Daar maak ik me wel een beetje zorgen over. Gaan op de plek van waar de blokjes staan, geen verkleuring optreden? Onder de blokjes kan je toch niet poetsen?
Als je 2 x per dag goed poetst moet je je daar geen zorgen om maken. Ik poetste 2 x 6 minuten per dag mijn tanden in die periode ipv de gebruikelijke 3 minuten. Ik begon aan de rechter hoektand richting de linker kies, eerst het gedeelte waar de tand in het tandvlees zit, en dan elke keer iets lager. Dan van de linker hoektand tot de rechter kies hetzelfde. En dan onderaan opnieuw hetzelfde.
Ik heb dat elke dag religieus gedaan en ik had geen verkleuring op mijn tanden. Best wel om zaken als koffie tot een minimum te houden terwijl je blokjes draagt.
Om de zichtbaarheid zo laag mogelijk te houden, ga ik van de "esthetische" blokjes nemen. Verschil met gewone is dat deze er wit uitzien. Zou gemaakt zijn van het materiaal waar ze Iphone's mee maken volgens de tandarts. Net zoals een Iphone kosten deze esthetische wel een paar honderd euro meer.
Dit werd mij afgeraden door mijn tandarts. Die esthethische blokjes zijn niet alleen duurder maar ook wat fragieler dan de standaard grijze. Mijn schoonbroer heeft er zo'n ook gehad, en bij hem zijn 2 keer zo'n blokjes afgebroken.
Dat heeft mijn tandarts ook gezegd. Na het traject zou ik noge een nachtbeugel moeten dragen voor vele jaren. Dat was wel een beetje een verassing voor mij.
Niet lastig om snachts te dragen?
Ik draag nu ook een nachtbeugel, boven en onder. De eerste 2-3 weken is het wat wennen en aanpassen. Maar nu zou ik niet meer zonder kunnen slapen eigenlijk omdat ik het zo gewoon ben.