Gavin
Well-known member
Dat komt om te beginnen omdat De Wever geen Coens is. De Wever kan coherente zinnen bouwen, met zelfvertrouwen een duidelijk punt maken (correct of niet) zonder zichtbaar daarover te moeten nadenken of te stotteren met die zinnen, en het is nu eenmaal iemand die zijn dossiers kent.Maar waarom kunnen dit soort kruisverhoren nooit bij een Bart De Wever?
En iets hemeltergend langs de andere kant dat ook duidelijk werd: Imbo en Verstraete zijn geen Cauwelaert & Zinzen. Nu wil ik dat laatste wel even nuanceren want die deden helemaal niet veel moeite tegenover Coens, Zinzen bracht bijvoorbeeld theatraal een heel gekleurd en onlogisch politiek statement over migratie waar Coens geen weg mee wist. Ik kan dat moeilijk klasseren als een kruisverhoor, Coens is gewoon ondermaats daar. Ik zal niet zeggen dat Zinzen niet weet hoe zo iemand aan te pakken, maar het is een oneerlijke strijd en een oneerlijke vergelijking met De Wever die Zinzen ongetwijfeld lik op stuk had gegeven, zowel inhoudelijk als over de flauwe techniek.
Maar terug naar Imbo en co: ze dachten iets slim in de schoot van De Wever te werpen met die cijfers van de dading (13m20s voor de geïnteresseerden) ... grote fout natuurlijk. Ik wist dit al door een post op godbetert dit forum, maar professionele journalisten geven De Wever toch nog een open doel hiermee. Uiteraard legt hij de halve waarheid daarvan even met de glimlach uit, uiteraard citeert hij cijfers die Imbo en co niet wisten en zo zichzelf als kenner hierboven zet, en uiteraard laat hij de interviewers met een mond vol tanden achter zodat die dan nog maar eens over OVAM moeten beginnen. Met zo'n inzicht en kunde aan de ondervragende kant kunt ge geen kruisverhoor doen.