Binnenlandse politiek

Op welke partij zou je stemmen bij de eerstvolgende federale verkiezing?

  • CD&V

    Stemmen: 4 2,6%
  • SP.A / Vooruit

    Stemmen: 14 9,0%
  • Open VLD

    Stemmen: 8 5,2%
  • Groen

    Stemmen: 11 7,1%
  • N-VA

    Stemmen: 47 30,3%
  • Vlaams Belang

    Stemmen: 42 27,1%
  • PVDA

    Stemmen: 16 10,3%
  • Overige

    Stemmen: 13 8,4%

  • Totaal aantal stemmers
    155
Status
Niet open voor verdere reacties.
Doe jij dat dan ook, als je aanhaalt dat ‘niet iedereen weet dat er twee vlaggen zijn’ om dit te verklaren? Want weten doet hij het vast wel. En ervoor gaan staan ook.

Jij zegt verontrustend. Ik zei betekenisvol, wat jij ontkende. Omdat je niet aan symbolisme wilde doen. Als je nu begint over verontrustend, is dat het verschuiven van de discussie. Ik vind dit ook niet verontrustend, maar wel iets zeggend. Betekenisvol dus. Welke betekenis, geef ik al aan in mijn laatste alinea hier: https://www.beyondgaming.be/threads/binnenlandse-politiek.3095/post-288437
Ja sorry maar het is wel gij die hier de discussie verder en verder trekt he. Ik reageerde op hoe Mac hier over nazisme kwam roepen en dat het ook niet verwonderlijk was van een achterkomer van een collaborateur dat hij zo'n zaken deed. En dat ik dat een kwalijke evolutie vind dat men mensen niet meer afrekent op verwezenlijkingen maar op symbolen. Wel, nog eens, ik geef er geen ruk om dat die vlag achter hem hangt, net zoals ik geen ruk geef als er een kruisteken hangt achter een tsjeef of een hamer en sikkel op een vlag achter een sos. Ik luister liever naar wat die te zeggen hebben om een oordeel te vellen over mensen.
 
Doe jij dat dan ook, als je aanhaalt dat ‘niet iedereen weet dat er twee vlaggen zijn’ om dit te verklaren? Want weten doet hij het vast wel. En ervoor gaan staan ook.
Ah, dus volgens jou is Diependaele = iedereen?
Laten we het erbij houden dat de oorspronkelijke post hier totale onzin is en dat het gewoon een niet professioneel georganiseerde persmededeling was waar onbedoeld de 'verkeerde' vlag te zien was. Al de rest zijn verzinsels/intentieprocessen waar weinig zinvol over geoordeeld kan worden.
 
Als we hier 3 blz kunnen vollullen over een stom vlag lijkt het toch dat we hier precies niet echte politieke problemen hebben :unsure:
 
Maar die technische marge is 6% van de snelheid met een minimum van 6km/h terwijl die apparaten in realiteit bijna altijd erg nauwkeurig meten. In de praktijk wil dat dan ook zeggen dat die 1-10 per uur te snel in realiteit eigenlijk zo goed als altijd minstens 7-16 te snel was.

Maar die marge is er omdat die dingen een afwijking hebben en 't net niet zeker is dat ze dus correct meten vandaar die marge?
Zo lees ik 't toch.
 
Maar die marge is er omdat die dingen een afwijking hebben en 't net niet zeker is dat ze dus correct meten vandaar die marge?
Zo lees ik 't toch.
Denk dat het om de snelheid na correctie is omdat deze diegene is waarop de boete bepaald wordt. De correctie lijkt me vooral nodig vanwege de meetafwijking bij het flitstoestel maar evengoed bij de wagen en/of GPS.
 
Denk dat het om de snelheid na correctie is omdat deze diegene is waarop de boete bepaald wordt. De correctie lijkt me vooral nodig vanwege de meetafwijking bij het flitstoestel maar evengoed bij de wagen en/of GPS.

Klopt, ik lees het zo.
. Die tolerantiemarges worden nooit aan de grote klok gehangen en zijn niet te verwarren met de ‘correctiemarge’. Dat laatste wordt gebruikt om de gecorrigeerde snelheid te berekenen, omdat de meting onnauwkeurig kan zijn.

Dus die tolerantie-marge is er omdat dat anders een foute meting geeft en/of de snelheidsmeter een marge heeft ook.

Die correctiemarge bestaat echter niet in Limburg

Wie minder reed dan honderd kilometer per uur, krijgt een correctie van zes kilometer per uur. Bij een hogere snelheid wordt dat zes procent. Die correctiemarge blijft bestaan.

Vrijwel alle Limburgse politiezones en het parket hebben die tolerantiemarge echter jaren geleden al overboord gegooid.

Dus klopt t dat hier 75% van de boetes effectief zijn voor mensen die 1-10 per uur te hard rijden, lijkt me? Of mis ik nu iets?
 
Klopt, ik lees het zo.


Dus die tolerantie-marge is er omdat dat anders een foute meting geeft en/of de snelheidsmeter een marge heeft ook.

Die correctiemarge bestaat echter niet in Limburg
Die correctiemarge bestaat overal in heel België, is verplicht.
Dat is de technische marge die ze moeten aanhouden, 6km/u of 6% vanaf 100km/u.
Tolerantiemarge is willekeur, dat hangt vooral af van hoe druk ze het hebben.
Dus klopt t dat hier 75% van de boetes effectief zijn voor mensen die 1-10 per uur te hard rijden, lijkt me? Of mis ik nu iets?
Nee 7-16km/u te hard.
 
In Limburg hebben ze geen tolerantiemarge dus enkel de technische marge wordt hier afgetrokken.
Waar werd die tolerantie eigenlijk toegepast buiten Brussel? De zeldzame keren dat ik geflitst ben binnen een bebouwde kom reed ik 58 km/u en werd dit door de technische correctiemarge herleid naar bijvoorbeeld 51 km/u en kreeg ik een boete. Voor zover ik het begrijp blijft die marge en verandert er voor de meeste mensen blijkbaar niets.
 
Waar werd die tolerantie eigenlijk toegepast buiten Brussel? De zeldzame keren dat ik geflitst ben binnen een bebouwde kom reed ik 58 km/u en werd dit door de technische correctiemarge herleid naar bijvoorbeeld 51 km/u en kreeg ik een boete. Voor zover ik het begrijp blijft die marge en verandert er voor de meeste mensen blijkbaar niets.
Waar dat dat allemaal toegepast wordt gaan ze niet snel willen zeggen natuurlijk, want dat is een uitnodiging om sneller te rijden op die plaatsen.
Maar bijvoorbeeld in Wallonië op veel stukken autostrade werd dit ook toegepast, je kan (of kon) daar op sommige stukken al 150 rijden vooraleer ze je beboeten.
Die tolerantie marge is trouwens geen harde regel hé, eerder een ongeschreven regel om alles onder x km te snel links te laten liggen zodat ze een stuk minder werk hebben met al die proces-verbalen op te maken.
Maar je kan altijd pech hebben dat ze net die dag besluiten om jou met 1km/u te snel toch te beboeten.
 

Goede stap. Ik wou even kijken welke partij hier voor gelobbied / gepleit heeft, maar blijkbaar geen politieke bevoegdheid?

Voor mij persoonlijk - wanneer ik daar gebruik zou van maken, zou ik op 5 maanden tijd mocht ik bvb. wekelijks gaan (bij max. van 20 sessies) 1200 euro kwijt geraken. Nu zou dat 220 euro zijn. Gewoon maar om een idee te geven hoe belangrijk dit is. Tot nu toe was een psycholoog enkel toegankelijk voor een rijk gezin. Het kan zijn dat de mutualiteiten daar elk zelf nog variaties op hebben. Maar... dat moet ik eens bekijken (bepaalde mutualiteiten betaalden al iets terug, maar niet alle).

Sowieso is het gewoon niet toegankelijk. Ik ben benieuwd of het plan of de intentie om na maximaal een maand de gesprekken op te starten ook haalbaar zal zijn. Nu is dat in de praktijk vaak heel lang. Voor een opname zelfs nog veel langer, zeker als je in ziekenhuis van keuze wenst te geraken. Iemand die gedwongen wordt opgenomen heeft zelfs dat recht niet, ook als dat ziekenhuis niet bevoegd is voor diens zorg (absurd, ja, ik heb het zelf gezien bij mensen).

Aan medicatie (het kiwimodel van PVDA en Nederland) moeten we nog werken. Maar dat is ook voor de fysieke zorg een issue. Bepaalde medicijnen worden wel terugbetaald. Anderen dan weer vaak niet. Sowieso vind ik ons medicatie- en drugsbeleid extreem achterlijk, daar kan ik ook wel wat over vertellen maar dat ga ik hier niet doen... Op vaak van GGZ zou je soms denken dat Belgie een bananenrepubliek is (ook op andere dingen zoals ons leger en onze politiek in't algemeen, maar bon).

Dit is een goede stap en dat is het belangrijkste. Vooral de eerstelijnszorg is belangrijk, zodat drastische acties zoals opnames nooit nodig horen te zijn, want daar is nog werk voor verbetering. Een paar gesprekken met een psycholoog kan echt al wonderen doen, en lijkt mij de gewenste optie indien mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Maar die marge is er omdat die dingen een afwijking hebben en 't net niet zeker is dat ze dus correct meten vandaar die marge?
Zo lees ik 't toch.
Eigenlijk zijn de hedendaagse toestellen al redelijk accuraat en zou zelf die marge niet meer nodig zijn.
Klopt, ik lees het zo.


Dus die tolerantie-marge is er omdat dat anders een foute meting geeft en/of de snelheidsmeter een marge heeft ook.

Die correctiemarge bestaat echter niet in Limburg



Dus klopt t dat hier 75% van de boetes effectief zijn voor mensen die 1-10 per uur te hard rijden, lijkt me? Of mis ik nu iets?
1 km/h niet, dat zal altijd 7 km/h of 6% zijn, maar dat wordt dan gecorrigeerd naar 51 km/h bijvoorbeeld. Maar de meeste rijden dan wel al vlot 60 km/h op de teller van hun wagen. :)
 
Die marge dient uiteindelijk wel voor 2 doelen: zowel het meettoestel van de politie dat tegenwoordig al bijzonder accuraat is (tenzij ze ergens nog een oud stuk rommel van zolder halen) maar je hebt ook een marge op de snelheidsmeter van de chauffeurs natuurlijk, zeker de analoge (hoewel die altijd veiligheidshalve iets hoger afgesteld lijken in vergelijking met een GPS) kan dat niet altijd even accuraat zijn om af te lezen.

In een ideale wereld had iedereen een digitale snelheidsmeter en kon je die marges nog een stukje verkleinen. Nu heb je de "Belgische ziekte", véél mensen rijden op de autosnelweg gewoon probleemloos 125 à 128 km/h omdat ze er toch mee wegkomen. Je rijdt niet volgens de regels, je rijdt naar gelang je pakkans.
 

Daar gaat nog ne shitstorm van komen.

Als je dan ziet hoe makkelijk die journalist blijkbaar kan afspreken met zo een mannen en die zo lang buiten schot blijven. Nu ja, als ze toch al opgepakt en veroordeeld worden in dit land komen ze er nog veel te makkelijk van af. Dus je kan je ook afvragen welk nut het dan heeft inderdaad.

Also ook niet echt slim van de pers om half-half de identiteit weg te geven. Voor je het weet wordt zo de valse beschuldigd.
Zeg gewoon Vlaamse acteur, geen leeftijd, geen productiehuis en blur zijn gezicht wat beter.
 
Laatst bewerkt:

Daar gaat nog ne shitstorm van komen.

Als je dan ziet hoe makkelijk die journalist blijkbaar kan afspreken met zo een mannen en die zo lang buiten schot blijven. Nu ja, als ze toch al opgepakt en veroordeeld worden in dit land komen ze er nog veel te makkelijk van af. Dus je kan je ook afvragen welk nut het dan heeft inderdaad.

Also ook niet echt slim van de pers om half-half de identiteit weg te geven. Voor je het weet wordt zo de valse beschuldigd.
Zeg gewoon Vlaamse acteur, geen leeftijd, geen productiehuis en blur zijn gezicht wat beter.
Is het al geweten over welke acteur het gaat?
 
Moet dat hier nu allemaal gedeeld worden?

't Is een vettig bazeke, maar laat voor de rest het gerecht zijn werk doen. Dit is natuurlijk wat HLN wil door zo veel mogelijk info te delen zonder over de grens te gaan, maar daarom moeten wij niet los erover gaan springen.

Ik vind HLN daar toch wel (zelfs voor HLN) een ranzig grensje te overschrijden, hoor.

Ben hier de eerste die voor zéér strenge straffen pleit voor dat soort crapuul dat er in België helaas keer op keer te licht mee weg komt.
Maar dit is misschien wettelijke wel ok, maar deontologisch doet het me echt aan die vuile rotte Britse tabloids denken.
 
Kan er mij iemand uitleggen wat deze heksenjacht momenteel met belgische politiek te maken heeft alsook wat er nu al van bewezen feiten zijn om foto's te verspreiden?
 
Kan er mij iemand uitleggen wat deze heksenjacht momenteel met belgische politiek te maken heeft alsook wat er nu al van bewezen feiten zijn om foto's te verspreiden?
De situatie valt nog te kaderen onder het falen van onze politiediensten/gerecht en hoe een journalist met wat lef vaak meer middelen heeft om pedofielen te traceren en in de val te lokken.

De heksenjacht is onnodig en heeft geen plaats op een forum.
 
De situatie valt nog te kaderen onder het falen van onze politiediensten/gerecht en hoe een journalist met wat lef vaak meer middelen heeft om pedofielen te traceren en in de val te lokken.

De heksenjacht is onnodig en heeft geen plaats op een forum.
Een journalist met lef heeft meer middelen? Wat dan buiten het lef? Ik denk dat we de reden waarom politiediensten minder makkelijk zo'n zaken kunnen is omdat zij zich aan de wet moeten houden. Zo mogen zij niet aan uitlokking doen. Om nog maar te zwijgen dat pedofilie niet strafbaar is, terwijl seksueel misbruik dat wel is. Dat is een onderscheid dat veel mensen vergeten. Zo kan men juridisch weinig doen aan mensen die pedofilie gedachten hebben maar geen daden stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan