Binnenlandse politiek

Op welke partij zou je stemmen bij de eerstvolgende federale verkiezing?

• CD&V

Stemmen: 4 2,6%
  • SP.A / Vooruit

Stemmen: 14 9,0%
  • Open VLD

Stemmen: 8 5,2%
  • Groen

Stemmen: 11 7,1%
  • N-VA

Stemmen: 47 30,3%
  • Vlaams Belang

Stemmen: 42 27,1%
  • PVDA

Stemmen: 16 10,3%
  • Overige

Stemmen: 13 8,4%

• Totaal aantal stemmers
    155
Status
Niet open voor verdere reacties.
En waar gaan we die huisvesten in Brussel? Echt te belachelijk voor woorden dit.

In ieder geval op veel beter geschikte, efficiëntere locaties dan in Vlaanderen tussen de koetjes en langs lintbebouwing waarvoor wij elk jaar veel te hoge belastingen betalen en slechte infrastructuur voor terugkrijgen.

In ieder geval op veel beter geschikte, efficiëntere locaties dan in Vlaanderen tussen de koetjes en langs lintbebouwing waarvoor wij elk jaar veel te hoge belastingen betalen en slechte infrastructuur voor terugkrijgen.
Dat is geen antwoord op mijn vraag, waar in Brussel gaan we al die pendelaars huisvesten. Geef mij een antwoord want zolang je dat niet kan geven is uw gans statement dat we van de pendelaars af moeten en dat we het volk in brussel moeten huisvesten dikke zever. En wat ge van de huisvesting in vlaanderen vindt doet hier helemaal niks terzake.

Iemand die in Jette werkt woont beter in Wemmel dan in Oudergem, maar dit soort maatregelen (waar deze discussie mee gestart is) gaat de eerste straffen en niet de 2de. Arbitrair wat mensen opdelen in juist/fout volgens willekeurige gewestgrenzen, dat is het.
Volledig akkoord, ik ben ook niet voor dat hokjesdenken en wil ook mobiliteit terugbrengen naar het federale niveau.

Ja, uiteraard, de Vlaming is van in het begin de politiek sterke bevolkingsgroep geweest. Ook altijd absolute meerderheden gehad. Dit is gewoon te absurd voor woorden.
Ja, Vlamingen zijn in de meerderheid. Wat is uw punt?

En wat bedoel je met "politiek sterke bevolkingsgroep"? Vreemde bewoording...

Dat is geen antwoord op mijn vraag, waar in Brussel gaan we al die pendelaars huisvesten. Geef mij een antwoord want zolang je dat niet kan geven is uw gans statement dat we van de pendelaars af moeten en dat we het volk in brussel moeten huisvesten dikke zever. En wat ge van de huisvesting in vlaanderen vindt doet hier helemaal niks terzake.

1) Wat wil je hebben? Een specifiek adres waar we "de Vlaamse pendelaar" kunnen huisvesten? :laugh:
2) De huisvesting in Vlaanderen doet juist alles ter zake. Hiermee toon ik aan dat je meerdere vliegen qua efficiëntie in één klap kunt boeken. Want zolang de rurale Vlaming Brussel enkel en alleen ziet als die melkkoe waar je de grote lonen kunt scheppen, zolang zal hij er met zijn wagen overlast komen veroorzaken en voor de rest amper meerwaarde creëren.

1) Wat wil je hebben? Een specifiek adres waar we "de Vlaamse pendelaar" kunnen huisvesten? :laugh:
2) De huisvesting in Vlaanderen doet juist alles ter zake. Hiermee toon ik aan dat je meerdere vliegen qua efficiëntie in één klap kunt boeken. Want zolang de rurale Vlaming Brussel enkel en alleen ziet als die melkkoe waar je de grote lonen kunt scheppen, zolang zal hij er met zijn wagen overlast komen veroorzaken en voor de rest amper meerwaarde creëren.
We willen gewoon uw oplossing zien. Telkens maar zeggen wat er mis is, zonder te zeggen hoe het, realistisch, zou moeten, overtuigt letterlijk niemand.

En vooral: alles is de schuld van de Vlaming. Heel het politiek systeem in een land waar de Vlaming origineel niets te zeggen had is de schuld van die partij. Moeten we dat nu nog serieus nemen eigenlijk? Moet de geschiedenis nu ook al verkracht worden om een simpel vijandbeeld kunnen op te hangen?

Zeg mij op welke manier je nu 365000 pendelaars gaat huisvesten in een gewest met 1,209 inwoners en waarvan de huizenmarkt nu al op instorten staat. Welke visie heb jij om dat probleem op te lossen? Dat is de vraag en dat ge nu de zaken in het belachelijke wilt trekken intereseert mij geen hol.

We willen gewoon uw oplossing zien. Telkens maar zeggen wat er mis is, zonder te zeggen hoe het, realistisch, zou moeten, overtuigt letterlijk niemand.
Zeg mij op welke manier je nu 365000 pendelaars gaat huisvesten in een gewest met 1,209 inwoners en waarvan de huizenmarkt nu al op instorten staat. Welke visie heb jij om dat probleem op te lossen? Dat is de vraag en dat ge nu de zaken in het belachelijke wilt trekken intereseert mij geen hol.

Mijn oplossing? Waarom zou ik als liberaal nu in hemelsnaam van bovenaf moeten bepalen welke huisvesting ik elk individu zou moeten geven? Ga je nu helemaal de communist uithangen?

A) Stop met die onnozele subsidies op fossiele brandstoffen en laat de vrije markt zijn ding doen.
B) Hou u als overheid in plaats daarvan bezig met zaken die het gemeenschappelijk belang wél dienen: degelijk openbaar vervoer, degelijk fietsbeleid en stoppen met de ruimtelijke ordening te verkrachten.
C) En je zal zien dat de vrije markt de rest zal doen. Mensen gaan automatisch dichter gaan wonen, zonder ze te verplichten. De vraag naar panden in Brussel zal wellicht stijgen, waardoor het meer de moeite zal lonen voor investeerders om panden te gaan renoveren of nieuwe locaties te zoeken. Enzovoort enzovoort. Enfin, de vrije markt zeker hé? Moet ik nu echt alles uitleggen?

En vooral: alles is de schuld van de Vlaming. Heel het politiek systeem in een land waar de Vlaming origineel niets te zeggen had is de schuld van die partij. Moeten we dat nu nog serieus nemen eigenlijk? Moet de geschiedenis nu ook al verkracht worden om een simpel vijandbeeld kunnen op te hangen?
Nu ga je wel heel hard veralgemenen. Terwijl de werkelijkheid niet zo zwart/wit is.

Maar dat Brussel een eigen mobiliteitsbeleid voert heeft Vlaanderen louter aan zichzelf te danken.

Mijn oplossing? Waarom zou ik als liberaal nu in hemelsnaam van bovenaf moeten bepalen welke huisvesting ik elk individu zou moeten geven? Ga je nu helemaal de communist uithangen?
Dus er is geen oplossing voor je probleem. Dan stopt de discussie he.

Ik stel voor dat we eens kijken naar wat de vrije markt in andere landen oplevert. Iets zegt mij dat iedereen daar niet in de stad woont, wegens onbetaalbaar, op de slechte wijken na.

En dan zitten we dus terug bij ons artificieel probleem: wat op een ander een buitenwijk is, is hier een ander gewest. Wat op een ander gewoon een burger is die verder woont, is hier een niet-Brusselaar (de Walen worden kennelijk weer vergeten, de Vlaming heeft het gedaan) die de stad komt leegzuigen.

Het geld en de energie dat deze arbitraire opdeling ons al heeft gekost, ongeloofelijk.

De reden dat Brussel "winstgevend" is voor Vlaanderen en Wallonië is échter wél ondanks de Brusselse bevolking en het Brussels beleid.
De meerwaarde van Brussel schuilt hem in de centrale ligging van België binnen Europa, en van Brussel binnen België, en van de aanwezigheid van de EU en internationale instellingen en bedrijven. Als die bedrijven of instellingen een paar tiental km buiten de Brusselse stadsgrenzen zouden liggen en in Vlaams of Waals Brabant zouden liggen, dat zou voor die winst geen verschil maken. Zaventem is de facto Brussel's luchthaven, maar dan zie je natuurlijk weer de Brusselse bestuurlijke arrogantie: wél de lusten, niet de lasten via hun geluidsnormen. Ook genoeg grote bedrijven die in pakweg in Grimbergen liggen of in Dilbeek.

Toegegeven de verliesposten van Brussel, met name een grootstad met veel armoede, ghetto-vorming en Islamisering heeft het ook niet enkel en alleen aan zichzelf te danken, dat is ook gefaald migratiebeleid van hogerop gedurende decennia. Dat kan je die stad ook niet kwalijk nemen.

Wat wel? Brusselse politieke baronieën, elke z'n eigen politiezoneke in plaats van efficiënt bestuur, doorgeslagen linkse politici zoals Pascal - we moeten jongeren uitleggen dat molotov-cocktails naar de hulpdiensten gooien niet kan - Smet, pleintjes vernoemen naar idioten die wegvluchten van een politiecontrole en vervolgens verongelukken én dit dan nog als politiegeweld durven bestempelen.

Oplossing? Geef Brussel de bevoegdheden die het verdient: die van een stad met één burgemeester voor het hele gewest, één schepencollege, één politiezone maar géén afzonderlijk gewest, géén apart parlement, géén minister-president, etc.
Het terug een Vlaamse stad maken omdat het nog steeds omringd is door Vlaanderen zal helaas niet meer lukken wegens de verregaande verfransing (om van de andere talen nog maar te zwijgen) dus plaats het maar onder federale curatele.

Voel ik hier toevallig de sfeer van blinde Brusselhaat van een flamingant?

Opmerkelijke verschuiving. Vroeger zwoeren flaminganten om Brussel nooit los te laten. Uit wanhoop is men daar nu blijkbaar vanaf gestapt en is men consequent de stad van hun grote leider en voorzitter-voor-het-leven BDW kunstmatig aan het oppompen. Kijk maar naar de gigantische geldtransfers van Vlaanderen naar Antwerpen voor prestigeprojecten zoals Oosterweel.

Il faut le faire, vanuit Gent, zowat de de meest gesubsidieerde stad van Vlaanderen per inwoner als je naar zaken als het Gemeentefonds kijkt, kritiek leveren op Antwerpen. Is dat Oosterweel project zeer duur? Zeker, maar het is niet alsof de ontsluiting van de Antwerpse ring alleen maar in het voordeel van Antwerpen is. De meerprijs van dat leefbaar te houden wordt misschien buitenproportioneel richting de algemene Vlaamse belastingbetaler geduwd, en zeker op de nauwe banden van N-VA met de vastgoedsector mag je kritiek leveren... maar het is nu ook weer niet dat dergelijke investeringen in Vlaanderen enkel richting Antwerpen gaan. Ik hoop dat ze bij de Noord-Zuid verbinding hier in Limburg ook voor een ondertunneling kiezen. Dat kan je tenminste écht nog beschouwen als een investering in infrastructuur.

Zoals Nestorius zegt: blinde N-VA haat van een Gentenaar waar het bestuur eigenlijk bijna even doorgeslagen "woke" is als in Brussel.
Kijk eerst maar naar wat Groen allemaal wilt doen in Gent: nog boeken van Pipi Langkous die van etiketjes met "racistische" voorzien moeten worden? Of bij gelijke punten wat autochtone Belgen discrimineren?

A) Stop met die onnozele subsidies op fossiele brandstoffen en laat de vrije markt zijn ding doen.
B) Hou u als overheid in plaats daarvan bezig met zaken die het gemeenschappelijk belang wél dienen: degelijk openbaar vervoer, degelijk fietsbeleid en stoppen met de ruimtelijke ordening te verkrachten.
C) En je zal zien dat de vrije markt de rest zal doen. Mensen gaan automatisch dichter gaan wonen, zonder ze te verplichten. De vraag naar panden in Brussel zal wellicht stijgen, waardoor het meer de moeite zal lonen voor investeerders om panden te gaan renoveren of nieuwe locaties te zoeken. Enzovoort enzovoort. Enfin, de vrije markt zeker hé? Moet ik nu echt alles uitleggen?
Wat maakt het mij uit of ge een liberaal of tsjeef bent, feit blijft dat ge uit blinde haat tegen alles wat vlaams is hier de idiootste belachelijke zever zit te spuien. Zelf in grootsteden waar de vrije markt werkt, met fantatisch openbaar vervoer en waar de vrije markt zijn ding mag doen (ook ik ga 2 keer hetzelfde argument gebruiken om toch maar te doen alsof ik ongelofelijk goed weet waarover ik praat :sarcastic: ) zie je dat veel mensen de grootstad ontvluchten omdat niet iedereen nu eenmaal graag in een grootstad woont en omdat prijzen voor deftige huisvesting nagenoeg onbetaalbaar zijn voor velen. Dus uw ganse idee dat we de pendelaar in brussel moeten huisvesten is dikke lulkoek. Anders moeten we gewoon de grenzen van het gewest brussel 30 km verder leggen om de problemen op te lossen, dat zou ook zo'n kinderlijk eenvoudig maar belachelijk idee zijn.

Wat maakt het mij uit of ge een liberaal of tsjeef bent, feit blijft dat ge uit blinde haat tegen alles wat vlaams is hier de idiootste belachelijke zever zit te spuien. Zelf in grootsteden waar de vrije markt werkt, met fantatisch openbaar vervoer en waar de vrije markt zijn ding mag doen (ook ik ga 2 keer hetzelfde argument gebruiken om toch maar te doen alsof ik ongelofelijk goed weet waarover ik praat :sarcastic: ) zie je dat veel mensen de grootstad ontvluchten omdat niet iedereen nu eenmaal graag in een grootstad woont en omdat prijzen voor deftige huisvesting nagenoeg onbetaalbaar zijn voor velen. Dus uw ganse idee dat we de pendelaar in brussel moeten huisvesten is dikke lulkoek. Anders moeten we gewoon de grenzen van het gewest brussel 30 km verder leggen om de problemen op te lossen, dat zou ook zo'n kinderlijk eenvoudig maar belachelijk idee zijn.
Waarom zou iedereen in Brussel moeten wonen? Als je auto pendelen niet meer stimuleert, dan zal het evenwicht zich verplaatsen. Maar natuurlijk niet op die karikaturale, extreme manier die jij er van maakt.
Als we morgen de btw op champagne afschaffen zal niet iedereen voortdurend straalbezopen rondlopen. Maar er zal meer champagne geconsumeerd worden en minder bier. Al zullen er nog altijd velen een pint verkiezen. ;-)

Wat zeg je? De inwoners van Brussel zijn het probleem?

Iemand is aan het radicaliseren precies.
Nee hoor:
  • hoogste criminaliteit van België
  • hoogste werkloosheidsgraad van België, niettegenstaande het hoge aantal vacatures
  • laagste vaccinatiegraad van België
  • minst georganiseerde politie/lokaal bestuur en corruptie op elk niveau met ronduit wereldvreemde politici die eigenlijk eerder in een instelling thuishoren.
  • straffeloosheid op grote schaal
  • vuurwerk met Nieuwjaar
  • ….
En dan beperk ik mij tot puur menselijke eigenschappen, dus ik speel rechtstreeks op de gemiddelde Brusselse inwoner.

Dus ja, ik heb een heel lage dunk van Brussel zijn gemiddelde bevolking, het zou mij niet verbazen als Brussel een non event is mocht men enkel op de gemiddelde inwoner van Brussel rekenen. Ik woon zelf op een spreekwoordelijke boogscheut van Brussel en ik kan niet zeggen dat de evolutie positief is doorheen de jaren. Een aantal problemen zijn eigen aan een grootstad maar als een doorsnee mens kan kiezen tussen pakweg een gemiddelde Vlaming of een gemiddelde Brusselaar is de keuze direct gemaakt.

Ben ik dan tegen Brussel en zijn bewoners, absoluut niet maar feiten zijn wat ze zijn, net zoals de cijfers.

Laatst bewerkt:
Waarom zou iedereen in Brussel moeten wonen? Als je auto pendelen niet meer stimuleert, dan zal het evenwicht zich verplaatsen. Maar natuurlijk niet op die karikaturale, extreme manier die jij er van maakt.
Als we morgen de btw op champagne afschaffen zal niet iedereen voortdurend straalbezopen rondlopen. Maar er zal meer champagne geconsumeerd worden en minder bier. Al zullen er nog altijd velen een pint verkiezen. ;-)
Ach, het is nu opeens ik die er een karikaturale extreme versie van maak. Om het met de woorden van @Sir.Killalot te zeggen, als je karikaturen maakt moet je niet verschieten als een ander er ook een karikatuur van maakt.

Laatst bewerkt:
Nee hoor:
  • hoogste criminaliteit van België
  • hoogste werkloosheidsgraad van België, niettegenstaande het hoge aantal vacatures
  • laagste vaccinatiegraad van België
  • minst georganiseerde politie/lokaal bestuur en corruptie op elk niveau met ronduit wereldvreemde politici die eigenlijk eerder in een instelling thuishoren.
  • straffeloosheid op grote schaal
  • vuurwerk met Nieuwjaar
  • ….
En dan beperk ik mij tot puur menselijke eigenschappen, dus ik speel rechtstreeks op de gemiddelde Brusselse inwoner.

Dus ja, ik heb een heel lage dunk van Brussel zijn gemiddelde bevolking, het zou mij niet verbazen als Brussel een non event is mocht men enkel op de gemiddelde inwoner van Brussel rekenen. Ik woon zelf op een spreekwoordelijke boogscheut van Brussel en ik kan niet zeggen dat de evolutie positief is doorheen de jaren. Een aantal problemen zijn eigen aan een grootstad maar als een doorsnee mens kan kiezen tussen pakweg een gemiddelde Vlaming of een gemiddelde Brusselaar is de keuze direct gemaakt.

Ben ik dan tegen Brussel en zijn bewoners, absoluut niet maar feiten zijn wat ze zijn, net zoals de cijfers.
Ik heb dan weer een heel lage dunk van de posters die dit soort posts maken. :help:

Ach, het is nu opeens ik die er een karikaturale extreme versie van maak. Om het met de woorden van @Sir.Killalot te zeggen, als je karikaturen maakt moet je niet verschieten als een ander er ook een karikatuur van maakt.
Sorry, dacht even dat je geïnteresseerd was in een inhoudelijke discussie ipv mac-bc op zijn plaats te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan