Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eigenlijk ben je dus een sociale drinker. Tegenwoordig drink ik meestal alleen. Mijn vrouw drinkt amper alcohol (gin tonic of een cocktail lust ze wel graag), maar ik voel me oprecht héél tevreden na een twee- of drietal trappisten of een halve fles wijn. Dat is de perfecte roes, ook al drink ik zeker niet alleen daarvoor maar ook voor de smaak. Anders zou ik geen geld uitgeven aan kwaliteitsvolle wijn of bier, maar me tevreden stellen met spotgoedkope chateau migraine.onbegonnen te antwoorden.
als ik nergens geen ga: 0 pinten. ik weiger dan ook pertinent alcohol in huis te halen, hier wordt niet gedronken thuis.
echter, als ik een avondje ga stappen, met maten, dan kunnen dat er gerust 10 zijn.
dus de ene week: 0
de andere week : 10
Vind je dit zelf dan veel?Hangt af van veel factoren.
- nu is het winterstop maar wanneer ik voetbal, na de match zitten wij toch gemakkelijk aan 7 à 10 pinten op ne zondagmiddag
- tijdens de feestdagen loopt het toch ook gauw op tot 3 glazen cava, 6 glazen wijn, irish coffee en nog paar pintjes achteraf
Maar als het een gewone werkweek is dan drink ik toch ook bijna elke dag, bijna dagelijks een fles wijn met de vriendin waar zij dan 2 glazen drinkt en ik 4. Maar soms drink ik ook is 5 dagen niks.
Dus heb voor > 20 gekozen.
Vind je dit zelf dan veel?
Of maakt de omgeving rondom u, dat het een normaal aantal lijkt?
De tijd dat je kon uitpakken met je aantal alcohol consumpties per avond lijkt hier toch ook al zeer lang gepasseerd.Het is wel erg dat alcohol drinken een vorm van sociale dwang is. Ik kan me zelf niet inbeelden dat ik geen alcohol meer zou drinken (zelfs een tournée minerale doe ik niet), maar ik ga mensen die geen alcohol drinken niet scheef bekijken. Het is jammer dat sommige mensen dat wel doen en de geheelonthouders daarover blijven lastigvallen.
Technisch gezien geen geheelonthouder, maar ik denk dat het eerder 0-5 per jaar zal zijn.
Dat was in mijn studententijd, sindsdien heb ik mijn grenzen wel leren kennen. Het blijft wel fijn om in een alcoholische roes te vertoeven, maar er komt wel een kantelpunt waar het bergaf begint te gaan.De tijd dat je kon uitpakken met je aantal alcohol consumpties per avond lijkt hier toch ook al zeer lang gepasseerd.
Moet zeggen, ik vind dat in mijn omgeving best meevallen. Op café heb je af en toe wel iemand die, vaak omdat ze vroeger teveel dronken, geheelonthouder is. En dat die dan de ganse avond koffie of cola drinkt komt imo weinig tot geen commentaar op.Het is wel erg dat alcohol drinken een vorm van sociale dwang is. Ik kan me zelf niet inbeelden dat ik geen alcohol meer zou drinken (zelfs een tournée minerale doe ik niet), maar ik ga mensen die geen alcohol drinken niet scheef bekijken. Het is jammer dat sommige mensen dat wel doen en de geheelonthouders daarover blijven lastigvallen.
Tot mijn 25ste: Gemiddeld zeker 10 glazen bier, wijn en/of sterke drank per dagIk zag de rookvraag passeren en vroeg me af hoe het met het alcoholgebruik gesteld is.
Zonder dat velen het echt beseffen, is het in veel middens toch vaak problematisch...

Ah Gin Tonic. Dat smaakt mij ook nog wel eens. Tijdens kerst had ik er ééntje gedronken en ik dacht: Ik voel NIKS, dat is precies water. Dus ik heb dan ne tweede gemaakt en gedronken. Toen kwam natuurlijk de zware klop.0 tot 1 per week, meestal. Dan is het maximaal 1 gin-tonic op vrijdag- of zaterdagavond. Soms eens een uitzondering, op restaurant kan het al eens een gin-tonic EN een Irish Coffee zijn. En op nieuwjaar kan ik tot 3 glazen champ gaan ofzo.
Tijdens mijn studentenperiode wel genoeg gedronken om lang te compenseren![]()
Ik vind het vooral storend in bepaalde familiale kring waar het de gewoonte is om goed te aperitieven, dan bij heten eten voldoende wijn en als afsluiter nog wat zwaar bier. Voor mij hoeft dat allemaal niet in die hoeveelheden, waardoor je wel wat uit de boot lijkt te vallen...Het is wel erg dat alcohol drinken een vorm van sociale dwang is. Ik kan me zelf niet inbeelden dat ik geen alcohol meer zou drinken (zelfs een tournée minerale doe ik niet), maar ik ga mensen die geen alcohol drinken niet scheef bekijken. Het is jammer dat sommige mensen dat wel doen en de geheelonthouders daarover blijven lastigvallen.
Bier = gist = ik word daar ziek van aan de darmen. Wijn is ook wél heavy maar de darmen blijven tenminste gespaard.Ik vind het vooral storend in bepaalde familiale kring waar het de gewoonte is om goed te aperitieven, dan bij heten eten voldoende wijn en als afsluiter nog wat zwaar bier. Voor mij hoeft dat allemaal niet in die hoeveelheden, waardoor je wel wat uit de boot lijkt te vallen...