Black friday deals (TV's en soundbars)

Ruigen Das

Well-known member
Ik weet niet of hier een tijdelijk topic open mag voor black friday deals op multimedia.

Mijne cozze heeft een nieuw tv'ke nodig en heb hem lg oled aangeraden voor het mooie beeld en goede beeldverwerking. Sony levert ook oled panelen (van lg heb ik gelezen). Zijn die sony oleds ook goed in deze departementen, of misschien nog beter?

Budget 1000-1500, acties met extra's zijn uiteraard altijd welkom. 55 - 65 inch.

Misschien kan dit tijdelijk dienen moesten er andere mensen nog op zoek zijn naar zulke zaken bij de bf deals...
 
Doorgaans check ik www.rtings.com

Sony's werken inderdaad met LG panelen maar passen hun eigen beeldverwerking toe. Die blijkt uit testen vaak superieur te zijn out of the box aan LG. Idem met de high end Panasonic. Voor beide merken betaal je echter premium, met het opgegeven budget ga je geen Sony 55 oled scoren.
Heb geen van beiden staan dus ik baseer me louter op reviews.
 
Veel hangt af van het gebruik. In een felle woonkamer zou ik eerder naar de TCL tv's kijken. Daar zit je aan 75" voor die prijsklasse, en die geven deftig geluid en hebben Google OS.
 
Doorgaans check ik www.rtings.com

Sony's werken inderdaad met LG panelen maar passen hun eigen beeldverwerking toe. Die blijkt uit testen vaak superieur te zijn out of the box aan LG. Idem met de high end Panasonic. Voor beide merken betaal je echter premium, met het opgegeven budget ga je geen Sony 55 oled scoren.
Heb geen van beiden staan dus ik baseer me louter op reviews.
Ik zie dat er 55 oleds aan 1600 euro staan van sony

Vermoedelijk gaat daar toch wat af bij bf denk ik dan?
 
Veel hangt af van het gebruik. In een felle woonkamer zou ik eerder naar de TCL tv's kijken. Daar zit je aan 75" voor die prijsklasse, en die geven deftig geluid en hebben Google OS.
Hmmm ik zou het eerder houden op de gevestigde waarden binnen deze markt. Wat hebben deze tv's dan? Hogere brightness?

En wat met kijkhoek voor oleds, tv gaat idd in een living hangen met geen raam achter de kijk zetel (dus in rechte lijn met de tv) maar wel langs weerskanten veel licht dat binnenvalt... Zouden deze genoeg kunnen werken overdag dus?
 
Hmmm ik zou het eerder houden op de gevestigde waarden binnen deze markt. Wat hebben deze tv's dan? Hogere brightness?

En wat met kijkhoek voor oleds, tv gaat idd in een living hangen met geen raam achter de kijk zetel (dus in rechte lijn met de tv) maar wel langs weerskanten veel licht dat binnenvalt... Zouden deze genoeg kunnen werken overdag dus?

Oleds hebben nu wel genoeg brightness om genoeg brightness te geven overdag. Echter is een Oled volgens mij altijd spiegelend.

TCL is een gevestigde waarde, mss niet zo bekend in europa maar dat maakt ze niet slecht.
Ik heb een 85" TCL 845 tegen mijn muur, dat is een miniled scherm met heel veel local dimming zones, 4k@144Hz op HDMI 1 (HDMI 2 heeft 120Hz) en ook al de snufjes van VRR, low latency etc. HDR (2000 nits) is echt fenomenaal, kleuren ook. Zwart is op die TV ook gewoon zwart.
Draait op google TV, dus alle apps zijn voorhanden, heb er geen moment spijt van. Het scherm is overigens half mat.

Het is natuurlijk geen Oled en met testbeelden ga je blooming kunnen zien en als je de zwartwaardes meet zullen die slechter zijn. Maar in dagelijks gebruik zie je dat niet, welke mongo kijkt nu naar TV in een pikdonkere woonkamer. Ik heb een lichtrijke woonkamer en met brightness op 35% zie ik in alle omstandigheden het beeld.

Ik heb overigens een Oled gehad, de LG c9 en alhoewel dat een goede TV is, had die geen dolby vision en niet alle apps.
 
Ok, ik zal het eens voorleggen, maar dat is een Chinese fabrikant, niet? Gaat dat geen problemen geven met apps of Google store?

Welke tcl met goede specs kan je zo allemaal vinden? Even abstractie gemaakt van de prijs, maar dus met alle toeters en bellen voor 55 of 65 inch?
 
Ik heb overigens een Oled gehad, de LG c9 en alhoewel dat een goede TV is, had die geen dolby vision en niet alle apps.

Ondertussen hebben de LG tv's wel Dovi.

@Ruigen Das

Zoals eerder gezegd: Sony, Panasonic,.. maken gebruik van LG panel en zijn vrij goed. Noteer nu gewoon even de prijs van toestellen die je voorkeur genieten en vergelijk op black friday dan de prijs. Heb ik ook zo gedaan en heb toen toch 200 € kunnen uitsparen op mijn Panasonic Oled. Nog steeds zeer tevreden van. Bekijk ook eens de andere 'ik zoek een X tv' topics, daar kan je ook wel info uithalen :)
 
Mijn pa klaagt ook veel over zijn huidige TV, er is bij hem nogal veel lichtinval en de TV heeft veel last van reflecties waardoor het overdag moeilijk is om iets te volgen. Zijn huidige TV is een 43" LG, mag echt niet veel groter zijn (max 48-50"). Beter een goede LCD (Miniled / QLED / ...) dan OLED dan zou ik denken, omwille dat OLED meer last gaat hebben van reflecties en minder helder kan.

Ik heb zelf een LG C2 OLED staan boven, en terwijl die een heel goed beeld geeft in donkere scènes zou ik dat bij daglicht niet aanraden als woonkamer TV.
 
Ok, ik zal het eens voorleggen, maar dat is een Chinese fabrikant, niet? Gaat dat geen problemen geven met apps of Google store?

Welke tcl met goede specs kan je zo allemaal vinden? Even abstractie gemaakt van de prijs, maar dus met alle toeters en bellen voor 55 of 65 inch?

De TCL74 reeks is ook een QLED, maar dan een FALD (heeft dimming zones, maar veel minder) en dat is het minimum dat je wil denk ik.
Als je TCL gaat zou ik dus bij de c74 en c84 reeks blijven. De c64 is ook nog QLED maar dan zonder dimming zones en hier en daar wat afgeslankt.
Van de p serie zou ik wegblijven, dat zijn gewone LCD TV's. Dat is goed voor een 2de TV in een mancave/bureau oid, maar niet als main TV.

Qua apps is er geen probleem, TCL heeft geen restricties zoals Huawei bvb.

Maar ik snap als je voor een panasonic/sony TV zou gaan, qua beeldprocessing zijn die vaak subliem, ook tov een LG en samsung.
 
tcl-65c931-65-inch-4k-miniled-2022

Goede keuze? Die zie ik hier staan aan minder dan 1200 in promo

Zijn TCL tv's eigenlijk goed in levensduur ook?
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik zal het eens voorleggen, maar dat is een Chinese fabrikant, niet? Gaat dat geen problemen geven met apps of Google store?

Welke tcl met goede specs kan je zo allemaal vinden? Even abstractie gemaakt van de prijs, maar dus met alle toeters en bellen voor 55 of 65 inch?
De C843 is een goed model bvb. Het is een Chinese fabrikant, maar ze maken bvb al wel langer een deel van de Samsung LCD tv's ook. Globaal gezien is het ook gewoon een groot en bekend merk trouwens.
 
tcl-65c931-65-inch-4k-miniled-2022

Goede keuze? Die zie ik hier staan aan minder dan 1200 in promo

Zijn TCL tv's eigenlijk goed in levensduur ook?

Dat is het topmodel van 2022 en zeker ook goed. Het enige dat die 'mist' is een 144Hz modus, maar heeft wel 120Hz. Dat is voor een TV meer dan goed genoeg.

TCL's gaan niet sneller stuk dan andere, ze maken al lang TV's voor andere OEMs ook.
Je kan altijd pech hebben, mijn laatste philips TV was na amper 5 jaar stuk. De Sony LCD TV uit 2008 bolt nog altijd en was tot vorig jaar de main TV bij mijn ex (nu staat die op de kamer van mijn zoontje voor zijn XBOX).
 
Hmmm wanneer ik c843 opzoek in 65 inch staat er qled naast mini led bij.

Is dit een voordeel mini led en qled gecombineerd?
 
Hmmm wanneer ik c843 opzoek in 65 inch staat er qled naast mini led bij.

Is dit een voordeel mini led en qled gecombineerd?

Qled is de technologie, dat is LCD met quantum dot, geeft een breder kleurenspectrum en fellere kleuren basically.
LED, FALD en miniled hebben betrekking tot de verlichting. Waarbij LED geen dimming zones kent, FALD enkele en miniled veel.
FALD heeft betere zwartwaarden dan LED, miniled betere dan FALD omdat er fijner geregeld kan worden met de dimming zones.

De c805 is een iets mindere C845 precies, de brightness gaat tot 1500 nits in HDR, wat nog steeds veel is. De 845 doet er 2000, maar in HDR en wit scherm is daar nauwelijks naar te kijken tbh. Dus die 1500 gaan ook volstaan. Zijn ook allemaal peakwaardes, een volledig scherm gaat nooit 1500 of 2000 nits halen.
 
Doorgaans check ik www.rtings.com

Sony's werken inderdaad met LG panelen maar passen hun eigen beeldverwerking toe. Die blijkt uit testen vaak superieur te zijn out of the box aan LG. Idem met de high end Panasonic. Voor beide merken betaal je echter premium, met het opgegeven budget ga je geen Sony 55 oled scoren.
Heb geen van beiden staan dus ik baseer me louter op reviews.
Voor soundbars, tv's, etc kijk ik zelf graag bij WhatHiFi. Diepgaande reviews en ze hebben ook lijstjes met alternatieven en 'best in clas' voor elk budget.
 
Als je Telenet klant bent kan je die TCL's met een mooie korting via hun kopen ook. 799€ voor de 65C805
Die zie ik dus niet staan bij mij. Wel een C745 aan 699, ik denk dat het deze misschien zal worden, heeft FALD, mini led en Qled en is van 2023. Is dit toestel ok dus voor aankoop?

Pros en cons ??

Nu moet er nog een soundbar bij, dat heeft telenet niet, any ideas ?

Edit, wij thuis hier hebben een bose solo 5, maar is een product van 2015, nog altijd goede keuze qua aansluitingen en dergelijke??
 
Laatst bewerkt:
Qled is de technologie, dat is LCD met quantum dot, geeft een breder kleurenspectrum en fellere kleuren basically.
LED, FALD en miniled hebben betrekking tot de verlichting. Waarbij LED geen dimming zones kent, FALD enkele en miniled veel.
FALD heeft betere zwartwaarden dan LED, miniled betere dan FALD omdat er fijner geregeld kan worden met de dimming zones.

De c805 is een iets mindere C845 precies, de brightness gaat tot 1500 nits in HDR, wat nog steeds veel is. De 845 doet er 2000, maar in HDR en wit scherm is daar nauwelijks naar te kijken tbh. Dus die 1500 gaan ook volstaan. Zijn ook allemaal peakwaardes, een volledig scherm gaat nooit 1500 of 2000 nits halen.
En de 805 heeft die ingebouwde subwoofer niet. Als je de tv als geluidsbron gebruikt, is dat wel nog een belangrijk puntje (als je een aparte set hebt, is de 805 de betere keuze)
 
Terug
Bovenaan