Binnenlandse politiek

Op welke partij zou je stemmen bij de eerstvolgende federale verkiezing?

• CD&V

Stemmen: 4 2,6%
  • SP.A / Vooruit

Stemmen: 14 9,0%
  • Open VLD

Stemmen: 8 5,2%
  • Groen

Stemmen: 11 7,1%
  • N-VA

Stemmen: 47 30,3%
  • Vlaams Belang

Stemmen: 42 27,1%
  • PVDA

Stemmen: 16 10,3%
  • Overige

Stemmen: 13 8,4%

• Totaal aantal stemmers
    155
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bedankt om de schouders van mijn generatie extra te belasten

Stijn Baert slaat nagels met koppen.

Goed stukje. Eén zaak waar ik vind dat hij beetje alarmistisch is:

Ten slotte is er de verhoging van de minimumlonen. Die komen toch ook jongeren die weinig verdienen ten goede, nee?

Dat klopt. Als die hun baan kunnen behouden, natuurlijk. Dat wordt niet evident. Hogere loonkosten aan de onderkant van de loonverdeling impliceren dat werkgevers daar minder banen zullen creëren. Studies over de grootte van het effect lopen uiteen, maar een positief verhaal voor de werkgelegenheid onder kortgeschoolden wordt het nooit.

Banen worden toch gecreëerd aan de hand van het werk dat verricht moet worden?

Als je een fabriek hebt die auto's maakt en de markt koopt elke dag 400 van auto's van je, dan neem je toch net genoeg werknemers aan om 400 auto's te maken? Als je dan 4 werknemers hebt die elk 100 autos per dag kunnen maken en elk 1000 euro per dag kosten, terwijl je budget voor werknemers 5000 euro per dag is, dan steek je die 1000 euro toch in een nieuwe machine of een reclame-campagne? In plaats van een extra nutteloze werknemer aan te nemen die 100 auto's maakt die je toch niet kan verkopen en op de parking blijven staan. Dus of de kost per werknemer nu 1000 euro of 1250 euro is, je gaat die 5e werknemer toch pas aannemen wanneer de vraag 400 auto's per dag overstijgt. Of omgekeerd: indien je bv 450 auto's per dag verkoopt met 5 werknemers. Als je werknemerskosten dan te hoog liggen ga je toch de prijs van je auto laten stijgen in plaats van iemand te ontslaan, want met 4 werknemers kan je niet aan de vraag voldoen en snoei je in je eigen omzet.

Algemeen genomen gaan hogere minimumlonen ook leiden tot meer geld uitgeven wat dan voor meer inkomsten zorgt voor bedrijven die dat dan kunnen betalen aan hun duurdere werknemers.

Nu, mijn kennis van economie is nogal beperkt en ik ga niet ontkennen dat een te snelle, te sterke stijging van de minimumlonen een disruptief effect heeft (ik denk dan aan kleinere zaken bv waar ze dan misschien zullen zeggen "Die paar 100 per maand extra gaat te krap zijn voor iemand full-time, we nemen een jobstudent in het weekend zullen de rest zelf wel trekken"). Dus kan hier de bal wel misslaan, maar stellen "als die hun baan kunnen behouden, natuurlijk. Dat wordt niet evident" lijkt me nogal alarmistisch voor, wat mij toch, geen extreme stijging is van het minimumloon. (cumulatief €150 netto extra tegen 2026 is van 1700 naar 2000 brutto per maand op 5 jaar tijd oid?)

Ik denk dat een veel groter probleem bij het verdwijnen van die laagbetaalde jobs de toenemende automatisatie is. Om bij Stijn Baert zijn voorbeeld te blijven: als je 4 kassiersters nodig hebt om voldoende dienstverlening te voorzien en je hebt geld genoeg om een 5e aan te nemen, dan steek je dat geld toch in een self-checkout zodat je er maar 3 moet betalen. De job van de technieker die in 20 winkels de machine onderhoudt gaat niet al die verloren jobs kunnen opvangen.

Rechter geeft Reuzegomschacht na verkrachtingsproces toestemming om met personeelsbadge justitiepaleis stiekem te verlaten

Wat is dat eigenlijk met dat extreem-rechts krapuul en hun banden met de rechterlijke elite. Was het gerecht volgens extreem-rechts niet "wereldvreemd"? Of geldt dat plots niet meer als hun zonen beschuldigd worden van moord en verkrachting? Plots zijn het beste vriendjes precies.

Ik wist niet dat Reuzegom extreem-rechts was?

Goed stukje. Eén zaak waar ik vind dat hij beetje alarmistisch is:

Banen worden toch gecreëerd aan de hand van het werk dat verricht moet worden?

Als je een fabriek hebt die auto's maakt en de markt koopt elke dag 400 van auto's van je, dan neem je toch net genoeg werknemers aan om 400 auto's te maken? Als je dan 4 werknemers hebt die elk 100 autos per dag kunnen maken en elk 1000 euro per dag kosten, terwijl je budget voor werknemers 5000 euro per dag is, dan steek je die 1000 euro toch in een nieuwe machine of een reclame-campagne? In plaats van een extra nutteloze werknemer aan te nemen die 100 auto's maakt die je toch niet kan verkopen en op de parking blijven staan. Dus of de kost per werknemer nu 1000 euro of 1250 euro is, je gaat die 5e werknemer toch pas aannemen wanneer de vraag 400 auto's per dag overstijgt. Of omgekeerd: indien je bv 450 auto's per dag verkoopt met 5 werknemers. Als je werknemerskosten dan te hoog liggen ga je toch de prijs van je auto laten stijgen in plaats van iemand te ontslaan, want met 4 werknemers kan je niet aan de vraag voldoen en snoei je in je eigen omzet.

Algemeen genomen gaan hogere minimumlonen ook leiden tot meer geld uitgeven wat dan voor meer inkomsten zorgt voor bedrijven die dat dan kunnen betalen aan hun duurdere werknemers.

Nu, mijn kennis van economie is nogal beperkt en ik ga niet ontkennen dat een te snelle, te sterke stijging van de minimumlonen een disruptief effect heeft (ik denk dan aan kleinere zaken bv waar ze dan misschien zullen zeggen "Die paar 100 per maand extra gaat te krap zijn voor iemand full-time, we nemen een jobstudent in het weekend zullen de rest zelf wel trekken"). Dus kan hier de bal wel misslaan, maar stellen "als die hun baan kunnen behouden, natuurlijk. Dat wordt niet evident" lijkt me nogal alarmistisch voor, wat mij toch, geen extreme stijging is van het minimumloon. (cumulatief €150 netto extra tegen 2026 is van 1700 naar 2000 brutto per maand op 5 jaar tijd oid?)

Ik denk dat een veel groter probleem bij het verdwijnen van die laagbetaalde jobs de toenemende automatisatie is. Om bij Stijn Baert zijn voorbeeld te blijven: als je 4 kassiersters nodig hebt om voldoende dienstverlening te voorzien en je hebt geld genoeg om een 5e aan te nemen, dan steek je dat geld toch in een self-checkout zodat je er maar 3 moet betalen. De job van de technieker die in 20 winkels de machine onderhoudt gaat niet al die verloren jobs kunnen opvangen.

Ik wist niet dat Reuzegom extreem-rechts was?
En als die 4 werknemers die je nodig hebt voor 100 autos te maken te veel kosten, dan gaat die werkgever er miss al eens over nadenken om die autos niet meer in België te maken...

Aansluitend op dat loonakkoord: ik vind dat een minimumloon zeker een leefbaar inkomen moet zijn, dus een verhoging daarvan vind ik niet per se verkeerd. Maar daartegenover vind ik het toch echt onverantwoord hoe mensen die niet meer dan het minimumloon verdienen toch 5 (!) kinderen op de wereld zetten en dan moet de samenleving gealarmeerd zijn door cijfers over kinderarmoede... wat met de verantwoordelijkheid van de ouders? Bezint eer ge begint? Waarom heeft die journalist daar géén kritische vraag over gesteld?

Als ik maar € 2000 per maand verdien, kan ik ook geen Ferrari betalen. Als je het minimumloon binnenhaalt, moet je misschien ook geen 5 kinderen op de wereld zetten... ik vraag me natuurlijk ook af of die z'n vrouw werkt, want 2 keer het minimumloon voor 5 kinderen is natuurlijk al een ander verhaal als je die kosten kan delen versus een man + huismoeder. Alleen maakt dat aantal kinderen het huismoederverhaal weer een pak waarschijnlijker natuurlijk.

Aansluitend op dat loonakkoord: ik vind dat een minimumloon zeker een leefbaar inkomen moet zijn, dus een verhoging daarvan vind ik niet per se verkeerd. Maar daartegenover vind ik het toch echt onverantwoord hoe mensen die niet meer dan het minimumloon verdienen toch 5 (!) kinderen op de wereld zetten en dan moet de samenleving gealarmeerd zijn door cijfers over kinderarmoede... wat met de verantwoordelijkheid van de ouders? Bezint eer ge begint? Waarom heeft die journalist daar géén kritische vraag over gesteld?

Als ik maar € 2000 per maand verdien, kan ik ook geen Ferrari betalen. Als je het minimumloon binnenhaalt, moet je misschien ook geen 5 kinderen op de wereld zetten... ik vraag me natuurlijk ook af of die z'n vrouw werkt, want 2 keer het minimumloon voor 5 kinderen is natuurlijk al een ander verhaal als je die kosten kan delen versus een man + huismoeder. Alleen maakt dat aantal kinderen het huismoederverhaal weer een pak waarschijnlijker natuurlijk.
Deze morgen stond er precies een andere versie online.
Gezin van 7 en hij is de enige met een inkomen dus zijn vrouw gaat niet werken.

Alleen mag je daar geen vragen over stellen of kritisch over zijn (want iedereen mag doen wat hij wilt)
En van 1700€ maar 1200€ netto overhouden lijkt me zeker niet juist met 5 kinderen ten laste en een vrouw die niet werkt.
En dan vergeten we ook het kindergeld nog

Als je 1700 euro bruto verdient met 5 kinderen + niet werkende vrouw ten laste betaal je quasi geen belastingen en zal het nettoloon dankzij allerlei toeslagen zoals kindergeld juist hoger liggen dan het brutoloon. Klopt dus het één en het ander niet aan dat verhaal.

Ik ben overigens niet voor het beperken van aantal kinderen, kinderen zijn belangrijk in onze samenleving en dat wordt soms vergeten. Ik doe liever beroep op het gezond verstand van mensen om geen kinderen te krijgen als ze het zich niet kunnen veroorloven. Kwestie dus van dat gezond verstand wat te vergroten bij sommigen mensen. Ik denk spontaan aan die ietwat marginale familie met 11 kinderen allemaal met de letters ALEX gespeld. Dat zijn toch wel rare uitwassen als je het mij vraagt.

volgens mij klopt er vanalles niet aan dat nieuwsbericht. Een monteur die maar 1700 euro bruto heeft?
En:"Hij werkt als monteur en verdient soms amper 1.200 euro per maand."
Ja, als ge als arbeider veertien dagen verlof pakt, hebt ge maar de helft van uw loon ook die maand. Dan kon ik toen ik in de nacht werkte ook zeggen dat ik soms maar 1000 per maand verdiende en andere maanden maar 1500. Dat ik meestal 2000 euro verdiende is dan maar bijzaak als ge perse een negatief artikel wil schrijven.

Rechter geeft Reuzegomschacht na verkrachtingsproces toestemming om met personeelsbadge justitiepaleis stiekem te verlaten

Wat is dat eigenlijk met dat extreem-rechts krapuul en hun banden met de rechterlijke elite. Was het gerecht volgens extreem-rechts niet "wereldvreemd"? Of geldt dat plots niet meer als hun zonen beschuldigd worden van moord en verkrachting? Plots zijn het beste vriendjes precies.

Ik denk dat er hier eerder sprake is van een onderonsje in elitaire kringen dan een soort van loyaliteit ten gevolge van een politieke strekking.

volgens mij klopt er vanalles niet aan dat nieuwsbericht. Een monteur die maar 1700 euro bruto heeft?
Ja, als ge als arbeider veertien dagen verlof pakt, hebt ge maar de helft van uw loon ook die maand. Dan kon ik toen ik in de nacht werkte ook zeggen dat ik soms maar 1000 per maand verdiende en andere maanden maar 1500. Dat ik meestal 2000 euro verdiende is dan maar bijzaak als ge perse een negatief artikel wil schrijven.

Dit soort discussies is zinloos tenzij je de boekhouding en aangiften van twee partijen naast elkaar legt. Er zitten gewoon té veel variabelen in die discussie anders.

Om wat economische uitleg te geven: het probleem ligt hier inderdaad. Laagbetaalde jobs zullen verdwijnen omdat het interessanter wordt om een robot/machine in dienst te nemen. Fictief voorbeeld: Als jij maandelijks 100 euro moet betalen voor iemand die stofzuigt zal je snel een robotstofzuiger kopen. Als je die 10 euro per maand moet betalen zal je dat niet doen. Telkens het minimumloon verhoogd wordt verdwijnen er laagbetaalde jobs. Je kan dan zeggen dat die mensen iets anders kunnen gaan doen (en ten dele is dat zo), maar niet iedereen heeft de vaardigheden of intelligentie om iets anders te doen. Dat kan op lange termijn schadelijk zijn omdat je sommige mensen zo uit de economie gaat duwen (en dus minder belastingen gaat innen). Sommige jobs gaan door robots vervangen worden, andere jobs gaan dan weer verhuizen naar lage loon landen en in sommige gevallen zullen de jobs gewoon verdwijnen. Werken is niet alleen geld verdienen, maar ook vaak trots en sociaal welzijn voor die mensen.

1700€ Bruto officieel en de rest handje contantje ? ;)

Joachim Coens zijn dagen als voorzitter lijken toch echt wel geteld, ik vraag me echt af of die zijn termijn gaat uitdoen.
Wordt het voor CD&V geen tijd om de gok te wagen met Sammy Mahdi? Een figuur zoals Crevits nog voorzitter maken lijkt me in de situatie waar ze nu zitten echt geen optie meer.

Zou toch complete afgang zijn? Mahdi had inderdaad beter voorzitter geworden de vorige voorzittersverkiezingen, nu lijkt me dat too little, too late...

Nu ja, het feit dat Joachim Coens in tijden van corona het heeft moeten hebben van stemmen per post (ergo enkel de bejaarden die zo nog stemmen wanneer er een digitaal alternatief is) zegt voldoende over hoe hopeloos hij is.

Ik zou alvast nooit op een partijvoorzitter stemmen die de coronamaatregelen zichtbaar aan z'n laars gelapt heeft zonder enige vorm van boete waarschijnlijk dan nog. Triest eigenlijk dat een partij die decennia lang het beleid in België heeft gedomineerd tot zo'n schim van zichzelf is gereduceerd.

Zou toch complete afgang zijn? Mahdi had inderdaad beter voorzitter geworden de vorige voorzittersverkiezingen, nu lijkt me dat too little, too late...

Nu ja, het feit dat Joachim Coens in tijden van corona het heeft moeten hebben van stemmen per post (ergo enkel de bejaarden die zo nog stemmen wanneer er een digitaal alternatief is) zegt voldoende over hoe hopeloos hij is.

Ik zou alvast nooit op een partijvoorzitter stemmen die de coronamaatregelen zichtbaar aan z'n laars gelapt heeft zonder enige vorm van boete waarschijnlijk dan nog. Triest eigenlijk dat een partij die decennia lang het beleid in België heeft gedomineerd tot zo'n schim van zichzelf is gereduceerd.
Chroniek van een aangekondigd overlijden als je het mij vraagt.

Men heeft de kans om de wending in te zetten gehad door Mahdi aan het roer te zetten. In de plaats heeft men geluisterd naar de derde generatie en gekozen voor iemand van het verleden.

Cd&V verdient wat het momenteel oogst

Chroniek van een aangekondigd overlijden als je het mij vraagt.

Men heeft de kans om de wending in te zetten gehad door Mahdi aan het roer te zetten. In de plaats heeft men geluisterd naar de derde generatie en gekozen voor iemand van het verleden.

Cd&V verdient wat het momenteel oogst
Ik zie niet in hoe Mahdi een serieus andere koers zou varen.

Ik zie niet in hoe Mahdi een serieus andere koers zou varen.

Mahdi is een sterke spreker die helder ideeën aan de man kan brengen. Geheel het omgekeerde van Coens dus. Je hebt iemand nodig die mee kan met mannen als Van Grieken, De Wever, Rousseau, Hedebouw... in de TV-studio. Naar aanloop van de vorige verkiezingen is Mahdi gaan meedoen aan een debat voor jonge studenten. Ze hebben die studenten een poll laten invullen voor het debat, en na het debat. Zie hier het resultaat.

VOq50l9.jpg[

CYxBHhR.jpg

Mahdi is een sterke spreker die helder ideeën aan de man kan brengen. Geheel het omgekeerde van Coens dus. Je hebt iemand nodig die mee kan met mannen als Van Grieken, De Wever, Rousseau, Hedebouw... in de TV-studio. Naar aanloop van de vorige verkiezingen is Mahdi gaan meedoen aan een debat voor jonge studenten. Ze hebben die studenten een poll laten invullen voor het debat, en na het debat. Zie hier het resultaat.

VOq50l9.jpg[

CYxBHhR.jpg
Zeer representatief voor de verkiezingsuitslag.

Ik kijk wekelijks naar de Afspraak of vrijdag, en vandaag moet toch wel de pijnlijkste vertoning zijn geweest die ik ooit heb gezien. Ik heb niet vaak medelijden met politiekers, maar hier zat ik toch echt wel met plaatsvervangende schaamte naar te kijken. Zeker dat moment toen die stilte viel, auw zo pijnlijk. Uit die Coens komt toch echt niets onderbouwd uit, continu dat wollig gedoe van nabijheid en luisteren naar de mensen.

een sterke spreker die helder ideeën aan de man kan brengen. Geheel het omgekeerde van Coens dus.
Ik had er gisteren al een quote uit Terzake van uitgetypt in een ander topic, maar nu zag ik, gelijk sneeuwzwart hierboven, dat hij gisteren alweer in de studio's van de VRT zat ... dus die man zijn éénzinsconstructies op nationale televisie deze week eens uitgeschreven om te begrijpen wat die nu eigenlijk zegt:

Terzake;
"Ik denk dat we echt nog meer moeten zeggen soms waar het op staat, waar wij voor gaan want wij zijn een partij ook van nabijheid, die het moet hebben van dichtbij de mensen te staan, dat kunnen vertalen, het digitale helpt ons daarin niet maar we moeten misschien soms ook eens vooraf zeggen waar we naartoe willen, dat dan ook duidelijk uitleggen aan de mensen zodanig dat ze weten waar we voor staan en dat lijkt me belangrijk."

"Oooh, laat ons zeggen dat ik mij soms afvraag, ik heb mijn job verlaten om dit te doen omdat ik echt wel geloof in de christendemocratie die nabij kan zijn, om die op kaart te zetten en politiek dichterbij de mensen te brengen en soms als ik gepleit heb, bijvoorbeeld om die vaccinatiecentra heel lokaal te hebben dan is dat bereikt, we zijn allemaal op fietsafstand van vaccinatiecentra maar niemand denkt dat dat misschien ook wel eens door ons is dat dat nu goed loopt terwijl dat Wouter Beke en heel veel lokale bestuurders dat goed gedaan hebben en dat draait als een lier, ja daar moeten we mensen toch meer van overtuigen."

"Ik denk dat we er alles aan moeten doen om onze samenleving een reëel gestalte te geven en dat kunnen we vanuit een, ja, vanuit een christendemocratie die eigenlijk zoekt naar oplossingen voor de mensen die gedragen zijn met verschillende invalshoeken die eigenlijk gaat voor dat dichtbijverhaal waar dat mensen in die grote wereld antwoord krijgen op hun gevoel van vervreemding, en daar wil ik voor gaan."

De Afspraak, zowaar nog erger:
"Wel het is zeker zo dat in ons DNA, daar hebt u, daar hebt u allemaal gelijk, zit het leiding geven in en dus in die zin kun je gewoon de verbindende factor zijn omdat je die invalshoek hebt maar als je dat niet meer hebt, dan denk ik dat we meer moeten evolueren naar een partij, naar een ideeënbeweging of partij, die stellingen inneemt voorafgaandelijk en het ziet niet in ons DNA, het zit in ons DNA bijvoorbeeld rond ik heb fiscaliteit waren we bezig en als het allemaal resultaat is dan zeggen we goed dat is het nu terwijl dat a priori stelling innemen, proberen dat te bereiken al dan niet dat bereiken in een constellatie die er is natuurlijk want we zitten als we dat nu willen of niet we zitten met zes zeven partijen aan tafel."

"Ja ik denk natuurlijk, illegaal of niet mensen zijn mensen, daar hebt u honderd procent gelijk in en ik vind dat het belangrijk is, dus zoals Mahdi ook wil, dat dit een menselijk beleid is maar ook een duidelijk beleid, en het helpt de mensen ook niet als je niet duidelijk bent, en je kunt natuurlijk niet zeggen, goed in deze samenling laat maar laat maar komen, wat, dat er geen spelregels meer zijn en het ergste dat je kunt hebben is dat mensen heel lang hier in een illegaliteit in een onzekerheid zijn want dan worden ze ook in een systeem terecht waar ze geen zekerheid hebben, geen sociale zekerheid, geen werk enzovoort dus wat ik vind, dat als Mahdi een aanklampend beleid wil, heel lokaal ook, dat die zegt goed we gaan dat nu opvolgen we gaan die mensen niet zomaar een briefje geven en ze dan in het wilde laten maar we gaan dat ook echt begeleiden en kijken hoe dat we inderdaad ze kunnen als ze hier niet kunnen verblijven terugkeren op een goeie manier, dat lijkt mij ook in een zeker zin een menselijk beleid."

"Ja, maar ik deel uw mening als je, nabijheid is trouwens een concept, een interessant verhaal vind ik als antwoord op de grote uitdaging van de tijd, inderdaad de mensen voelen zich voor een stukje vervreemd of machteloos of tekort aan impact op het gebeuren, op een aantal tendensen, op de globalisering, op de globale wereld, wij plaatsen daar voor een stuk andersglobalisme tegenover omdat dit, de mensen beseffen, ook in de technologische evolutie wat er gebeurt, klimaatuitdaging da's heel groot ze staan daar machteloos in, de democratie ook, ze stemmen en ze weten niet wat niet wat er absoluut gebeurt dus wat mij betreft is dat iedere keer te beantwoorden mogelijks met dat nabijheidsverhaal, de eerstelijnsdemocratie die de gemeenten zijn, kunnen kunnen zijn de front zijn zal ik zeggen de eerstelijn voor de democratie bij mensen en dat is nog een antwoord."

Waanzin. En ik heb het gestotter en de "euh"s er nog uitgelaten.

Er zijn dan ook gewoon ontzettend veel parallellen te trekken tussen hem.en Crombez. Ook op niveau van doortastend antwoord. Ter herinnering, de John in tijden van de straaljagercrisis:

Heeft net aangetoond dat Steven Vandeput niet eens weet of in een straaljager versnellingen steken, laat staan hoe je de mistlampen aanzet. Zit hij in ‘De afspraak’ en vraagt de tandenrijke: ‘Eist u het ontslag van Vandeput?’

Eerst het juiste antwoord: ‘Zeker eis ik zijn ontslag. Die jandoedel moet voor middernacht weg.’

Nu het antwoord van John Crombez: ‘Voor mij is dat niet het belangrijkste. Voor mij is het belangrijk dat hoe raar dat misschien van mij gaat klinken dat de orde wordt hersteld in defensie en in dat investeringsbudget, euh, want we zitten daar voor een pak geld met een enorme lobby, met een enorme lobby, en we hebben totaal geen orde, wij kunnen niet, hij zegt dat zelf, blind vertrouwen op de top van onze defensie om dit goed te laten verlopen en niet op de man die het dossier in handen heeft, maar kijk, we leven niet meer in een tijd waarin ministers verantwoordelijkheid pakken als het helemaal misloopt, het gaat niet alleen over veel geld, het gaat ook over de toekomst van defensie en het gaat ook over de werking van defensie en ik vind dat hij ondertussen zelf heel goed had moeten beseffen dat hij beter zelf zijn verantwoordelijkheid had genomen voor een situatie die compleet ontspoord is omdat we daar met een democratisch deficit zitten waarbij de legertop eigenlijk zelf vindt dat hij mag beschikken over wat de bevolking in het parlement te horen krijgt en wat niet, en het gaat over 15 miljard, maar nu, laat ons maar, hè, hij heeft in het parlement geantwoord, dat was zeer zwak, hij gaat ook op televisie vanavond nog altijd onwaarheden verklaren, onjuistheden verklaren nog steeds, hij heeft op VTM een onwaarheid verklaard over Harold Van Pee, dat die van niets wist, ik heb het hier net getoond, op ‘Terzake’ heeft hij gezegd van kijk, die verlenging, die langere verlenging dat kost ook zeer veel geld, alleen al de infrastructuur, hè, de casco van de vliegtuigen, meer dan 2 miljard, zeer veel geld, dat klopt gewoon niet, vroeger zei tie: daar zijn er geen studies over, wel dat is er een die wij in het buitenland hebben gehaald ook van Lockheed Martin, we kennen de kostprijs voor de harde materie van het vliegtuig en voor de infrastructuur en de technologie, als we ten opzichte van die 15 miljard, hij zei de 3,6 is 2,2, dat is niet waar, de 15 miljard is 2,2, het is maar 1 euro op 7 die we nodig hebben dus dat is gewoon niet waar wat hij zegt, hij probeert dat te minimaliseren, zelfs de eerste minister en dat is belangrijk heeft nu een...’

Coens zal bij de volgende verkiezing opstappen. Verjonging zal zich doorzetten en de nieuwe naam zal haar plaats vinden. Misschien ook in strijd met een bestaande organisatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan