Ik drink meestal Orval en Westmalle Tripel, maar nu doet ge me eraan denken om weer eens blauwe Chimay in huis te halen. Dubbele Westmalle is zeer lekker van 't vat, trouwens.
Imperial Stout is iets waar ik moeite mee heb. Smaakt vaak naar mierzoete koude koffie. Misschien goed voor een klein glaasje, maar meer niet. Onlangs nog De Molen Bommen & Granaten Imperial Stout in Albert Heijn gevonden in een uitverkoop: 1 euro per flesje. Sloeg toch weer wat tegen.
Tijd om andere imperial stouts te proberen denk ik dan...

Pastry stouts en "sweet stouts" zullen zoet zijn, maar genoeg gebrande / hoppige / rokerige imperial stouts waar niets zoet aan is, dat is zelfs mijn favoriete stijl als ik er echt 1 moet uitkiezen.
Bv. Hercule Stout, De Dolle Export Stout zijn voor mij 2 topbieren in die richting.
O ja, als je bieren wil laten rijpen, in 75 cl flessen gaat dat beter dan in 33 cl. Al moet ik toegeven dat ik me meestal tot kleine flesjes beperk, zeker voor sterkere bieren is dat wat handiger om die uiteindelijk ook uit te drinken voor ze over hun piek zijn - ik heb gewoon al teveel van die grote flessen liggen voor wanneer er bezoek komt dat daarvoor te vinden is...

Ik heb ook nog 6 Chimay Blauw liggen die intussen 10 jaar zullen zijn, 2 Rochefort 8 ook uit die periode. Al vind ik veel sterke donkere bieren op hun best na 4-5 jaar, daarna wordt het voor mij vaak iets te porto-achtig.
Laatst bewerkt:

. Super vriendelijke en behulpzame mensen, en idd topaanbod.