Biertopic!

Galea (uit Brasschaat) heeft er ook een paar goeie gemaakt (de Black Heaven Dreams was echt een toppertje).
 
Gisteren 8 flesjes meegebracht van de Groene Chimay (150). Wel een stevige

En gisteren nog in de brouwerij in Achel geweest, Zo'n blonde van het vat is toch een topper hoor
 
Gisteren 8 flesjes meegebracht van de Groene Chimay (150). Wel een stevige

En gisteren nog in de brouwerij in Achel geweest, Zo'n blonde van het vat is toch een topper hoor
Achel is heerlijk bier!

Waar heb je de Chimay 150 gaan halen? Is die al in de supermarkt?
 
Achel is heerlijk bier!

Waar heb je de Chimay 150 gaan halen? Is die al in de supermarkt?
Mijn schoonouders hadden er meegebracht toen die waren gaan wandelen in Chimay en ik heb er gisteren kunnen kopen in het winkeltje van de Kluis van Achel.

Ik dacht dat hij pas vanaf september in de winkels zou liggen, maar volgens mij staat die al op de site van prik en tik
 
De hopduvel in Gent heeft die Chimay 150 ook al staan. Is exact hetzelfde bier als ze destijds uitbrachten ter gelegenheid van hun 150-jarige bestaan (ik denk dat dat ergens 2012 of zo was). Toen was die gelimiteerd beschikbaar in 75cl flessen. Ik vind het wel een goedje.
 
Tijd voor een update sinds de laatste post!
Veel nieuwe biertjes cadeau gekregen waaronder een hoop Franse IPA bieren vanop vakantie.
Ook avontuurlijk geweest en een hele hoop (bagger) blikbier gekocht om te proeven.

Zenne Pils / Brasserie de la Senne: proper en fris pintje
La Botteresse Noire / Brasserie La Botteresse: Heel interessant bier! Koffie, donkere chocolade, zurig, 10,5% ABV kletsen
Man On the Moon / Brouwerij Frontaal: IPA bitter, dennen, volle smaak (kleeft lang)
Trappist Westvleteren 12 / Brouwerij De Sint-Sixtusabdij van Westvleteren: Nog een halve bak staan - vervallen begin deze maand maar nog nooit zo lekker gesmaakt! Deze niet geproefd is niet geleefd.
Juice Junkie / Brussels Beer Project: Hop, toetsen mango en pompelmoes
Peroni Libera / Birra Peroni: Gratis in een AH box - walgelijk zoet alcoholvrij bier
Atlas Premium Pils / Anheuser-Busch InBev: Blikbier nummer 1. Niet slecht, een gewoon pintje. Niets op aan te merken.
Koenigsbier Ultra Forte / Karlsberg Brauerei: Blikbier nummer 2. Glucosestroop met toegevoegde alcohol. Walgelijk! Enkel goed voor mensen die niet verslaafd zijn maar het nodig hebben om goedkoop zat te worden. Pombak in
Atlas Original 7.2 / United Dutch Breweries: Blikbier nummer 3. Nog meer ranzig bier voor de pombak! Net cara met kunstmatig toegevoegde alcohol. Weinig tot geen smaak.
Imperial Kroezer / Hopscheppers: Hopbitter, ANIJS, gebrand, pikdonker, absorbeert alle licht. Niet mijn ding.
Piewee the Pineapple Weizen / Uiltje Brewing Company: Speciaal. Licht, vlot, licht zoet, lichte ananas smaak zonder storend te zijn
Cristal / Brouwerij Alken-Maes: Is dit recept veranderd tegenover vroeger? In mijn herinneringen een waterpilsje vroeger. Nu niet slecht. Fris
Trappistes Rochefort 8 / Abbaye Notre-Dame: Blijft lekker!
Chimay 150 (Green) / Bières de Chimay: Vlot, vol, jeneverbes, zwaar. Op voor je er erg in hebt
Wijerse Blonde / Tom's Brouwerij: Harsig, bitter
SchuppenBoer Maxima / Brouwerij Het Nest: Niet zo lekker. Té uitgesproken zoet, honing om alcohol te maskeren. 14% joengeuh
Vedett Extra Ordinary IPA / Duvel Moortgat: Nog steeds een lekkere IPA. Mijn mainstream favoriet samen met Super 8 IPA
Fleur de Houblon / Brasserie Castelai: Pas mal putain, heel lekkere IPA
Corsican IPA / Brasserie Pietra: Napoleonhonhonhon approuvé
Oude Geuze Boon Black Label Edition N°2 / Brouwerij Boon: Mmmmmmmmmmm, tart, appel
Paranoia by Delirium - Huyghe Brewery: Nogal flets. Rare combinatie tussen hop en witbier gist. Beter om deze gescheiden te houden.
Mandrin Triple Houblon / Brasserie Artisanale du Dauphiné: Volmondige IPA, ruwe bitterheid
Blitz Fix / Brussels Beer Project: Fluweelzacht, vlot, mandarijntje, mango, gevaarlijk lekker!
Brooklyn East IPA / Brooklyn Brewery: Lekker mouthoppig, fris en niet te droog. Mooie balans. Topper! Best grappig: brouwerij in Brooklyn NY maar wel gebrouwen door Carlsberg Zweden.
Birra Moretti L'Autentica / Birra Moretti: Bekendste Italiaans pintje? Licht en niet slecht.

Ziezo, dat was dat :unsure:
 
Gisteren een juice junky van het Brussel Beer Project gedronken. Was aangenaam verrast, door de lage bitterheid en fruitig karakter (ik proefde toetsen van o.a. mango, perzik & ananas) een mooie doordrinker, ideaal voor in de zomer. Minder fan van IPA's maar deze kon me toch wel bekoren, hun delta IPA vind ik ook wel goed.
 
XL Pale Ale van Dolle Brouwers nog eens gedronken. Toen ik het de eerste keer proefde een tijd terug wist ik niet goed wat ik er van moest denken. Maar nu nog eens een paar flesjes gekocht en het bevalt me wel heel goed moet ik zeggen. Heb het zelfs liever als hun Arabier . Wat minder wrang.
Blijven ze dit nog brouwen of was het een éénmalig brouwsel voor de 40ste verjaardag?
 
Gisterenavond eindelijk de nieuwe Chimay 150/Groen gedronken. Vind het een vrij lekker bier. Eucalyptus is wel aanwezig maar veel subtieler dan bij Tre Fontane. Dat geeft het wel iets verfrissend zonder teveel te zijn. Mild bittere afdronk.
 
Voor de mensen van regio Aalst. Trejense Tripel. Aanraderke!
Ja lekker biertje inderdaad! Keizer Kamiel is trouwens ook een aan te raden biertje.
Ook in de streek heb je innova brewery, een doctor in de chemie dacht ik, die als hobby bier is beginnen brouwen, ook aan te raden!

Chimay groen kan mij ook bekoren, net kruidig genoeg zonder te overdrijven.

Vorige week nog eens dok brewery bezocht, leuk wel op het terras tijdens de laatste mooie dag.
Nadien nog even het nieuwe pand van De Hopduvel binnen, er vlak naast, en ook nog wat nieuwe bieren meegenomen. Veel keuze ook, had er al van gehoord, maar was er nog nooit fysiek geweest.
 
Laatst bewerkt:
Het is ook Modest bierfestival in Antwerpen dit weekend, lokale en minder lokale brouwers die hun bieren laten proeven in café's over gans de binnenstad.
 
Een biertopic! Dat ik dat nu pas zie!


Ik ben een enorm grote fan van alle (zwaardere) bieren in ons land. Echter neem ik niet zo snel een afslag richting microbrouwerijen. Vaak vind ik de smaak daar niet gebalanceerd en is de toets van ‘insert random iets’ een kernkop in uw mond geblend met een fameuze alcoholsmaak. Dat gaat ook zijn door mijn beperkte ervaring en ik ben er zeker van dat echte kenners bieren kunnen aanduiden die ik wel lekker ga vinden.

Op de lijst van de afgelopen periode:
- Duvel Barrel Aged Rum edition (2020): Speciale smaak. Lekker om te degusteren maar ik zou er in gezelschap niet direct een tweede fles van openen.
- Straffe Hendrik Heritage 2019: Enorm straf bier. Letterlijk en figuurlijk. Een mooie opener. Bitterheid perfect in balans.
- Lupulus Cryo Sabro: Lekker biertje voor op een terras. Een (gevaarlijke) doordrinker wel
- Sour’ire de Mortagne: Eerste ervaring met een echt zuurbier en ik moet zeggen deze smaakte me wel. Ik vond vooral de zurigheid intens maar afvlakken op de juiste moment. Ook geen plakkende mond achteraf. Perfect als aperitief
- Schuppenboer Maxima: Alcoholpercentage van 14,9% maar dat valt er niet aan te merken. Fruitig dus interessant in het begin. Wel wat eentonig na een tijdje en dus geen aanrader

Ik lees de pagina’s nog door maar sta zeker open voor wat suggesties.
 
Terug
Bovenaan