Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb al 2 jaar de 1.0 TSI 95 pk DSG in de polo.Ik ben stilaan aan het rondzien om een nieuwe wagen aan te kopen.
Aangezien ik een goede 25k km per jaar doe en voornamelijk autosnelwegkilometers speelt het verbruik wel een rol wegens geen tankkaart.
Wegens het hoge aantal kilometers zal diesel voordeliger zijn, maar als je ziet naar de verkeersbelasting op bv een 1.0 TSI of 1.5 TSI motor is dit toch een groot verschil tov diesel (idem voor de BIV).
Daardoor wil ik toch even de vergelijking maken voor een benzinewagen. De 1.0 en 1.5 TSI motoren van Volkswagen / Skoda / Seat spreken mij wel aan maar hoe zit het met de betrouwbaarheid. Ga ik daar makkelijk 150k km op kunnen zetten of zijn de motoren daar totaal niet voor gemaakt.
Hoe zit het effectieve verbruik van zo een 1.0 TSI of 1.5 TSI?
Op autoscout wordt het verbruik geschat op 3,8L per 100 km voor een 1.0 TSI automaat wat dus niet zal kloppen.
Anderzijds zijn er nu ook de eTSI motoren waarbij er een bijkomende "hybride"functie op zit en het verbruik dus ook naar beneden zal gaan. Zijn ondanks deze technieken benzinewagens nog steeds minder interessant?
Ik heb al 2 jaar de 1.0 TSI 95 pk DSG in de polo.
Gemiddeld verbruik 5,6l/100km met start/stop uitgeschakeld en airco aan.
Ritje van/naar het werk is op een 70km per uur baan en een stukje stad: 4,5l gemiddeld.
Voorlopig heel tevreden. Weinig verkeersbelasting en nog best vinnig voor een 1.0.
8s is respectabel. Maar echt niet spectaculair hoor. Belangrijk zijn ook de hernemingen, en daar merk je wel goed het verschil tussen de 1.5tsi en een wagen met meer koppel.Gaat in een Golf toch goed vooruit hoor imo
8s van 0-100 met een DSG, zijn er weinig die kunnen volgen
Het is inderdaad ook maar wat je gewoon bent. De thread gaat ook over de betrouwbaarheid, ik denk dat voor een goede 0-100 tijd je nu niet meteen gaat denken aan een VW-familie wagen met deze 1.0 of 1.5 motor.Tot 10 jaar geleden was een naft in de meeste gevallen nog een gewone platte naft hoor, met nul koppel onderin
heb met genoeg zo wagens gereden vroeger. Nu zitten er overal turbo's op, en deze heeft bijvoorbeeld evenveel koppel onderin als een diesel. Kon ik vroeger alleen maar van dromen
De 1.5 van rond de 150 pk lijkt me dan vrij ideaal als je bij VW-groep blijft.Ik ben ook aan het zoeken naar een wagen en aangezien ik maar 6k km rijd per jaar is de keuze voor een benzine snel gemaakt. Enkel heb ik schrik van die 1.0 motoren naar rijplezier en betrouwbaarheid toe.
Ik ben een 1.6 benzine (125 pk) gewoon, zonder turbo.
Een 1.6 met turbo en 150 pk zou me een pak beter liggen.
De 1.0 is betrouwbaar hoor en veel rijplezier meer dan de 1.5TSI zelfs , de 1.0 is vinniger .Ik ben ook aan het zoeken naar een wagen en aangezien ik maar 6k km rijd per jaar is de keuze voor een benzine snel gemaakt. Enkel heb ik schrik van die 1.0 motoren naar rijplezier en betrouwbaarheid toe.
Ik ben een 1.6 benzine (125 pk) gewoon, zonder turbo.
Een 1.6 met turbo en 150 pk zou me een pak beter liggen.
Nog geen andere wagen na je ongeval?Ik ben ook aan het zoeken naar een wagen en aangezien ik maar 6k km rijd per jaar is de keuze voor een benzine snel gemaakt. Enkel heb ik schrik van die 1.0 motoren naar rijplezier en betrouwbaarheid toe.
Ik ben een 1.6 benzine (125 pk) gewoon, zonder turbo.
Een 1.6 met turbo en 150 pk zou me een pak beter liggen.
Jammer genoeg niet. Ik zal eens de thread daarover updaten, zodat ik hier niet teveel afwijk.Nog geen andere wagen na je ongeval?
Mijn vorige wagen was ook een 2.0TSI (CCZA) en daar moest ik toch ook elke 7-10k km een litertje 5W30 long life bij gieten... Ik ben na 50k km of zo ook overgeschakeld op interval (15k km) in plaats van longlife (30k km)... Mijn gemiddeld verbruik daarmee was 8.4L/100km en minimum 7.2 of zo op lange snelwegritten en erop letten.Mijnen 2.0 TFSI moet ook elke 30k km een onderhoud krijgen. Doe dat ook gewoon op 10-15k km voor de zekerheid. Zeker nu ik wat verder werk en toch een goeie 70km per dag doe. Qua olie verbruik ligt dat toch tegen de 1l per 10000km. Geraakt ook wel 6l olie in de motor.
Laagste verbruik dat ik mogelijk kan maken is in Eco-mode en zit nog aan 7.8l/100km .
Elke 10k met de fiat 500? Verbruikt die dan effectief zoveel want dat klopt toch niet.