Biertopic!

Op weekend in de Ardennen en gisteren en vandaag langs geweest bij Belgium Peak Beer. Leuke locatie en de IPA en Blanche IPA zijn best lekker. Aanrader imo.

Laatst bewerkt:
Weer een bak Tervoerke tripel in huis. Blijft toch een lekker bierke. Krijgt een vaste plak naast mijn Trejense Tripel.

Weer een bak Tervoerke tripel in huis. Blijft toch een lekker bierke. Krijgt een vaste plak naast mijn Trejense Tripel.
Alé, weeral 2 bieren voor op de lijst :D.

Net eens een Palm 8 Horsepower Blond geprobeerd. Dacht iets fris en nieuws te drinken van hun. Maar het deed mij weer beseffen waarom ik de meeste bieren van die brouwerij (Brugge Tripel, Cornet) maar niks vind. Beetje uit balans door die kruidigheid en zoetigheid (in dit geval) die teveel op de voorgrond blijven. Jammer.

Godver de godver. Vanochtend kon je inschrijven voor het bezoek aan de brouwerij van Westmalle (eind september). Ik zat op tijd klaar maar zoals dat meestal gaat bij die dingen heb ik daar nooit geluk mee. Direct een hele hoop tijdsloten vol en als je dan een kon kiezen, kreeg ik bij de betaalpagina de melding dat het niet meer ging want maximum capaciteit bereikt. :angry:

Volgend jaar hopelijk meer geluk (https://www.trappistwestmalle.be/brouwerijbezoek-westmalle/).

Ben hier in Zweden naar een alcoholshop geweest en wat inheems bier gekocht om te proberen. Zitten toch ook een paar pareltjes tussen. Relatief laag alcoholpercentage in vergelijking met wat wij kennen, maar minstens even smaakvol.
Op de terugweg ga ik sowieso enkele van de betere nog meenemen om dan thuis eens rustig van te genieten.
Foto's en scores volgen!

Ben hier in Zweden naar een alcoholshop geweest en wat inheems bier gekocht om te proberen. Zitten toch ook een paar pareltjes tussen. Relatief laag alcoholpercentage in vergelijking met wat wij kennen, maar minstens even smaakvol.
Op de terugweg ga ik sowieso enkele van de betere nog meenemen om dan thuis eens rustig van te genieten.
Foto's en scores volgen!
€10/can?

Foto's en scores volgen!
Omnipollo en bryggverkett vind ik persoonlijk brouwerijen waar je zeker goede bieren kan vinden.

#vooroordelen. Alcohol in Scandinavië is duur op restaurant. In de Zweedse Systembolaget-winkels betaal ik niet veel meer of minder dan in België voor deftig speciaalbier.
Mijn persoonlijke favoriete Zweedse brouwerijen zijn met stip op 1 Stigbergets, gevolgd door Poppels, Apex (machtige IPA’s!!) en recente Omnipollo (vroeger vond ik hun stouts heel chemisch smaken, maar sinds ze hun eigen brouwerij hebben lijkt er wel veel beterschap in te zitten).

#vooroordelen. Alcohol in Scandinavië is duur op restaurant. In de Zweedse Systembolaget-winkels betaal ik niet veel meer of minder dan in België voor deftig speciaalbier.
Mijn persoonlijke favoriete Zweedse brouwerijen zijn met stip op 1 Stigbergets, gevolgd door Poppels, Apex (machtige IPA’s!!) en recente Omnipollo (vroeger vond ik hun stouts heel chemisch smaken, maar sinds ze hun eigen brouwerij hebben lijkt er wel veel beterschap in te zitten).
Ik moet ook wel toegeven dat ik aangenaam verrast was als ik ging afrekenen, tijdens het selecteren in de rekken totaal niet naar de prijs gekeken, maar gezocht op Zweedse vlaggetjes icm een cool uitziend blik. Daarom ook beperkt gehouden, maar morgen eens naar de systembolaget in Eksjo om aan te vullen.

Donderdagavond in Middelburg een 'biercafé' binnengestapt. Eenmaal gezeten bleek dat ze eigenlijk niets speciaals van bier hadden. Enkel de klassiekers genre Omer, Duvel, Leffe, ... Uiteindelijk wel nog een Gulden Draak Bourbon gedronken.

De volgende dag, net voor we vertrekken stappen we een kleine Spar binnen. Blijkt dat ze daar een heel uitgebreid assortiment van speciale bieren hadden. Maar had natuurlijk geen tijd meer (en plaats in de bagage) om nog iets uit te kiezen.

Een fles Karmeliet open gedaan die 2 jaar over datum is. Hemels. Smaak is goed geëvolueerd.

Ik experimenteer er een beetje mee. Sommige bieren worden slechter, sommige beter, sommige extreem veel beter. Ik maak daar dan notities van om te weten welke ik bij kan houden.

En speciale aanraders om te bewaren?

Ik heb de laatste tijd een paar tegenvallers gehad maar dat waren wel 33 cl flessen die niet altijd in de beste omstandigheden bewaard waren of gewoon te lang over hun hoogtepunt waren (>10 jaar) :thinking:

Als West-Vlaming zat ik voor het werk in Essen en eens gestopt in Decaigny drankenhandel. Wat een bier Walhalla en wat een prijzen hier kunnen we daar enkel van dromen sinds Bierhalle Deconinck ermee gestopt is.

Als West-Vlaming zat ik voor het werk in Essen en eens gestopt in Decaigny drankenhandel. Wat een bier Walhalla en wat een prijzen hier kunnen we daar enkel van dromen sinds Bierhalle Deconinck ermee gestopt is.

Rotsaert (Zedelgem) vind ik nog een goed alternatief, heeft ook een webshop.

Geen idee hoe de Prik & Tik Sijsele intussen is na de overname, die hadden op het einde ook 600+ bieren in aanbod.

Terug
Bovenaan