nokeyboard
Well-known member
Het restaurant is toch wel mooi hoor, toch zeker voor een speeltuin. Ik was de eerste keer aangenaam verrast.Net hun website eens gecheckt, ik blijf toch bij mijn statement, vrij troosteloos interieur.![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het restaurant is toch wel mooi hoor, toch zeker voor een speeltuin. Ik was de eerste keer aangenaam verrast.Net hun website eens gecheckt, ik blijf toch bij mijn statement, vrij troosteloos interieur.![]()
Dit is een heel terechte post.Wat een idiote redeneringen hier door sommigen die beweren dat de loonkosten voor een speeltuin wellicht te hoog zijn om volk taken te laten overnemen.
Met name een flexijobber en studenten kosten echt niet zoveel en kunnen de meeste banale taken makkelijk overnemen. Als je uit financiële overwegingen aan die kostprijs die dingen nog niet uit handen kan geven, betekent dat simpelweg dat het rendement op die zaken veel te klein is, vooral als ondernemer of zelfstandige met genoeg andere verantwoordelijkheden en beslissing en aan je hoofd. Dan verdien je eigenlijk gewoon goed je boterham door absurd veel uren te draaien.
Maar goed, sommigen zullen nooit begrijpen dat het beter is om 90% vd maximale winst te halen met 20% vrije tijd dan de volle pot winst en geen vrije tijd. Ieder zijn keuze, maar ga dan niet janken. Je rendement per gewerkt uur zal veel hoger liggen en je kan focussen op wat belangrijk is.
Kuisen, eten maken, de toog bemannen,... Zet op die zaken een goedkope kracht en als de taak an sich daarvoor niet rendabel genoeg is, moet je ze misschien überhaupt niet doen als het een nice to have betreft.
Een goede onderneming laat het toe taken te delegeren. Anders ben je gewoon een verkapte medewerker in, en slaaf van, je eigen zaak.
Idem met die inloopfrigo. Ja, mss zelf een vereiste voor haar ijs en vol-au-vent. Maar weegt de uiteindelijke rendabiliteit (incl alle werkuren etc) echt op tegen die duizenden euro's kosten en het feit dat dit de woningkeuze mee bepaald? Ik betwijfel het.
Die brasserie staat niet eens meer op hun website dus ik vraag me af wat jij bekeken hebt.Net hun website eens gecheckt, ik blijf toch bij mijn statement, vrij troosteloos interieur.![]()

Ik heb dat gesuggereerd.Gerant: opnieuw dat heeft iemand anders voorgesteld. Niet ik. Ik zeg gwn hoe onrealistisch dat is.
Waarop jij reageert met:Maar ik snap je punt wel. Ze willen een dure levensstijl en een succesvolle zaak en een harmonieus gezinsleven... Misschien zouden ze inderdaad beter kijken hoe ze meer vrije tijd kunnen hebben door bvb. een gerant aan te werven. Zij lijken me het type van de zelfstandige die door hard te werken een zaak succesvol kan uitbaten maar daarom niet de visie heeft om die zaak ook te laten groeien. Maar ik baseer me op de uitzending dus hierbij hoort geen korrel maar een zak zout.
enfin, ze hebben misschien niet de juiste prioriteiten in hun werk en staan daardoor onder extreme druk.Jullie hebben allemaal een rare visie op ondernemen.
Denken jullie nu echt dat een zaak die nog maar 4 jaar bestaat je best kan leiden door thuis in u villa te zitten en een gerant te zetten?
Die brasserie staat niet eens meer op hun website dus ik vraag me af wat jij bekeken hebt.![]()
en ze spreken idd enkel nog van de self service als food. Van brasserie inderdaad geen sprake.Hun websiteen ze spreken idd enkel nog van de self service als food. Van brasserie inderdaad geen sprake.
Ik ben mijn ouders ongelofelijk dankbaar voor de financiële steun die ze mij hebben gegeven, en die ik nog krijg, maar ik heb voor mezelf al vrij snel uitgemaakt dat ik er meer wil zijn voor mijn kinderen dan mijn vader er was voor ons. We zagen hem bijna niet, en als we hem zagen liep hij op van de stress of lag hij in de zetel te slapen van complete uitputting. Hij heeft dat altijd voor ons gedaan, ook veel zuiniger geleefd dan wat eigenlijk kon met zijn loon, om ons later een mooie spaarpot mee te geven. En opnieuw, hem daar ontzettend dankbaar voor, maar ik had hem liever wat meer (en vrolijker) in mijn leven gehad als kind. Mijn kinderen zullen niet zo'n grote cadeau krijgen wanneer ze hier het huis uit gaan, maar gaan wel opgegroeid zijn (hopelijk) met den aanwezige papa.Werken om je kinderen het beste te geven versta ik volledig. Ik geef ook wel toe dat ik toch wat jaloers ben op de speeltuiners want ik zou natuurlijk ook graag een miljoentje aan een huis kunnen geven en zonder zorgen mijn kinderen rotverwennen. Maar het grote probleem bij die mensen is - los van dat madam echt binnen het jaar gaat instorten - dat ze over twintig jaar in een heel schoon huis gaan zitten met kinderen die elke twee maand een uurtje komen - frequenter als hun eigen nieuwbouw betaald moet worden - omdat ze eigenlijk hun ouders niet echt kennen, die band moet je nu smeden en die zal er niet zijn. Alle dressings en pony’s en zwembaden ten spijt.
Dat nooit thuis zijn is wel relatief. Gedurende het schooljaar zijn ze enkel woensdagnamiddag en in het weekend open. In de vakanties elke dag.Met die inloopfrigo heb ik toch eens goed gelachen. Ze zijn nooit thuis, wie heeft nood aan zo'n horecafrigo vol voedsel dan?
Waar zeg ik dat ze dom zijn en science fiction?Als je iemand zijn kinderlijke niveau aankaart zou ik in diezelfde zin wel geen twee kinderlijke fouten maken.
Soit, je zit zelf tegen mensen te zeggen dat al hun suggesties dom en science fiction zijn. En ze kennen er toch niks van. De facto zeg je dan dat enkel ondernemers kritiek mogen leveren? Mensen moeten hier met een businessplan afkomen ofzo? Vele van de suggesties zijn perfect te verantwoorden. Los daarvan gaat het eigenlijk niet over ondernemen of ondernemers op zich.
Het gaat letterlijk om keuzes die mevrouw moet maken, maar dat wilt ze niet. Ze wilt het beste van beide werelden. Logisch, dat wil ik ook. Helaas werkt het zo niet.
Je zit hier gewoon als een duiveltje uit een doos tekeer te gaan tegen iedereen, ook al heeft men compleet zinnige argumenten. Ja dan kom je over als een zuur ventje.
En dan geef je zelf toe dat je het in het belachelijke trekt en nu ben je aan't huilen omdat iemand aankaart dat je belachelijk bezig bent? Lees je wel wat je zelf schrijft? Godverdekke, mama en papa hadden beter wat vaker thuis geweest om u wat debatskills bij te brengen. Doorgaans als je iet of wat een deftig gesprek wilt hebben stap je niet vanaf het eerste moment binnen met een boksbeugel, sarcastisch gezwets en domme oneliners terwijl je volledig naast de kwestie praat. Quasi niemand gaat je dan serieus nemen.
Maar als je telkens de inhoud van posts opzijgaat om dan wat belachelijke vragen te stellen als antwoord weet ik wel genoeg over dat niveau waar je zo graag over lult.

Ik heb dat gesuggereerd.
Waarop jij reageert met:
enfin, ze hebben misschien niet de juiste prioriteiten in hun werk en staan daardoor onder extreme druk.
Doet me trouwens een beetje denken aan die aflevering van Andermans Zaken waarin die zelfstandige schrijnwerker/interieurbouwer extreem veel uren klopte omdat hij letterlijk niets uit handen kon geven. Van het magazijn opruimen, klantenbezoeken, offertes, meehelpen op de werf, enz. Dat was gewoon teveel en die heeft ook moeten leren delegeren en leren focussen. Ondernemen is ook keuzes maken.
Ok die brasserie ziet er wel nog deftig uit inderdaad.In dit artikel staat een foto van de brasserie.![]()
Is de keuken volledig toe? Ik heb daar een paar maand geleden toch nog mensen warm eten zien eten. Zag er toch deftig uit.
Edit: was vorige zomer denk ik dus al een tijdje geleden.
Yep dat is al een hele tijd toe, ik denk van oktober, jammer.In dit artikel staat een foto van de brasserie.![]()
Is de keuken volledig toe? Ik heb daar een paar maand geleden toch nog mensen warm eten zien eten. Zag er toch deftig uit.
Edit: was vorige zomer denk ik dus al een tijdje geleden.
Volgens mij heeft ze ergens gezegd dat niet klopt.Dat nooit thuis zijn is wel relatief. Gedurende het schooljaar zijn ze enkel woensdagnamiddag en in het weekend open. In de vakanties elke dag.
Sure, maar dat gaat ook niet elke weekdag zijn dat daar een school zit hé.Volgens mij heeft ze ergens gezegd dat niet klopt.
Ze zijn ook open voor schoolactiviteiten etc, gewoon niet vrij toegankelijk die momenten

Alles van 30 jaar oud is oldtimer.Ik ben absoluut geen autokenner, maar is het begrip 'old timer' bij die wagen van Robin nu niet geweldig overroepen? Bedoel, die wagen ziet er eerder uit als Snelle Eddy's nog niet getunede foorbak uit 1995.![]()
De regio dat je zoekt is ook wel enorm duur gewordenIk ben helemaal uitgekeken op waar ik momenteel woon, maar de realiteit is dat ik zelfs met een verdubbeling van wat we in ons huidig huis gestoken hebben nu geen huis meer kunnen vinden die aan onze verwachtingen voldoet (gelijkaardige locatie, volledig "afgewerkt", iets ruimer, garage/carport). Ik beklaag het me dat we 6 jaar geleden niet de keuze hebben gemaakt om voor een nieuwbouw/totaal verbouwing te gaan en wat meer te investeren en lenen, want hoewel we er momenteel financieel een stuk sterker voor staan dan toen is de prijsstijging van kopen en (ver)bouwen gewoon niet te dragen. Enfin, als we er alles doorjagen en echt heel sterk lenen, dan lukt het ons ongetwijfeld wel om onze droomwoning te zetten ... maar dan mag er geen enkele tegenslag onze kant op komen en kunnen we niet meer zorgeloos leven tot die lening is afbetaald. Dat hebben we er ook niet voor over.
I noticedDe regio dat je zoekt is ook wel enorm duur geworden

Maar enfin, er stond toch 'misschien' en 'bvb' en ook 'korrel zout'.... Die 'gerant' was een voorbeeld van iets dat hen mogelijk meer tijd zou kunnen geven. Niet meer, niet minder. Het gaat inderdaad over focus, keuzes en delegeren. Mogelijk is dat koppel daar niet erg goed in. Ik vind je link tussen delegeren en personeel ook vreemd... Personeel kan je ook op andere manieren aansturen. Sturend, begeleidend of steunend, naast delegerend. Iets zegt me dat die dame controle wilt houden en vooral sturend zal leiden.Beter delegeren is toch iets helemaal anders dan een gerant.
Je zegt het 1 maar dan geef je weer een volledig ander uitleg.
Ik bedoel een gerant is zoals bij de Planckaerts toen ze dat koppel binnenhaalden. Zo bekeek ik dat
Over hun delegeren vind ik moeilijk oordelen. Er werkt volgens de boeken eig best wel wat personeel (al weet ik nu ook niet hoeveel er nodig zijn in zo een zaak) en we zagen daar eig niets over op tv. Maar mss kan men wat beter delegeren idd. Maar denk je dan dat deze vrouw plots minder druk wordt? Zoals al eerder gezegd er spelen vast wel nog wat meer zaken. Als het zo simpel was en ze daardoor niet moesten verhuizen hadden ze het vast al gedaan vermoed ik.
Nuja.
Dat stukje langs gevels rijden is inderdaad ridicuul daar.Ik zal tot de minderheid behoren die de Vlaamse format beter vindt dan die van Nederland. Dit seizoen gaat het erover met de reveal ook nog eens in stukjes te kappen, maar in NL vind ik de afleveringen juist omdat het telkens op 1 koppel focust saai. Het helpt daar ook niet dat alle koppels quasi inwisselbaar zijn qua wensen en eisen, waardoor het hele seizoen nogal grijs en repetitief is. Die speurtocht neemt een kwart van de aflevering in beslag (joepie langs buiten naar 20 gevels kijken waarvan *misschien* eentje van ons is) en die badkamers van Roos vind ik vaak niet om aan te zien.