Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Schrijft al even meer af.Diesel schrijft momenteel meer af,da is toch gewoon een feit?
Dan is mijn 1.6 toch zuiniger, zit over 50.000 km nu gemiddeld aan 7,2 liter.Hier benzine 1.6 T-gdi , verbruik ligt toch tegen de 8L hoor, restwaarde benzine ligt imo lager dan een diesel...
Kijk dan ook eens waar je vlot CNG kan tanken. Want dat is ook niet overal.Kijk ook eens naar CNG (TGI motoren). Zijn dezelfde motoren als TSI, maar dan aangepast om op aardgas te kunnen rijden (ander materiaal voor kleppen en klepzetels, vanwege de hogere verbrandingstemperatuur). Aardgas verbrandt mooier, dus er is minder roetafzetting in de motor.
Qua €/km gaat dat sowieso de goedkoopste oplossing zijn, zeker als je veel kilometers doet.
Wat is uw gebruikspatroon?1.5 tsi automaat in een skoda karoq hier.
Verbruik zit op 7,5 l. Heeft reprog naar 190pk.
Ik rij zuinig want moet de naft zelf betalen! Korte ritjes zitten op 8l. Lange ritten naar zee tussen de 6,5-7.Wat is uw gebruikspatroon?
Je hebt toch niet zo een volledig zwarte karoq? Want die zie ik tegenwoordig wel vaak rijden
dat lijkt mij nu toch net een voordeel, klein turbogat onder 1500 tpm
Dit dus. M'n stage 1 GTI heeft zelfs maar 125Nm op dat toerentalBij een benzine heb je niks te zoeken onder 1500rpm om volgas te geven.
Maar op 1800 toeren trekt hij met 460Nm wel de kasseien uit de straatDit dus. M'n stage 1 GTI heeft zelfs maar 125Nm op dat toerental
Als je in de file staat en dan snel even van vak wilt wisselen merk je dat. Anders geen klachten.Bij een benzine heb je niks te zoeken onder 1500rpm om volgas te geven.
Voor de dagelijkse verplaatsing zeker goed hoor. Maar ivm mijn vorige wagen (atmosferische 2.0 met 7600 toeren) mis je toch wat die beleving.dat lijkt mij nu toch net een voordeel
Dat is voor mij toch echt wel een voordeel van de huidige benzinemotoren met turbo. Een klein turbogat en relatief hoog in toeren nog maximaal koppel. Redlinen is sowieso al niet zo ideaal om te doen, meestal schakel je eerder om optimaal te blijven versnellen.