BeyondGaming Kookclub: Recept 4 - Spaghetti Carbonara

Gewoon nog eens binnenspringen bij Albert Heijn en extra guanciale aankopen. Ge leeft maar ene keer.
1710180734353.gif

Daarjuist eerste keer in m'n leven carbonara gegeten..
De guanciale vd AH maakte het af 😋.
Dit is ideaal als ik wat eieren teveel heb van de kippen thuis..
Thx boys!!
CHSQThB.jpeg

1000028469.jpg

Miljaar ik ben vrij bescheiden als kok, maar als ik spaghetti carbonara maak, is die toch keer op keer geweldig lekker. En soms, zoals vandaag, denk ik "dit kan niet beter, alles is perfect".

Met verse pecorino en parmezaan (wat meer pecorino dan parmezaan) en guanciale van de delicatessenwinkel, alle drie heel goeie kwaliteit.

Bekijk bijlage 39013
Miljaar ik ben vrij bescheiden als kok, maar als ik spaghetti carbonara maak, is die toch keer op keer geweldig lekker. En soms, zoals vandaag, denk ik "dit kan niet beter, alles is perfect".

Met verse pecorino en parmezaan (wat meer pecorino dan parmezaan) en guanciale van de delicatessenwinkel, alle drie heel goeie kwaliteit.
Spaghetti carbonara is zo'n gerecht waar de kwaliteit van de ingrediënten er écht toe doet.

De smeuïgheid is wat zoeken met de hoeveelheid kookvocht dat je toevoegt - en dat is hetzelfde verhaal met alla gricia en cacio e pepe. Hou zeker een goede hoeveelheid kookvocht bij, want anders heb je droge boel. En da's jammer.

Net Nonna Silvi ontdekt op IG, en ga mij volgende week toch eens wagen aan haar carbonara d'asparagi :drool:

Net Nonna Silvi ontdekt op IG, en ga mij volgende week toch eens wagen aan haar carbonara d'asparagi :drool:

Ik ben Che La Luna van Louis Prima stilaan wel beu gehoord. Dankzij de algoritmes op FB/Insta kom ik regelmatig filmpjes tegen die de Italiaanse geneugten (eten, vrouwen, kunst, steden, natuur) bezingen, maar dat nummer van Louis Prima wordt daar toch té vaak op gezet.

Terug
Bovenaan