Binnenlandse politiek

Op welke partij zou je stemmen bij de eerstvolgende federale verkiezing?

  • CD&V

    Stemmen: 4 2,6%
  • SP.A / Vooruit

    Stemmen: 14 9,0%
  • Open VLD

    Stemmen: 8 5,2%
  • Groen

    Stemmen: 11 7,1%
  • N-VA

    Stemmen: 47 30,3%
  • Vlaams Belang

    Stemmen: 42 27,1%
  • PVDA

    Stemmen: 16 10,3%
  • Overige

    Stemmen: 13 8,4%

  • Totaal aantal stemmers
    155
Status
Niet open voor verdere reacties.
Persoonlijk vind ik dat toch echt wel een soort van geschreven diarree hoor, twee voeten vooruit op de man. De kern van de zaak, hun gebekvecht over de al dan niet bekomen groepsimmuniteit in Zweden en hun aanpak, wordt een beetje weggemoffeld als "ik heb toch gelijk" in de laatste paragraaf. Wat absolute cijfers vergelijken tussen landen met een heel andere ligging en bevolkingsdichtheid.

Het hangt ook wat aan elkaar van het populaire/populistische "ik ben een man van het volk en jij zit in een ivoren toren". Als dit het niveau is van onze politiek is het logisch dat dit land vierkant loopt.
ja de messen waren geslepen na het darwin debacle in de kamer.
 
"Ik ben niet de man van de persoonlijke aanvallen" :laugh:

Tja, als het om platvloers populisme gaat, moet JDD van niemand lessen krijgen natuurlijk.
 
ja de messen waren geslepen na het darwin debacle in de kamer.
Eerlijk gezegd heb ik dat op de radio gehoord en vond ik dat incident vooral schaamtelijk voor Dedecker, het is niet of het klonk of hij echt enige kennis had over de situatie. Dat natrappen met deze open brief vind ik helemaal dwaas, maar goed.
 

Iemand die de paywall kan trotseren, of gewoon uit andere bron iets weet over de partijstandpunten?

Nope, maar iemand met zo een snor zal nooit mijn stem krijgen dan mag er nog in da programma staan wa er wil.
 

Tjonge jonge.
Een premier wiens partij amper 10% van de Vlaamse stemmen haalt.
Een minister van Energie, een domein dat zo belangrijk is zeker nu, wiens partij op 8.4% blijft steken en zelfs door extreem links ingehaald wordt.

Wat een triest boeltje is het toch. Als die trend zich blijft voortzetten gaan we in 2024 opnieuw heel lange onderhandelingen tegemoet.
Misschien best dat ze De Croo zijn sms-fucntie ff uitschakelen zodat dat ook niet weer roet in het eten gooit.
 

Tjonge jonge.
Een premier wiens partij amper 10% van de Vlaamse stemmen haalt.
Een minister van Energie, een domein dat zo belangrijk is zeker nu, wiens partij op 8.4% blijft steken en zelfs door extreem links ingehaald wordt.

Wat een triest boeltje is het toch. Als die trend zich blijft voortzetten gaan we in 2024 opnieuw heel lange onderhandelingen tegemoet.
Misschien best dat ze De Croo zijn sms-fucntie ff uitschakelen zodat dat ook niet weer roet in het eten gooit.
Het ding is dat met deze peiling Vivaldi perfect verder kan na 2024 . En het is niet dat ze echt wakker liggen van de kiezer.
 
Het ding is dat met deze peiling Vivaldi perfect verder kan na 2024 . En het is niet dat ze echt wakker liggen van de kiezer.
Maar 2024 is nog ver weg. Hoge inflatie en sociale onrust zijn de ideale voedingsbodem voor de extreme partijen.

(misschien na 9 maand ook eens tijd voor een nieuwe poll op het forum?)
 
Ik weet nu al dat deze regering zwaar de mist in zal gaan, gans hun regeer periode is over covid gegaan en de mensen hebben er de mot in.
VLb gaat pakken stemmen pakken met hun plat populistische uitspraken dezer dagen.
 

Tjonge jonge.
Een premier wiens partij amper 10% van de Vlaamse stemmen haalt.
Een minister van Energie, een domein dat zo belangrijk is zeker nu, wiens partij op 8.4% blijft steken en zelfs door extreem links ingehaald wordt.
Dit is nu toch al de 100ste keer dat dit weerlegd wordt?
  • Je neemt een peiling halverwege de termijn en stelt die voor als verkiezingsresultaten. Dat neigt behoorlijk naar bewuste desinformatie.
  • De regering wordt nooit verkozen. We verkiezen het parlement.
 

Tjonge jonge.
Een premier wiens partij amper 10% van de Vlaamse stemmen haalt.

Wat een triest boeltje is het toch. Als die trend zich blijft voortzetten gaan we in 2024 opnieuw heel lange onderhandelingen tegemoet.
Misschien best dat ze De Croo zijn sms-fucntie ff uitschakelen zodat dat ook niet weer roet in het eten gooit.

Maar hij blijft één van de populairste politici. Samen met FVDB en Connor.
Hoe kunnen we dat rijmen eigenlijk? Je zou daar toch BDW of TVG verwachten?
 
Dit is nu toch al de 100ste keer dat dit weerlegd wordt?
  • Je neemt een peiling halverwege de termijn en stelt die voor als verkiezingsresultaten. Dat neigt behoorlijk naar bewuste desinformatie.
  • De regering wordt nooit verkozen. We verkiezen het parlement.

Wat is daarvan gelogen dan?
Wat is er niet waar van hetgeen ik zeg. Namelijk dat die 2 amper stemmen vertegenwoordigen in Vlaanderen en dat als ze nog kleiner worden dat dit opnieuw moeilijke regeringsonderhandelingen gaat geven?
Altijd dat moreel vingertje en grote termen ("desinformatie", oh nee!).

Maar hij blijft één van de populairste politici. Samen met FVDB en Connor.
Hoe kunnen we dat rijmen eigenlijk? Je zou daar toch BDW of TVG verwachten?

Good question.
 
Wat is daarvan gelogen dan?
(Bewust) fout voorgesteld. Je post ademt "#niet mijn regering" maar dan op basis van een poll.
Wat is er niet waar van hetgeen ik zeg. Namelijk dat die 2 amper stemmen vertegenwoordigen in Vlaanderen en dat als ze nog kleiner worden dat dit opnieuw moeilijke regeringsonderhandelingen gaat geven?
Dat het niet over stemmen gaat in een peiling tussen twee verkiezingen in. Bijvoorbeeld.
Dat de regering nooit verkozen wordt, en dat dat nu niet anders is.
Dat het niet heel onverklaarbaar is dat halverwege een termijn, de partijen in een regering minder scoren dan de oppositie. Wie niets doet, doet niets verkeerd.
Altijd dat moreel vingertje en grote termen ("desinformatie", oh nee!).
Als het je stoort, kom dan niet met van die foutieve voorstellingen?
 
(Bewust) fout voorgesteld.

Dat het niet over stemmen gaat in een peiling tussen twee verkiezingen in.

Heb ik dat gezegd?
Ik zeg dat de man die aan het roer staat amper 10% van de stemmen heeft (in een peiling) dus amper 10% vertegenwoordigt van de Vlamingen op dit moment.

Bijvoorbeeld.
Dat de regering nooit verkozen wordt, en dat dat nu niet anders is.

Tiens? Heb ik dat gezegd dan?
Ik zei dat het moeilijke regeringsonderhandelingen gaan zijn als die trend zich voortzet. Waarom ik dat zeg? Kijk naar de laatste onderhandelingen.
Dat het niet heel onverklaarbaar is dat halverwege een termijn, de partijen in een regering minder scoren dan de oppositie. Wie niets doet, doet niets verkeerd.

Heb ik niet gezegd.
Als het je stoort, kom dan niet met van die foutieve voorstellingen?

Doe ik niet.
Je ziet het woordje "als" toch en kent het verschil toch tussen een peiling en een regeringsvorming en waarom de slagkracht van een partij belangrijk is ifv het aantal stemmen ze halen?

En kan je dan stoppen met de zaken foutief voor te stellen die ik gezegd heb?
Dat heet immers disinformatie en ben ik geen fan van.
We spreken mekaar dan wel terug in 2024 als deze trend zich voortzet en we weer historisch lange onderhandelingen hebben, laten we dat afspreken.
 
Heb ik dat gezegd?
Ik zeg dat de man die aan het roer staat amper 10% van de stemmen heeft (in een peiling) dus amper 10% vertegenwoordigt van de Vlamingen op dit moment.
tussen 10% van de stemmen en 10% vertegenwoordigt is er een groot verschil als je over hem als premier spreekt. Je kan gerust op cd&v stemmen, maar zeggen dat hij wel degelijk je vertegenwoordigt als premier.

Die 10% heeft geen enkele waarde als je hem als premier ziet omdat een kleine partij soms de ideale brugfiguur kan zijn tussen verschillende partijen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan