Welke knoeiboel bedoel je? Voor de Brusselaars is dit gewoon een heel goede beslissing. Je kan niet pleiten voor autonomie, en dan moord en brand roepen wanneer één van die autonome regio's haar bevoegdheden gebruikt.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk dat hij voornamelijk de ganse corona en vaccinatie knoeiboel in het brusselse gewest bedoeld.Welke knoeiboel bedoel je? Voor de Brusselaars is dit gewoon een heel goede beslissing. Je kan niet pleiten voor autonomie, en dan moord en brand roepen wanneer één van die autonome regio's haar bevoegdheden gebruikt.
Hij linkt/quote iets helemaal anders, dus nee, dat lijkt me niet waarschijnlijk.Ik denk dat hij voornamelijk de ganse corona en vaccinatie knoeiboel in het brusselse gewest bedoeld.
Het is een erg discriminerende maatregel. Niet alleen intergewestelijk, maar ook op sociaal vlak voor de Brusselaars zelf.Welke knoeiboel bedoel je? Voor de Brusselaars is dit gewoon een heel goede beslissing. Je kan niet pleiten voor autonomie, en dan moord en brand roepen wanneer één van die autonome regio's haar bevoegdheden gebruikt.
Dan weet ik het ook niet hoe men die "knoeiboel" moet gaan omschrijven.Hij linkt/quote iets helemaal anders, dus nee, dat lijkt me niet waarschijnlijk.
![]()
Brussel wacht niet en investeert nu al in camera’s voor stadstol
Brussel zet door met de miljoeneninvestering in camera’s voor de slimme kilometerheffing, ook al is de politieke discussie daarover nog volop bezig. ‘We mogen nu absoluut niet stilvallen’, zegt minister Sven Gatz (Open VLD).www.standaard.be
Spijtig genoeg het meeste achter een paywall. Maar dit is toch niet te geloven?
Kunnen we Brussel niet onder curatele plaatsen en met mensen van buitenaf de HELE knoeiboel eens opkuisen? Zelfs Sven Gatz doet de ene idiote uitspraak na de andere sinds kort.
Uiteraard ben ik daarvan op de hoogte. Geweldige constructie ten eerste om verkeersbeleid gewestelijk te organiseren. De ene wil een stadstol, de andere niet. De ene wil werken aan de R0, maar dat ligt dan weer voor 300m in het andere gewest dus dan gaat het andere gewest weer even dwarsliggen. Fantastisch.Dat Brussel Vlaanderen onder curatele plaatst bedoel je?
Ben je überhaupt op de hoogte van de discussie en bijvoorbeeld het feit dat Vlaanderen last-minute zijn staart heeft ingetrokken omwille van populistische redenen terwijl OESO, EU en een quasi oneindig aantal denktanks en onderzoeksbureaus al jaren eisen dat de mobiliteit in ons land dringend moet aangepakt worden omwille van economische en gezondheidsredenen?!
Welke knoeiboel bedoel je? Voor de Brusselaars is dit gewoon een heel goede beslissing. Je kan niet pleiten voor autonomie, en dan moord en brand roepen wanneer één van die autonome regio's haar bevoegdheden gebruikt.
Je snapt toch ook wel dat het bijzonder interessant is voor Vlaanderen en Wallonië om peanuts te betalen aan Brussel terwijl hun bevolking en masse gebruik maakt van de Brusselse infrastructuur zonder daar belastingen voor te betalen?Je snapt toch ook wel dat het bijzonder interessant is voor Brussel om tol te heffen op mensen die er door hun werkgever verplicht naartoe moeten komen en tegelijk electoraal geen verschil kunnen maken op het gevoerde beleid.
Wanneer beslissingen in een Federale staat leiden tot een dubbele win voor het ene gewest op de kap van een ander zit het fout. En dat dan op een moment waar men wederom Brussels ziekenhuizen zal moeten ontzetten met Waalse en Vlaamse capaciteit. Op en top België.

Je snapt toch ook wel dat het bijzonder interessant is voor Brussel om tol te heffen op mensen die er door hun werkgever verplicht naartoe moeten komen en tegelijk electoraal geen verschil kunnen maken op het gevoerde beleid.
Wanneer beslissingen in een Federale staat leiden tot een dubbele win voor het ene gewest op de kap van een ander zit het fout. En dat dan op een moment waar men wederom Brussels ziekenhuizen zal moeten ontzetten met Waalse en Vlaamse capaciteit. Op en top België.
Uiteraard ben ik daarvan op de hoogte. Geweldige constructie ten eerste om verkeersbeleid gewestelijk te organiseren. De ene wil een stadstol, de andere niet. De ene wil werken aan de R0, maar dat ligt dan weer voor 300m in het andere gewest dus dan gaat het andere gewest weer even dwarsliggen. Fantastisch.
Dat 1 gewest dan voor zichzelf kiest en op zijn eentje een discriminerende maatregel wil invoeren zonder politieke samenwerking, ja daar ben ik dan tegen.
Gewoon weer een extra streepje achter het gewest dat enorm bureaucratisch is met 1001 politieke postjes en structuren, dat een achterstand in digitalisering heeft, dat amper meer dan 1 taal gesproken krijgt, dat er niet in slaagt haar mensen gevaccineerd te krijgen, dat pleintjes een naam geeft van iemand die roekeloos zich in het verkeer begeeft uit schrik voor de politie en daarbij het leven laat, waar politie/brandweer/ziekenwagens niet hun werk kunnen doen zonder gevaar voor eigen leven, waar homo's in elkaar gebashed worden, waar het vol illegalen en vluchtelingen zit die geen perspectief hebben, waar geld voor sociale voorzieningen belandt in de zakken van haar politieke bestuurders, enfin ga maar door.
Je snapt toch ook wel dat het bijzonder interessant is voor Vlaanderen en Wallonië om peanuts te betalen aan Brussel terwijl hun bevolking en masse gebruik maakt van de Brusselse infrastructuur zonder daar belastingen voor te betalen?
Op dit moment zit de dubbele win in Vlaanderen en Wallonië, maar dat is dan wel ok?
En door wie zijn al die bevoegdheden in eerste instantie eigenlijk gesplitst geraakt? Was Brussel vragende partij voor die onnozele staatshervormingen?
Neen, je wordt (als Brussel zijnde) constant gebruikt als pasmunt of in de vergeethoek gedumpt omwille van een Vlaamse splitsings-obsessie want Vlaanderen wou per se zijn eigen beleid maken, maar als het rechtstreekse gevolg daarvan is dat Brussel dan ook zijn eigen (beter) beleid gaat voeren dan is het plots moord en brand?!
Hoe schizofreen zijn "wij" als Vlamingen eigenlijk?
Je antwoordt niet op hetgeen ik zeg.Geen idee waarom de Vlaming schizofreen zou zijn hoor. Je zit nu eenmaal met een politieke realiteit. Als het van mij afhing was de boel al helemaal gesplitst en dan stond het Brussel inderdaad vrij te doen wat het wil. Maar dan mag het ook meteen de volledige kostprijs van dat beleid dragen.
Wat Brussel nu doet is moedwillig van twee walletjes eten. Dat daar commentaar op komt moet niet verwonderen.
Je bedoelt de transfers UIT Brussel?Sterk om in een paragraafje van twee zinnen een samenvatting te maken van de gehele welvaartstroom tussen de gewesten om dan te concluderen dat de Brusselaar aan het kortste eind trekt. Dan zal je alle cijfers op tafel moeten leggen vrees ik.
In tussentijd stel ik vast dat Brussel unilateraal beslissingen neemt die het gewest, en het gewest alleen, ten goede komen ten koste van de twee andere gewesten, en dat terwijl de politieke discussie nog gaande is.
Als jij karikaturen maakt, moet je niet verschieten dat anderen er ook een karikatuur van maken he. Maar dat Brussel ondergefinancierd is, dat is toch redelijk goed bekend.Sterk om in een paragraafje van twee zinnen een samenvatting te maken van de gehele welvaartstroom tussen de gewesten om dan te concluderen dat de Brusselaar aan het kortste eind trekt. Dan zal je alle cijfers op tafel moeten leggen vrees ik.
Je bedoelt de transfers UIT Brussel?
![]()
'Transfers uit Vlaanderen bedroegen 6,2 miljard in 2019'
Vlaanderen en Brussel hebben in 2019 respectievelijk 6,2 miljard euro en 900 miljoen euro bijgedragen aan de intergewestelijke overdrachten of 'transfers'. Wallonië heeft dat jaar 7,1 miljard euro ontvangen. Dat blijkt uit een studie van de Nationale Bank.knack.be
Nieuwsbericht van gisteren <> vorig jaar.Het is natuurlijk niet zo simpel.
![]()
Financieringswet draait geldkraan naar Wallonië en Brussel vanaf 2024 lichtjes toe
Het leek een kwestie van tijd vooraleer de Franstalige partijen – met de PS op kop – vragende partij zouden worden voor een herziening van de Bijzondere Financieringswet. Na 2024 houdt de Bijzondere Financieringswet de vinger op de knip.www.tijd.be
De welvaartstroom in dit land is extreem complex.
Als jij karikaturen maakt, moet je niet verschieten dat anderen er ook een karikatuur van maken he. Maar dat Brussel ondergefinancierd is, dat is toch redelijk goed bekend.
Nieuwsbericht van gisteren <> vorig jaar.
Kan toch perfect hand in hand gaan?
Ik heb het gevoel dat je je mening al lang hebt en vooral naar argumenten zoekt.