polar bear
Well-known member
Oei een jaar is wel lang.Zijn er hier ook die zelf bier brouwen op amateurbasis? Ik heb vorig jaar, februari 2021, een bierbrouwpakket gekregen waar ik niks mee heb gedaanAlles zit nog in de verpakking,waarvan de Styrian Golding hop vaccuum verpakt is en ook moutmix blondin in een grote ongeopende zak.
Onder het mom ''we zien wel'', wil ik dit gerust eens proberen maar ik wil mezelf uiteindelijk niet vergiftigen? Nog de moeite om dit te proberen?
Hop dient eigenlijk in de vriezer bewaard worden. De alfa en betazuren in de hop gaan gigantisch snel verloren bij kamertemperatuur, gelukkig zit het vacuüm verpakt maar dan nog. Je bier zal veel van z'n aroma en bitterheid kwijt zijn en mogelijks wat muffig en kazig smaken daardoor.
Je mout zal waarschijnlijk al geschroot zijn, ook dat is verre van ideaal en zal waarschijnlijk al wat zurige smaak afgeven.
Je gist indien niet in de frigo bewaard zal nu redelijk zeker niks meer waard zijn.
Ik zou het alsnog eens proberen, heel het proces van brouwen, fermentatie, bottelen is een leuke bezigheid en misschien krijg je de smaak wel te pakken maar je zal zeker nieuwe gist moeten kopen. Welk bier is het en welke gist zit er nu bij?
Indien je nog vragen hebt kan ik je zeker verder helpen.
Alles zit nog in de verpakking,waarvan de Styrian Golding hop vaccuum verpakt is en ook moutmix blondin in een grote ongeopende zak.

Thank me later.
Maar het brouwen, het bottelen nemen toch veel plek en veel tijd in beslag. 2 zaken die ik niet heb, denk dat het nog wel aantal jaartjes zal duren eer ik nog eens brouw. Eerst de kleine kinderen wat ouder en zelfstandiger laten worden en dan ga ik het weer op pikken denk ik.