Biertopic!

Nog een trappist die verdwijnt. :(

Ik ga binnenkort intreden dat ik tenminste toch Orval kan redden op mijn eentje. 🤣

Hoewel Rochefort en Chimay zijn ook niet slecht. Keuzes he 😁

Spijtig van Engelsell. Vond die Benno en Gregorius zeker niet slecht. Kwamen hier ook regelmatig eens binnen.

Ik ga binnenkort intreden dat ik tenminste toch Orval kan redden op mijn eentje. 🤣

Hoewel Rochefort en Chimay zijn ook niet slecht. Keuzes he 😁

Spijtig van Engelsell. Vond die Benno en Gregorius zeker niet slecht. Kwamen hier ook regelmatig eens binnen.
Al de derde die verdwijnt op enkele jaren tijd. Hoewel er met Tynt Meadow ook wel eentje is bijgekomen.

Hier is Estaminet ook de goto pils geworden. Alleen krijg ik het er bij de vrienden en familie nog niet in dat die beter is dan de Jupilers en Stellas van deze wereld.

Hier ook idd, maar ik schenk mijn bier altijd in een glas en ik vraag gewoon “pintje?”

En dan proeven ze het en ze vinden het allemaal lekker.

Al de derde die verdwijnt op enkele jaren tijd. Hoewel er met Tynt Meadow ook wel eentje is bijgekomen.
Inderdaad. Al 3 op 2 jaar tijd. Spencer vond ik nog zo erg niet (met de ontelbare variëteiten op die paar jaar dat die lanceerden had ik echt niet de indruk dat het echt kwaliteit was dat die wouden leveren), maar Engelszell en zeker Achel vind ik echt wel ondergewaardeerd in het rijtje trappisten. Beiden hebben zeer lekkere bieren.
(Oostenrijk vind ik trouwens als Bierland op zich ook niet slecht en beetje ondergewaardeerd, trekt heel erg op Duitsland maar minder invloed door het Reinheitsgebot waardoor die meer variatie aan hun bieren toegevoegd hebben).
Tynt Meadow vind ik persoonlijk echt niet lekker.

Hier is Estaminet ook de goto pils geworden. Alleen krijg ik het er bij de vrienden en familie nog niet in dat die beter is dan de Jupilers en Stellas van deze wereld.
Die tout bien is leuk in de markt gezet maar uiteindelijk ook maar generieke contractpils van bij Martens. Goed genoeg voor shotguns en de grote dorst maar meer ook niet.
Ik heb die estaminet al een jaar of 3 niet gedronken. Maar die recept wijziging is nog zo lang geleden niet zeker? Binnenkort nog eens proberen.
Ik vind ons Belgen in het algemeen echt zwak in pils bieren. Vroeger was het hier Stella maar ondertussen vind ik dat ook maar veel te zoete bucht. Cristal is het hier intussen geworden, vind die nog een aangename hop smaak hebbend. Maar Belgische pils drink ik in feite amper, dat is eigenlijk voor bezoekers. Zelf drink ik sneller een Duitse pils.

Ik heb die estaminet al een jaar of 3 niet gedronken. Maar die recept wijziging is nog zo lang geleden niet zeker? Binnenkort nog eens proberen.
Ik vind ons Belgen in het algemeen echt zwak in pils bieren. Vroeger was het hier Stella maar ondertussen vind ik dat ook maar veel te zoete bucht. Cristal is het hier intussen geworden, vind die nog een aangename hop smaak hebbend. Maar Belgische pils drink ik in feite amper, dat is eigenlijk voor bezoekers. Zelf drink ik sneller een Duitse pils.

Een jaar of 2 zoiets denk ik.

Hier idd ook Cristel Xtra samen met Estaminet, naargelang de promoties :unsure:

Inderdaad. Al 3 op 2 jaar tijd. Spencer vond ik nog zo erg niet (met de ontelbare variëteiten op die paar jaar dat die lanceerden had ik echt niet de indruk dat het echt kwaliteit was dat die wouden leveren), maar Engelszell en zeker Achel vind ik echt wel ondergewaardeerd in het rijtje trappisten. Beiden hebben zeer lekkere bieren.
(Oostenrijk vind ik trouwens als Bierland op zich ook niet slecht en beetje ondergewaardeerd, trekt heel erg op Duitsland maar minder invloed door het Reinheitsgebot waardoor die meer variatie aan hun bieren toegevoegd hebben).
Tynt Meadow vind ik persoonlijk echt niet lekker.

Achel heb ik ook altijd onderschat gevonden, al heb ik wel vaker gehoord dat hun eerste bieren op weinig enthousiasme konden rekenen, misschien heeft hen dat altijd wat parten gespeeld?
Maar het bier bestaat nog altijd, mij maakt dat persoonlijk niet uit of het een officieel "authentic trappist product" is...

Engelszell was ook prima, wel al een eindje geleden dat ik daar nog iets van dronk.

Achel heb ik ook altijd onderschat gevonden, al heb ik wel vaker gehoord dat hun eerste bieren op weinig enthousiasme konden rekenen, misschien heeft hen dat altijd wat parten gespeeld?
Maar het bier bestaat nog altijd, mij maakt dat persoonlijk niet uit of het een officieel "authentic trappist product" is...

Engelszell was ook prima, wel al een eindje geleden dat ik daar nog iets van dronk.
Met of zonder label maakt op zich niet uit, maar het is toch ook op een of andere manier een kwaliteitslabel vind ik. Nu vallen ze terug in de grote pool van hoofzakelijk middelmatige abdijbieren waar ze op gelijk niveau staan met bv Leffe wat ik toch te min vind voor zo'n bieren. Ik zie het als een soort van onderscheiding die toch wel een trapje hoger staan als de abdijbieren. De meeste trappisten bieren vind ik toch wel met zorg gemaakt en dat smaak je in het resultaat.

Met of zonder label maakt op zich niet uit, maar het is toch ook op een of andere manier een kwaliteitslabel vind ik. Nu vallen ze terug in de grote pool van hoofzakelijk middelmatige abdijbieren waar ze op gelijk niveau staan met bv Leffe wat ik toch te min vind voor zo'n bieren. Ik zie het als een soort van onderscheiding die toch wel een trapje hoger staan als de abdijbieren. De meeste trappisten bieren vind ik toch wel met zorg gemaakt en dat smaak je in het resultaat.

Dat is ook weer waar. Al blijven ze wel nog trappistenbieren, ook zonder de zeshoek. En inderdaad gelukkig ver verwijderd van suikerwater abdijbieren zoals Leffe :)

Achel vond ik ook altijd ondergewaardeerd en weinig vernoemd ook als het over trappist gaat. Nu wordt het nog altijd wel volgens hetzelfde recept gebrouwen, geloof ik, dus zal er nog geen verschil zijn met voorheen.

Maar nu het in handen is van een ondernemer zal die daar ook wel meer winst op willen maken. Begrijpelijk natuurlijk maar dat zal waarschijnlijk ook wel betekenen dat er op bepaalde zaken zal bespaard worden en misschien hier en daar naar goedkopere ingrediënten zal worden gezocht wat de kwaliteit niet ten goede zal komen.

Inderdaad ik vrees ook dat kwaliteit zal ingeboet worden. Maar ik denk ook dat het verlies van het label ook aan de naambekendheid van het bier geen goed doet. Onder de officiële trappisten inderdaad al ondergewaardeerd. Nu eigenlijk een gewoon abdijbier. In Limburg en omgeving zal dat al snel eens gedronken worden als streekbier, de bierkenner die weet dat was ooit een trappist zal dat ook snel al eens drinken. Maar de occasionele bierdrinker die dat ziet staan op café in de West-Vlaanderen tussen de abdijbieren zoals Leffe of Affligem of Maredsous... Dan verdrinkt het tussen die namen. Die occasionele drinkers gaan niet snel een Achel nemen. Terwijl als dat op de kaart staat met het etiket trappist, dan is dat in een select groepje, een keursmerk, dat gaat toch al iets vlotter verkocht zal worden.

Ne 6pack kronenbourg gekocht in frankrijk voor 's avonds nog ene te drinken op het app als de klein mannen slapen. Bah, ik had vroeger de indruk dat dat lekkerder was. Vorte pils.

Ne 6pack kronenbourg gekocht in frankrijk voor 's avonds nog ene te drinken op het app als de klein mannen slapen. Bah, ik had vroeger de indruk dat dat lekkerder was. Vorte pils.
Het is niet omdat je terug op een klein appartementje zit dat je kutpils moet kopen he 🤷🏻

Ik dacht echt dat dat vroeger lekker was. Ofwel was dat die 1664...

Andere optie was heineken :unsure:
Volgens de biersommelier wel een mooie tweede plaats :unsure:

Zo gaan we nog geloven dat HLN goede artikels heeft.

Ik zie geen enkele in die lijst :unsure:

Euhm.
...welke smaakt even lekker als Jupiler of Heineken?...

compute.gif

Der stond hier tripel hop Duvel op de kaart. Wel 4,90€ maar alles om die vorte kronenbourg door te spoelen!

Terug
Bovenaan