we weten het gewoon niet... Ik kan me perfect inbeelden dat je gewoon geen klik hebt met die woning, of het interieur... En dan is het lastig

Ik vind het eerder verrassend dat dat niet meer gebeurt? Of we weten het gewoon niet... Ik kan me perfect inbeelden dat je gewoon geen klik hebt met die woning, of het interieur... En dan is het lastig
Zeker als je geen preview hebt gekregen. Want de architect gaat eigenlijk aan de slag met de opmerkingen/wensen die in het eerste bezoek worden gebracht.

Zouden die mensen van Londerzeel nognm altijd in hun woning wonen? Ik kan me herinneren dat die toch ook vrij snel zeiden van "binnen een paar jaar toch maar iets anders kopen"

Wat mij vooral opvalt, is de omschrijving als een huis met hoog pinterest-gehalte. Ben nieuwsgierig naar de reden voor verkoop.
Ja dat viel mij ook op, maar ik vermoed dat ze die beschrijving niet zelf geschreven hebben

nu, an sich mogen die uiteraard verkopen ik vind het gewoon frappant wetende dat het zo moeilijk was om een geschikt huis te vinden voor hen, voor het budget dat ze hadden + dat ze niet kunnen lenen/overbruggingskrediet aangaan dus dan zouden ze weer heel het spelletje van eigen huis reeds verkopen voor ze kunnen zoeken moeten doen en plezant lijkt mij dat toch niet.

Zeker als je geen preview hebt gekregen. Want de architect gaat eigenlijk aan de slag met de opmerkingen/wensen die in het eerste bezoek worden gebracht.

Is dat? Ik heb de indruk dat ze daar meestal niet echt naar kijken

Als ge met uw interieur geen klik hebt dan verkoopt ge toch niet? :p

Dat van dat lesbisch koppel en die extra centjes leek mij ook enorm in scène gezet. Hij ging dat zogezegd schoorvoetend gaan vragen en dan zeggen zij in het interview dat ze na het bezoek al beginnen denken waren en rekenen voor extra centjes...
Ik denk dus dat ze zelf hebben laten weten dat ze eventueel nog wel wat extra konden voorzien :')

Misschien eens de situatie afwachten..?
100k meer vragen dan het u gekost heeft, dan maakt de situatie toch niet uit?
Dat van dat lesbisch koppel en die extra centjes leek mij ook enorm in scène gezet. Hij ging dat zogezegd schoorvoetend gaan vragen en dan zeggen zij in het interview dat ze na het bezoek al beginnen denken waren en rekenen voor extra centjes...
Ik denk dus dat ze zelf hebben laten weten dat ze eventueel nog wel wat extra konden voorzien :')
Uiteraard hadden die dat laten weten

100k meer vragen dan het u gekost heeft, dan maakt de situatie toch niet uit?
100k meer? dat huis stond sowieso al aan 315 en ze hebben er sowieso 291+30(?) (=vooropgesteld budget) er in gestoken; toch een beetje ruim aant rekenen daar

(en het is nog niet verkocht hé, ge kunt vragen wat ge wilt :v)

Als ge met uw interieur geen klik hebt dan verkoopt ge toch niet? :p

En waarom niet? Ze hebben net heel uw budget opgesoupeerd aan woning en interieur. Als ge dan terechtkomt in een woning waar het u gewoon echt niet aanstaat, en ge hebt geen geld meer om het aan te passen naar uw goesting...

Ik vermoed ook wel dat ze het te koop hebben gezet omdat ze iets anders hebben gevonden.

Is dat? Ik heb de indruk dat ze daar meestal niet echt naar kijken

De muur afbreken van het huis in Antwerpen (moeder met zoon) voor de open keuken te creëren, terwijl dit pas gerenoveerd was.
De keuken verplaatsen naar het midden voor het koppel uit Blankenberge.
De muur van de keuken wat afkappen voor het koppel uit Lier dat we volgende week zullen zien.

Zo zijn er nog enkele voorbeelden waarschijnlijk waar de architect nooit geld zou aan spenderen wegens functioneel perfect al in orde, maar de kopers hebben andere voorkeur.

De muur afbreken van het huis in Antwerpen (moeder met zoon) voor de open keuken te creëren, terwijl dit pas gerenoveerd was.
De keuken verplaatsen naar het midden voor het koppel uit Blankenberge.
De muur van de keuken wat afkappen voor het koppel uit Lier dat we volgende week zullen zien.

Zo zijn er nog enkele voorbeelden waarschijnlijk waar de architect nooit geld zou aan spenderen wegens functioneel perfect al in orde, maar de kopers hebben andere voorkeur.
die keukens meer open maken doen ze in gelijk elk huis, dat zijn de verwachtingen van tegenwoordig 🤷‍♀️
net zoals het raam naar de tuin naar beneden trekken voor een schuifdeur :v

100k meer? dat huis stond sowieso al aan 315 en ze hebben er sowieso 291+30(?) (=vooropgesteld budget) er in gestoken; toch een beetje ruim aant rekenen daar

(en het is nog niet verkocht hé, ge kunt vragen wat ge wilt :v)
Wat me nooit duidelijk is in programma: hoe worden de extra kosten (notaris + registratie)?
Anyway hun huis was volgens hun 260k + 40k inbreng -> 300k. Dus 95k meer :unsure:

die keukens meer open maken doen ze in gelijk elk huis, dat zijn de verwachtingen van tegenwoordig 🤷‍♀️
net zoals het raam naar de tuin naar beneden trekken voor een schuifdeur :v
Maar bij dat huis van die vrouw met zoontje hadden ze dat anders denk ik niet gedaan.
Lijkt me dat ze er toch wel rekening mee houden voor zover het kan

Wat me nooit duidelijk is in programma: hoe worden de extra kosten (notaris + registratie)?
Anyway hun huis was volgens hun 260k + 40k inbreng -> 300k. Dus 95k meer :unsure:

mijne wederhelft vroeg zich dat ook af, geen idee :')
(maar hun huis is verkocht aan 291 hé, dat ze initieel een lager idee hadden moogt ge niet meerekenen)

Maar bij dat huis van die vrouw met zoontje hadden ze dat anders denk ik niet gedaan.
Lijkt me dat ze er toch wel rekening mee houden voor zover het kan
Kan zijn, die afleveringen heb ik niet gezien

Al die programma's kijken enkel naar de aankoopprijs. Het werkelijke budget ligt dus hoger om rekening te houden met die kosten.

Al die programma's kijken enkel naar de aankoopprijs. Het werkelijke budget ligt dus hoger om rekening te houden met die kosten.
Budget 300k, aankoop 260k
Die 40k minder geeft ook minder kosten -> gebruiken ze die dan voor renovatie? Heb ik nog nergens gehoord want is altijd 'dan is er 40k voor renovatie'

Dus ergens klopt de rekening niet :p

Stopt eens met op die 'buitenlanders' af te geven, die waren nu echt wel het perfecte voorbeeld van een zeer goed geïntegreerde mensen.
Ik heb da afgelopen 2? seizoenen niemand horen kraaien als een 'Belg' profiteerde van het programma door het huis direct met winst te verkopen. Maar owee aIs ze een kleurtje hebben.

Het format van blind gekocht is toch al lang naar de klote. Op het begin was het drama want ge had een krot en ge wist toen niet dat die dan omgebouwd wordt naar een deftige woning. Nu doet elke luierik/persoon met te hoge eisen gewoon mee omdat ze weten dat ze veel meer waar voor hun geld krijgen. Ik zou ook meedoen en profiteren.(inrichting/meerwaarde etc)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan