Beste werk fratsen/verhalen

Er schiet me nog een goede binnen van ettelijke jaren terug toen ik nog voor een rusthuis werkte. Een stagiair die niet al te veel te doen had, had er niet beter op gevonden om alle kunstgebitten van alle bewoners van een afdeling van het rusthuis in één grote kuip te smijten en is goed te wassen. Toen de verantwoordelijke dat zag vroeg die "en hoe gaat ge nu die tanden terug in de correcte monden krijgen?"

"Oei."

Enfin, laat ons zeggen dat die niet geslaagd was voor zijn stage.

Dat was voor de bewoners even op hun tanden bijten en met lange tanden eten, vermoed ik.
 
Er schiet me nog een goede binnen van ettelijke jaren terug toen ik nog voor een rusthuis werkte. Een stagiair die niet al te veel te doen had, had er niet beter op gevonden om alle kunstgebitten van alle bewoners van een afdeling van het rusthuis in één grote kuip te smijten en is goed te wassen. Toen de verantwoordelijke dat zag vroeg die "en hoe gaat ge nu die tanden terug in de correcte monden krijgen?"

"Oei."

Enfin, laat ons zeggen dat die niet geslaagd was voor zijn stage.

shoe-fits.gif
 
Opleiding aan het geven aan een groep magazijniers hoe ze een bepaalde verpakking moeten gebruiken die temperatuurgevoelige producten beschermd.

Ik: "dus ge pakt 4 gelpacks van 750g, per doos moet er dus 3000g in" (ik was dat met demomateriaal aan het voordoen)

Steekt madammeke haar hand op: "jamaar meneer gij zijt dat nu met ontdooide gelpacks aan het doen, wij gaan dat met bevroren gelpacks moeten doen en dan is dat toch veel zwaarder, dus moeten we er misschien beter 5 of 6 insteken?"

Ik: :unsure:

De rest: :rofl:
 
Opleiding aan het geven aan een groep magazijniers hoe ze een bepaalde verpakking moeten gebruiken die temperatuurgevoelige producten beschermd.

Ik: "dus ge pakt 4 gelpacks van 750g, per doos moet er dus 3000g in" (ik was dat met demomateriaal aan het voordoen)

Steekt madammeke haar hand op: "jamaar meneer gij zijt dat nu met ontdooide gelpacks aan het doen, wij gaan dat met bevroren gelpacks moeten doen en dan is dat toch veel zwaarder, dus moeten we er misschien beter 5 of 6 insteken?"

Ik: :unsure:

De rest: :rofl:
Wat is er het zwaarste: een kilo pluimen of een kilo stenen?
 
Opleiding aan het geven aan een groep magazijniers hoe ze een bepaalde verpakking moeten gebruiken die temperatuurgevoelige producten beschermd.

Ik: "dus ge pakt 4 gelpacks van 750g, per doos moet er dus 3000g in" (ik was dat met demomateriaal aan het voordoen)

Steekt madammeke haar hand op: "jamaar meneer gij zijt dat nu met ontdooide gelpacks aan het doen, wij gaan dat met bevroren gelpacks moeten doen en dan is dat toch veel zwaarder, dus moeten we er misschien beter 5 of 6 insteken?"

Ik: :unsure:

De rest: :rofl:
Op mijn vorig werk gaf een collega uitleg aan nieuwe werknemers van de afdeling AP die pas was gecentraliseerd. Aan het eind van de dag steekt iemand haar hand op. En het was niet iemand die groen achter de oren vers van de schoolbanken kwam. Echt gortdroog:

"Ja, ge spreekt hier nu al heel de dag erover, maar wat is nu juist het verschil tussen een 6- en een 7-rekening? 🤔"

:wallbash: x eenmiljoenmiljard
Echt, volgens mij hebben ze die gewoon van straat geplukt en een job gegeven.
Die heeft het daar geen half jaar volgehouden :laugh:
 
Er schiet me nog een goede binnen van ettelijke jaren terug toen ik nog voor een rusthuis werkte. Een stagiair die niet al te veel te doen had, had er niet beter op gevonden om alle kunstgebitten van alle bewoners van een afdeling van het rusthuis in één grote kuip te smijten en is goed te wassen. Toen de verantwoordelijke dat zag vroeg die "en hoe gaat ge nu die tanden terug in de correcte monden krijgen?"

"Oei."

Enfin, laat ons zeggen dat die niet geslaagd was voor zijn stage.

Zonde, hij had beter nog een tandje bijgestoken.
 
Deze week 3 dagen cursus gaan volgen voor ADR. (verplicht om de 5 jaar)

Op zich al belachelijk, want dat heb ik niet nodig.
Heb wel een specificatie nodig, maar je moet eerste de basis volgen voor je die kunt volgen.
....en het eerste wat ze op de specificatie zeggen: vergeet alles wat je in de basis geleerd hebt.

Dan zit je daar tussen allemaal truckers die het niet (willen) snappen.

Voor diegenen die het kennen, de basis ADR is OPEN BOEK examen!
Niks moeilijk aan, gewoon opzoeken en overschrijven.

Komen we aan de berekeningen voor het samenladen.
Simpel: factor x aantal.
Dus bv: 5 colli van 5 kg van dit product (met factor 3)
Berekening: 5x5 x 3.

Kerel naast mij: ik snap dat niet
Lesgever: legt dat nog eens uit
Kerel: ja, maar ik heb BSO gedaan en nooit hogere wiskunde gehad

Dude WTF.
 
Op mijn vorig werk gaf een collega uitleg aan nieuwe werknemers van de afdeling AP die pas was gecentraliseerd. Aan het eind van de dag steekt iemand haar hand op. En het was niet iemand die groen achter de oren vers van de schoolbanken kwam. Echt gortdroog:

"Ja, ge spreekt hier nu al heel de dag erover, maar wat is nu juist het verschil tussen een 6- en een 7-rekening? 🤔"

:wallbash: x eenmiljoenmiljard
Echt, volgens mij hebben ze die gewoon van straat geplukt en een job gegeven.
Die heeft het daar geen half jaar volgehouden :laugh:
Wat is nu een 6 en 7-rekening? :thinking:
 
Lang geleden toen de eerste 6 offshore windturbines in de Belgische Noordzee geïnstalleerd werden was ik daar ook met een service team.
Eén van mijn collegas moest dringend een nr.2 doen maar we hebben daar geen wc.
Dus ging hij naar het helideck (platform 4x4meter op turbine 100m hoog met kooi rond zodat je niet van turbine valt) en deed daar zijn ding op een paar vodden die we mee hadden om te kuisen.
Toen hij klaar was wist hij niet direct wat te doen met het eindresultaat dus nam hij dat doek met die worst erin en katapulteerde het in de zee.
Hij had echter geen rekening gehouden met de wind dus tijdens het neerdalen vloog die worst een paar keer tegen de hagelwitte toren om languitegestrekte skidmarks te maken.
Uiteindelijk is dat ding neergestort met een rotvaart op de betonnen tower platform en uiteengespat.
Dat heeft daar nogal wat sporen achtergelaten want het zat overal op de deur, toren, kraan, etc.

We hebben hem naar beneden gestuurd met wat propere vodden om alles wat proper te maken.... bweuk.
De epische meterslange skidmarks halverwege de toren konden we niet aan en hangen er hier en daar nog.
 
Er schiet me nog een goede binnen van ettelijke jaren terug toen ik nog voor een rusthuis werkte. Een stagiair die niet al te veel te doen had, had er niet beter op gevonden om alle kunstgebitten van alle bewoners van een afdeling van het rusthuis in één grote kuip te smijten en is goed te wassen. Toen de verantwoordelijke dat zag vroeg die "en hoe gaat ge nu die tanden terug in de correcte monden krijgen?"

"Oei."

Enfin, laat ons zeggen dat die niet geslaagd was voor zijn stage.
Ik heb zelf eens 2 weken stage gedaan in een rusthuis op een dementenafdeling.
Ik moest een bewoner die moest plassen op het toilet zetten.
Geen probleem, fluitje van een cent.
Ik blijf daar bijstaan en plots zie ik echt alles gewoon naast die pot naar beneden op de grond lopen.
Ik begreep er niets van tot ik zag dat de man op een soort van opzetbril zat met daaronder een gesloten deksel 😅.
Gelukkig was dat in een relatief grote ruimte met vlak ernaast een open douche.
Dus alles makkelijk kunnen wegspoelen…
Nobody knew
 
Ik heb zelf eens 2 weken stage gedaan in een rusthuis op een dementenafdeling.
Ik moest een bewoner die moest plassen op het toilet zetten.
Geen probleem, fluitje van een cent.
Ik blijf daar bijstaan en plots zie ik echt alles gewoon naast die pot naar beneden op de grond lopen.
Ik begreep er niets van tot ik zag dat de man op een soort van opzetbril zat met daaronder een gesloten deksel 😅.
Gelukkig was dat in een relatief grote ruimte met vlak ernaast een open douche.
Dus alles makkelijk kunnen wegspoelen…
Nobody knew
Zalig, ik dacht dat ik de enige was die ooit zoiets had tegen gekomen.
 
Steekt madammeke haar hand op: "jamaar meneer gij zijt dat nu met ontdooide gelpacks aan het doen, wij gaan dat met bevroren gelpacks moeten doen en dan is dat toch veel zwaarder, dus moeten we er misschien beter 5 of 6 insteken?"

Ik: :unsure:

De rest: :rofl:
Wat wel kan is dat bijvoorbeeld iets dat niet vacuüm is ingepakt, er ook zoiets is als omgevingsvocht dat mee bevriest.

Ja dan zal het ontdooide produkt in dat geval, soms heel lichtjes minder wegen. Maar dat is dus niet omdat het produkt minder weegt maar door vocht dat mee ontdooit en verdampt.

Opmerking: Wat dit madammeke zegt is inderdaad onzin, ik zou er ook mee gelachen hebben :)
 
Wat wel kan is dat bij bijvoorbeeld iets dat niet vacuüm is ingepakt, er ook zoiets is als omgevingsvocht dat mee bevriest.

Ja dan zal het ontdooide produkt in dat geval, soms heel lichtjes minder wegen. Maar dat is dus niet omdat het produkt minder weegt maar door vocht dat mee ontdooit en verdampt.
Maar dat is zeker niet wat zij bedoelde.
 
Terug
Bovenaan