Biertopic!

Nog mensen die naar de jaarlijkse hoogmis van het craftbier gaan? Namelijk Billies craftbeerfestival. Ik ga er vandaag zijn met 4 vrienden

Ook altijd al willen doen maar nog niet van gekomen.

Wel prijzig, €85 inkom dacht ik.

Ok, wel a volonté bier proeven maar dan hebt ge nog niks gegeten daar.

Ook altijd al willen doen maar nog niet van gekomen.

Wel prijzig, €85 inkom dacht ik.

Ok, wel a volonté bier proeven maar dan hebt ge nog niks gegeten daar.
Het is nu ook niet meteen bij de deur en dan ga je er zelf als chauffeur ook al niet veel aan hebben natuurlijk. Dan is die inkok wel zuur.

Ik ben genezen!!!!! 😎

Heb in januari dit jaar COVID gehad. Een van de eerste bieren dat ik na genezing dronk was een la Chouffe (altijd een favoriet toch) en dat smaakte mij echt niet meer. Moest ik niet beter weten dan was ik Hoegaarden aan het drinken qua smaak. Sindsdien nog een keer of 2-3 geprobeerd en telkens hetzelfde qua smaak.
3 weken terug was ik op bezoek bij iemand en het enige wat die kon geven wat mij echt zou kunnen bekoren was een la Chouffe, dus nog maar eens het risico genomen en geprobeerd. En dat smaakte mij echt zo goed dat ik er nog een 2e gepakt heb om helemaal zeker te zijn. Nu vandaag nog ene gedronken van dat lot dat ik hier thuis staan had dat zo gezegd naar Hoegaarden smaakte: dat smaakte ook weer normaal 😁

Edit: ik zal maar al beginnen om al de bieren dat ik sinds begin dit jaar geproefd heb opnieuw te proeven. Zie dat ik fouten in mijn observaties gemaakt heb 😎

Ik weet dat het herfst is maar gisterenavond toch maar een fles Lentebier van De Glazen Toren opengedaan. Zeer aan te raden vind ik.

Nog mensen die naar de jaarlijkse hoogmis van het craftbier gaan? Namelijk Billies craftbeerfestival. Ik ga er vandaag zijn met 4 vrienden
Ben daar heek het weekend gaan helpen. Net thuis van de afbraak...
Voor wat je krijgt is €85 absoluut niet te veel. Enkel topbrouwers van over de hele wereld.
Ik heb weer fantastische dingen kunnen proeven :love:
Die nieuwe barrel aged van Duvel, irish whiskey editie, de moeite?
Veel te duur voor wat het is imho.
Voor €25 kan ik twee flessen van veel beter barrel aged bier kopen.

Allemaal goed en wel maar zonder foto's of enkele suggesties zijn we natuurlijk niets he :unsure:
Kies maar:

Ik ben daar vrijwilliger, dus tijd voor foto's en lijstjes van wat ik drink heb ik niet...
Af en toe komen ze mij iets in mijn handen duwen waar ik eens van moet proeven.

De mannen van Bravoure stonden wel in mijn sectie.
Brouwerijtje net over de grens met een paar kleppers van stout!

Amai krijg direct al goesting dan.

Geuze, maar ook de O/W-Vlaamse Oud Bruins van hier kan ik zeer apprecieren. Van Der Ghinste, Verzet of Adriaan Brouwer bv. Onderschatte stijl imo

Late reactie, maar helemaal akkoord, Vlaams Roodbruin & Oud Bruin zijn een onderschatte maar heerlijke stijl.

Een beetje in dezelfde lijn, Petrus Aged Pale vind ik ook een onderschat bier, vond ik altijd verrassend smaakvol tussen de voor de rest heel brave Petrus reeks.

Late reactie, maar helemaal akkoord, Vlaams Roodbruin & Oud Bruin zijn een onderschatte maar heerlijke stijl.

Een beetje in dezelfde lijn, Petrus Aged Pale vind ik ook een onderschat bier, vond ik altijd verrassend smaakvol tussen de voor de rest heel brave Petrus reeks.
Duchesse de Bourgogne. :love:

Tijdje geleden ging het hier nog over Bommen & Granaten van de Molen. Nu juist eens een Koffie & Gebrand porter gedronken. Geen grote fan van porters e.d. maar dit smaakte mij verdekke wel.
Bij Albert Heijn heb je deze smakelijke porter:

Öö​

Imperial Baltic Porter 10.5% vol​

An Imperial Baltic Porter as dark as the Estonian winter nights. Strong enough to keep you warm through the cold evenings.

Taste:
A rich body comes through at first. Initially the espresso-like acidity is balanced by a sweet taste of caramelised toffee. As your glass warms up you should expect to taste redcurrant, mixed with a dark chocolate, washed down with a slight alcoholic warmth.

Appearance: Pitch black - as dark as the night sky, with an opaque brown head.

Nose: A clean burnt sugar dominates, immediately giving way to rich dark fruits - plums, raisin, and fresh cranberries. Eventually, a roasted smokiness emerges, like a distant bonfire on the horizon.

Malts: Pilsner Zero, Munich, Carafa II Special, Special B, Chocolate malt, Crystal 300, Demerara sugar

Hops: Magnum, Northern brewer

Translation: Night

OG 24.2° ; FG 6.2° ; IBU 60

Serve 10–14 ˚C

Het spreekt me wel eens aan om daar een bezoekje te brengen in Tallinn bij Põhjala. Misschien mijn vrouw eens warmmaken voor een citytripje naar daar. Laatste keer dat ik daar geweest ben was 2007.

Het spreekt me wel eens aan om daar een bezoekje te brengen in Tallinn bij Põhjala. Misschien mijn vrouw eens warmmaken voor een citytripje naar daar. Laatste keer dat ik daar geweest ben was 2007.
Op Billies al eens een babbel mee gedaan, die brouwerij is echt wel serieus gegroeid de laatste jaren.
Dit jaar stonden de mannen van https://puhastebeer.com/ bij mij, ook Ests maar niet echt in de buurt an Tallinn

Bij Albert Heijn heb je deze smakelijke porter:

Weet jij of ze in AH leeggoed teruggeven voor de flesjes van die Nederlandse brouwerijen?

Zaterdag eindelijk terug naar het kerstbierfestival in Essen (België)! Na enkele geannuleerde edities door 'C', nog eens wat variatie proeven wat België allemaal te bieden heeft.

Terug
Bovenaan