zwarten
Well-known member
https://nl.wiktionary.org/wiki/afstraffen/vervoegingHet cliché dat je als tiener/twintiger links bent om dan rechts te worden bestaat ook wel voor een reden denk ik ("wie jong en niet links is, heeft geen hart, en wie ouder is en niet rechts, heeft geen verstand"). Ik herinner mij toch een hoop naïeve hippiemeningen uit mijn middelbaar waar geen leerkracht aan te pas kwam ook.
Wat Van Grieken hier doet vind ik erg "Trumpiaans" eigenlijk, en zou gewoon keihard moeten afgestrafd worden. Het neigt ook naar anti-intellectualisme, dat tegenwoordig populair is. "We zullen die geschoolden wel eens terugpakken, wij het volk dat naar zijn eerlijk buikgevoel luistert". Vind ik dus hé.

Ik denk dat het gewoon moeilijk is om uw eigen politieke bias als leerkracht uit een klas te houden. Zeker in vakken die wat meer van debatterende oorsprong zijn. In droge wiskunde / fysica of andere wetenschapsvakken is er natuurlijk minder plaats om politieke meningen te spuien.
Waar ik dan wel weer problemen mee zou hebben is dat de beoordeling van de student mogelijks kan afhangen van zijn mogelijks tegenstrijdige politieke visie met de desbetreffende leerkracht maar ik veronderstel dat er A: wel mechanismes zijn die deze vooroordelen vermijden, B: Er niet teveel aandacht aan besteed wordt. De politieke mening van een 12-16 jarige nog moet rijpen.
De Trumpiaanse van grieken gaat hier wel serieus buiten de grenzen idd. Een dialoog/meningsverschil wordt nooit beter door tribalisme.

.