Blind Gekocht 2022

Blind Gekocht 2022

Ik ben helemaal uitgekeken op waar ik momenteel woon, maar de realiteit is dat ik zelfs met een verdubbeling van wat we in ons huidig huis gestoken hebben nu geen huis meer kunnen vinden die aan onze verwachtingen voldoet (gelijkaardige locatie, volledig "afgewerkt", iets ruimer, garage/carport). Ik beklaag het me dat we 6 jaar geleden niet de keuze hebben gemaakt om voor een nieuwbouw/totaal verbouwing te gaan en wat meer te investeren en lenen, want hoewel we er momenteel financieel een stuk sterker voor staan dan toen is de prijsstijging van kopen en (ver)bouwen gewoon niet te dragen. Enfin, als we er alles doorjagen en echt heel sterk lenen, dan lukt het ons ongetwijfeld wel om onze droomwoning te zetten ... maar dan mag er geen enkele tegenslag onze kant op komen en kunnen we niet meer zorgeloos leven tot die lening is afbetaald. Dat hebben we er ook niet voor over.
En het zal er niet op verbeteren. Straks gaan steeds minder gezinnen nog het budget hebben om haar speeltuin te bezoeken. Vanmiddag de paaschocolade opgehaald, ik was geschrokken hoe duur chocolade geworden is :/.

En het zal er niet op verbeteren. Straks gaan steeds minder gezinnen nog het budget hebben om haar speeltuin te bezoeken. Vanmiddag de paaschocolade opgehaald, ik was geschrokken hoe duur chocolade geworden is :/.
Ondanks corona is die speeltuin elke keer stampvol, maar echt stampvol. Ge hebt soms zelfs geen plaats om te zitten.
Naar de cinema, een pretpark etc zijn duurder dan naar een overdekte speeltuin gaan.

Ondanks corona is die speeltuin elke keer stampvol, maar echt stampvol. Ge hebt soms zelfs geen plaats om te zitten.
Naar de cinema, een pretpark etc zijn duurder als een overdekte speeltuin.

Het lag mss aan mij maar hoe ongezellig was die speeltuin? Allee ongezellig is niet het woord, maar ik vind geen beter :D. Ik bedoel: ik zou een speeltuin toch heel anders aanpakken en uitbouwen ipv een hangar met daarin dan 200 tafels gesmeten, totaal niet aangekleed etc.

Nuja, dat staat los van het huis, maar toch :D

Dat ze hun miljoenvilla over drie afleveringen gingen rekken, was nu wel te verwachten.
Ik ben ook wel meer fan van het Nederlandse concept waar elke aflevering gewoon 1 traject van voorstelling tot reveal toont.

Maar waarom hoor je dit nooit bij topdokters die janken dat ze hun kinders niet zien?
Er is natuurlijk een verschil als je dat net na de beelden van een ingewikkelde operatie toont dan net na de beelden waar je als een verwend nest klaagt omdat uw miljoenenhuis niet naar uw goesting is.

Naar de cinema, een pretpark etc zijn duurder dan naar een overdekte speeltuin gaan.
Maar dat is op een moment waarop we de stijgende energieprijzen en het sneeuwbaleffect in de voedingsindustrie nog niet volledig voelen. De vliegers waren het voorbije weekend ook nog goedgevuld.

Werken om je kinderen het beste te geven versta ik volledig. Ik geef ook wel toe dat ik toch wat jaloers ben op de speeltuiners want ik zou natuurlijk ook graag een miljoentje aan een huis kunnen geven en zonder zorgen mijn kinderen rotverwennen. Maar het grote probleem bij die mensen is - los van dat madam echt binnen het jaar gaat instorten - dat ze over twintig jaar in een heel schoon huis gaan zitten met kinderen die elke twee maand een uurtje komen - frequenter als hun eigen nieuwbouw betaald moet worden - omdat ze eigenlijk hun ouders niet echt kennen, die band moet je nu smeden en die zal er niet zijn. Alle dressings en pony’s en zwembaden ten spijt.

Ik stond toch ook paf van mijnheer oldtimer. Vijf jaar aan het zoeken en nú valt zijn centiem dat ‘em zijn gezin kansen gekost heeft? Want ze zullen wel al prima huizen gepasseerd hebben daarvoor. Was ik zijn vrouw, hij mocht een maand in zijn oldtimer gaan slapen.

Die dode onliners dragen echt niet veel bij.

Er zijn hier genoeg ondernemers die hier niet komen wenen. Waarom? Omdat het issue totaal niet gaat om het misgunnen van succes, geld of iets anders. Hier zijn de issues :

- Madam wilt te veel voor haar geld. Ze wilt hetzelfde voor een veel lager budget.
- Ze wilt dezelfde luxe én meer tijd met haar gezin.
- Mevrouw is compleet ondankbaar terwijl ze een exhuberant huis heeft. Een slaapkamer waar ge in kunt turnen is 'klein' bijvoorbeeld.

De eerste twee punten zijn puur haar eigen keuzes die ze niet wilt maken. Ze wilt geen geld ruilen voor meer plaats, integendeel. En ze wilt bovendien geen winst ruilen voor meer tijd met de kinderen. Zo simpel is het. Voor beide zaken zijn oplossingen. En als de oplossing niet steek maakt economisch gezien (zoals momenteel een extra WN aannemen) dan is het een kwestie van slikken en doordoen tot de crisis afgewend is. Dat is ook deel van ondernemen. En als kers op de taart doet ze alsof het een foltering is om in een huis van 1 miljoen euro te moeten wonen. Natuurlijk lokt dat reacties uit.

Jij trekt alles naar het belachelijke. Extra volk aannemen = een gerant aannemen en dan nooit meer opdagen enzovoort. Dat uw mama en papa iets moois hebben opgebouwd en dat je nu alle misgunners van mama en papa op het internet de les komt spellen is heel mooi en lief maar vreselijk misplaatst. Van die zaken als "heb jij dan al een succesvolle zaak opgebouwd????", wat een gezever. Er zijn op dit forum wel enkele succesvolle ondernemers aanwezig inderdaad. En dan? Moeten die hun creds opgeven? Moet jij nu een spreekbeurt geven over jouw eigen succesvolle zaak die je uit de grond hebt gestampt? Want anders mag je er toch niet over spreken blijkbaar?

Gezever. Nogmaals: hier is weinig misgunnen geweest. Het waren over het algemeen redelijk normale suggesties. Dit waren niet de typische reacties van "zelfstandigen zijn profiteurs en belastingontduikers".
Vreemd dat die reactie niet komt als mensen haar al pagina lang een 'janker' noemen dan is de oneliner ok.

Gerant: opnieuw dat heeft iemand anders voorgesteld. Niet ik. Ik zeg gwn hoe onrealistisch dat is.

Misgunners van mijn mama en papa? Huh waar?
Ik zeg dat ze zelfstandig waren. Dat is lettlerlijk het enige. Al de rest heb je nu volledig zelf verzonnen. Vindt je dat niet zelf raar? Was dat nodig voor een argument te maken? Maar het is gwn een verzinsel. Je mag ze ook gwn mijn ouders noemen. Zoals ik doe. U kinderlijke taaltje komt wel overeen met u niveau. Heb ik hier ergens over mijn ' mama en papa' zitten lullen?

Trek ik het in het belachelijke? Ja maar wel op iemand die ze zelf uitmaakt voor jankers he....

Voor mensen die iemand zo keihard online afmaken zijn jullie wel erg gevoelig hoor.
Best ironisch.

Ik vond dat Jani het goed verwoordde ( het was ongeveer) " Carolientje, zelfs al bieden we een paleis aan, 't zal nog niet goed genoeg zijn" madam Caroline zat met haar mond vol tanden na zo'n correcte analyse. Ik denk dat dit huis binnen een jaartje terug op de markt is want schuine muren onder het dak was voor Caroline ook een afknapper, benieuwd naar volgende week maaar alle respect voor Bea en Bart in deze zaak.

Laatst bewerkt:
Er is natuurlijk een verschil als je dat net na de beelden van een ingewikkelde operatie toont dan net na de beelden waar je als een verwend nest klaagt omdat uw miljoenenhuis niet naar uw goesting is.
Nja dan is dan ook maar easy framing hoor.
Dus edit iemand die uitspraak vd dokter op het moment dat die zijn Porsche uitstapt dan is het wel weer erover ofzo?

Punt dat ik gwn wil maken is dat iedereen in zijn leven keuzes maakt. En dat heeft voordelen en nadelen. En ntrlk horen die nadelen erbij. Maar daarom zijn ze heus niet leuk he.

Dat maakt u toch geen 'janker' maar gwn een mens.
En zoals ik al hiervoor zei, het belt ook makkelijker dan: Corona dicteert dat we wat moeten kleiner gaan wonen.

Met die inloopfrigo heb ik toch eens goed gelachen. Ze zijn nooit thuis, wie heeft nood aan zo'n horecafrigo vol voedsel dan?
De nanny is misschien een keukenprinses die dagelijks uitgebreid kookt voor hele gezin, wie zal het zeggen? Of ze maakt haar vol-au-vent voor de speeltuin thuis en heeft een ruime frigo nodig om aan de regels van het FAVV te kunnen voldoen? Wie zijn wij om daarover te oordelen.

Het lag mss aan mij maar hoe ongezellig was die speeltuin? Allee ongezellig is niet het woord, maar ik vind geen beter :D. Ik bedoel: ik zou een speeltuin toch heel anders aanpakken en uitbouwen ipv een hangar met daarin dan 200 tafels gesmeten, totaal niet aangekleed etc.

Nuja, dat staat los van het huis, maar toch :D

Er is in het gebouw ook een 'chiquere' brasserie waar je quasi geen geluiden van de binnenspeeltuin hoort, met een terras dat uitkijkt op de buitenspeeltuin (die gratis toegankelijk is). Niet slecht bekeken, vanaf dat je kinderen zelfstandig genoeg zijn kan je ze laten doen en zelf in de brasserie gaan zitten. Dat maakt dat je als ouder die hel niet moet doorstaan om uren in dat kabaal te zitten. Nu dat kost je wat meer natuurlijk want je consumeert daar ook vanalles.

Door Caroline is er wel niemand die hier iets zegt over Jani. Hoe zag die zijn gezicht er gisteren uit tijdens de reveal in Beringen. Precies alsof die juist 1u ervoor botox had laten spuiten.

Ik vond dat Jani het goed verwoordde ( het was ongeveer) " Carolientje, zelfs al bieden we een paleis aan, 't zal nog niet goed genoeg zijn" madam Caroline zat met haar mond vol tanden na zo'n correcte analyse. Ik denk dat dit huis binnen een jaartje terug op de markt is want schuine muren onder het dak was voor Caroline ook een afknapper, benieuwd naar volgende week maaar alle respect voor Bea en Bart in deze zaak.

Ze interpreteerde wat hij zei ook gewoon weer als 'dus oei het gaat dus niet aan mijn wensen voldoen?? Nu krijg ik stresss'

Ipv effe kritisch naar zichzelf te kijken na die opmerking.

Vreemd dat die reactie niet komt als mensen haar al pagina lang een 'janker' noemen dan is de oneliner ok.

Gerant: opnieuw dat heeft iemand anders voorgesteld. Niet ik. Ik zeg gwn hoe onrealistisch dat is.

Misgunners van mijn mama en papa? Huh waar?
Ik zeg dat ze zelfstandig waren. Dat is lettlerlijk het enige. Al de rest heb je nu volledig zelf verzonnen. Vindt je dat niet zelf raar? Was dat nodig voor een argument te maken? Maar het is gwn een verzinsel. Je mag ze ook gwn mijn ouders noemen. Zoals ik doe. U kinderlijke taaltje komt wel overeen met u niveau. Heb ik hier ergens over mijn ' mama en papa' zitten lullen?

Trek ik het in het belachelijke? Ja maar wel op iemand die ze zelf uitmaakt voor jankers he....

Voor mensen die iemand zo keihard online afmaken zijn jullie wel erg gevoelig hoor.
Best ironisch.
Als je iemand zijn kinderlijke niveau aankaart zou ik in diezelfde zin wel geen twee kinderlijke fouten maken.

Soit, je zit zelf tegen mensen te zeggen dat al hun suggesties dom en science fiction zijn. En ze kennen er toch niks van. De facto zeg je dan dat enkel ondernemers kritiek mogen leveren? Mensen moeten hier met een businessplan afkomen ofzo? Vele van de suggesties zijn perfect te verantwoorden. Los daarvan gaat het eigenlijk niet over ondernemen of ondernemers op zich.

Het gaat letterlijk om keuzes die mevrouw moet maken, maar dat wilt ze niet. Ze wilt het beste van beide werelden. Logisch, dat wil ik ook. Helaas werkt het zo niet.

Je zit hier gewoon als een duiveltje uit een doos tekeer te gaan tegen iedereen, ook al heeft men compleet zinnige argumenten. Ja dan kom je over als een zuur ventje.

En dan geef je zelf toe dat je het in het belachelijke trekt en nu ben je aan't huilen omdat iemand aankaart dat je belachelijk bezig bent? Lees je wel wat je zelf schrijft? Godverdekke, mama en papa hadden beter wat vaker thuis geweest om u wat debatskills bij te brengen. Doorgaans als je iet of wat een deftig gesprek wilt hebben stap je niet vanaf het eerste moment binnen met een boksbeugel, sarcastisch gezwets en domme oneliners terwijl je volledig naast de kwestie praat. Quasi niemand gaat je dan serieus nemen.

Maar als je telkens de inhoud van posts opzijgaat om dan wat belachelijke vragen te stellen als antwoord weet ik wel genoeg over dat niveau waar je zo graag over lult.

Er is in het gebouw ook een 'chiquere' brasserie waar je quasi geen geluiden van de binnenspeeltuin hoort, met een terras dat uitkijkt op de buitenspeeltuin (die gratis toegankelijk is). Niet slecht bekeken, vanaf dat je kinderen zelfstandig genoeg zijn kan je ze laten doen en zelf in de brasserie gaan zitten. Dat maakt dat je als ouder die hel niet moet doorstaan om uren in dat kabaal te zitten. Nu dat kost je wat meer natuurlijk want je consumeert daar ook vanalles.
Net hun website eens gecheckt, ik blijf toch bij mijn statement, vrij troosteloos interieur. :D

Wat een idiote redeneringen hier door sommigen die beweren dat de loonkosten voor een speeltuin wellicht te hoog zijn om volk taken te laten overnemen.

Met name een flexijobber en studenten kosten echt niet zoveel en kunnen de meeste banale taken makkelijk overnemen. Als je uit financiële overwegingen aan die kostprijs die dingen nog niet uit handen kan geven, betekent dat simpelweg dat het rendement op die zaken veel te klein is, vooral als ondernemer of zelfstandige met genoeg andere verantwoordelijkheden en beslissing en aan je hoofd. Dan verdien je eigenlijk gewoon goed je boterham door absurd veel uren te draaien.

Maar goed, sommigen zullen nooit begrijpen dat het beter is om 90% vd maximale winst te halen met 20% vrije tijd dan de volle pot winst en geen vrije tijd. Ieder zijn keuze, maar ga dan niet janken. Je rendement per gewerkt uur zal veel hoger liggen en je kan focussen op wat belangrijk is.

Kuisen, eten maken, de toog bemannen,... Zet op die zaken een goedkope kracht en als de taak an sich daarvoor niet rendabel genoeg is, moet je ze misschien überhaupt niet doen als het een nice to have betreft.

Een goede onderneming laat het toe taken te delegeren. Anders ben je gewoon een verkapte medewerker in, en slaaf van, je eigen zaak.

Idem met die inloopfrigo. Ja, mss zelf een vereiste voor haar ijs en vol-au-vent. Maar weegt de uiteindelijke rendabiliteit (incl alle werkuren etc) echt op tegen die duizenden euro's kosten en het feit dat dit de woningkeuze mee bepaald? Ik betwijfel het.

Die brasserie is al zeer lang gesloten, koks zijn opgestapt, dus niet meer relevant. Maar wel één van de redenen waarom dit zo'n zalige zaak was om met de kinderen naartoe te gaan. 😊

Terug
Bovenaan