Biertopic!

Gisteren op café gezeten met de grote baas van brouwerij van Steenberge. Een van zijn zaken in de omgeving waar hem zijn bier mag leveren (of misschien moeten door middel van een of ander wurg-contract :wink:). Vraag ik mij daar een monk's Grand Cru van het vat. (Vind ik persoonlijk een fantastisch lekker oud bruin bier wetende dat dat feitelijk gemaakt wordt van de overschot in de tanken bij productie).
Komen ze daar af: sorry normaal zit dat niet in een baptist glas maar we hebben geen andere meer.
Kon het toch ook niet laten om even een prikje uit te delen: Jamaar zo heiligschennis, en dat terwijl de grote baas er bij zit.... :nono:

Dan nog is dat niet goedkoop vergeleken met de andere Belgische bierfestivals, tenzij je natuurlijk veel drinkt. Sowieso ben ik geen voorstander van zo'n ongelimiteerde formules :)
Je krijgt er wel per dag de keuze tussen een +-100? (exclusieve)bieren die al rap minimum 5euro per blik/fles kosten met uitschieters die nog eens X5 doen qua prijs. De standaard Tripel/dubbel die 75% van het aanbod is op andere festivals vind je daar bijna niet en je moet uitgenodigd zijn als brouwerij om daar te staan dacht ik om een bepaald kwaliteit te kunnen aanbieden naar de mensen. Wat niet weg neemt dat het duur en exclusief blijft en dat je maar een bepaald hoeveelheid kan drinken per dag. Daarom vind ik het jammer dat het een all in formule is want op den duur wordt het een decadente boel waar er bier wordt weg gegoten om toch maar zoveel mogelijk verschillende bieren te proeven.

Gisteren was mijn eerste keer en ik ben wél voorstander van de formule.

Geen gefoefel met jetons, geen prijsverschilken tussen de brouwerijen etc.

Heel goeie organisatie en heel veel lekkere bieren geproefd gisteren

Dit weekend op Billies craft beer festival de kans gekregen om bij Toppling Goliath enkele speciallekes uit fles te proeven :drool:
Super gehypet bier natuurlijk met alle prijzen en Untappd ratings, maar die hype heeft wel een reden natuurlijk.
1699874496674.png

Persoonlijke favoriet was deze Assassin Vanillabean BA-stout.
Wat met de brouwer staan praten en als je hem bezig hoort over hoe hij zijn stouts samenstelt snap je wel dat die brouwerij telkens zo'n toppers kan afleveren.

Na de mooie ordening van @Waelvis te zien, afgelopen weekend ook eens mijn bieren (+ wat sterke drank en wijn die ik cadeau gekregen heb) wat meer geordend :p
Nog niet af, maar veel van wat nu nog in dozen zit, is bedoeld om de komende maanden grotendeels cadeau te doen, dus het heeft weinig zin van dat tijdelijk op een derde rek te zetten dat daarna toch terug vrijkomt...

36UQ7Qe.jpg

En hier het rekje voor liggende 75 cl flessen:
54jk8Ru.jpg

Dit weekend op Billies craft beer festival de kans gekregen om bij Toppling Goliath enkele speciallekes uit fles te proeven :drool:
Super gehypet bier natuurlijk met alle prijzen en Untappd ratings, maar die hype heeft wel een reden natuurlijk.
Bekijk bijlage 24629
Persoonlijke favoriet was deze Assassin Vanillabean BA-stout.
Wat met de brouwer staan praten en als je hem bezig hoort over hoe hij zijn stouts samenstelt snap je wel dat die brouwerij telkens zo'n toppers kan afleveren.
Het was toch niet de vanilla bean assassin? Het was de Assassin met cocosnoot, pecan en vanille. Niet hetzelfde bier he 😉
Ofwel heb jij dingen onder de tafel kunnen drinken…

Maar als je kijkt naar de website van de brouwerij, is hij niet te vinden.
De pagina van de Tripel zelf heeft het wel over Prior in de omschrijving.

edit: en op Untappd verwijzen alle Prior's door naar de pagina van de Tripel.

Terug
Bovenaan