Beyond drinking: alcoholgebruik

Hoeveel eenheden alcohol drink je gemiddeld per week?

• Geheelonthouder

Stemmen: 51 14,7%
  • 0-5

Stemmen: 177 51,0%
  • 6-10

Stemmen: 56 16,1%
  • 11-20

Stemmen: 36 10,4%
  • >20

Stemmen: 27 7,8%

• Totaal aantal stemmers
    347
Ik heb NA bier nooit goed begrepen eigenlijk.

Een pint is nu toch nie zo lekker da ge zegt van ik ga da non alcoholisch drinken.
Dan is ne cola of ne fanta toch veel lekkerder :D

Anyway

I average 6 gin tonics per week, maar zijn mogelijks wel dubbele porties.
De vrijdagavond 2 a 3 en de zaterdagavond 2 a 3.

Ik zou ook bijvoorbeeld geen non alcoholische gin tonic drinken.
Het gaat om het totaalpakket. Zonder de alcohol drink ik wel ne cola.

Laatst bewerkt:

Een pint is nu toch nie zo lekker da ge zegt van ik ga da non alcoholisch drinken.

Op bv de voetbal of een festival smaakt een frisse pint me nu eenmaal beter dan zo'n plastic flesje cola dat daar al even op kamertemperatuur stond (want cola moet voor mij echt goed koud zijn)

Op bv de voetbal of een festival smaakt een frisse pint me nu eenmaal beter dan zo'n plastic flesje cola dat daar al even op kamertemperatuur stond (want cola moet voor mij echt goed koud zijn)

Dat kan ik geloven op zo'n dingen of op een bbq smaakt een pint mij ook wel eens. Maar of ik ze NA zou drinken dat betwijfel ik. Maarja er zal wel markt voor zijn hé :p

Wie fan is van rode wijn: gisteren een glas Roda Reserva van 2018 gedronken (€15 voor een glas) 🤔

Maar overheerlijk, dus even via Google opgezocht: €25 voor een fles

Direct besteld voor thuis eens goed van te genieten 😄

Anyway

I average 6 gin tonics per week, maar zijn mogelijks wel dubbele porties.
De vrijdagavond 2 a 3 en de zaterdagavond 2 a 3.

Ik zou ook bijvoorbeeld geen non alcoholische gin tonic drinken.
Het gaat om het totaalpakket. Zonder de alcohol drink ik wel ne cola.
Maar als je bier niet drinkt voor de smaak, maar voor de alcohol, waarom drink je dan niet altijd wodka...

Ik vind een Stella NA ofzo heel lekker.Ik drink voor de smaak en is iets anders dan keer cola of water.
Zal nooit rijden, als ik drink en een NA is wel goed voor zo iets en als die goed koud is heel lekker.

Maar als je bier niet drinkt voor de smaak, maar voor de alcohol, waarom drink je dan niet altijd wodka...
Het gaat een pak makkelijker binnen en je drinkt je niet meteen in coma? Het is ook gewoon een soort gewoonte of zelfs traditie, allemaal aan de bar met een pint.

Ik snap ook de aantrekkingskracht van enkele liters pils niet, maar voor velen is dat een leuke avond en hoort het bij café, voetbal, ...

Dat vind ik net niet. Ik drink al wel eens een 'mocktail' (ook maar recent ingevoerd die term :p) en dat is alleen maar omdat ik ook wel eens iets specialer wil drinken dan een frisdrank, niet omdat ik de smaak wil van iets alcoholisch zonder de alcohol.
Ik drink ook kidibull op feestjes bv., en dat is uiteraard niet omdat de smaak lijkt op die van de alcoholische versie :v.
Niet alcoholische opties zijn voor volwassenen eerder beperkt. Alle speciale dingen waren (tot nog toe vooral) alcoholisch.
Ik drink tegenwoordig vaak een Nona-tonic, Nona is een NA ginvervanger op basis van kruiden. Het smaakt niet helemaal hetzelfde, maar ik vind dat wel lekker.
Op restaurant drink ik wel eens een virgin mojito (dan op plekken waar die vers gemaakt wordt). Dat smaakt dan ook gewoon uitzonderlijk goed.
Ik hoef die alcohol gewoon niet.

Ik drink tegenwoordig vaak een Nona-tonic, Nona is een NA ginvervanger op basis van kruiden. Het smaakt niet helemaal hetzelfde, maar ik vind dat wel lekker.
Op restaurant drink ik wel eens een virgin mojito (dan op plekken waar die vers gemaakt wordt). Dat smaakt dan ook gewoon uitzonderlijk goed.
Ik hoef die alcohol gewoon niet.
Bij virgin mojito heb ik wel het gevoel dat het meer bij de normale limonades thuis hoort. Ik vind het superlekker, maar ik noem appelsiensap ook geen virgin tequila sunrise :p

Dat is trouwens ook iets dat ik hier gewoon heel de dag door drink (itt NA bier bvb)

Bij virgin mojito heb ik wel het gevoel dat het meer bij de normale limonades thuis hoort. Ik vind het superlekker, maar ik noem appelsiensap ook geen virgin tequila sunrise :p

Dat is trouwens ook iets dat ik hier gewoon heel de dag door drink (itt NA bier bvb)
Wanneer je dat koopt in de winkel is dat limonade, in de restaurants die ik bezig is dat toch nog net iets anders

Het gaat een pak makkelijker binnen en je drinkt je niet meteen in coma? Het is ook gewoon een soort gewoonte of zelfs traditie, allemaal aan de bar met een pint.

Ik snap ook de aantrekkingskracht van enkele liters pils niet, maar voor velen is dat een leuke avond en hoort het bij café, voetbal, ...

Deze 2e quote beschrijft het eigenlijk.
Het is eerder een ritueel hé. Op café pintje dit en dat.

Nu ik moet zeggen ik drink al zeker 10 jaar geen pinten meer op café en restaurant. Altijd gin tonic tegenwoordig en wijn bij het eten.
Maar moest ik nu uit gaan naar een dancing ofzo ga ik daar geen hele avond gin tonic zuipen hé. Dan wordt er meestal gewoon bier gedronken hé.

En dan smaakt dat ook wel eens, maar nu niet om te zeggen dat ik NA zou drinken :D
Op een BBQ ofzo gaat een pintje uit flesje heel vlot binnen hé, dat hoort er zo wat bij zeker.

edit: Toen ik vroeger nog veel uitging in mijn studentenjaren dan dronk ik tijdens het uitgaan een pint of 7-8 en daarna kreeg ik geen slok meer binnen, moest bijna walgen en mijn keel sluit zich dan volledig af. Dan stapte ik over op wodka redbull in den tijd.

Waarschijlijk bekend voor iedereen, maar ik post het toch: crodino is een zeer lekkere NA Aperitief waar ge heel veel kanten mee op kunt. Voor mij echt een waardig alternatief.
En die Carlsberg 0,0 is ook lekker. Goed spul tov de concurrentie.

Ik heb jaren alles gespaard voor zaterdagavond. 6 dagen niets en dan altijd volledig los. Nu drink ik dinsdagmiddag eens 2 witte wijn tijdens lunch, donderdagavond 3 Leffe voor en tijdens avondeten op restaurant, vrijdagavond 3 zware bieren als aperitief na het werk en voor een pak friet en zaterdag ook nog eens 4-5 drankjes voor en tijdens restaurant bezoek, met iets straf als afsluiter. Ik vraag mij oprecht af of dat niet gewoon even slecht is dan iedere zaterdag 15 pinten 🤔

Terug
Bovenaan