Na de karatetraining op vrijdag drinkt bijna iedereen alcohol. Binnen de gevechtsporten klinkt soms: hoe steviger ze trainen, hoe meer ze drinken...en wij trainen nogal stevig

Het is sowieso al een nichesport en we hangen meer aan elkaar dan in andere sporten...dat helpt ook niet echt. Niet dat iedereen steevast zat naar huis gaat, maar dat komt wel al eens voor. Ik drink dan uitsluitend trappisten en dan zit je na 2-3 Chimay's (en daar blijft het ook bij) makkelijk aan die tien eenheden op één avond. De rest van de week is echter heel wat kalmer. Het laatste jaar komt het ook geregeld voor dat ik met mijn vrouw een flesje wijn open doe, maar meer dan 1 fles per week is dat niet. Trappist en bubbels uitsluitend in gezelschap, meestal op locatie/feesten. Om samen te vatten: ik zit normaal dus iets over de 10 eenheden per week, in deze periode gaat dat natuurlijk makkelijk naar de 20. Het enige wat helpt is dat ik nogal klein en mager ben, dus ik weet er ook snel van als ik te veel op heb...en dan stop ik onmiddellijk. Meestal ligt die limiet ook op 3 stevige trappisten op een avond.