Biertopic!

Temperatuur van frigo gaat normaal ook zo hoog niet (Vaak te koud dus)
Ik ben wel opzoek naar eentje dat ik gewoon beiden(wijn en bier) kan in opslaan, gaat dan vooral over orval en geuze.
Moeilijkheid is idd dat bier recht moet staan, ook die met kurk.

Gisteren bij Monk een witte chimay en Boon mariage parfait, heeft gesmaakt
Ik ken een aantal mensen die een oude koelkast hebben en die om die hogere vaste temperaturen te halen (vooral ook voor vergisten bij bepaalde temperatuur bij het brouwen) een temperatuurscontroller gebruiken.
https://inkbird.com/collections/temperature-controllers/products/temperature-controller-itc-308

Temperatuur van frigo gaat normaal ook zo hoog niet (Vaak te koud dus)
Ik ben wel opzoek naar eentje dat ik gewoon beiden(wijn en bier) kan in opslaan, gaat dan vooral over orval en geuze.
Moeilijkheid is idd dat bier recht moet staan, ook die met kurk.

Gisteren bij Monk een witte chimay en Boon mariage parfait, heeft gesmaakt
Wat is de reden eigenlijk van bieren op kurk rechtop te bewaren? Voor kroonkurken snap ik dat die kunnen roesten, maar een kurk op een bierfles droogt toch ook uit zoals bij wijn?

Wat is de reden eigenlijk van bieren op kurk rechtop te bewaren? Voor kroonkurken snap ik dat die kunnen roesten, maar een kurk op een bierfles droogt toch ook uit zoals bij wijn?
Misschien wat te snel geweest, maar je kan ze inderdaad horizontaal leggen als het gaat over lang bewaren, inderdaad zelfde insteek als wijnflessen. Maar belangrijk is om ze tijdig rechtop te zetten voor consumeren zodat het bezinksel tijd genoeg heeft om te zakken.

Iemand hier die een wijnkast heeft om zijn bier in te bewaren?
Heb hier geen kelder en zou iets willen om een paar flessen langer te kunnen bewaren.
Ik heb dat. Tevreden van. Verschillende temperatuurniveaus zorgen ervoor dat ik mijn stouts op een andere temperatuur kan bewaren dan bv mijn lambikbieren.

Het is zoiets dat ik zoek. Welke heb je gekocht?
Een liebherr, denk ik. Ergens 2dehands op de kop getikt. Daarvoor had ik ook een Liebherr, ook 2dehands gekocht maar die heeft het begeven.
Als ik zie wat die nieuw kosten dan vind ik dat wel heel veel geld.

Vraagje ivm Westvleteren.

Hoe gaat die verkoop precies in zijn werk, en vooral, is het gemakkelijk om dat te doen, of moet je er steeds vroeg bijzijn om uw kans niet te missen? (Zoals bvb om aan tickets te geraken voor Rammstein of zo)

Wij gaan binnen een paar maand op weekend daar in de buurt, en ik wil er van profiteren om een paar kratten dan af te halen.

Volgens wat ik momenteel op hun planning zie was er gisteren (woensdag) een online verkoopmoment voor afhaling. En kan je dan afhalen van 13 tem 18 maart.

Is het zo dat er elke woensdag (en enkel op woensdag) zo een verkoopmoment is en dan de week erna ophalen? (Dus bvb op 7/6 bestellen om op 17/6 op te halen)

Vraagje ivm Westvleteren.

Hoe gaat die verkoop precies in zijn werk, en vooral, is het gemakkelijk om dat te doen, of moet je er steeds vroeg bijzijn om uw kans niet te missen? (Zoals bvb om aan tickets te geraken voor Rammstein of zo)

Wij gaan binnen een paar maand op weekend daar in de buurt, en ik wil er van profiteren om een paar kratten dan af te halen.

Volgens wat ik momenteel op hun planning zie was er gisteren (woensdag) een online verkoopmoment voor afhaling. En kan je dan afhalen van 13 tem 18 maart.

Is het zo dat er elke woensdag (en enkel op woensdag) zo een verkoopmoment is en dan de week erna ophalen? (Dus bvb op 7/6 bestellen om op 17/6 op te halen)
Ik dacht dat je voorrang kreeg als je nog nooit geregistreerd had op hun webshop of als het al lange tijd geleden was.

@Waelvis
Sinds het online is het inderdaad wel makkelijker geworden. Voor mij is de laatste keer al paar jaar geleden dus kan zijn dat het intussen al beetje gewijzigd is. Zoals hierboven aangehaald wordt er door de computer gekeken of je de laatste maanden reeds aangekocht hebt of niet. En krijg je voorrang als het een tijd geleden is. Op moment dat aankoopmoment opent, klaar zitten en wachten tot je binnengelaten wordt. Ik heb de keren dat ik kocht daar eigenlijk nooit problemen mee gehad. Maar zoals ik zei: ik koop maar eens om de zoveel tijd.
Dan heb je 10 minuten tijd om je bestelling te plaatsen. ik zie bij volgende verkoop 600 afhaalmomenten voor de week erop. Die 600 is dan verdeeld over 5-tal dagen dus zijn ook maar 120 per dag ofzo. En dus moet je hopen dat je afhaalmoment van keuze nog beschikbaar is op de moment dat je kan kopen. Als je zegt dat het voor een weekend is dan moet ik wel zeggen dat die zaterdag logischerwijs meestal snel volzet is. Ik probeer het in een vakantieperiode waar het mij qua dag niet uitmaakt en dan mijn daguitstap inplan volgens de dag dat ik om mijn bier kan gaan.

Edit: verkoopmomenten zijn inderdaad 1x in de week voor afhaal. Woensdagavond. En ook hopen dat ze dan hebben wat je wil hebben. Meestal hebben ze wel de 12 denk ik. De blonde en de dubbel hebben ze niet altijd in verkoop staan.

@Waelvis
Sinds het online is het inderdaad wel makkelijker geworden. Voor mij is de laatste keer al paar jaar geleden dus kan zijn dat het intussen al beetje gewijzigd is. Zoals hierboven aangehaald wordt er door de computer gekeken of je de laatste maanden reeds aangekocht hebt of niet. En krijg je voorrang als het een tijd geleden is. Op moment dat aankoopmoment opent, klaar zitten en wachten tot je binnengelaten wordt. Ik heb de keren dat ik kocht daar eigenlijk nooit problemen mee gehad. Maar zoals ik zei: ik koop maar eens om de zoveel tijd.
Dan heb je 10 minuten tijd om je bestelling te plaatsen. ik zie bij volgende verkoop 600 afhaalmomenten voor de week erop. Die 600 is dan verdeeld over 5-tal dagen dus zijn ook maar 120 per dag ofzo. En dus moet je hopen dat je afhaalmoment van keuze nog beschikbaar is op de moment dat je kan kopen. Als je zegt dat het voor een weekend is dan moet ik wel zeggen dat die zaterdag logischerwijs meestal snel volzet is. Ik probeer het in een vakantieperiode waar het mij qua dag niet uitmaakt en dan mijn daguitstap inplan volgens de dag dat ik om mijn bier kan gaan.
Ik zie ook dat je nu op 1 dag zowel Blond, 8 en 12 kan bestellen. Dat is ook een verschil met vroeger toch? Dan ga ik volgende keer 1 bak van elk halen. Laatste keer is al enkele jaren bij mij, nog telefonisch en toen kon ik maar 1 soort kiezen. Waar is de tijd... met 2 gsm's altijd maar proberen tot het 'magische' moment kwam dat het geen bezettoon was. :laugh:

Ik zie ook dat je nu op 1 dag zowel Blond, 8 en 12 kan bestellen. Dat is ook een verschil met vroeger toch? Dan ga ik volgende keer 1 bak van elk halen. Laatste keer is al enkele jaren bij mij, nog telefonisch en toen kon ik maar 1 soort kiezen. Waar is de tijd... met 2 gsm's altijd maar proberen tot het 'magische' moment kwam dat het geen bezettoon was. :laugh:
Telefonisch heb ik vanwege de moeite nooit geprobeerd. Maar ze hebben ze niet altijd alle 3. Wordt aangekondigd wat er die dag verkocht wordt. Tenzij dat intussen veranderd is, maar ik weet dat ik de laatste keer 2-3 weken na elkaar gekeken heb en paar keer niet besteld heb omdat ze de 8 niet verkochten of al op waren toen ik eindelijk binnen was (en dat de enige was dat ik toen nog niet gedronken had en daarom absoluut wou naast een bak 12). Ik zie dat je nu ook 4 bakken kan kopen, bij mijn laatste keer was het nog maximum 3.

Verkopen ze nog ergens in een supermarkt Troubadour Magma? Vroeger vond ik het enkel in Delhaize. Misschien naar een drankenhandel gaan, dan.

Iemand die nieuwe La trappe al geproefd?

Bedoel je die samenwerking tussen La Trappe en Kleiburg, de Tripel Traditionair? Zelf nog niet gedronken of gekocht, wel van iemand gehoord die bij de officiële voorstelling was. In zijn woorden toch een originele tripel, hoppig, kruidig en een zoete ondertoon.

Ik ben er ook wel benieuwd naar; de tripel van La Trappe is 1 van mijn minder favoriete uit hun assortiment (liever Dubbel / Quadrupel), maar van Kleiburg wel al toffe dingen gedronken.

Wist niet dat die nog een nieuwe hadden. Ik zal het ook eens proberen hoewel ik geen grote fan ben van La Trappe tbh. Enkel die Quadrupel Oak Aged versies (en dan nog niet allemaal) probeer ik eens. Meer fan van Zundert als het over Nederlandse trappist gaat.

Bedoel je die samenwerking tussen La Trappe en Kleiburg, de Tripel Traditionair? Zelf nog niet gedronken of gekocht, wel van iemand gehoord die bij de officiële voorstelling was. In zijn woorden toch een originele tripel, hoppig, kruidig en een zoete ondertoon.

Ik ben er ook wel benieuwd naar; de tripel van La Trappe is 1 van mijn minder favoriete uit hun assortiment (liever Dubbel / Quadrupel), maar van Kleiburg wel al toffe dingen gedronken.
Heb er net 4 besteld , ben benieuwd :-)

Hun collab met Brewdog, Practice what you preach was toch niet slecht.
Volgende keer bij de brouwer ook een flesje meepakken dus.

Terug
Bovenaan