Beste werk fratsen/verhalen

Edit: in onze productie was er een arbeider die 's morgens toekwam met last in de buikstreek. Met 2 moesten die een zware last tillen. Gaat netjes door de benen en zet kracht om z'n rug niet te belasten. Die stond recht en zei gewoon: 'ja lap, ik ga naar huis'. Had in z'n broek gescheten.
Ahja, zo eens een geniaal moment gehad met een broek.
Samen met een collega op baan omdat er iets zwaar moest opgehaald worden, waar we niet met heftruck of transpallet bij konden. Wij alletwee door onze knieën, tillen dat op en ik hoor en voel mijn broek scheuren vanachter, echt van mijn kruis tot bijna tegen mijn broeksriem open. En op dat moment zegt mijn collega: "godverdomme, mijn broek scheurt". Daar stonden we dan met twee met onze onderbroek bloot. Die klant heeft ons toen wel uitgelachen. :unsure:
 
Hier ook niet veel straffe verhalen op de werkvloer.

Wel 1 keer in het kader van een terugbetalingsprocedure voor een medical device van de overheid een pakketje aangekregen waarin ook een bruine envelop zat. In die envelop zaten kopies van trouwdocumenten, akte van een huis en.... pikante fotos waarin zowel een man als een vrouw op bed lagen zonder kleding en met allerlei attributen....

Nuja, nadat alle collegas er eens goed mee gelachen hebben, gewoon doorgegeven dat er een envelopje met persoonlijke documenten tussen zat. Een classic ambtenarentype is die dan zonder blikken of blozen terug komen ophalen 🙂
Haha ja dat dossier kwam verkeerdelijk op jullie dienst terecht.

Want je kan ermee lachen maar als je huwt en daarna gaat samenwonen in België, met iemand uit een land waarvan geweten is dat er veel schijnhuwelijken mee plaats vinden dan vragen ze bewijs dat jij en vrouwlief 'close' zijn met elkaar.
Dat betekent dus effectief naaktfoto's van jullie samen maken, en video's waar jullie de liefde aan het bedrijven zijn enzovoorts.

En dat zal zo'n dossier geweest zijn vermoed ik.
 
Ahja, zo eens een geniaal moment gehad met een broek.
Samen met een collega op baan omdat er iets zwaar moest opgehaald worden, waar we niet met heftruck of transpallet bij konden. Wij alletwee door onze knieën, tillen dat op en ik hoor en voel mijn broek scheuren vanachter, echt van mijn kruis tot bijna tegen mijn broeksriem open. En op dat moment zegt mijn collega: "godverdomme, mijn broek scheurt". Daar stonden we dan met twee met onze onderbroek bloot. Die klant heeft ons toen wel uitgelachen. :unsure:
Haha. Ik zou toch ook wel ferm moeten lachen.

Van broeken die gescheurd zijn gesproken. 't Is wel niet op het werk, maar werken thuis. Tuinrenovatie, afsluitingen rondom huis zijn weg. Achter onze tuin is een straat, dus veel inkijk doordat de afsluiting weg is.

Na het douchen herinner ik plots dat ik nog het e.e.a. in orde moest krijgen in de tuin omdat men de dag erop om 6u30 al kwam om werken uit te voeren. Dus ik smijt m'n werkbroek (lees: gescheurde jeansbroek) vlug aan, zonder boxershort. Nu, die broek is gescheurd binnenkant bovenbeen, redelijk hoog naar de lies toe.

Dus ik ga naar buiten en zet mij op den dorpel (die perfect als laag zitbankje fungeert omdat mijn terras helemaal uitgegraven is en zo de grond momenteel veel lager ligt) om m'n veiligheidsschoenen aan te doen.

Er passeren ondertussen wagens, fietsers en voetgangers.

Pas als ik klaar ben met mijn 2de schoen dicht te knopen merk ik dat gans mijn zak uit dat gat hangt.
 
Als fietskoerier heb ik het ook meermaals meegemaakt dat mijn broek scheurde en in nog enkele uren moest doorwerken. Een keer scheurde ze midden in het schipperskwartier en keek iedereen naar mij ipv de rode raampjes.

Als jobstudent heb ik ook eens tijdens het naar boven sleuren van materiaal in mijn broek gekakt. Ik ben naar de wc geweest en heb m'n onderbroek opgefrist met behulp van wc-papier en handzeep. Degene die de rest van de dag steeds achter mij mee de trap op liep met materiaal, heeft er gelukkig niks van gemerkt.
 
ook 2x mijn broek gescheurd. 1x toen ik op school zat en zo een wijde skatersbroek aan had. Aan de zijkant ter hoogte van de knie hangt daar meestal zo een lus aan. Daarmee blijven haperen op de trein aan de armleuning en heel mijn broek open gescheurd van boven tot beneden aan de zijkant. Het ging minder erg zijn moest het savonds geweest zijn, maar ik heb zo een hele dag mogen rondlopen..

2de keer was op het werk toen ik ook hurkte om iets uit de kast te halen. Open gescheurd langs achter. Ik had er dan niet beter op gevonden om op het wc dat dicht te doen met nietjes. The pain was real bij iedere stap dat ik moest zetten en die nietjes voelde schuren.

Nog een genant verhaal meegemaakt:

op mijn vorig werk waren ze aan het bijbouwen en ik deed de nacht. Om naar het wc te gaan moest je door een deur, en dan een lange gang door naar het wc. Maar net achter die deur hadden ze al een hele put gegraven voor de fundering. Als je dan snachts parmantig door die deur wandelt en plots geen grond meer voelt onder je voeten denk je wel even dat je laatste uur nabij is.

Kop voor de modder in een paar meter diep, met witte schort aan en beige broek. En dan naar het wc om alles te proberen uit te spoelen zodat niemand het ooit zou weten. Was niet gelukt en je mag sowieso een uitleg doen als je van het wc komt en helemaal bruin ziet.
 
Dat is nergens zo. HR is er om de werkgever te beschermen.
True, maar een HR kan ook een luisterend oor zijn als ge u ergert aan een collega/situatie/familiale problemen hebt ed.
Of waar ik nu werk is het alleszins zo. En als ge dan vb ooit iets aangekaard hebt: Ge komt de HR 3 weken later in de gang tegen en dan zegt die zo "Hey Gumball, alles goed? Kunde nekeer effe naar mijn bureau komen?". En daar praten we dan 10-20min over de vooruitgang van het probleem enzo. En misschien denkt die HR "Wa ne zagevent/don't care wat em eigenlijk zegt"...ma het geeft u als werknemer wel het gevoel gehoord te worden (of toch als ze er iets mee doen)
 
True, maar een HR kan ook een luisterend oor zijn als ge u ergert aan een collega/situatie/familiale problemen hebt ed.
Of waar ik nu werk is het alleszins zo. En als ge dan vb ooit iets aangekaard hebt: Ge komt de HR 3 weken later in de gang tegen en dan zegt die zo "Hey Gumball, alles goed? Kunde nekeer effe naar mijn bureau komen?". En daar praten we dan 10-20min over de vooruitgang van het probleem enzo. En misschien denkt die HR "Wa ne zagevent/don't care wat em eigenlijk zegt"...ma het geeft u als werknemer wel het gevoel gehoord te worden (of toch als ze er iets mee doen)
Op mijn vorige jobs was dat eerder de job van de vertrouwenspersoon. Bij 1 job was dat iemand intern tot ze op pensioen ging en nadien een externe dienst. Bij mijn andere job een interne dienst, maar volledig onafhankelijk van bv HR.
 
Hoofdaannemer met projectleider Op de werf.
Ik sta daar positief tegenover, helaas was die afgestudeerd ingenieur en sprak die niet tegen gewone arbeiders. Alle communicatie via mail naar mij als werfleiding.

Dus om 16.00 een e~mail in mijn box van dingen die zeker nog moeten gebeuren die werkdag. Terwijl mijn arbeiders nog hadden gevraagd moet Er iets dringend gebeuren vandaag? NeeNee…
S’anderdaags smorgens boze telefoon waarom de lijst niet was uitgevoerd.. Levering kon niet gebeuren enz..

Heel die werf liep verkeerd tegen 200km/h.

Toppunt was toen die 200m3 beton bestelde zonder betonpomp erbij en verwachte dat 3 arbeiders dat gingen plaatsen en polieren.
’want die 9m3 voor een fundering hebben jullie toch ook geplaatst’…
190m3 beton dus moeten annuleren, waarvan 50m3 mogen laten weggooien.

Enkele dagen later werkte die er niet meer..

Nog een goeike,

Op een lagere school moet een grote bouwput worden gegraven, de gasleiding is hiervoor omgelegd.
dus die leiding is omgelegd, ‘zaag die gasbuis PE dia 100mm maar door’’ zegt de hoofdaannemer.

Ik repliceer, ik ken die mop al, hier is mijn zaagmachine dat mag jij doen! (Degene die het doorzaagt draagt de verantwoordelijkheid)
Na wat gediscussier, neemt hij die zaagmachine En natuurlijk pffffffffffffffffffff. Gaslek.
godverdomme dit is een 2de aansluiting..
School evacueren, ik heel relaxt in mijn camionet gestapt. Bel maar als het opgelost is he!

Werken ook niet meer voor die aannnemer dat was altijd van die grapjes.
Den bouw, luv it!

Zeker het verhaal nutsleiding in Vlaaderen, het is nooit van iemand en het zal altijd wel uit dienst zijn :)
 
Haha ja dat dossier kwam verkeerdelijk op jullie dienst terecht.

Want je kan ermee lachen maar als je huwt en daarna gaat samenwonen in België, met iemand uit een land waarvan geweten is dat er veel schijnhuwelijken mee plaats vinden dan vragen ze bewijs dat jij en vrouwlief 'close' zijn met elkaar.
Dat betekent dus effectief naaktfoto's van jullie samen maken, en video's waar jullie de liefde aan het bedrijven zijn enzovoorts.

En dat zal zo'n dossier geweest zijn vermoed ik.
oh-wait-youre-serious.gif
 
Misschien niet zo’n straf verhaal maar ik ken er die zeggen dat ze vroeger iedere vrijdag middag begonnen te drinken op het werk. Waardoor de meeste administratief bedienden gewoon zat waren tegen 16u. Tegenwoordig zou dat gewoon ontslag op staande voet zijn 😒
 
Bij ne klant op de IT afdeling toch serieus ogen getrokken als ik er 100% zeker voor moest zorgen dat alle files van de kasteelmoord (dat waren echt psychologische verslagen en eigenlijk gans de politiedossier, ja ik heb geloerd) van de journalist zijne laptop waren omdat de politie elken dag kon binnen vallen met een huiszoekingsbevel. (nieuwe laptop gegeven, ik gaf daar geen garantie op ze)

voor wikileaks enzo echt bekend was toch vreemd opgekeken toen daar ne journalist kwam vragen voor een linux toestel met TOR en obscure communicatiesoftware da ontraceable was, die zat dan achteraf zo bleek mee in dat samenwerking van mensen dat door gelekte files ging

Daarna voor nen andere klant nen USB moeten uitlezen en vernietigen want dat waren de prijzen van concurent die op het zelfde dossier inschreef.

Tegen ne collega aangekondigd da'k het wel jammer vond dat ze vertrok, maar blijkbaar was haren baas ziek dienen dag.. dus had ze het gesprek
voor haar ontslag nog niet gekregen. les geleerd, altijd wachten tot ze het zelf zeggen.

Voor de rest al zoveel collega's die na werkfeestjes in een beek enzo zijn beland, twas vroeger eigenlijk vreemder als er niemand iets had voorgehad.. toen waren da ook nog geen leasingbakken, da was gewoon met de mantel der colegialiteit geregeld
De groten baas ook ooit.. uit den bocht gevlogen bij mensen binnen, "geen zorgen madammeke ik stuur wel wa volk om da te fixen" ; effectief dag erna metsers da aant herstellen maar ze had toch de flikken gebeld.

De vroegere traditie van den ouden baas zijn vrouw die op den IT langs kwam om na hun reis de foto's van hare GSM te laten halen en die dan ook allemaal liet zien. "hier se, daar sta em naast nen tijger ; en hier da was op den trein naar new dehli".
 
Misschien niet zo’n straf verhaal maar ik ken er die zeggen dat ze vroeger iedere vrijdag middag begonnen te drinken op het werk. Waardoor de meeste administratief bedienden gewoon zat waren tegen 16u. Tegenwoordig zou dat gewoon ontslag op staande voet zijn 😒
Op een vorige job waren er soms die als het weekend begon op de parking begonnen te zuipen. Dat heeft geduurd tot het eens té gortig werd blijkbaar, en het werk het verboden heeft. Niet dat het daar voor al toegelaten was.
 
Ik moet zeggen dat na het lezen van de vorige posts mijn zaken eigenlijk maar faits divers zijn.

- Algemeen sta ik er geregeld wel van versteld hoe compleet incapabel sommige studenten zijn. Zeker op vlak van buitenlandse instroom... we kunnen veel klagen over de kwaliteit van ons onderwijs maar we zijn nog mijlenver voor op een groot deel van de wereld. Ik heb studenten gehad die te dom waren om te helpen donderen, die in hun thuisland al ingenieur waren en werkende in de petrochemie.

- Een Egyptische collega tijdens mijn doctoraat. Kerel was al iets ouder en door de echt wel jarenlange master in Egypte had hij ook al "ervaring". Lees: die kerel was eigenlijk een soort van arrogante charlatan, die leek te denken dat hij al een soort professor was. Uiteraard gaf dat vuurwerk: anderen hun werk voorstellen als het zijne, andere doctorandi (dus mensen in dezelfde situatie) behandelen als een soort knechten en hen "goedbedoeld" advies geven dat compleet verkeerd was. Wetenschappelijk ook eigenlijk gewoon slecht, maar toch door vol te houden een paar goede publicaties, vooral dan door anderen het werk te laten doen. Deze topwetenschapper was er ook van overtuigd dat de piramides gebouwd waren door reuzen, want iedereen wist toch dat de mensen enkel kleiner werden. Is nu prof. in Egypte denk ik.

- Iemand bij de administratie die me belde voor de "originele factuur" nadat ik de pdf had doorgestuurd die ik van het bedrijf had. Ik dacht dat ze die niet had gezien dus stuur die opnieuw door. Belde ze terug voor, opnieuw, het "origineel". Bleek dat ze een versie op papier wou via interne post. Nadat ik haar duidelijk maakte dat dit al was dat ik had, bleef ze volhouden want haar baas wou een versie op papier. Ik heb toen letterlijk gezegd: "mevrouw, of ik dat hier print en via interne post opstuur, of u dat daar meteen print, is toch hetzelfde?". Bleek dat dit voor haar niet zo was, en ik dus de eerste optie moest nemen.

- Als student, tijdens mijn studentenjob in het magazijn van een grootwarenhuis, wel gezien waarom ik toch studeerde om eerlijk te zijn. Bijna allemaal toffe mensen wel, maar een sfeer die veel weghad van een middelbare school. Inclusief "kliekjes" die tegen elkaar niet spraken omdat iemand van het ene kliekje eens te veel had gedanst met de vrouw van iemand uit het andere kliekje. Ook mensen die het gewoon afbolden van hun werk wegens "stress", wat dan gewoon een onvoorziene kleinigheid was.

Later misschien meer in edits.
Ik ken iemand die weigert facturen te betalen, enkel wanneer hij ze op papier ontvangt. Zijn reactie is altijd: ik heb geen printer.

Wel een beetje het type van Willy’s kunstgrassen van Nonkels: de kleine zelfstandige die wat van het padje is omdat hij ocharme wat meer verdient dan de modale Belg.
 
Ik ken iemand die weigert facturen te betalen, enkel wanneer hij ze op papier ontvangt. Zijn reactie is altijd: ik heb geen printer.
Najaar 2020 (dus 2de lockdown) kon iemand van de dienst verzekeringen van een andere universiteit voor mij geen document tekenen, want ze werkte thuis. Kan er bij mij niet in dat iemand in zo'n functie meer dan een half jaar na de eerste lockdown nog niets kon tekenen in een pdf.

Dat was een handtekening noodzakelijk om studenten een bedrijf te laten bezoeken voor hun thesis. Na 3 weken vertraging heeft een bevriende prof. van die universiteit het uit miserie zelf getekend.
 
In dezelfde lijn: vakbondsafgevaardigden die (ik spreek wel over >15 jaar geleden) als middageten een plateau met pinten kozen. Elke dag weer...

Onderhoud vervangt een stuk pijpleiding, verkeerde materiaal gekozen en door statische elektriciteit is ca. 10 meter lengte van die buis ontploft. Gelukkig geen gewonden. Maar dan wel HSE formulieren invullen als er iemand uit lompheid een stopcontact uit de muur loopt en er een vonkje in dat bureau te zien was.
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Amaai ja er schiet mij een te binnen.
In een werf in het mechelse rondgang voorlopige oplevering gaan doen. Kom ik daar binnen in een bureau en die persoon laat me weten dat het hier toch maar raar ruikt.
Blijkt dat tijdens de werffase de werkmannen daar hun plaske deden tegen de zichtbetonnen 'binnen'muur.
:unsure:
 
Manager (Luidop zodat iedereen in het gebouw dit hoorde): Hey Piet! Is uw stukje code al klaar?
Piet: Neen, ik doe mijn best, ik ben er nu full time en volop mee bezig.
Manager: De deadline is vandaag! Uw code is tegen straks klaar of het zal uw beste dag niet zijn!
Piet (Luidop zodat iedereen in het gebouw dit hoorde): Omdat je het zo vriendelijk vraagt, zal ik nu eerst andere zaken afwerken. Kom over 2 weken terug en dan is dat stukje code klaar!

*Plots een akelige stilte* :unsure:
 
Terug
Bovenaan