Biertopic!

Of niet…
De Belg en zijn Duvel, ik heb het nooit gesnapt. Het is een OK bier, maar er zijn er veel betere, meer boeiende bieren.
Ik vind het gewoon bizar dat een nieuwe Duvel heel wat mensen triggered, terwijl er wekelijks heel wat nieuwe, betere en interessantere bieren uitkomen.
Dit is gewoon een zoveelste poging van Moortgat om even te cashen in een bepaald segment, waar eigenlijk niemand zit op te wachten want er zijn er al veel en veel betere. Ze zetten het gewoon zo in de markt alsof je er juist wel nood aan hebt en zat op te wachten. Het is namelijk een NIEUWE Duvel!!!
Zelfde met die Duvel Barrel Aged bieren. Er zijn zoveel betere en belangrijkere Barrel Aged bieren, maar die worden overgeslagen door heel wat mensen, want hey, er is een Duvel Barrel Aged!!!!

Grootste voordeel is dat je die gewoon in de Supermarkt/Carrefour kan kopen en die andere niet.

Voor iets lekker moet je soms meer moeite doen en naar een speciaalzaak gaan. Ik koop nooit bier in de gewone supermarkt.

Of de betere online webshops en/of bij de brouwerij zelf kopen.

En daarnaast heb je ook wel meer en meer supermarkten met een ruim aanbod waar je al eens iets specialers kan vinden.

De nieuwe Duvel doet mij wat denken aan Piraat? Niet slecht maar geef mij maar de gewone Duvel. En voor 10% te zijn, verwacht ik toch ook wat meer smaak.

Voor mij ook een tikkeltje teveel aan de zoete kant, als ik me goed herinner.
Hun Georges IV vind ik zeker een aanrader, die verraste me echt in positieve zin.
Georges van deca is een echte topper idd. Het beste bier in hun assortiment.

Nu bezig aan Een mokmaster bourbon van brouwerij de meester. Voor 4.5euro het beste van het beste wat je kan krijgen in deze prijs categorie. 🥳

Georges van deca is een echte topper idd. Het beste bier in hun assortiment.

Nu bezig aan Een mokmaster bourbon van brouwerij de meester. Voor 4.5euro het beste van het beste wat je kan krijgen in deze prijs categorie. 🥳

Super tip! Ik ben al enorm onder de indruk van de "gewone" Mok Master, de bourbon heb ik nog niet geprobeerd.

Er is maar 1 toepasselijk bier voor dit paasweekend en dat is een goeie Boskeun 🤤.
I disagree ;)

dutch-bargain-ze-smelten-de-paashaas.webp

Eind goed al goed, ze zit hier nu naast me, elk ons pintje die ze me zopas fris heeft geserveerd.
Met zo'n mooi weer mag dat wel!

Smaakt goed, deftig biertje!

Bobeline Black, erg onder de indruk. Het proberen waard!

Edit, kreeg een 2de biertje aangeboden van de vriendin, hoe kan ik dit weigeren?
Deze keer een Bobeline Blanche Fraise. Niet mis, eerder wat voor vrouwen maar ik lust ook wel graag eens een kriek waar dit dichter bij aanleunt.

Laatst bewerkt:
Iemand een voorstel voor een goed bierfestival in het buitenland? Beer geek madness valt volgend jaar in de paasvakantie dus die al niet. Wel met een "all-in" concept qua proeven

Dacht dat @BearPils in de branche zat, jij een voorstel?

Laatst bewerkt:
Iemand een voorstel voor een goed bierfestival in het buitenland? Beer geek madness valt volgend jaar in de paasvakantie dus die al niet. Wel met een "all-in" concept qua proeven

Dacht dat @BearPils in de branche zat, jij een voorstel?
Ik ben betrokken bij Billies maar dat is op vrijwillige basis helaas.

Zelf nog niet geweest maar London hoor ik wel leuke dingen over:

Niet all-in maar wel super plezante bierclub:
Dan heb je nog Mikkeler en Budapest, maar die ken je waarschijnlijk wel al.

Twee waanzinnige van Rolling Hills, allebei limited (de flamingo is al uitverkocht). Is een blonde sour die geinfuseerd is met schillen van pinot noir. Vreemd genoeg doet hij mij extreem denken aan een gin tonic met een soort pompelmoestoets

De Milkshake is gewoon nét genoeg fruit (van cacaofruit) en is het perfecte aperitief. Nu al op tap in De Redding in Gent, volgende week in de Trollenkelder.

FC38EA35-7104-4532-8A3F-894CE38F900C.jpeg

Gisteren mijn Fellowship bieren gaan ophalen bij Alvinnne (en nog 3 extra flessen), jammer dat ik niet zo lang kon blijven op het evenement.

Op de terugweg gestopt bij een drankencentrale waar ze deze parel van Alvinne nog hadden. Reeds 6 jaar vervallen, maar heb hem zelf 2 jaar geleden gedronken en toen was hij nog fantastisch, ben benieuwd of ze nog altijd zo zijn.

Ook de kans eens gehad om de nieuwe Duvel eens te drinken. Zeker niet slecht, maar ik had er meer van verwacht eigenlijk. Het gaat verdacht makkelijk naar binnen voor zo een zwaar bier maar ik vind de standaard Duvel toch wat beter. Het is zeker wel voor herhaling vatbaar als de overige keuze van bieren tegenslaat.

Terug
Bovenaan