lookoutordie
Member
Ik ben stilaan aan het rondzien om een nieuwe wagen aan te kopen.
Aangezien ik een goede 25k km per jaar doe en voornamelijk autosnelwegkilometers speelt het verbruik wel een rol wegens geen tankkaart.
Wegens het hoge aantal kilometers zal diesel voordeliger zijn, maar als je ziet naar de verkeersbelasting op bv een 1.0 TSI of 1.5 TSI motor is dit toch een groot verschil tov diesel (idem voor de BIV).
Daardoor wil ik toch even de vergelijking maken voor een benzinewagen. De 1.0 en 1.5 TSI motoren van Volkswagen / Skoda / Seat spreken mij wel aan maar hoe zit het met de betrouwbaarheid. Ga ik daar makkelijk 150k km op kunnen zetten of zijn de motoren daar totaal niet voor gemaakt.
Hoe zit het effectieve verbruik van zo een 1.0 TSI of 1.5 TSI?
Op autoscout wordt het verbruik geschat op 3,8L per 100 km voor een 1.0 TSI automaat wat dus niet zal kloppen.
Anderzijds zijn er nu ook de eTSI motoren waarbij er een bijkomende "hybride"functie op zit en het verbruik dus ook naar beneden zal gaan. Zijn ondanks deze technieken benzinewagens nog steeds minder interessant?
Aangezien ik een goede 25k km per jaar doe en voornamelijk autosnelwegkilometers speelt het verbruik wel een rol wegens geen tankkaart.
Wegens het hoge aantal kilometers zal diesel voordeliger zijn, maar als je ziet naar de verkeersbelasting op bv een 1.0 TSI of 1.5 TSI motor is dit toch een groot verschil tov diesel (idem voor de BIV).
Daardoor wil ik toch even de vergelijking maken voor een benzinewagen. De 1.0 en 1.5 TSI motoren van Volkswagen / Skoda / Seat spreken mij wel aan maar hoe zit het met de betrouwbaarheid. Ga ik daar makkelijk 150k km op kunnen zetten of zijn de motoren daar totaal niet voor gemaakt.
Hoe zit het effectieve verbruik van zo een 1.0 TSI of 1.5 TSI?
Op autoscout wordt het verbruik geschat op 3,8L per 100 km voor een 1.0 TSI automaat wat dus niet zal kloppen.
Anderzijds zijn er nu ook de eTSI motoren waarbij er een bijkomende "hybride"functie op zit en het verbruik dus ook naar beneden zal gaan. Zijn ondanks deze technieken benzinewagens nog steeds minder interessant?