Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In feite was het al geen trappist meer sinds een paar jaar de laatste paters vertrokken zijn. Maar nu is het volledig gedaan voor diegene die er nog aan durfden twijfelden.![]()
Achelse Kluis verkocht aan ondernemer, bier mag niet langer trappist genoemd worden | VRT NWS Nieuws
De abdij van Achel komt wellicht in handen van ondernemer Jan Tormans, eigenaar van Tormans Group. Er is een intentieverklaring voor de verkoop ondertekend. Tormans zou onder meer de brouwerij verder willen uitbouwen, de plannen voor de rest van de abdij zijn nog onduidelijk. Maar als de...www.vrt.be
Toch ook wel jammer. Hopelijk wordt er iets moois mee gedaan en gaan ze niet aan het bier prutsen.

Het ATP-logo mochten ze al een tijdje niet meer gebruiken idd. Ben er 1 keer geweest enkele jaren geleden en viel best mee.In feite was het al geen trappist meer sinds een paar jaar de laatste paters vertrokken zijn. Maar nu is het volledig gedaan voor diegene die er nog aan durfden twijfelden.
Ik ken het gebouw en de brouwerij zelf niet, maar ik denk dat er wel een mooi centrum van te maken is als ik zo de artikels wat lees en de locatie hoor. Ik hoop ook dat ze niet te veel aan het bier zelf gaan prutsen want ik vind die blonde van Achel toch een van de betere blonde bieren die er zijn.
In feite was het al geen trappist meer sinds een paar jaar de laatste paters vertrokken zijn. Maar nu is het volledig gedaan voor diegene die er nog aan durfden twijfelden.
Ik ken het gebouw en de brouwerij zelf niet, maar ik denk dat er wel een mooi centrum van te maken is als ik zo de artikels wat lees en de locatie hoor. Ik hoop ook dat ze niet te veel aan het bier zelf gaan prutsen want ik vind die blonde van Achel toch een van de betere blonde bieren die er zijn.

Al een paar keer zien staan maar lijkt zowat de Monster onder de bieren. Puur op uiterlijk beoordeeld natuurlijk.Moersleutel Crank the juice bij Albert Heijn. Lekkere IPA! En 44 cl, because bigger is better.
Moersleutel Crank the juice bij Albert Heijn. Lekkere IPA! En 44 cl, because bigger is better.

Idem.Die Duvel Barrel Aged Irish Whiskey is toch een beetje een misser. Toch al betere edities gehad.
Prijs opdrijven? Ik vind de prijs van hun bieren best ok. Het zijn allemaal grote blikken van 44cl en ik wil niet weten wat ze er allemaal al ingooien qua grondstoffen… Daarmee bedoel ik dat het prijskaartje volgens mij zeker gerechtvaardigd zal zijn.En hoe valt de smaak mee?
Ik ken de Moersleutel vooral van hun imperial stouts maar er nog niet toe gekomen van iets van hen te kopen - ook omdat ik de persoonlijke indruk heb dat ze nogal een hype proberen te creëren en de prijs navenant opdrijven, vergeleken met de goeie Nederlandse brouwerijen die ik ken - maar ik kan ook compleet verkeerd zijn![]()
Prijs opdrijven? Ik vind de prijs van hun bieren best ok. Het zijn allemaal grote blikken van 44cl en ik wil niet weten wat ze er allemaal al ingooien qua grondstoffen… Daarmee bedoel ik dat het prijskaartje volgens mij zeker gerechtvaardigd zal zijn.
Een moersleutel IPA kost toch niet meer of minder dan pakweg een Arpus, Apex, Salikatt, enz IPA van hetzelfde volume?
44cl is in vele gevallen gewoon te groot inderdaad. Dat is gewoon een slimme zet van de brouwerijen om meer volume te verkopen in untappd tijden waar de meeste gewoon 1x willen inscannen en hop naar de volgende.Ja het zal persoonlijke beleving zijn. 5 euro voor dikke RIS (niet BA) vind ik zeker aanvaardbaar. Ik zag nu recent hun nieuwe stouts: 6,7 euro voor een gewone stout en 7,2 euro voor een pastry stout. Beide niet BA en 44 cl. Dat valt toch mee? Dat zijn ook bieren waar je een hele avond mee doet he.
Dit gezegd zijnde heb ik meestal wel niet zoveel boodschap aan die 44cl blikken. Leuke verpakking en goed om te delen, maar ik ben vaak alleen als ik die wil drinken en dan is het soms wel teveel, zeker bij de stouts.