Black friday deals (TV's en soundbars)

Ik lees wel dat TCL tv's geen goede wide angle kijkhoek hebben, en dat de kleuren niet zo goed zijn als sommige andere merken...

En ook vaak zonder 2.1 hdmi
 
Die zie ik dus niet staan bij mij. Wel een C745 aan 699, ik denk dat het deze misschien zal worden, heeft FALD, mini led en Qled en is van 2023. Is dit toestel ok dus voor aankoop?

Pros en cons ??

Nu moet er nog een soundbar bij, dat heeft telenet niet, any ideas ?

Edit, wij thuis hier hebben een bose solo 5, maar is een product van 2015, nog altijd goede keuze qua aansluitingen en dergelijke??

De C745 is wel Qled want dat is een 2023 model, enkel FALD. Dat is het minimum dat je wil, de C805 is beter in dimming zones.
De 805:

Voor de soundbar, die Bose kan optisch. Maar vandaag zou ik een soundbar met HDMI en (e)ARC kiezen.

En de 805 heeft die ingebouwde subwoofer niet. Als je de tv als geluidsbron gebruikt, is dat wel nog een belangrijk puntje (als je een aparte set hebt, is de 805 de betere keuze)

Dat is het verschil. Toen ik mijne kocht bestond de 805 niet denk ik. Heb ook de indruk dat ze duurder zijn geworden. Mijn c845 was goedkoper dan de 805 vandaag.
Ik heb daar overigens een denon versterker + 2 x Klipsch RF6000p vloerspeakers aanhangen. Dat is een stuk beterder dan de Samsung soundbar die ik had.

Ik lees wel dat TCL tv's geen goede wide angle kijkhoek hebben, en dat de kleuren niet zo goed zijn als sommige andere merken...

En ook vaak zonder 2.1 hdmi

De c845 heeft goede viewing angles, de kleuren zijn zeker zo goed als mijn voorgaande Samsung QLED 75Q80T en 4k@144Hz/120Hz kan niet zonder HDMI 2.1. De c845 heeft gewoon 2 x HDMI 2.1, 1x HDMI 2.0 en 1x HDMI 1.4b.
 
Mag ik vragen, de C745 of de C805, waar liggen de grootste verschillen??

Raar dat hij die niet toonde bij mij

Soundbar wordt gekocht erbij, dus iets dat compatible is met een TV hierboven vermeld. Dan denk ik dat we weten wat we moeten hebben. Liefst dan met hdmi eArc erbij, en we vinden bose wel goed, dus in dat merk mss?

Unless......
Jullie toch nog oled zouden aanraden, maar gezien felle verlichting in de ruimte zal het wss een TCL worden
 
Mag ik vragen, de C745 of de C805, waar liggen de grootste verschillen??

Raar dat hij die niet toonde bij mij

Soundbar wordt gekocht erbij, dus iets dat compatible is met een TV hierboven vermeld. Dan denk ik dat we weten wat we moeten hebben. Liefst dan met hdmi eArc erbij, en we vinden bose wel goed, dus in dat merk mss?

Unless......
Jullie toch nog oled zouden aanraden, maar gezien felle verlichting in de ruimte zal het wss een TCL worden
C745 QLED FALD
C805 QLED miniled

Of je dat verschil in praktijk merkt betwijfel ik, behalve in een compleet donkere kamer. Op papier en bij testen is dat allemaal prachtig natuurlijk want een miniled heeft veel meer dimming zones. Mijn 75Q80 Samsung was een QLED FALD, ik zie weinig verschil met de TCL 85C845 die miniled is.

Heb van Bose enkel een headset, omdat die voor spraak beter was (meetings), voor de rest vind ik het vooral duur voor wat je krijgt...
Maar van soundbars ken ik te weinig.
 
Soundbar, sonos beam gen 2, moeite om uit te kijken naar deals bij bf? Prijzen liggen nu rond de 500 eur...

Goed toestel?

Ps, heb toch nog wat mijn twijfels tussen 805 en 845, die tweede zou duurder uitkomen gezien de promo voor de 805 bij Telenet
 
Laatst bewerkt:
Soundbar, sonos beam gen 2, moeite om uit te kijken naar deals bij bf? Prijzen liggen nu rond de 500 eur...

Goed toestel?

Ps, heb toch nog wat mijn twijfels tussen 805 en 845, die tweede zou duurder uitkomen gezien de promo voor de 805 bij Telenet

Waarover twijfel je?
Het grote verschil is een lagere helderheid in HDR, maar 1500 nits is nog altijd prima, zoals ik zeg is er in HDR bij een helder wit scherm amper naar te kijken (ik heb 2000 nits peak brightness, maar die kan dat niet op full screen). Aangezien je een soundbar wilt ga je de interne 'subwoofer' toch niet gebruiken. De 805 bestond niet toen ik de 845 bestelde (was toen net uit), anders had ik die wss genomen).

Ik zou nu geen soundbar kopen, totdat de promo's uit zijn. Als het enkel en alleen soundbar moet zijn zou ik geen sonos nemen. vond dat ondermaats qua basweergave.
 
Ok thx, iemand die een goede soundbar kan aanraden dan? Ik zie dat mediamarkt vanaf vrijdag begint met bf, amazon vanaf de 17de, etc.

We hadden eerst bose solo 5 op het oog, maar dan gingen we eerder uit naar de bose 500 soundbar, omdat die Earc hdmi heeft.

Er is een promo op bose zelf voor deze van 400 overal, en bij hun site aan 350. Zou deze ok zijn, en zouden we nog betere deals kunnen scoren hierop?
 
Oleds hebben nu wel genoeg brightness om genoeg brightness te geven overdag. Echter is een Oled volgens mij altijd spiegelend.

TCL is een gevestigde waarde, mss niet zo bekend in europa maar dat maakt ze niet slecht.
Ik heb een 85" TCL 845 tegen mijn muur, dat is een miniled scherm met heel veel local dimming zones, 4k@144Hz op HDMI 1 (HDMI 2 heeft 120Hz) en ook al de snufjes van VRR, low latency etc. HDR (2000 nits) is echt fenomenaal, kleuren ook. Zwart is op die TV ook gewoon zwart.
Draait op google TV, dus alle apps zijn voorhanden, heb er geen moment spijt van. Het scherm is overigens half mat.

Het is natuurlijk geen Oled en met testbeelden ga je blooming kunnen zien en als je de zwartwaardes meet zullen die slechter zijn. Maar in dagelijks gebruik zie je dat niet, welke mongo kijkt nu naar TV in een pikdonkere woonkamer. Ik heb een lichtrijke woonkamer en met brightness op 35% zie ik in alle omstandigheden het beeld.

Ik heb overigens een Oled gehad, de LG c9 en alhoewel dat een goede TV is, had die geen dolby vision en niet alle apps.
Paar vreemde opmerkingen wel.. blijkbaar zijn we hier mongolen omdat we in het donker naar een film kijken, as intended (HDR)

En de LG oled C8 had zelfs al dolby vision dus dat snap ik ook niet goed.

Hier komt er alvast niks anders als OLED meer binnen, totdat een andere superieure technologie het overneemt.

Kijken hier sowieso nooit tv als het licht is dus de lichtinval in de living heb ik geen last van.
 
  • Leuk
Waarderingen: zaj
Hier ook eens aan het kijken voor een 55" model, er wordt ook overdag gekeken maar uiteraard hoofdzakelijk s'avonds, klassieke TV via decoder, geen games - enige aanbevelingen? Budget +/- 1200 €

Dacht zelf aan Samsung S95B QD Led / LG G2 Oled of kies ik beter een Qled genre QN95B.

Er is een raam op 90° - wat last van reflecties omdat er ook langs de zijkant gekeken wordt.
 
Wij hebben hier enkele maanden geleden getwijfeld tussen OLED en QLED. Waar onze tv staat is overdag veel lichtinval.

Eerst getest met de C2 en vastgesteld dat overdag het scherm vrij fel reflecteert. 's Avonds als er echt geen lichtinval was, had je top-beeld en supergoede zwartwaarden.

Wij zijn thuis niet het type persoon dat elke keer de blinden of rolluiken gaat neerlaten als we film willen kijken of ik game. TV ging retour en koos in de plaats voor TCL C835. Beeld was nog altijd prachtig en deze heeft veel minder last van reflecterend licht.

Breed genomen vrij tevreden van de TCL C835, maar als ik enkele minpuntjes moet opnoemen:

-> Google TV werkt grotendeels goed, maar af en toe blijft het wel eens hangen en merk ik dat een moderne chromecast sneller en betrouwbaarder is. Ik zou dit toeweiden aan de gebruikte CPU/Chipset die de tv gebruikt. Misschien dat je bij merken zoals Samsung hun QLED-tv's dit veel minder snel ervaart

-> instellingen zijn soms een beetje vreemd. Ik heb mijn soundbar aangesloten met via optical, maar je kan dit dus niet kiezen in het instellingen-menu. Je kiest gewoon wired headphones of ARC en dan blijft hij (meestal) het geluid netjes uitsturen.

-> tv heeft een ingebouwde subwoofer achteraan. Veel beter geluid dan een doorsnee oude tv, maar nog altijd lang niet zo goed als zelfs een budget soundbar met draadloze subwoofer.

Enkele opmerkingen vooraleer iemand het vraagt:

- ook al vind ik het beeld op de TCL zeer goed, ik zal direct toegeven dat zwartwaarden op de LG nog altijd merkbaar beter zijn
- ik ken mensen met een LG C1, C2 of zelfs C3 die hun tv ook in een belichte woonkamer hebben en er nooit van klagen... Misschien is het gewenning of de invalshoek van het licht of....
- Als ik terug kon gaan in de tijd had ik misschien toch iets meer gegeven voor een Samsung tv in de verwachting dat met de betere Soc/CPU en beter ontworpen software de algemene ervaring wat beter zou zijn.
 
De 805 is nieuwer, zou die iets verbeterd zijn op de punten die je daar opsomt??

En ook coolblue doet bf op tv's sinds vandaag, wat zou het verschil zijn tss 803 en 805, want die lijken heel hard op elkaar.

Is dit gewoon een andere afzetmarkt, mss iets voor Benelux ik zeg maar iets?? Ik weet dat sommige andere merken dat ook soms voorhebben
 
De 805 is nieuwer, zou die iets verbeterd zijn op de punten die je daar opsomt??

En ook coolblue doet bf op tv's sinds vandaag, wat zou het verschil zijn tss 803 en 805, want die lijken heel hard op elkaar.

Is dit gewoon een andere afzetmarkt, mss iets voor Benelux ik zeg maar iets?? Ik weet dat sommige andere merken dat ook soms voorhebben
Eerlijk gezegd, ik heb hetzelfde voorgehad als u, maar dan tussen *Ik meen mij te herinneren* de C835 en de C834... Twee tv's die er op papier en specificatie-gewijs identiek uitzagen, maar één model was dan toevallig afgeprijsd bij Krefel, dus daar voor gegaan.

Bij jouw C803 en C805 een gelijkaardig verhaal. Als ik ze opzoek kan ik geen verschil vinden in de kenmerken volgens de fabrikant zelf... Lijkt me dus gewoon een andere SKU voor een andere markt...

Niet om u af te schrikken, maar software-gewijs had ik nog een groot minpunt: TCL beweert op hun website dat de C835 Wifi 6 ondersteuning heeft.... Ik heb met 3(!) verschillende routers/ap's, verschillende netwerknamen en wat dan ook geprobeerd, maar ik kreeg draadloos nooit mijn tv op 5Ghz verbonden. Lang zitten zoeken, nergens op google iemand gevonden die hetzelfde probleem had, maar vond ik toch niet kunnen voor een tv van 900 euro anno 2023...

Als je gewoon utp kan insteken op de tv is dit geen probleem, maar als je de tv enkel op 2.4Ghz kan verbinden en je hebt wat netwerk-verzadiging in de buurt kan dit snel gaan tegensteken.
 
Hier moet er ook een nieuwe tv komen.

Er wordt ook wel wat op gegamed.

Ik twijfel tss de:



Wat zouden jullie kiezen en waarom? 🤔
 
Laatst bewerkt:
Hier moet er ook een nieuwe tv komen.

Er wordt ook wel wat op gegamed.

Ik twijfel tussen de:



Wat zouden jullie kiezen en waarom? 🤔
Bij coolblue krijg je een ps5 bij een sony 55 inch oled wel erbij. Ik geef het maar mee voor de twijfelaars. 1999 euro


Ps, die sony die je daar linkt is echt wel een goede deal
 
Vraagje, zijn niet-oled sony bravia tv's ook een goede keuze eigenlijk? Dan vooral te zien qua beeldkwaliteit en reflectie in fel verlichte kamers?

Bijvoorbeeld de Sony bravia x90l
 
Laatst bewerkt:
,
Euhhh, dus Chinees voor mij...
Zal eens moeten goochelen wat freesync is

Enorm spijtig dat ik die niet vroeger gezien heb. Ook al was ik niet direct op zoek naar een nieuwe TV. Maar met de cash back die er was tot en met vandaag, kon je die op de kop tikken voor 1701€. Dat leek mij echt wel een goede deal vb in mijn geval mijn scherm te updaten van 55 inch naar 77 inch.
Ah wel, pech. Aangezien je hem niet online kan bestellen of lijkt te kunnen bestellen. Ofwel moet ik iets missen.

Ah well, mijn TV is maar 5 jaar oud, die kan nog wel eventjes door.

EDIT : ah neen die cashback geldt niet voor deze TV. Was enkel voor de 80L, niet de 80K.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan