Blind Gekocht 2022

Blind Gekocht 2022

ik heb nu gisteren die aflevering gezien, maar wat mij het meest opviel aan dat miljoen-koppel

ze willen dichter bij hun werk wonen om de kinderen meer te zien. daarom doen ze mee aan, wat voor de vrouw eerder "Blind Een Zenuwinzinking Krijgen" is.

maar dan tonen ze die beelden, en zitten ze op een zondag om 20u30 (iirc) nog in hun zaak, zegt ze "de kinderen gaan nu slapen, want morgen is het school", en hebben ze blijkbaar nog veel werk in die zaak (nog minstens een uur, waarschijnlijk méér dan dat).
Maar als ge in de situatie zit dat ge, op het moment dat uw kinderen gaan slapen, nog een uur of 2 bezig zijt op uw werk, dan maakt het toch niet uit of ge op 2 minuten of op 2 uur van uw werk woont. de reistijd is niet het directe probleem: zelfs al woont ge om de hoek, ge komt pas thuis als uw kinderen al lang in hun bed liggen. dat probleem gaan ze dus nog steeds hebben.
en het belang van die studio voor de 18-jarige zoon, die over 5 jaar alsnog gaat verhuizen omdat hij gewoon volwassen wordt... weggesmeten geld, imo.
verder gewoon veel conflicterende wensen in 1 persoon: ze is superblij dat het centrum Beringen is, maar dan wordt ze panisch bij de gedachte van "lintbebouwing" (viel dan wel heel goed mee als ze buiten stonden).

en dan die kerel die op het gesprek zo focust op zijn 3de baby, en bij het huisbezoek dat dat helemaal niet belangrijk is :cringe:

@marcel
1 van mijn bazen regelt het ook zo dat ze 2x per week van 17u30 tot 20u thuis is voor de kinderen. Vanaf 20u werkt ze dan nog 2u. Als je werk én huis vlakbij zijn, dan kan dat al eens. Als je anderhalf uur heen-en-terug moet rijden, is dat zo goed als onmogelijk.

Over 10 jaar kunnen ze hun dochters als jobstudent inzetten, dan kunnen ze gezellig samen afwassen. En dan kan de zoon eindelijk verhuizen, want die studio is inderdaad waarschijnlijk zodat hij op de zusjes kan(/wil) blijven passen.

Ze wilden hun pauze thuis bij de kinderen houden
op een drukke dag zoals in het programma zat? hoe lang is dat dan? een uurtje? da's geen magisch wondermiddel dat het verschil gaat maken tussen (haar woorden, zeker niet de mijne: ik ga daarover niet oordelen op basis van een programma dat een andere focus heeft) "falen als ouder" en "moeder van het jaar", imo.

op een drukke dag zoals in het programma zat? hoe lang is dat dan? een uurtje? da's geen magisch wondermiddel dat het verschil gaat maken tussen (haar woorden, zeker niet de mijne: ik ga daarover niet oordelen op basis van een programma dat een andere focus heeft) "falen als ouder" en "moeder van het jaar", imo.
Eens hoor, ik zeg maar wat ze zei in dat programma :-) meer info gaf ze niet

Lap, nu dacht ik 2 afleveringen na elkaar te kijken, moet ik toch nog wachten op de 3de om te zien wat ze met 1 000 000 + sponsoring hebben kunnen doen... :sop:

Ik kijk dit soort programma's om te zien wat er met de huizen mogelijk is, het is inderdaad niet altijd gemakkelijk om door alles heen te kunnen kijken als leek en de mogelijkheden te zien. Op dat vlak mis ik wel Huis En Thuis met Pascale Naessens. Blind Gekocht is duidelijk geen alternatief, maar het lijkt er ook op dat ze zich hier in de VL versie meer en meer willen gaan focussen op (gemaakte) drama ipv op de huizen.

Aan het verhaal van het miljonairskoppel rammelt inderdaad toch wel het 1 en ander. Ze hebben te weinig concrete info gegeven om accurate schatting te maken, maar volgens mij is die villa in Grobbendonk toch minstens in de ~1.5 miljoen prijsklasse? Dus het lijkt me toch vooral dat ze wat extra fondsen nodig hadden voor hun zaak en dan op de rug van het programma voor "slechts" 1 miljoen hetzelfde opnieuw wilden creëren, met als bonus wat dichter bij het werk.

Het is toch ook niet 7/7 365/365 dat ze die extreme werkuren aanhouden? Kan me voorstellen woe/za/zo + vakanties. En voor de rest?

Aan het verhaal van het miljonairskoppel rammelt inderdaad toch wel het 1 en ander. Ze hebben te weinig concrete info gegeven om accurate schatting te maken, maar volgens mij is die villa in Grobbendonk toch minstens in de ~1.5 miljoen prijsklasse? Dus het lijkt me toch vooral dat ze wat extra fondsen nodig hadden voor hun zaak en dan op de rug van het programma voor "slechts" 1 miljoen hetzelfde opnieuw wilden creëren, met als bonus wat dichter bij het werk.

Het is toch ook niet 7/7 365/365 dat ze die extreme werkuren aanhouden? Kan me voorstellen woe/za/zo + vakanties. En voor de rest?
Jaarrekeningen even bekeken en heel gezond ziet die zaak er in ieder geval niet meer uit inderdaad.

Met alle respect voor het format maar waarom zit er nu al tien-plus minuten een recap van die volslagen idiote miljonairs? We wéten het onderhand wel. Ik kan zo ook een seizoen vullen, het mag echt wel meer vooruit gaan.

direct gezaag over hare Thomas zijne studio.
ma mens. ge hebt nog de helft van het huis niet gezien. wacht dan toch effekes.

Ik vind het gewoon jammer dat dit écht geen huis van 1 miljoen is. Dit krijgt een gewone mens nooit voor elkaar.

Als ik dit voor 1 miljoen had kunnen krijgen, hadden ze het voor mij ook mogen kopen.
Met een kleinere tuin dan, want die wil ik echt niet onderhouden ☺️

Maar bon, ik ga ook blij zijn met mijn nieuwbouw binnenkort hoor 😎

De tweede woning krijgen we gelukkig reeds deze aflevering met alle kamers, ben benieuwd hoe het in Leuven afloopt.

Die in "Gent" gaan zich wel blauw betalen aan stookkosten, ik betwijfel ook ten zeerste dat die zolder na (grondige) isolatie nog een deftige kamer kan huisvesten. Verder wel weer totaal onrealistisch om met 76.000 euro zo'n renovatie te doen in de echte wereld.

Ik vermoed dat de werkuren van de sponsorende merken niet verrekend worden, maar dan nog zijn er vermoedelijk nog kortingen of trucjes ... misschien valt de btw weg ofzo.

Terug
Bovenaan