Beyond drinking: alcoholgebruik

Hoeveel eenheden alcohol drink je gemiddeld per week?

  • Geheelonthouder

    Stemmen: 51 14,7%
  • 0-5

    Stemmen: 177 51,0%
  • 6-10

    Stemmen: 56 16,1%
  • 11-20

    Stemmen: 36 10,4%
  • >20

    Stemmen: 27 7,8%

  • Totaal aantal stemmers
    347
Ter info: Geheelonthouding is natuurlijk gezonder, maar de persoon die af en toe eens iets drinkt moet dit natuurlijk zelf ook willen om er 100% mee te stoppen. Als je iemand echt met dwang, zou doen stoppen, dat werkt dan averechts volgens mij. Dan krijgt die mens stress en windt ie zich op, en dat is dan weer niet goed voor uwe tikker en dat is dan ook weer niet goed voor de gezondheid.

---

Ik doe niet mee met Dry januari. Ik heb vorige week een Gin Tonic gedronken. Maar dat was het tot op heden ook voor deze maand. Voor het overige was ik nuchter. Ik drink wel eens graag maar het hoeft niet perse.
 
Ik drink nogsteeds hetzelfde als mijn vorige post.

Vrijdag & zaterdag standaard thuis 3 gin-tonics, wel met dubbele maten gin.
En dan in de week als er zich iets voordoet hetzelfde, maar das niet wekelijks, das meer 1 a 2 keer in de maand dan dat madam eens iets drinkt en ik meedrink of als we aan eten bij mijn ouders
 
Hier 1 of 2 speciaalbieren thuis in het weekend. Voor de rest enkel als ik eens op restaurant ga of zo maar dan blijft het ook bij 1 pint.
Geen sterke drank, cocktails of wijn.
Bij mij is dit nog altijd ongeveer hetzelfde gebleven. Enigste verschil is dat ik op restaurant ook niks meer drink van alcohol en het gewoon bij water/cola/koffie houd. Op café gaan doe ik eigenlijk nooit. Ook met de feestdagen niks van cava/champagne... gedronken en het bij water/fruitsap gehouden. Wijn drink ik nooit en sterke al zeker niet.

Dus blijft het bij mij eigenlijk enkel nog bij 1 speciaalbier in het weekend. Daarbuiten enkel nog eens wat proevertjes als ik eens een brouwerij bezoek maar dat is ook alweer een tijd geleden. En dat is eigenlijk enkel en alleen maar voor de smaak en 'liefde' voor de (hoofdzakelijk) Belgische speciaalbieren.

Moest men mij morgen zeggen dat ik voor de rest van mijn leven geen alcohol meer mag drinken zou ik er geen enkel probleem mee hebben. Die (lichte) roes kan ik niet goed tegen en zat zijn al zeker niet.
 
Er is toch wel een heksenjacht campagne aan de gang se.

Nu op HLN -->

Dat drank slecht is voor een ongeboren kind weet zo ongeveer iedereen

Eén drankje kan aanstaande moeder al kind met wipneus bezorgen :support:

Ook vrouwen die maar een klein beetje alcohol drinken nog voordat ze in verwachting zijn, kunnen een kind krijgen waaraan je dat kunt zien. Een opstaande neuspunt kan ermee te maken hebben. Dat meldt Erasmus MC in Rotterdam op basis van een eigen onderzoek. Het kan al bij minder dan 12 gram alcohol per week, dus een klein glas wijn of een enkel biertje, en ook als er met drank wordt gestopt zodra er sprake is van zwangerschap.

---

Ik kan het volgende artikel ook al bijna raden: De kans is reëel dat je kind gehandicapt is, als je als man gelegenheidsdrinker bent, want dan zitten de schadelijke stoffen, in je sperma. :tongue:


Het zal allemaal wel zo zijn, maar jezus als ik HLN lees, dan ben ik bijna een misdadiger als ik 1 biertje drink en moeten ze mij levenslang de cel in steken, want ik ben straks ne dikke vette moordenaar van kinderen. :unsure:

Of ik overdrijf? Heu als ik nog lang, zulke artikels op HLN lees, dan niet meer ..
 
Laatst bewerkt:
Er is toch wel een heksenjacht campagne aan de gang se.

Nu op HLN

Dat drank slecht is voor een ongeboren kind weet zo ongeveer iedereen

Eén drankje kan aanstaande moeder al kind met wipneus bezorgen :support:

Ook vrouwen die maar een klein beetje alcohol drinken nog voordat ze in verwachting zijn, kunnen een kind krijgen waaraan je dat kunt zien. Een opstaande neuspunt kan ermee te maken hebben. Dat meldt Erasmus MC in Rotterdam op basis van een eigen onderzoek. Het kan al bij minder dan 12 gram alcohol per week, dus een klein glas wijn of een enkel biertje, en ook als er met drank wordt gestopt zodra er sprake is van zwangerschap.

---

Ik kan het volgende artikel ook al bijna raden: De kans is reëel dat je kind gehandicapt is, als je als man gelegenheidsdrinker bent, want dan zitten de schadelijke stoffen, in je sperma. :tongue:


Het zal allemaal wel zo zijn, maar jezus als ik HLN lees, dan ben ik bijna een misdadiger als ik 1 biertje drink en moeten ze mij levenslang de cel in steken, want ik ben ne dikke vette moordenaar van kinderen. :unsure:

Of ik overdrijf? Heu als ik nog lang, zulke artikels op HLN lees, dan niet meer ..
De oplossing voor veel ergernissen in het leven: stoppen met HLN te lezen. ;)
 
De oplossing voor veel ergernissen in het leven: stoppen met HLN te lezen. ;)
Ipv een dry januari of februari, doe ik nu even een dry HLN voor een maand.
Ik ga daar gezonder uitkomen dan te stoppen met wekelijks 1 glaasje te drinken (voor een maand)
 
Geen geheelonthouder hier, maar ik denk wel dat ik misschien maximum 10 glazen alcohol op een jaar drink.
Eens een cava met de feestdagen en tijdens een zonnige zomerdag eens een glaasje rosé of gin tonic.
Maar mocht men me nu morgen verbieden om ooit nog alcohol te drinken, dan zou ik daar echt geen problemen mee hebben.
 
Er is toch wel een heksenjacht campagne aan de gang se.

Nu op HLN -->

Dat drank slecht is voor een ongeboren kind weet zo ongeveer iedereen

Eén drankje kan aanstaande moeder al kind met wipneus bezorgen :support:

Ook vrouwen die maar een klein beetje alcohol drinken nog voordat ze in verwachting zijn, kunnen een kind krijgen waaraan je dat kunt zien. Een opstaande neuspunt kan ermee te maken hebben. Dat meldt Erasmus MC in Rotterdam op basis van een eigen onderzoek. Het kan al bij minder dan 12 gram alcohol per week, dus een klein glas wijn of een enkel biertje, en ook als er met drank wordt gestopt zodra er sprake is van zwangerschap.

---

Ik kan het volgende artikel ook al bijna raden: De kans is reëel dat je kind gehandicapt is, als je als man gelegenheidsdrinker bent, want dan zitten de schadelijke stoffen, in je sperma. :tongue:


Het zal allemaal wel zo zijn, maar jezus als ik HLN lees, dan ben ik bijna een misdadiger als ik 1 biertje drink en moeten ze mij levenslang de cel in steken, want ik ben straks ne dikke vette moordenaar van kinderen. :unsure:

Of ik overdrijf? Heu als ik nog lang, zulke artikels op HLN lees, dan niet meer ..
Stop eens met die onnozele sprongen in redenatie?
 
Gisteren uit duitsland wat alchoholvrij spul meegebracht. Zitten wel wat lekkere dingen tussen. Een paar weizen alkoholfrei, en wat Radler 0,0 van verschillende merken. Die Bitburg is wel al lekker, de franziskaner weißen ook.
 
Gisteren uit duitsland wat alchoholvrij spul meegebracht. Zitten wel wat lekkere dingen tussen. Een paar weizen alkoholfrei, en wat Radler 0,0 van verschillende merken. Die Bitburg is wel al lekker, de franziskaner weißen ook.
Het enige probleem met veel van Duitse alcoholvrije bieren is dat die gigantisch veel suiker bevatten.
 
Sedert ik een vaste relatie heb, is mijn alcoholgebruik serieus geslonken. Ervoor zat ik in een woelige periode waarbij ik gemiddeld 2 à 3 keer per maand ladderzat was. In die periode vond ik dat vrij normaal, in mijn vriendenkring deed iedereen het. Ik zat in een café voetbalploeg waar er na de match stevig doorgezakt werd. Ook gingen we geregeld vrijdag na het werk gaan pintelieren. Als ik er nu op terugkijk was ik wel bij de ergere, en bleef ik geregeld tot de laatste hangen. Hoewel dit mooie tijden waren, begonnen de negatieve punten alsmaar de positieve te overstijgen. Vooral de katers, black-outs, angstaanvallen doordat ik mij belachelijk heb gemaakt tegen bepaalde mensen, en geldmisbruik deden mij inzien dat er iets moest veranderen. Mis ik die zatte avonden met de kameraden? Soms. Zou ik het opnieuw doen? Zeker! Ben ik blij dat ik nu in een rustigere fase zit waarbij ik fris man ben op mijn werk? Uiteraard!
 
Het enige probleem met veel van Duitse alcoholvrije bieren is dat die gigantisch veel suiker bevatten.
Dat is met alle alcoholvrij bieren zo. Niet enkel de Duitse. Die smaken allemaal veel zoeter dan de normale variant. Zal wel veel te maken hebben met het feit dat normaal uw suiker vergist wordt tot alcohol en bij alcoholvrij bier die vergisting wat meer gecontroleerd wordt om niet te veel door te gaan. Anders hebben ze achteraf nog te veel werk om die alcohol er alsnog uit te krijgen.
 
Dat is met alle alcoholvrij bieren zo. Niet enkel de Duitse. Die smaken allemaal veel zoeter dan de normale variant. Zal wel veel te maken hebben met het feit dat normaal uw suiker vergist wordt tot alcohol en bij alcoholvrij bier die vergisting wat meer gecontroleerd wordt om niet te veel door te gaan. Anders hebben ze achteraf nog te veel werk om die alcohol er alsnog uit te krijgen.
Carlsberg 0.0 is daar toch de uitzondering in.
 
Bavaria 0,0 uit Albert Hein is ook niet slecht.

De zoete alcoholvrije bieren vind ik ook niet zo lekker.
 
Volgens mij is alcoholvrij bier al snel "zoeter" van smaak omdat je ook gewoon geen alcohol hebt die een bittere toets toevoegt?
 
Terug
Bovenaan