Beyond drinking: alcoholgebruik

Hoeveel eenheden alcohol drink je gemiddeld per week?

• Geheelonthouder

Stemmen: 51 14,7%
  • 0-5

Stemmen: 177 51,0%
  • 6-10

Stemmen: 56 16,1%
  • 11-20

Stemmen: 36 10,4%
  • >20

Stemmen: 27 7,8%

• Totaal aantal stemmers
    347
Dat is met alle alcoholvrij bieren zo. Niet enkel de Duitse. Die smaken allemaal veel zoeter dan de normale variant. Zal wel veel te maken hebben met het feit dat normaal uw suiker vergist wordt tot alcohol en bij alcoholvrij bier die vergisting wat meer gecontroleerd wordt om niet te veel door te gaan. Anders hebben ze achteraf nog te veel werk om die alcohol er alsnog uit te krijgen.

Kan je opvangen door bv. alcoholvrije IPA's te kopen
Al weet ik niet van buiten of dat effectief allemaal alcoholvrije (0,0%) bieren zijn of eerder alcoholarme (afhankelijk van het land tot max. 0,5%)

Heel weinig en enkel bij sociale gelegenheden. Het is van in mijn studententijd geleden dat ik nog veel dronk en ook toen viel dat nog redelijk mee, vergeleken met enkele andere studenten :p

Als ik snel reken kom ik aan 6 a 10 wat ik ook gestemd heb, maar achteraf gezien zal dat -afhankelijk van de mix- meer zijn.

Op maandag/donderdag drink ik vaak wel 1 trappist of glaasje wijn.
Vrijdag, zaterdag en zondag is meestal wel aperitief (cocktail, gin tonic, negroni of bubbels) gevolgd door 1 a 3 glazen wijn. Af en toe ook een digestif.
Af en toe ook wel een zakenlunch waarbij ook wel 1-2 glazen gedronken wordt.

Conclusie: ik drink nooit nog ‘veel’ op een dag waardoor ik nooit nog zat ben, maar ik drink wel heel vaak.

Heb hier nog 0-5 aangeduid maar zal nu toch eerder rond de 8 zitten.
Sommige weken zal dat net over de 10 zitten en andere er net onder.
Zeker als we vrijdag én zaterdag iets gaan doen en het eens wat een steviger avondje is dan kan het al eens oplopen.

Terug
Bovenaan