Binnenlandse politiek

Op welke partij zou je stemmen bij de eerstvolgende federale verkiezing?

  • CD&V

    Stemmen: 4 2,6%
  • SP.A / Vooruit

    Stemmen: 14 9,0%
  • Open VLD

    Stemmen: 8 5,2%
  • Groen

    Stemmen: 11 7,1%
  • N-VA

    Stemmen: 47 30,3%
  • Vlaams Belang

    Stemmen: 42 27,1%
  • PVDA

    Stemmen: 16 10,3%
  • Overige

    Stemmen: 13 8,4%

  • Totaal aantal stemmers
    155
Status
Niet open voor verdere reacties.
En de politievakbonden gaan paar maanden staken omdat ze loonsopslag willen 'na 20j'

Die hebben toch ook al 20j gewoon indexatie en werken die niet met barema's?

Als ik het juist gelezen heb loopt er bij de politie op dat vlak wel het één en ander fout.
 
Bah, ik ben sowieso geen fan van opslag louter omdat je ergens langer werkt. If anything zou ik barema's op dat vlak eerder afbouwen maar jongeren net meer geven. Als je ergens 20 jaar werkt en je bent nog afhankelijk van een loonopslag zonder promotie... zit je toch verkeerd?

Als ik het juist gelezen heb loopt er bij de politie op dat vlak wel het één en ander fout.

Verklaar?
 
Bah, ik ben sowieso geen fan van opslag louter omdat je ergens langer werkt. If anything zou ik barema's op dat vlak eerder afbouwen maar jongeren net meer geven. Als je ergens 20 jaar werkt en je bent nog afhankelijk van een loonopslag zonder promotie... zit je toch verkeerd?



Verklaar?

Als ik het goed begrijp werd (en wordt) er die mensen allerhande beloften gemaakt in verband met loonsverhogingen en hun statuut maar verschuilt de regering zich courant achter het argument van budgettaire krapte om die beloften niet waar te maken. Op zich geen uniek probleem bij de overheid.
 
Snap de kritiek niet rond het dansen van Marc Van Ranst op een covid safe party, maar extreemrechts maakt er weer een drama van, terwijl diezelfde Van Langenhove ook nog een coronaboete heeft gehad voor het organiseren van een BBQ in volle lockdown. Moet er dan nog eens bij gaan zeggen dat het iets met de Marokkaanse gemeenschap te maken heeft. Ach man. Er valt zoveel te zeggen over corona, maar niet dat. Iedereen mag op een CST party doen wat hij wil, daarvoor is het een CST party. Is het veilig, technisch niet 100%. Maar wat moeten ze dan doen. Alles gaan afschaffen? Dat is juist hetgeen dat ik niet wil. Dan is dat CST de enige oplossing voor zolang het nodig is. Duidelijk is dat het nodig is, want heb je dat niet, dan trekken mensen zich te weinig aan van de maatregelen (en de zorg is nu al naar eigen zeggen overbelast).

We hebben onlangs een uitnodiging gegaan om bij mensen te gaan die bewust gekozen hebben om niet te vaccineren. Nota bene nog een ex-huisarts nog. Niet op ingegaan, en vriendelijk gezegd dat we al iets gepland hadden (wat uiteraard een leugen was).
 
Laatst bewerkt:
Snap de kritiek niet rond het dansen van Marc Van Ranst op een covid safe party, maar extreemrechts maakt er weer een drama van, terwijl diezelfde Van Langenhove ook nog een coronaboete heeft gehad voor het organiseren van een BBQ in volle lockdown. Moet er dan nog eens bij gaan zeggen dat het iets met de Marokkaanse gemeenschap te maken heeft. Ach man. Er valt zoveel te zeggen over corona, maar niet dat. Iedereen mag op een CST party doen wat hij wil, daarvoor is het een CST party. Is het veilig, technisch niet 100%. Maar wat moeten ze dan doen. Alles gaan afschaffen? Dat is juist hetgeen dat ik niet wil. Dan is dat CST de enige oplossing voor zolang het nodig is. Duidelijk is dat het nodig is, want heb je dat niet, dan trekken mensen zich te weinig aan van de maatregelen (en de zorg is nu al naar eigen zeggen overbelast).

We hebben onlangs een uitnodiging gegaan om bij mensen te gaan die bewust gekozen hebben om niet te vaccineren. Nota bene nog een ex-huisarts nog. Niet op ingegaan, en vriendelijk gezegd dat we al iets gepland hadden (wat uiteraard een leugen was).
Goh diene Van Langenhove staat nu niet echt bekend om zijn genuanceerd beoordelingsvermogen :)

Ik weet trouwens dat die wel meerdere keren de toenmalige lockdown regels aan zijn laars heeft gelapt. Die BBQ is gewoon de keer dat hij tegen de lamp is gelopen. Hij had toen (of heeft nog, weet ik niet) een liefje van zeer goede komaf uit de buurt van zijn hometown en daar waren regelmatig feestjes.
 
Snap de kritiek niet rond het dansen van Marc Van Ranst op een covid safe party, maar extreemrechts maakt er weer een drama van, terwijl diezelfde Van Langenhove ook nog een coronaboete heeft gehad voor het organiseren van een BBQ in volle lockdown.
Ik snap het maar al te goed, abstractie makende van de belachelijke obsessie van extreem-rechts voor MVR (en vice versa).

Van Ranst had nog maar net opgeroepen om de contacteren te beperken en wordt kort nadien al feestend gespot in een drukke besloten ruimte zonder mondmasker. De privépersoon MVR mag dat uiteraard perfect doen, maar het is allesbehalve "leading by example" door de viroloog MVR. Van Langenhoves barbecue in open lucht tijdens de lockdown was waarschijnlijk veel minder risicovol dan een covid-safe evenement binnenskamers vandaag.
 
Moh, DVL is een leugenaar en populistische opzweper met racistische dogwhistles?

Ik ben sprakeloos.

Totaal onverwacht, hij was vroeger nochtans voorbeeldig een SturmAbteilung aan het mobiliseren en trainen.
 
DVL's barbecue was toen er nog geen vaccins waren. CST events zijn er zodat we niet weer opnieuw naar lockdown nummer zoveel evolueren. Is MVR een hypocriet? Misschien. Maar toch duidelijk een geval van de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

VB had eigenlijk makkelijk kunnen scoren tijdens deze pandemie bij mij. Ik ben nog nooit zo ontgoocheld geweest in de politiek. Maar dat is nooit gebeurd. En ik ben het 180% oneens met hun sociaal beleid.
 
Kan iemand wat nuance brengen rond die inactieven?
Zo erg is het toch niet gesteld met ons land dat 1,37 miljoen mensen in ons land die een actieve leeftijd hebben (wat zowat 1/10 is) niet meer kan werken? Toch?
 

Annelies Verlinden lijkt toch wel echt een verkeerde keuze van de CD&V te zijn .
 
Kan iemand wat nuance brengen rond die inactieven?
Zo erg is het toch niet gesteld met ons land dat 1,37 miljoen mensen in ons land die een actieve leeftijd hebben (wat zowat 1/10 is) niet meer kan werken? Toch?

Voor Vlaanderen weliswaar:
1637751680935.png

Sourbron, M., Vansteenkiste, S., & Sels, L. (2018). Waar kunnen we nog extra arbeidskrachten vinden in Vlaanderen? (Werk.Focus 2018 nr. 5). Leuven: Steunpunt Werk.

Zie de publicatie voor meer detail over de verschillende categorieën.

Het getal dat Baert aanhaalde gaat over 25- tot 64-jarigen, dus daar kun je die groep van studenten grotendeels schrappen natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Connerke is daar weer - mits rondom de pot draaien - met zijn ‘recht op kinderen’.
Ik versta wat hij wil zeggen maar man man is dat een gevaarlijk straatje.
Ik begrijp zijn punt ook (ouders die verslaafd zijn aan crack of heroïne kunnen geen thuis bieden aan kinderen), maar het komt er ook op neer dat de staat kinderen kan afpakken van ouders.
 
Ik begrijp zijn punt ook (ouders die verslaafd zijn aan crack of heroïne kunnen geen thuis bieden aan kinderen), maar het komt er ook op neer dat de staat kinderen kan afpakken van ouders.
Ze zouden ze beter kunnen verbieden van kinderen te hebben. Wat is hij van plan met die kinderen? Want ik denk dat hij niet goed beseft dat dat er heel veel gaan zijn aangezien het net die zulke zijn die kweken als de konijnen.
 
Ze zouden ze beter kunnen verbieden van kinderen te hebben. Wat is hij van plan met die kinderen? Want ik denk dat hij niet goed beseft dat dat er heel veel gaan zijn aangezien het net die zulke zijn die kweken als de konijnen.
Hoe dwing je dat verbod af? Sterilisatie onder staatsdwang? Daarvoor hoeven we zelfs niet terug te gaan naar Hitler, want de Zweden hebben dat tot in de jaren zeventig nog uitgevoerd.
 
Hoe dwing je dat verbod af? Sterilisatie onder staatsdwang? Daarvoor hoeven we zelfs niet terug te gaan naar Hitler, want de Zweden hebben dat tot in de jaren zeventig nog uitgevoerd.
Tja dat is het net.. Dat is iets dat er sowieso ook nooit gaat komen. Maar het is wel de enige oplossing bij zulke mensen.

En er zal heel veel kinderleed en toekomstige criminaliteit (want 9 van de 10 kinderen eindigen ook zo) bespaard worden.

De dingen dat ik op dat vlak zie passeren op het werk is onvoorstelbaar. En het zijn er ook veel meer dan dat ik vroeger dacht.

Grotendeel van die verslaafden zijn ook gerust in die kinderen maar gebruiken ze enkel voor het kindergeld om drugs te kunnen kopen.

Als ze dat kind afpakken gaan ze er ook geen traan voor laten en gewoon een nieuw maken en zo gaat Connor zijn handen vol hebben.
 
Persoonlijk vind ik dat toch echt wel een soort van geschreven diarree hoor, twee voeten vooruit op de man. De kern van de zaak, hun gebekvecht over de al dan niet bekomen groepsimmuniteit in Zweden en hun aanpak, wordt een beetje weggemoffeld als "ik heb toch gelijk" in de laatste paragraaf. Wat absolute cijfers vergelijken tussen landen met een heel andere ligging en bevolkingsdichtheid.

Het hangt ook wat aan elkaar van het populaire/populistische "ik ben een man van het volk en jij zit in een ivoren toren". Als dit het niveau is van onze politiek is het logisch dat dit land vierkant loopt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan