Big Four

Ik heb voldoende mensen zien wegvallen in mijn carrière door burn-outs. Dat is vaak een leven naar de kloten. Ook mensen die echt aan de top stonden, en daarna gewoon echt niet meer mee kunnen. Dat is echt iets wat je niet mag onderschatten (ik deed er wanneer ik jonger was ook lacherig over, maar ik ben tot het besef gekomen dat ik daar helemaal fout zat).
Awel dat was ook vooral mijn punt (wat een klein beetje de start was van deze discours). Het gaat mij niet om big4, hard werken, weinig thuis zijn, carrière maken,... whatever, doe wat ge wilt, allemaal zelf ook gedaan en doe ik nog steeds.
Het gaat mij wel over duidelijke signalen niet (h)erkennen en met gesloten ogen recht vooruit de ravijn in knallen. Zoals ge zelf zegt, die impact is gewoon gi-gan-tisch en het duurt er zeer lang om daar uit te kruipen (al dan niet een heel leven).

Dus @Dogo Argentino, ik maan u en uw vriendin nogmaals aan om dat heel nauwgezet op te volgen, en niet onder de mat te vegen als "het was maar 1 keer", "ze moest het ritme nog gewoon worden", enz.

Vergeet ook niet dat de meesten hier (of zelfs allemaal) door die periode zijn gegaan toen we nog geen kinderen hadden. Onderschat die impact niet, want dan ben je nog verder van huis.

Ik ben er echt niet van overtuigd dat je alleen in bedrijven kansen krijgt dat mensen op die manier behandelt. En dat de beste medewerkers binnen de big 4 diezelfde kansen ook elders zouden krijgen.
En letterlijk niemand heeft dat gezegd...

Op het risico af van hier off-topic te gaan, 2 constructieve manieren die ik in het verleden al gezien heb van mensen die totaal niet in een 9-to-5 omgeving werkten:
- Laptop dicht en naar huis om 18 of 19u 's avonds, tijd spenderen met de kinderen. En als er dan wat dringend was, deden ze dat wel erna. Waarmee ik niet wil zeggen dat laat-avondwerk ideaal is, maar in hun geval wel beter dan de wakkere tijd van de kinderen helemaal te missen
- Een aantal koppels waarbij degene die het beste offer kreeg, ervoor kon gaan en de andere (los van of het de man of de vrouw was) ging dan een versnelling lager om meer tijd te besteden aan het huishouden
De combi doen wij hier. Nadeel is natuurlijk het avond werk. Maar dat liever dan mijne kleine in naschoolse te moeten steken elke dag, en ze niet te zien.

Bedankt. Ik trek me weinig aan van het commentaar. Mijn vrouw en ik staan precies waar we willen staan in het leven, eigenlijk verder dan dat we ons 1-2 jaar geleden hadden durven inbeelden. Allebei een heel goede start qua carrière, we hebbben ons eerste en enige kind en binnenkort trekken we in ons nieuw huis, op een leeftijd van 24 en 26.

Het is idd bij Deloitte, al is ze nog niet fysiek bij klanten geweest. Je mag gerust in PM laten weten welk bedrijf.
Je kan toch oprecht niet menen dat je 50 tot 60u werken in een heel stressvolle omgeving voor nog geen 3k bruto echt iets vindt om van te dromen?
Het is hier als eens gezegd maar uiteindelijk is zij daar niet meer dan een nummer, een simpele citroen die men uitperst.
En mocht het dan nog zijn dat die vele uren renderen om langere termijn, maar nee dat maakt geen snars uit.
Moest je nu nog zeggen dat jullie totaalpakket schitterend was, dan zou ik nog mild zijn. Maar dat is niet zo.

Je zou het op jullie leeftijd kunnen steken, nog jong en naïef. Maar weet wel dat bepaalde keuzes die je nu maakt een impact hebben op de rest van uw leven. En dat bedoel ik in de negatieve zin.

Heel uw verhaal is ook eentje om even bij te fronsen. Dus jullie wonen al vanaf begin van jullie studies samen. Jullie woonden al samen toen jullie bieden nog studeerden. Toch ook iets wat zeker niet conventioneel is.

Je kan toch oprecht niet menen dat je 50 tot 60u werken in een heel stressvolle omgeving voor nog geen 3k bruto echt iets vindt om van te dromen?
Het is hier als eens gezegd maar uiteindelijk is zij daar niet meer dan een nummer, een simpele citroen die men uitperst.
En mocht het dan nog zijn dat die vele uren renderen om langere termijn, maar nee dat maakt geen snars uit.
Moest je nu nog zeggen dat jullie totaalpakket schitterend was, dan zou ik nog mild zijn. Maar dat is niet zo.

Je zou het op jullie leeftijd kunnen steken, nog jong en naïef. Maar weet wel dat bepaalde keuzes die je nu maakt een impact hebben op de rest van uw leven. En dat bedoel ik in de negatieve zin.

Heel uw verhaal is ook eentje om even bij te fronsen. Dus jullie wonen al vanaf begin van jullie studies samen. Jullie woonden al samen toen jullie bieden nog studeerden. Toch ook iets wat zeker niet conventioneel is.
Blijkbaar is alles wat ik doe verkeerd dan ;)
Blijkbaar moet je tot u 30 bij uw ouders blijven wonen en moet je zeker 10 relaties hebben gehad vooraleer je bij ene blijft (en dan wellicht op uw 40 scheiden en opnieuw beginnen)

Ik begrijp echt niet wat er verkeerd is aan jong trouwen, kinderen krijgen en een huis kopen. En ja, mijn vrouw en ik wonen quasi sinds het begin van ons relatie samen. Inderdaad van tijdens onze studies.

Het is gewoon een perfecte match. En aangezien jij daar zoveel problemen mee hebt, kan ik me alleen maar inbeelden dat jij veel gefaalde relaties hebt gehad.

Die uren dat ze nu moet draaien zullen wel effectief renderen op lange termijn.

En totaalpakket? Ik ken niemand in mijn leeftijdsgroep die staan waar wij nu staan. Zowel op vlak van privé en carrière. Niet dat daar iets mis mee is, maar jij insinueert dat minstens 4,5k netto per maand als koppel van 24 en 26 niet schitterend is.. In welke wereld leef jij?

Waar moei jij u mee? Precies of iedere vrouw moet huismoeder zijn of part-time werken.
Sommigen zien vrouwen nog altijd liever aan de haard dan op werkplaats, laat zo iemand zeker niet jouw rekening maken.
Het is normaal dat je op die jobs in het begin wat harder werkt, ik heb +- 10 jaar ervaring meer dan jouw vrouw en als ik ergens nieuw kom is dat in het begin ook altijd ploeteren met veel overuren (en ook wel wat stress erbij). Houd het leefbaar en evalueer de situatie na een 6-tal maanden en maak dan een beslissing voor jezelf.

Het leven is geen wedstrijd hoor. "Zo ver" staan, wat wil dat zeggen? Een huis en kinderen en 4000 als Koppel van 25 geeft je bonus punten in het hiernamaals?

Maar goed. Jullie doen maar. Print deze topic in en lees ze binnen 10y nog eens. (Hopelijk tegen dan niet gescheiden)

Het leven is geen wedstrijd hoor. "Zo ver" staan, wat wil dat zeggen? Een huis en kinderen en 4000 als Koppel van 25 geeft je bonus punten in het hiernamaals?

Maar goed. Jullie doen maar. Print deze topic in en lees ze binnen 10y nog eens. (Hopelijk tegen dan niet gescheiden)
Ik zeg toch niet dat het een wedstrijd is? Iedereen beweegt op zijn eigen tempo. Ons tempo is gewoon snel. We forceren niks en laten alles zijn natuurlijke gang gaan. Ik snap echt niet wat je probleem is. Je komt echt over als een zeer pessimistische misgunner. En geloof me, ik herken die meteen, want ik verwijder zo’n mensen meteen uit ons leven.

Blijkbaar is alles wat ik doe verkeerd dan ;)
Blijkbaar moet je tot u 30 bij uw ouders blijven wonen en moet je zeker 10 relaties hebben gehad vooraleer je bij ene blijft (en dan wellicht op uw 40 scheiden en opnieuw beginnen)

Ik begrijp echt niet wat er verkeerd is aan jong trouwen, kinderen krijgen en een huis kopen. En ja, mijn vrouw en ik wonen quasi sinds het begin van ons relatie samen. Inderdaad van tijdens onze studies.

Het is gewoon een perfecte match. En aangezien jij daar zoveel problemen mee hebt, kan ik me alleen maar inbeelden dat jij veel gefaalde relaties hebt gehad.

Die uren dat ze nu moet draaien zullen wel effectief renderen op lange termijn.

En totaalpakket? Ik ken niemand in mijn leeftijdsgroep die staan waar wij nu staan. Zowel op vlak van privé en carrière. Niet dat daar iets mis mee is, maar jij insinueert dat minstens 4,5k netto per maand als koppel van 24 en 26 niet schitterend is.. In welke wereld leef jij?
Je snapt er dus werkelijk geen knijt van.
Maar goed dat is geen schande, je bent zoals ik eerder nog zei nog jong. Het gaat mij helemaal niet over dat jij trouwt en kinderen maakt op jonge leeftijd, het draait ook helemaal niet om uw relatie.

Waar het wel om draait is dat je blijkbaar niet inziet dat er meer in het leven is dan enkel maar werken, en dat je door heel snel te willen gaan de kans loopt om grote fouten te maken.
Het gegeven dat je zegt dat je al verder zou staan op privé vlak als mensen van uw leeftijdsgroep zegt al voldoende, wat stel jij u hier dan bij voor zo verder staan op privé?
Is het omdat je een kind hebt? Omdat je een huis hebt? Want laat ons eerlijk zijn is het hebben van een kind bij vele net een hele bewuste keuze. Een kind op mijn 25ste had mij net achtergesteld op privévlak, het had mij net heel erg beperkt op privévlak. Het zou mij nu nog altijd heel erg beperken, daarom dat we ook bewust nog niet aan kinderen denken.
En op vlak van carrière stonden wij verder dan jullie. Ons loon was een fractie hoger, maar onze work-life balance was en is nog altijd veel beter. Beide hebben wij nog nooit onbezoldigd werkweken van 50-60u geklopt. En op geen enkel ogenblik vonden wij dit ook normaal.
Het is echt grappig dat je de job van uw vriendin ziet als een grote kans, iets is waar mensen haar voor zouden benijden. Terwijl het tegenovergestelde net correct is. Een heel mooie carrière, alsof zij een unieke kans heeft gehad.
Uiteindelijk is daar niks prestigieus of bewonderenswaardig aan. Uw vriendin heeft gewoon een heel mooie titel terwijl ze in de praktijk niks meer is dan een nummer en een slaaf, een simpele citroen die men tot de limiet uitperst.
Het is geen kwestie van er te mogen werken, het is een kwestie van gek genoeg te zijn om er te willen werken.

Je snapt er dus werkelijk geen knijt van.
Maar goed dat is geen schande, je bent zoals ik eerder nog zei nog jong. Het gaat mij helemaal niet over dat jij trouwt en kinderen maakt op jonge leeftijd, het draait ook helemaal niet om uw relatie.

Waar het wel om draait is dat je blijkbaar niet inziet dat er meer in het leven is dan enkel maar werken, en dat je door heel snel te willen gaan de kans loopt om grote fouten te maken.
Het gegeven dat je zegt dat je al verder zou staan op privé vlak als mensen van uw leeftijdsgroep zegt al voldoende, wat stel jij u hier dan bij voor zo verder staan op privé?
Is het omdat je een kind hebt? Omdat je een huis hebt? Want laat ons eerlijk zijn is het hebben van een kind bij vele net een hele bewuste keuze. Een kind op mijn 25ste had mij net achtergesteld op privévlak, het had mij net heel erg beperkt op privévlak. Het zou mij nu nog altijd heel erg beperken, daarom dat we ook bewust nog niet aan kinderen denken.
En op vlak van carrière stonden wij verder dan jullie. Ons loon was een fractie hoger, maar onze work-life balance was en is nog altijd veel beter. Beide hebben wij nog nooit onbezoldigd werkweken van 50-60u geklopt. En op geen enkel ogenblik vonden wij dit ook normaal.
Het is echt grappig dat je de job van uw vriendin ziet als een grote kans, iets is waar mensen haar voor zouden benijden. Terwijl het tegenovergestelde net correct is. Een heel mooie carrière, alsof zij een unieke kans heeft gehad.
Uiteindelijk is daar niks prestigieus of bewonderenswaardig aan. Uw vriendin heeft gewoon een heel mooie titel terwijl ze in de praktijk niks meer is dan een nummer en een slaaf, een simpele citroen die men tot de limiet uitperst.
Het is geen kwestie van er te mogen werken, het is een kwestie van gek genoeg te zijn om er te willen werken.
Toch echt wel serieus over de grens deze post. Wat probeer je nu in feite te bewijzen?

ik vraag me soms echt af of jullie vriendinnen/vrouwen allemaal scheefgepoept hebben met een consultant want de nijd in deze laatste posts is toch wel serieus overdreven.

Laat iedereen nu toch is leven zoals hij/zij het wil. Jouw manier is niet perfect en die van DogoArgentino wrs ook niet.
Triestig zo je wereldbeeld te moeten zitten opdringen aan anderen.

Sommigen zien vrouwen nog altijd liever aan de haard dan op werkplaats, laat zo iemand zeker niet jouw rekening maken.
Het is normaal dat je op die jobs in het begin wat harder werkt, ik heb +- 10 jaar ervaring meer dan jouw vrouw en als ik ergens nieuw kom is dat in het begin ook altijd ploeteren met veel overuren (en ook wel wat stress erbij). Houd het leefbaar en evalueer de situatie na een 6-tal maanden en maak dan een beslissing voor jezelf.
Aangezien je reageert op een post waarin ik werd gequote ga ik hier nog eens duidelijk stellen dat "vrouwen aan de haard" allesbehalve mijn boodschap was.

Maar werk en carrièremogelijkheden zijn er altijd, uw kinderen zijn maar een keer jong :wink:

Persoonlijk zie ik niet echt een probleem tussen het 50a60u werken een kind hebben. Dit zijn toch uren die in vele sectoren standaard zijn en zeker bij zelfstandigen?
Een klein kind heeft ook nog geen hobbies waar je op woensdag raxi voor moet spelen en de uren van creches zijn ruimer dan van school.
Als de job interessant en leuk vindt is dat toch best te doen? Het loon is een startersloon, in een nieuwe job wil je je altijd wat extra bewijzen.

Ik heb zelf geen hoge pet op van big 4 consultants, maar de kritiek die hier gegeven wordt is toch wel stevig imo.

Het is in Vlaanderen zeldzaam en moeilijk op ambitie te hebben. Iiefst hebben wij grijze muizen die braaf ja knikken, geen enkel overuur willen doen en hun kritiek onder collega s houden en zo de hele boel verzieken. Heel spijtige menraliteit heb ik dat altijd gevonden.

Persoonlijk zie ik niet echt een probleem tussen het 50a60u werken een kind hebben. Dit zijn toch uren die in vele sectoren standaard zijn en zeker bij zelfstandigen?
Een klein kind heeft ook nog geen hobbies waar je op woensdag raxi voor moet spelen en de uren van creches zijn ruimer dan van school.
Als de job interessant en leuk vindt is dat toch best te doen? Het loon is een startersloon, in een nieuwe job wil je je altijd wat extra bewijzen.

Ik heb zelf geen hoge pet op van big 4 consultants, maar de kritiek die hier gegeven wordt is toch wel stevig imo.

Het is in Vlaanderen zeldzaam en moeilijk op ambitie te hebben. Iiefst hebben wij grijze muizen die braaf ja knikken, geen enkel overuur willen doen en hun kritiek onder collega s houden en zo de hele boel verzieken. Heel spijtige menraliteit heb ik dat altijd gevonden.
Volgens mij heb je te veel naar Suites gekeken.

Als je beslist om een kinderen te krijgen, creeer je een verantwoordelijkheid: een kind opvoeden zodat die later waardevol kan zijn voor de maatschappij, je bent dus ouder en ik vind dat ieder ouder die verantwoordelijkheid moet dragen. Nu als je dat kan met 50a60u te werken chappeau! Ik ben net vader geworden, voor mij is dat zeer lastig, ik kan dat niet, ik vind dat niet erg. Maar een creche is een creche en een kind heeft aandacht nodig van de ouders (al is het maar een baby).

In vlaanderen is het zeker niet zeldzaam om ambitie te hebben, ik denk dat er hier veel mensen zijn die er alles op alles zetten. En die daar ook veel voor opofferen. Kijk gewoon even verder dan je bekrompen blik. Er zijn genoeg zelfstandigen die elke dag zeer hard werken, mijn vader was er zo eentje. Maar niet alleen "kleine zelfstandigen" kijk gewoon even rond, in Limburg alleen al heb je de Corda campus, Droneport, thor park enzoverder mensen zijn echt wel bezig.

Wij hebben hier precies de omgeving gemaakt dat het normaal moet zijn om overuren te maken waarom? In deze tijd moet het toch meer dan duidelijk zijn dat niet iedereen dat kan (waar niks mis mee is) en dat niet iedereen dat wilt. Je hebt een x uren contract, je werkgever betaald y voor x uren. Wat niet wilt zeggen dat je nooit eens een overuren moet maken, nood breekt al eens wet. Maar ik heb in genoeg bedrijven gezeten om te zien wat een burnout doet met een mens. Het is geen fraai zicht en ik heb voorbeelden genoeg gezien (zelf gelukkig gespaard van gebleven).

Kritiek op mensen is van alle tijden en overal, net zoals jij nu kritiek geeft op praktisch heel Vlaanderen en ik momenteel kritiek geef op u, niet slecht voor een grijze muis.

Vanaf dag 1 hier beslist om nooit voor een big4 te gaan werken, maar dat ligt bij iedereen persoonlijk anders en moet die maar voor zichzelf uitmaken..

Ik verdien (een stuk) minder dan iemand van de big4, maar ik werk geen minuut langer dan 38 uren per week en zou het helemaal niet anders willen zien. Een verdubbeling van mijn loon om naar een 50-uren week te gaan zou ik zonder twijfel langs mij neerleggen, zelfs een verdriedubbeling zou geen verschil maken. Geld blijft belangrijk, maar mijn vrije tijd (en mentale rust) is gewoon echt niet meer te koop. Ik zou graag meer willen verdienen, maar om er uiteindelijk wat mee te doen? Om 1000 per maand te kunnen sparen in plaats van 500?

Natuurlijk zijn er af en toe deadlines of is het wat drukker en werk ik eens 40-45u (heel heel uitzonderlijk) per week, maar die overuren worden gewoon opgenomen als vakantiedagen en moeten zelfs "verplicht" opgenomen worden op het einde van het jaar.

Ik zie werk dan ook wel gewoon als werk, en nooit als iets waar ik mij in wil "storten" of om zo veel mogelijk carrière te maken. Ik ga werken zodat ik daarna van mijn vrije tijd en hobby's kan genieten. Ken ook genoeg mensen die hun voldoening halen uit hun werk en dat is ook ok natuurlijk, zolang je maar iets hebt waarvoor je elke dag wilt opstaan.

Neen, dat is niet standaard. en de meeste van die zelfstandigen werken vlakbij, en hebben dan niet nog eens een commute van 1-2 uur per dag. Ik stel vast dat in de multinational waarvoor ik werk, Vlamingen gewoon veel meer uren presteren dan de mensen in andere landen. In de meeste Scandinavische landen kijken ze daar heel anders naar, en dat geldt ook voor bvb Duitsland. Maar ook de Franse collega's kloppen minder uren.
Als de job interessant en leuk vindt is dat toch best te doen?
Uit wat geschreven werd, was het blijkbaar niet echt te doen.
Dat hebben we dan alvast gemeen.
Het is in Vlaanderen zeldzaam en moeilijk op ambitie te hebben.
Neen, dat is gewoon onzin.
Iiefst hebben wij grijze muizen die braaf ja knikken, geen enkel overuur willen doen en hun kritiek onder collega s houden en zo de hele boel verzieken. Heel spijtige menraliteit heb ik dat altijd gevonden.
Goed om te weten dat ik geen ambitie heb en nooit overuren doe.
Ik heb de indruk dat de meeste mensen die hier kritiek gaven of reageerden, mensen zijn die een carrière pad hebben bewandeld dat getuigd van ambitie. Ik zeg niet dat ik het met alle kritiek/opmerkingen eens was, maar wat beschreven wordt vind ik redelijk zorgwekkend.
Wanneer ik zoiets vaststel in mijn team, zou ik daar alvast op reageren. En dat doe ik dus hier ook.

Het is in Vlaanderen zeldzaam en moeilijk op ambitie te hebben. Iiefst hebben wij grijze muizen die braaf ja knikken, geen enkel overuur willen doen
En nog iets, je kan ook ambitieus zonder lange uren te maken.
En mensen die gewoon werken om te leven, zijn volgens mij ook geen grijze muizen.
edit : ik zou zelf zeggen, ik ben er een beetje jaloers op, ik ben er helaas veel te competitief voor ingesteld...

Laatst bewerkt:
Nee maar ergens moet je wel kiezen tussen ambitie op het werk of ambitie en je gezin.
Als je niet bereid bent om soms de extra mile te gaan dan zal je toch ergens tegen een plafond aan botsen.
Daar is niks mis mee, een leidinggevende verwacht in regel ook niet van een werknemer dat hij zoveel uren doet. Ook kan je in een expert rol ver groeien door gewoon goed te zijn in je job. Maar ergens zal je dan vastlopen.

Ik neem aan dat je bv. ook geen partner wordt bij Eubelius door elke week strikt je 36u te doen?
Zo ken ik geen enkel C-suite/ executive niveau persoon die niet minstens op de cruciale momenten meer dan 38 uren per week deed hoor.
En met alle respect: de beenhouwer in het dorp doet ook wel 50 uur per week.

Mijn kritiek was dat een vrouw met ambitie zoals de vriendin van dogo argentino hier direct wordt afgeschoten.

Nee maar ergens moet je wel kiezen tussen ambitie op het werk of ambitie en je gezin.
Als je niet bereid bent om soms de extra mile te gaan dan zal je toch ergens tegen een plafond aan botsen.
Er is een verschil tussen soms en het systematische karakter dat zich bij dat soort firma's
Natuurlijk moet er een zekere mentaliteit zijn om de 'extra mile' te doen indien dat nodig is, maar dat is nog iets anders dan de cultuur van dit soort bedrijven.

Mijn kritiek was dat een vrouw met ambitie zoals de vriendin van dogo argentino hier direct wordt afgeschoten.
De opmerkingen hadden volgens mij niets met haar geslacht te maken, alvast bij mij helemaal niet.

En nog iets, je kan ook ambitieus zonder lange uren te maken.
Dat kan zeker, zolang je dan maar beseft dat het hoogste niveau halen dan moeilijk zal zijn.

De realiteit is wat ze is. Talent is veel minder belangrijk dan werklust en " aanwezig zijn".

Ik heb zelf misschien de fout gemaakt om vrij veel ambitie te hebben. Ik spreek dus wat uit ervaring ( Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat ik op het hoogste niveauu zat btw 🙂). Op een bepaald moment besefte ik toch dat ik liever extra tijd voor mijn gezin nam. Ik ben dan veranderd naar een minder competitieve sector en ik doe nu inderdaad minder uren en spendeer geen tijd meer op luchthavens en hotels. De inwonende nanny is er niet meer. Mijn loon is natuurlijk ook een stuk lager.....

Dat kan zeker, zolang je dan maar beseft dat het hoogste niveau halen dan moeilijk zal zijn.

De realiteit is wat ze is. Talent is veel minder belangrijk dan werklust en " aanwezig zijn".
Werklust is volgens mij absoluut niet zo belangrijk, talent weegt volgens mij nog altijd veel harder door (toch zeker bij ons). Werklust kan ook gewoon een middel zijn om middelmatig talent te verdoezelen.
Ik heb zelf misschien de fout gemaakt om vrij veel ambitie te hebben. Ik spreek dus wat uit ervaring ( Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat ik op het hoogste niveauu zat btw 🙂). Op een bepaald moment besefte ik toch dat ik liever extra tijd voor mijn gezin nam. Ik ben dan veranderd naar een minder competitieve sector en ik doe nu inderdaad minder uren en spendeer geen tijd meer op luchthavens en hotels. De inwonende nanny is er niet meer. Mijn loon is natuurlijk ook een stuk lager.....
Ik ben er te competitief voor ingesteld. Ik had een jaar geleden de mogelijkheid om een stap opzij te zetten, maar er toch voor gekozen om verder te gaan. Maar ik doe het ook graag. Maar ik wil echt niet meer verder groeien.

Er is een verschil tussen extra mile gaan en je eerste maand tot 2h snachts bezig zijn .

Wat doet een starter om 2h snachts? Prutwerk, brainless monkey work. Uitgeperst worden. Of zit die een overname dossier af te werken?

Ik heb ook soms meetings om 8 of 10h savonds. Maar ik werk bijna nooit tussen 6 en 8 om mijn kinderen te zien, al is het maar een kwartier. En smorgens begin ik niet voor 9h. En ik verdien meer dan het dubbel van de nachtwerker...

En we spreken niet over C suite of partner, we spreken over 25 something starter. Ik heb als manager nooit verwacht dat mensen tot een put in de nacht werken, dan doe ik het liever zelf. En er is een verschil tussen 36h en de extra mile gaan en je kapot werken voor een habbekrats.

Er is een verschil tussen extra mile gaan en je eerste maand tot 2h snachts bezig zijn .

Wat doet een starter om 2h snachts? Prutwerk, brainless monkey work. Uitgeperst worden. Of zit die een overname dossier af te werken?

Ik heb ook soms meetings om 8 of 10h savonds. Maar ik werk bijna nooit tussen 6 en 8 om mijn kinderen te zien, al is het maar een kwartier. En smorgens begin ik niet voor 9h. En ik verdien meer dan het dubbel van de nachtwerker...

En we spreken niet over C suite of partner, we spreken over 25 something starter. Ik heb als manager nooit verwacht dat mensen tot een put in de nacht werken, dan doe ik het liever zelf. En er is een verschil tussen 36h en de extra mile gaan en je kapot werken voor een habbekrats.
Voor iemand die tegen iemand anders zegt om er geen wedstrijd van te maken, vergelijk je jezelf wel heel vaak met anderen.

Denk je dat die partners bij Deloitte zijn binnengekomen als starter en gezegd hebben “kust mijn kloten ik stop om 17u iedere dag en werk nooit in de weekends”?

Terug
Bovenaan