Blind Gekocht 2022

Blind Gekocht 2022

to be fair, wie een progressieve stadsmentaliteit heeft, heeft waarschijnlijk ook geen old-timer BMW die dan ook nog eens in een garage apart van het huis moet kunnen staan. Ze hebben hun nest daar ook zelf wel een beetje gemaakt. Als die geen garage had gemoeten, dan hadden ze wel in de buurt van Gent kunnen wonen waarschijnlijk, en dan hadden ze wel met de fiets kunnen gaan.

Je begrijpt het punt niet.
Het is een echte kerktoren-boeren-mentaliteit om te denken dat 20 km van een stad "dicht bij de stad" is. Namelijk: wie in een stad wil wonen die doet dat om te voet of maximum op fietsafstand alles binnen handbereik te hebben. Die doet dat voor de progressieve mentaliteit. Enzovoort. Dan heb je echt geen hol aan het feit dat je die 20 km met de auto op relatief korte tijd kunt overbruggen. Dat is helemaal het punt niet.
Vertel in Frankrijk dat je op 20 kilometer van Bordeaux/Marseille/Parijs/Toulouse... woont en niemand gaat dat 'ver' vinden. Ik woon in een boerengat maar kan op 30 minuten tot in het centrum van de Europese hoofdstad geraken. Dat vind ik voldoende dichtbij :)

Maar soit, ik ben pro progressieve mentaliteit maar vind ook dat dat snel naar een stukje snobisme neigt waarbij er wordt gepolariseerd. Bovendien, dat zie je bijvoorbeeld in Leuven, zorgen die progressieven vaak ook voor gentrificatie van stadsdelen. Daar zitten de groene wereldverbeteraars dan in hun gezellige stadsbuurt waar de sociale mix compleet overhoop is gegooid.

to be fair, wie een progressieve stadsmentaliteit heeft, heeft waarschijnlijk ook geen old-timer BMW die dan ook nog eens in een garage apart van het huis moet kunnen staan. Ze hebben hun nest daar ook zelf wel een beetje gemaakt. Als die geen garage had gemoeten, dan hadden ze wel in de buurt van Gent kunnen wonen waarschijnlijk, en dan hadden ze wel met de fiets kunnen gaan.
Bij andere kandidaten zien we toch regelmatig dat ze een kaartje hebben moeten inkleuren met gebieden die ze acceptabel vinden. Ik kan moeilijk geloven dat Bea, Kelly of de productie hier op eigen houtje hebben beslist dat Oosterzele nog ok was.

Vertel in Frankrijk dat je op 20 kilometer van Bordeaux/Marseille/Parijs/Toulouse... woont en niemand gaat dat 'ver' vinden. Ik woon in een boerengat maar kan op 30 minuten tot in het centrum van de Europese hoofdstad geraken. Dat vind ik voldoende dichtbij :)

Maar soit, ik ben pro progressieve mentaliteit maar vind ook dat dat snel naar een stukje snobisme neigt waarbij er wordt gepolariseerd. Bovendien, dat zie je bijvoorbeeld in Leuven, zorgen die progressieven vaak ook voor gentrificatie van stadsdelen. Daar zitten de groene wereldverbeteraars dan in hun gezellige stadsbuurt waar de sociale mix compleet overhoop is gegooid.
Gentrificatie door progressieven is inderdaad een geinig beestje. Zo zie je in Borgerhout vaak hippe, progressieve caféetjes waar voornamelijk ... blanken zitten.
De garage is te krap voor de oldtimer èn een bakfiets :)
Voor de deur onder een zeil, zoals zovele bakfietseigenaars dat doen. ;)

Denk toch dat ik zou passen voor dat huis. Nu betaalt ge veel voor een huis in de buurt van de stad waar ge in de praktijk toch nog altijd voor in de auto moet stappen. Zet mij dan nog maar eens 20 minuten verder 'echt' (voor zover dat in vlaanderen kan) in de natuur. Enfin, als ge moet pendelen tot Gent kunt ge inderdaad met wat courage wel nog vermijden van de auto te pakken, da's inderdaad nog een meerwaarde.

Als ik zie welke administratieve handelingen er allemaal horen bij het aankopen van een woning (ifv verzekering, krediet, enz) zou het mij sterk verbazen dat die bij de reveal pas het adres en de locatie weten.

Als ik zie welke administratieve handelingen er allemaal horen bij het aankopen van een woning (ifv verzekering, krediet, enz) zou het mij sterk verbazen dat die bij de reveal pas het adres en de locatie weten.
In Nederland tonen ze dit, dat zijn contracten waarbij het adres e.d. worden afgeplakt.

Je begrijpt het punt niet.
Het is een echte kerktoren-boeren-mentaliteit om te denken dat 20 km van een stad "dicht bij de stad" is, en dus "ook wel ok zal zijn". Neen: wie in een stad wil wonen die doet dat om te voet of maximum op fietsafstand alles binnen handbereik te hebben. Die doet dat voor de progressieve mentaliteit. Die doet dat voor de spontane bezoekjes omdat je toevallig bij iemand passeert. Enzovoort. Dan heb je niets aan het feit dat je in een boerenhol woont op 20 km maar die afstand wel met de auto op relatief korte tijd kunt overbruggen. Dat is helemaal het punt niet.
Integendeel: het feit dat je een auto nodig hebt betekent een deconnectie met de stad.

En dat zeg ik nog los van mijn persoonlijke mening. Dit draait gewoon om het inschatten van bepaalde behoeftes. En daar falen ze toch wel enorm. Renovatietechnisch kan het dan misschien perfect zijn, maar "wonen" is méér dan dat.

Edit: Zie het koppel van vorig jaar die per se in Aalter-centrum wou wonen. Bea en consoorten dachten weer vanuit hun eigen boeren-perspectief: "Lotenhulle zal ook wel goed zijn!". Een jaar later had dat koppel hun huis alweer verkocht en iets minder afgewerkt gekocht in Aalter-centrum. Opnieuw die Vlaamsche kerktoren-reflex om mensen weg te trekken uit stadscentra en het maar niet kunnen begrijpen dat die behoefte daar is. Dat is toch echt ongelofelijk hé. :')
Was inderdaad een ongelooflijk achterlijk koppel.. Een perfect afgewerkte halfopen bebouwing met tuin inruilen voor een gammel kot in een Aalterse achterbuurt waar ze nog alles mogen renoveren. Maar je, ze wonen nu toch wel terug dichtbij de mama en papa in Aalter city (waar op zich eigenlijk al geen fuck te doen is).

10000% zeker dat ze het zich binnen de 3 jaar terug serieus gaan beklagen.

In Nederland tonen ze dit, dat zijn contracten waarbij het adres e.d. worden afgeplakt.

Maar ze worden wel op rondreis gestuurd langs verschillende locaties waartussen sowieso hun huis ook zit. Ik heb me altijd afgevraagd of daar een wettelijke techniciteit achter zit. Als in je kan geen huis kopen dat je nooit gezien hebt ofzo, ik weet het niet.

Maar ze worden wel op rondreis gestuurd langs verschillende locaties waartussen sowieso hun huis ook zit. Ik heb me altijd afgevraagd of daar een wettelijke techniciteit achter zit. Als in je kan geen huis kopen dat je nooit gezien hebt ofzo, ik weet het niet.
In Nederland hebben ze na ondertekening van de verkoopovereenkomst wettelijk 3 dagen bedenktijd. In die periode kunnen ze nog afzien van de aankoop zonder opgave van reden en zonder het betalen van een vergoeding. In de reeks in Nederland is er zo ooit een koppel geweest dat heeft afgezien van de aankoop na de rondrit.
In België bestaat die wettelijke bedenktijd van 3 dagen niet.

Blind getrouwd kan wettelijk niet.
Hoe VTM daarmee foefelt, Idk.

Dat heb ik ook een keertje gezien. Maar ik blijf met een argwaan zitten. Je moet echt 101 dingen in orde brengen bij een verhuis (van contracten, adreswijzigingen, polissen, …) en dat kunnen ze toch niet toevertrouwen aan de productie.
Je zit ook feitelijk contracten te tekenen waar meestal ook staat ‘goed en grondig nagelezen’ etc. Dat is dus niet het geval omdat je onderdelen zoals locatie en aard van het gebouw niet hebt gezien.

Het is en blijft tv uiteraard.

Dat heb ik ook een keertje gezien. Maar ik blijf met een argwaan zitten. Je moet echt 101 dingen in orde brengen bij een verhuis (van contracten, adreswijzigingen, polissen, …) en dat kunnen ze toch niet toevertrouwen aan de productie.
Je zit ook feitelijk contracten te tekenen waar meestal ook staat ‘goed en grondig nagelezen’ etc. Dat is dus niet het geval omdat je onderdelen zoals locatie en aard van het gebouw niet hebt gezien.

Het is en blijft tv uiteraard.
Je kan perfect een volmacht geven aan mensen om een huis voor jou te kopen. Wss wat hier gebeurt.

En de volgende steden of grote gemeenten liggen buiten de 10minuten-van de autostrade-grens, lijkt, me, dus zoveel moeite moet je niet doen:
- Diksmuide
- Poperinge
- Sint-Truiden
- Mol
- Lommel
- Eeklo
- Lier
- Heist Op Den Berg
- Oudenaarde
- Zottegem
- Geraardsbergen

Was inderdaad een ongelooflijk achterlijk koppel.. Een perfect afgewerkte halfopen bebouwing met tuin inruilen voor een gammel kot in een Aalterse achterbuurt waar ze nog alles mogen renoveren. Maar je, ze wonen nu toch wel terug dichtbij de mama en papa in Aalter city (waar op zich eigenlijk al geen fuck te doen is).

10000% zeker dat ze het zich binnen de 3 jaar terug serieus gaan beklagen.

Dus omdat jij hun keuze niet kan begrijpen, is het plots "een achterlijk koppel"?! Dat is helemaal geen achterlijk koppel. Het is niet aan iemand anders om dergelijke levenskeuzes te gaan maken omdat ze het menen beter te weten.

Het is niet aan iemand anders om dergelijke levenskeuzes te gaan maken omdat ze het menen beter te weten.

De hele opzet van het programma is nu eenmaal dat de deelnemers een lijstje wensen meegeven en de keuze uit handen geven. En als het lijstje wensen niet verenigbaar is met het budget (wat vaak genoeg gebeurt) moeten er nu eenmaal ergens toegevingen worden gedaan.

Nu weet ik ook niet meer 100% wat er wel en niet gezegd is in die aflevering maar is daar niet teruggekoppeld naar de deelnemers dat het hele lijstje niet haalbaar was en is de vraag dan niet gesteld of men qua locatie toch buiten het gevraagde gebied mocht?

Terug
Bovenaan