Biertopic!

Gisteren eens de IPA van Aldi geprobeerd en prijs/kwaliteit is die best OK (99 cent voor 44cl). Zit qua kwaliteit voor mij in de buurt van Brewdog maar dan aan de helft van de prijs. 7/10.

Dat klinkt verrassend goed - Schültenbrau associeer ik door New Kids nogal met een soort Cara pils imago.

Ik ben de laatste tijd vooral Rauchbieren aan het proberen, de klassieke Duitse kende ik al, nu op verkenningstocht bij Nederlandse brouwerijen.

Ik ben nu wel benieuwd wat jouw favo IPA dan wel niet is…

Iets van Trillium, Tree House, The Alchemist,... De gekende USA hype IPAs heb ik wel gehad. Die zijn natuurlijk niet te vergelijken met die van den Aldi. Maar dergelijke blikken kosten ook +18eur ofzo.

Voor iemand die niet beter kent dan Brewdog en consoorten is die IPA echt niet slecht.

Gisteren BBQ gedaan en mijn bezoek had paar biertjes mee voor mij. 1 van die dingen was een cherry Chouffe vervallen van 2021... Denk niet dat ik dat type nog ga moet proberen drinken? Aan het etiket te zien heeft het toch al redelijk wat meegemaakt. Liever weggieten dan het risico van toch slecht bier te drinken want dat is een smaak die bij mij blijft hangen. Zou anders serieus kunnen dat ik geen cherry Chouffe'kes meer moet hebben, hoewel ik dat zoveel niet drink.

Ochja de rest wat hem mee had zijn wel goede biertjes. Ik ken hem beetje, die heeft gewoon achteloos zoals hem is wat dingen bij elkaar gegrepen uit zijn kelder en dat zat er per toeval in. Bijna zeker dat het zeker niet doelbewust was.

Gisteren BBQ gedaan en mijn bezoek had paar biertjes mee voor mij. 1 van die dingen was een cherry Chouffe vervallen van 2021... Denk niet dat ik dat type nog ga moet proberen drinken? Aan het etiket te zien heeft het toch al redelijk wat meegemaakt. Liever weggieten dan het risico van toch slecht bier te drinken want dat is een smaak die bij mij blijft hangen. Zou anders serieus kunnen dat ik geen cherry Chouffe'kes meer moet hebben, hoewel ik dat zoveel niet drink.

3 jaar over tijd is wel een risico, ook al is het 8° en een zoet fruitbier dat de rest van de smaak wat maskeert... Blonde bieren van 8° die een eind over tijd gaan, zijn imho zelden zeer aangenaam. En heel veel hangt af van hoe het bewaard is: in een kelder met constante temperatuur (of in de frigo) is al beter dan ergens in een warme omgeving.

Ik probeer zo'n dingen altijd, een voorzichtige slok zegt van in het begin al veel.

Het is een cherry chouffe, ik zou die sowieso al wegkappen zelfs al is hij nog niet overtijd…
Dit gezegd zijnde: 3 jaar is te lang voor een bier zoals dit. Dat is nu geen bier waar een (goede) smaakevolutie in zit.

Is de zondag nog de pompbak ingegaan. Zoals jullie zeggen voor zo'n bieren ga ik het risico niet nemen. Had het nog een zwaar donker bier geweest tot daar aan toe.

Gisteren eens de IPA van Aldi geprobeerd en prijs/kwaliteit is die best OK (99 cent voor 44cl). Zit qua kwaliteit voor mij in de buurt van Brewdog maar dan aan de helft van de prijs. 7/10.
Geprobeerd en als "OK" bevonden. Niet heel speciaal, maar prijs/kwaliteit wel heel goed.
Die selectie IPA's en NEIPA's bij de AH is wel :drool:, enkel de prijs is een probleem :unsure:.

Blijkbaar is er van Tynt Meadow nu ook een blond bier, leer ik nu pas. Ik moet dat ik van hun donkere trappist aangenaam verrast was. Toch eens meenemen bij mijn volgende bezoekje aan Willems.

Blijkbaar is er van Tynt Meadow nu ook een blond bier, leer ik nu pas. Ik moet dat ik van hun donkere trappist aangenaam verrast was. Toch eens meenemen bij mijn volgende bezoekje aan Willems.
Waren die niet gestopt?

Edit: de moment dat ik post, realiseer ik mij dat het Spencer was die gestopt was... :wallbash:

gisteren verkeerd bier gekocht.

Ik had chimay met een gouden label gekocht,
ik had es chimay met wit label gedronken op café, en vond die lekker.

Maar in colruyt vond ik ze niet meteen, dus dacht dat die gouden label zelfde was.

Niet dus. 4.5% maar ook. Vind die witte chimay toch veel beter.

gisteren verkeerd bier gekocht.

Ik had chimay met een gouden label gekocht,
ik had es chimay met wit label gedronken op café, en vond die lekker.

Maar in colruyt vond ik ze niet meteen, dus dacht dat die gouden label zelfde was.

Niet dus. 4.5% maar ook. Vind die witte chimay toch veel beter.

Ge moet de groene Chimay is proberen, blond, fris en fruitig en 10% maar drinkt lekker door.

Ge moet de groene Chimay is proberen, blond, fris en fruitig en 10% maar drinkt lekker door.
Aha thanks.

de blauwe had ik ook al es geprobeerd, die hebben we hier op het werk altijd staan,
maar is een bruin bier en daar ben ik geen fan van.

Van groen label had ik nog niet gehoord. Ik moet daar es werk van maken dus.

Toevallig afgelopen zaterdag geproefd op de Trappistenmarkt bij de brouwerij van La Trappe. Leuke gezellig boel daar, maar de blonde Tynt Meadow is niet te drinken, imo. Maar ik vond de bruine ook maar niets eerlijk gezegd.

Toevallig afgelopen zaterdag geproefd op de Trappistenmarkt bij de brouwerij van La Trappe. Leuke gezellig boel daar, maar de blonde Tynt Meadow is niet te drinken, imo. Maar ik vond de bruine ook maar niets eerlijk gezegd.
Verdorie, dat ik die trappistenmarkt gemist heb.

Terug
Bovenaan