Binnenlandse politiek

Op welke partij zou je stemmen bij de eerstvolgende federale verkiezing?

• CD&V

Stemmen: 4 2,6%
  • SP.A / Vooruit

Stemmen: 14 9,0%
  • Open VLD

Stemmen: 8 5,2%
  • Groen

Stemmen: 11 7,1%
  • N-VA

Stemmen: 47 30,3%
  • Vlaams Belang

Stemmen: 42 27,1%
  • PVDA

Stemmen: 16 10,3%
  • Overige

Stemmen: 13 8,4%

• Totaal aantal stemmers
    155
Status
Niet open voor verdere reacties.
Voel ik hier toevallig de sfeer van blinde Brusselhaat van een flamingant?

Opmerkelijke verschuiving. Vroeger zwoeren flaminganten om Brussel nooit los te laten. Uit wanhoop is men daar nu blijkbaar vanaf gestapt en is men consequent de stad van hun grote leider en voorzitter-voor-het-leven BDW kunstmatig aan het oppompen. Kijk maar naar de gigantische geldtransfers van Vlaanderen naar Antwerpen voor prestigeprojecten zoals Oosterweel.

Opmerkelijke verschuiving. Vroeger zwoeren flaminganten om Brussel nooit los te laten. Uit wanhoop is men daar nu blijkbaar vanaf gestapt en is men consequent de stad van hun grote leider en voorzitter-voor-het-leven BDW kunstmatig aan het oppompen. Kijk maar naar de gigantische geldtransfers van Vlaanderen naar Antwerpen voor prestigeprojecten zoals Oosterweel.

Oosterweel staat al 20jaar op de planning en gaat de leefomgeving van Antwerpen immens vergroten, niet allen de doorstroming van het vervoer.
BDW hierbij halen is gewoon absurd en blinde NVA haat. (NVA verdient ook geen pluimen voor dit project.)

Brussel is het probleem niet, het zijn de inwoners, bestuursorganen, .... die het probleem zijn. Denk trouwens dat dit forum te klein is voor het wanbeleid van Brussel uit te leggen, dat is zowat het equivalent van de Belgische politiek tot de 10de macht verheven, zelfs in Mexico/Italië/Colombia ... kan men nog veel leren van Brussel - Europa heeft Brussel gemaakt tot wat ze wenste: een gebied waar alles kan en mag.

MKijk maar naar de gigantische geldtransfers van Vlaanderen naar Antwerpen voor prestigeprojecten zoals Oosterweel.
Mooi dat je BDW en N-VA verantwoordelijk acht voor de uitvoering van oosterweel!
Dat is niet zo, maar n niemand zegt dat buiten jij. Maar goed het is uw recht om pluimen in hun gat te steken voor iets waar ze weinig mee te maken hebben.

Het is toch gewoon duidelijk dat in deze Brussel gewoon met de spierballen wilt rollen. Bon mij niet gelaten, dat ze gerust doen. Maar op tijd en stond zal Vlaanderen en ook Wallonië met de spierballen rollen. Ik denk dat men in Brussel wel eens vergeet dat niemand vrijwillig naar daar gaat, en dat dit een spelletje kan zijn dat heel snel in hun nadeel kan uitdraaien.

Voel ik hier toevallig de sfeer van blinde NVA haat?

Is het niet wat ridicuul om een ander te verwijten van brusselhaat om dan zaken erbij te sleuren die er eigenlijk niks mee te maken hebben om toch maar op een ander te kunnen bashen? Als morgen blijkt dat er een hoop bedrijven wegtrekt uit brussel omwille van de stadstol ga je dat dan ook in de schoenen van de NVA schuiven?

Laatst bewerkt:
Ik zou in onze Belgische context toch nooit één kant afschrijven als de boosdoener hoor. De gewesten/regio's die elkaar een kloot afdraaien, dat is van ongeveer alle tijden.

Maar wat is het nu eigenlijk. Gaat het om een tolregeling die de leefbaarheid van Brussel moet opkrikken, wat voor mij overigens een legitieme reden is, of gaat het om een financieringsmechanisme om de eigen inkomsten te verhogen?

Het is een maatregel om de leefbaarheid van Brussel te verbeteren. Jij maakt er van dat het een taks is op kap van mensen die niet kunnen stemmen in Brussel. Ik draai jouw redenering gewoon om. Je kan niet blijven verwachten dat Brussel de impact draagt van een miljoen pendelaars die niet financieel bijdragen.

Uiteraard heb ik mijn mening. Een volwaardige splitsing had dit probleem voorkomen. Maar in tussentijd moeten we het doen met de situatie zoals ze is. Dat een gewest haar positie dan misbruikt om de anderen een hak te zetten is degeulasse, hoe je dat ook wil framen.

Opnieuw: op dit moment misbruiken Vlaanderen en Wallonië hun positie om Brussel een hak te zetten. Zij willen enkel de baten, niets van de kosten. Brussel moet het oplossen, maar als Brussel dan met een oplossing komt moet Brussel vooral zwijgen en is Brussel de booswicht. Dat is de wereld op zijn kop.

Bij een volwaardige splitsing had Brussel dit gewoon al lang doorgevoerd en konden Vlaanderen en Wallonië zoveel op hun kop staan als ze willen. Maar dat lijkt me niet wat jij bedoelt met het probleem voorkomen.

Brussel is het probleem niet, het zijn de inwoners, bestuursorganen, .... die het probleem zijn. Denk trouwens dat dit forum te klein is voor het wanbeleid van Brussel uit te leggen, dat is zowat het equivalent van de Belgische politiek tot de 10de macht verheven, zelfs in Mexico/Italië/Colombia ... kan men nog veel leren van Brussel - Europa heeft Brussel gemaakt tot wat ze wenste: een gebied waar alles kan en mag.

Wat zeg je? De inwoners van Brussel zijn het probleem?

Iemand is aan het radicaliseren precies.

Het is toch gewoon duidelijk dat in deze Brussel gewoon met de spierballen wilt rollen. Bon mij niet gelaten, dat ze gerust doen. Maar op tijd en stond zal Vlaanderen en ook Wallonië met de spierballen rollen. Ik denk dat men in Brussel wel eens vergeet dat niemand vrijwillig naar daar gaat, en dat dit een spelletje kan zijn dat heel snel in hun nadeel kan uitdraaien.

Met de spierballen rollen? Omdat ze uitvoeren wat ze met Vlaanderen van plan waren, tot Vlaanderen als een laffe wezel zich terugtrok uit angst voor de kiezer?

Wie de afspraken uitvoert, die rolt met spierballen. Is dat uw logica? Veelzeggend.

Wat zeg je? De inwoners van Brussel zijn het probleem?

Iemand is aan het radicaliseren precies.
Gohja, als je niet akkoord bent met de politiek en je gelooft in het democratisch proces, valt daar iets voor te zeggen.

Ik heb niets tegen de Brusselaars persoonlijk, ik denk dat het probleem eerder ligt bij onze ongeloofelijke kerktorenmentaliteit. Heel de Belgische staatsstructuur is een slechte grap bij momenten. In een "normaal" land is Brussel een stad met burgemeester, en ongeveer heel de rand zijn de buitenwijken.

Hier zijn dat twee gewesten die elkaars bloed bij moment kunnen drinken, zeer efficiënt. Het klopt ook gewoon dat in deze structuur het makkelijk is om beslissingen te nemen die pendelaars raken, want die stemmen daar niet.

Nu goed, we hebben het onszelf aangedaan hoor.

Voel ik hier toevallig de sfeer van blinde NVA haat?

Is het niet wat ridicuul om een ander te verwijten van brusselhaat om dan zaken erbij te sleuren die er eigenlijk niks mee te maken hebben om toch maar op een ander te kunnen bashen? Als morgen blijkt dat er een hoop bedrijven wegtrekt uit brussel omwille van de stadstol ga je dat dan ook in de schoenen van de NVA schuiven?

Er moet altijd een gezond ecosysteem zijn die zowel gunstig is voor bedrijven als voor de inwoners van de stad.

Als je als inwoner van Brussel elke dag geconfronteerd wordt met tienduizenden autopendelaars die Waze-gewijs doorheen de smalle woonstraten geloodst worden om de files te vermijden, om hun dikke lonen te verkassen naar Vlaanderen (=geldtransfers naar Vlaanderen) dan moet dat evenwicht misschien even bijgesteld worden. Weet je, het leven is heus niet zo zwart/wit. Het gaat vaak om evenwichten verschuiven.

Gohja, als je niet akkoord bent met de politiek en je gelooft in het democratisch proces, valt daar iets voor te zeggen.

Ik heb niets tegen de Brusselaars persoonlijk, ik denk dat het probleem eerder ligt bij onze ongeloofelijke kerktorenmentaliteit. Heel de Belgische staatsstructuur is een slechte grap bij momenten. In een "normaal" land is Brussel een stad met burgemeester, en ongeveer heel de rand zijn de buitenwijken.

Hier zijn dat twee gewesten die elkaars bloed bij moment kunnen drinken, zeer efficiënt. Het klopt ook gewoon dat in deze structuur het makkelijk is om beslissingen te nemen die pendelaars raken, want die stemmen daar niet.

Ik ben het met je eens dat de gewesten veel liever eens wat meer en nauwer moeten samenwerken. Moesten we nu eens de gewesten samenvoegen en er een land van maken? Moesten we het nu eens "België" noemen, ik zeg zomaar wat. Geniaal!

Sorry, dus opnieuw: wie heeft er in eerste instantie überhaupt een dergelijk klimaat van inefficiënte staatsstructuren gecreëerd? Was de Brusselaar daar vragende partij voor? Neen, het is Vlaanderen die er zo'n ongelofelijke rotzooi van gemaakt heeft met hun romantische vendelzwaai-nationalisme. Nog liever 2 jaar regeringsonderhandelingen blokkeren om België verder te vernietigen, dan samenwerken en besturen.

Laatst bewerkt:
Ik ben het eens dat we allemaal veel beter zouden nauwer samenwerken. Moesten we nu eens de gewesten samenvoegen en er een land van maken? Moesten we het nu eens "België" noemen, ik zeg zomaar wat. Geniaal!

Sorry, dus opnieuw: wie heeft er in eerste instantie überhaupt een dergelijk klimaat van inefficiënte staatsstructuren gecreëerd? Was de Brusselaar daar vragende partij voor? Neen, het is Vlaanderen die er zo'n ongelofelijke rotzooi van gemaakt heeft met hun romantische vendelzwaai-nationalisme en waardoor alle bevoegdheden nu volledig in de knoop liggen.
Ik vind het nogal selectief om onze ramp van een staatsstructuur, stap voor stap opgebouwd sinds de jaren '60, enkel te wijten aan de vendelzwaaiende Vlaming hoor. Hoeveel van al die structuren zijn in het leven geroepen om geen politieke macht te verliezen of ergens nog iets te zeggen te hebben (en dat zeker niet aan Vlaanderen te schenken).

Ook recenter, het is niet enkel de schuld van Vlaanderen dat Brussel in het 100 loopt bestuurlijk en budgettair lijkt me.

Laatst bewerkt:
Er moet altijd een gezond ecosysteem zijn die zowel gunstig is voor bedrijven als voor de inwoners van de stad.

Als je als inwoner van Brussel elke dag geconfronteerd wordt met tienduizenden autopendelaars die Waze-gewijs doorheen de smalle woonstraten geloodst worden om de files te vermijden, om hun dikke lonen te verkassen naar Vlaanderen (=geldtransfers naar Vlaanderen) dan moet dat evenwicht misschien even bijgesteld worden. Weet je, het leven is heus niet zo zwart/wit. Het gaat vaak om evenwichten verschuiven.
Dus eigenlijk stel je voor dat we misschien wat meer bedrijven moeten gaan spreiden met bijhorende pendelaar wat meer moeten gaan spreiden over het land? (Oei, een geldtransfer naar vlaanderen) Misschien moet men in Brussel ook eens beseffen dat zonder de Vlaamse en Waalse pendelaar het een hoop bedrijven heeft die op hun gat liggen wegens gebrek aan werkvolk. Of dat veel Brusselse bedrijven misschien wel het overgrote deel van hun diensten wel verkoopt in Vlaanderen en Wallonie (dju toch, weeral een hoop geld naar Brussel) Het zou hun in ieder geval meer sieren om eens het ganse plaatje te bekijken ipv altijd maar weer de schuld van alle problemen op vlaanderen en wallonie hun rug te schuiven en te geloven dat de goeie zaken van Brussel door de Brusselaar bewerkstelligt wordt. En dan nog eens persoonlijk aan u, niet ieder probleem van Belgie is in de schoenen van de flamigant te schuiven zoals je maar al te graag doet.

Dus eigenlijk stel je voor dat we misschien wat meer bedrijven moeten gaan spreiden met bijhorende pendelaar wat meer moeten gaan spreiden over het land?

Helemaal niet, van waar haal je dat? Zoals je weet stel ik voor dat:
A) Mensen dichter bij hun werk gaan wonen. Iets wat normaal een natuurlijk gegeven is, maar in ons land tegengehouden wordt door kunstmatig het woon-werkverkeer per auto massaal te gaan subsidiëren op een niveau waar de communisten jaloers van worden.
B) De verplaatsingen veel meer per Openbaar Vervoer en fiets te doen.

Waardoor de rest van uw post die daaruit voortvloeit in de vuilbak mag.

Ik ben het met je eens dat de gewesten veel liever eens wat meer en nauwer moeten samenwerken. Moesten we nu eens de gewesten samenvoegen en er een land van maken? Moesten we het nu eens "België" noemen, ik zeg zomaar wat. Geniaal!

Sorry, dus opnieuw: wie heeft er in eerste instantie überhaupt een dergelijk klimaat van inefficiënte staatsstructuren gecreëerd? Was de Brusselaar daar vragende partij voor? Neen, het is Vlaanderen die er zo'n ongelofelijke rotzooi van gemaakt heeft met hun romantische vendelzwaai-nationalisme. Nog liever 2 jaar regeringsonderhandelingen blokkeren om België verder te vernietigen, dan samenwerken en besturen.
En wie heeft toendertijd geweigerd om nederlands te aanzien als evenwaardige taal, wie had er geen respect voor de boerkes van vlaanderen? Sorry maar elk radicaal standpunt heeft een oorsprong in een onderdrukking. Maar natuurlijk is het de schuld van de vendelzwaaiende vlaming. Ga gerust verder met anderen de brusselhater te noemen, iets met oog en balk.

A) Mensen dichter bij hun werk gaan wonen. Iets wat normaal een natuurlijk gegeven is, maar in ons land tegengehouden wordt door kunstmatig het woon-werkverkeer per auto massaal te gaan subsidiëren op een niveau waar de communisten jaloers van worden.

En waar gaan we die huisvesten in Brussel? Echt te belachelijk voor woorden dit.

Iemand die in Jette werkt woont beter in Wemmel dan in Oudergem, maar dit soort maatregelen (waar deze discussie mee gestart is) gaat de eerste straffen en niet de 2de. Arbitrair wat mensen opdelen in juist/fout volgens willekeurige gewestgrenzen, dat is het.

Ik vind het nogal selectief om onze ramp van een staatsstructuur, stap voor stap opgebouwd sinds de jaren '60, enkel te wijten aan de vendelzwaaiende Vlaming hoor.
Het ligt dan misschien aan de Vlaming tout-court. Alleszins niet aan de Brusselaar.

Hoeveel van al die structuren zijn in het leven geroepen om geen politieke macht te verliezen of ergens nog iets te zeggen te hebben (en dat zeker niet aan Vlaanderen te schenken).
U zal het mij zeggen.
Ook recenter, het is niet enkel de schuld van Vlaanderen dat Brussel in het 100 loopt bestuurlijk en budgettair lijkt me.
Uiteraard loopt er intern ook vanalles fout in Brussel. Ik verklaar Brussel niet heilig.

Maar Brussel gaan verwijten een soeverein mobiliteitsbeleid te gaan voeren nadat Vlaanderen daar überhaupt vragende partij voor was, is gewoon te belachelijk voor woorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan