Beste werk fratsen/verhalen

Vroeger gingen wij s'middags met de collega's geregeld eten aan het stadion van ohl.
Op een dag zaten wij na een natte periode op de trappen van het oude stadion toen er een lijkwagen van u oude werkgever de parking (puur gras) van ohl kwam opgedraaid. Die lijkwagen begon daar talloze donuts te draaien alvorens weer te verdwijnen.

Je bent niet de enige die daar frustaties heeft opgelopen 😅
Ah dat verhaal kende ik nog niet 😀.

Wel ne ex collega die op weg was naar een begraafplaats, ziekenwagen achter hem met sirenes aan, opzij gegaan en er niks beter op vond dan achter de ziekenwagen iedereen mee voorbij te steken 🙄
 
Dat doet me aan iets denken. Enkele jaren terug deed ik research naar een product dat we mogelijk konden gaan inzetten bij klanten. Toen ik toelichting gaf aan de collega's was er wel enig gegniffel.

Kom er nog af en toe mee in aanraking en telkens zie ik wel iemand rondkijken van "ligt het nu aan mij of is dit toch een beetje grappig". Temeer wanneer we in het Engels bezig zijn.

Het product heet Mendix. Say it out loud.
Doet mij denken aan de classic
"'kheb een nieuwe terras aangelegd in den tuin met "assesteen"
"- ah ken die soort steen niet"

En dan laat je ze Googlen :unsure:
 
Ik heb een tijd gewerkt als consultant voor een multinational. Wij moesten naar klanten overal in Europa, Azië en het Midden Oosten om daar on premise serverinfrastructuur in orde te brengen en daar onze software op het installeren. Nu het enige probleem was dat het management gene klop deed en wij dus nooit werk hadden. Het zat daar vol met internationaal jong volk vol ambitie en die zaten zich allemaal dood te vervelen. Wij hebben letterlijk gezien hoe het management telefoons van klanten niet opnam terwijl ze op youtube zaten te zien.

Tegelijk hamerde het management wel constant op kleine nutteloze dingen. Wie 5 minuutjes eerder vertrok of durfde in een t-shirt te komen werken werd afgesnauwd. De grote bazin was een heel norse vrouw die elke dag in haar kantoortje kroop, de deur dicht trok en geen woord noch een blik deelde met niemand, behalve als haar eigen chef uit de hoofdstad op bezoek was. Dan was ze plots heel warm en maakte ze vriendelijke babbeltjes met iedereen. Wij noemden haar "the ice queen".

Als de grote chefs van HQ op bezoek waren werden schaamteloos voor onze ogen presentaties getoond over hoe wij 80% tewerkstelling hadden terwijl het met moeite 10% geweest zal zijn. Moraal was heel laag en iedereen die durfde klagen of er iets aan probeerde te doen werd op staande voet ontslagen.

Toen ik uiteindelijk mijn ontslag had gegeven heb ik beslist om op mijn laatste dag de situatie nog eens ludiek aan te kaarten. Het gezannik over de dress code had mij erg de keel uitgehangen dus had ik een deftig kostuum met das aangedaan maar wel met een paar leeuwensloffen erbij. :D We wisten gewoon dat het management razend ging zijn en veel collega's zijn speciaal extra vroeg komen werken om de show zeker niet te missen. ^_^

De collega's met wie ik de auto deelde wilden een paar foto's trekken maar ik wou tenminste tot aan mijn bureau geraken voor ik buiten vloog dus hadden we beslist om dat voor de deur te doen voor we binnen gingen. Terwijl ik daar stond te poseren kwam plots the ice queen uit de lift en zonder een woord te zeggen liep ze achter de "fotografen" door ons kantoor binnen. De fotografen hadden het niet gezien en ik kon mijn lach bijna niet inhouden.

Wanneer ik binnen kom zie ik direct al mijn rechtstreekse manager met een roodgloeiend hoofd uit the ice queen haar kantoortje komen en recht op mij af stappen. Ik doe alsof ik hem niet gezien heb, loop naar mijn bureau en ga zitten. Een paar seconden later is hij daar en krijg ik een hele scheld-tirade op mij waar ik kalmpjes op antwoord dat volgens mij dit kantoor een gevoel voor humor nodig heeft want het moraal is heel laag en er zullen nog mensen opstappen. Daarop draait hij zich om en roept hij luid in de zaal dat iedereen die er een probleem mee heeft het maar moet aftrappen. Geweldig leiderschap, dat. :rolleyes:

Hij vraagt of ik nog andere schoenen bij heb. Dat heb ik maar ik heb geen zin om daar nog een dagje mij te vervelen dus ik zeg nee en buiten vlieg ik. ^_^ Vrijwel meteen lopen nog een hoop collega's mee en gaan we met z'n allen gezellig iets drinken in een naburig café waar ik veel felicitaties in ontvangst mag nemen om eindelijk daar weg te zijn.

Op Linkedin zie ik dat alle collega's van toen nu ander en beter werk gevonden hebben. De filiaal is ondertussen onder ander management omgedoopt tot een sales centrum. Het was sowieso maar een kwestie van tijd voor het hogere management door ging hebben dat er daar iets niet pluis was.

Terwijl ik daar werkte heb ik soms ook nog mezelf wat werk bezorgd door zelf rechtstreeks contact op te nemen met de CEO's van de Belenux- en Scandinavië tak (wij zaten in Spanje). Zo ben ik een paar keer naar klanten in Nederland gemogen en een collega naar Zweden. In Rome en Istanbul zijn we ook nog aan de slag geweest via mensen van daar die ons opleiding gegeven hadden. Als we het management konden omzeilen was er werk voor ons. :rolleyes:

Door daar te werken heb ik ook aan de lijve ondervonden hoe realistisch een bore-out is. Daar heel de dag zitten maar gene fuck te doen hebben was super vermoeiend. Eigen projecten doen tijdens de werkuren was ook moeilijk want als ze dat door hadden werd ge uitgekafferd. Wat ik wel gedaan heb is veel op de Ubuntu-forums zitten en mensen daar helpen met hun vragen over Linux.
 
Van tijdens mijn academische carrière. Een Waalse student die zijn eindwerk (verplicht in het nederlands) nog eens door de spellingschecker stuurt.
Het ging over "ruitewissers", maar in de tekst stond dus overal "ruimtevissers".
 
Bij 1e werkgever eens last-minute naar Lyon moeten gaan voor 'internationaal' project (met collega)

Paar weken na terugkomst staat secretaresse van IT-baas aan onze bureau met afrekening van zijn kredietkaart (8000 euro) en ze vroeg of wij dingen met zijn kaart hadden betaald want er stonden bedragen op die ze niet kon thuisbrengen.
Wij wisten van niets dus even Google opengedaan en bleken quasi allemaal juweliers te zijn ...
Later hoor ik dat hij elke donderdag op de middag blijkbaar verdween met die secretaresse.

Zal mss aankopen voor zijn vrouw geweest zijn :laugh:
 
Ik heb de ietwat vreemde gewoonte om mijn hemd uit te doen als ik in de zomer naar het groot toilet ga. Ik kan niet goed tegen de warmte in zo'n wc-kotje en in zo'n slim-fit hemd heb ik dan een nog benauwder gevoel. Op zich niks mis mee dat ik graag in bloot bovenlijf mijn gevoeg doe, maar da's nu niet iets dat ik tegen collega's zeg.

Op een hete zomerdag In 2019 zat ik op kantoor, en mijn darmen gaven mij het signaal dat het tijd was om een wc op te zoeken. Ik ging naar het gelijkvloers, waar zich de beste wc's bevonden en waar het rustiger was dan op mijn eigen verdiep (ik zit ook niet graag in de stank van de vorige...).
Ook die dag was het verlaten in de wc-ruimte op het gelijkvloers. Ik stap een wc-kotje binnen, sluit de deur, knoop mijn hemd los en hang het aan de haak. Heerlijk, kakken in bloot bovenlijf!

Plots schrik ik van een bonk en zeer gehaaste voetstappen. Iemand die met diarree de wc's binnenloopt, dacht ik. Ik zat in het eerste kotje, het dichtst bij de deur.
In een split second kijk ik nog op van mijn smartphone en zie dat het SLOT NIET VAST IS -
*BAM* Die kerel snokt de deur van mijn wc-kotje wagenwijd open, ziet daar een naakte man met zijn broek op zijn enkels op de wc-pot zitten, gilt als een meisje (ik ook!), smijt die deur terug dicht. Ik hoor hem extreem haastig het tweede kotje open trekken en geen 5 seconden later hoor ik een vreselijke (diarree-) bom afgaan naast mij. Vervolgens stilte.

Ik heb mij daar snel uit de voeten gemaakt en we hebben nooit gesproken over wat daar in die wc's gebeurd is. Noch ik die om god weet welke reden naakt op een wc-pot op het gelijkvloers zat, noch hij die waarschijnlijk heel dat kot heeft ondergescheten.

Ondertussen werk ik bij een andere werkgever en kak ik enkel nog thuis.
 
Dat heb ik nog altijd als ik aan het babbelen ben en er komt een chef binnen, maar het is eigenlijk totaal geen probleem, maar dat zit er nog altijd in gedrild.
Haha, ik zou dat ook hebben.

Wat zou er eigenlijk gebeuren met protheses bij mensen dat ze cremeren?
Worden weggegooid. Dat kost nu ook geen arm en een been hé.

Ik heb de ietwat vreemde gewoonte om mijn hemd uit te doen als ik in de zomer naar het groot toilet ga. Ik kan niet goed tegen de warmte in zo'n wc-kotje en in zo'n slim-fit hemd heb ik dan een nog benauwder gevoel. Op zich niks mis mee dat ik graag in bloot bovenlijf mijn gevoeg doe, maar da's nu niet iets dat ik tegen collega's zeg.

Op een hete zomerdag In 2019 zat ik op kantoor, en mijn darmen gaven mij het signaal dat het tijd was om een wc op te zoeken. Ik ging naar het gelijkvloers, waar zich de beste wc's bevonden en waar het rustiger was dan op mijn eigen verdiep (ik zit ook niet graag in de stank van de vorige...).
Ook die dag was het verlaten in de wc-ruimte op het gelijkvloers. Ik stap een wc-kotje binnen, sluit de deur, knoop mijn hemd los en hang het aan de haak. Heerlijk, kakken in bloot bovenlijf!

Plots schrik ik van een bonk en zeer gehaaste voetstappen. Iemand die met diarree de wc's binnenloopt, dacht ik. Ik zat in het eerste kotje, het dichtst bij de deur.
In een split second kijk ik nog op van mijn smartphone en zie dat het SLOT NIET VAST IS -
*BAM* Die kerel snokt de deur van mijn wc-kotje wagenwijd open, ziet daar een naakte man met zijn broek op zijn enkels op de wc-pot zitten, gilt als een meisje (ik ook!), smijt die deur terug dicht. Ik hoor hem extreem haastig het tweede kotje open trekken en geen 5 seconden later hoor ik een vreselijke (diarree-) bom afgaan naast mij. Vervolgens stilte.

Ik heb mij daar snel uit de voeten gemaakt en we hebben nooit gesproken over wat daar in die wc's gebeurd is. Noch ik die om god weet welke reden naakt op een wc-pot op het gelijkvloers zat, noch hij die waarschijnlijk heel dat kot heeft ondergescheten.

Ondertussen werk ik bij een andere werkgever en kak ik enkel nog thuis.
Made my day. :laugh:


Vrouw werkte vroeger op de geriatrie. Kamer met 2 bedden, waarvan 1 persoon jarig was. Dus heel die kamer zit daar vol familie om te vieren. De andere ligt te knorren.

Vrouw gaat binnen om de persoon die ligt te slapen te verzorgen. Blijkt dat die helemaal niet lag te slapen en overleden was. Collega opgebeld en gordijntje tussen de bedden dicht. Om die familie geen trauma te bezorgen (ze zaten al een tijdje naast iemand die gestorven was) hebben ze, terwijl ze die persoon daar weg brachten, beginnen praten ertegen. In de zin van: 'alé Norbert, zet u maar recht, we gaan een andere t-shirt aandoen'. 'Goed zo Norbert'.

Edit: in onze productie was er een arbeider die 's morgens toekwam met last in de buikstreek. Met 2 moesten die een zware last tillen. Gaat netjes door de benen en zet kracht om z'n rug niet te belasten. Die stond recht en zei gewoon: 'ja lap, ik ga naar huis'. Had in z'n broek gescheten.
 
Dat doet me aan iets denken. Enkele jaren terug deed ik research naar een product dat we mogelijk konden gaan inzetten bij klanten. Toen ik toelichting gaf aan de collega's was er wel enig gegniffel.

Kom er nog af en toe mee in aanraking en telkens zie ik wel iemand rondkijken van "ligt het nu aan mij of is dit toch een beetje grappig". Temeer wanneer we in het Engels bezig zijn.

Het product heet Mendix. Say it out loud.
Da's gelijk den dezen. Die baas moet een memelord zijn dat kan nie anders: https://www.aars.be/ (Safe For Work, geloof het of niet).

Ik heb de ietwat vreemde gewoonte om mijn hemd uit te doen als ik in de zomer naar het groot toilet ga.
Ik doe dat ook, maar dan altijd. Enkel met een T-shirt aan kak ik. Een trui doe ik bv ook uit.
 
@kay-gell kan nie de enige zijn me kakverhalen he :laugh:

Jaren geleden vroeg een vrachtwagenchauffeur om onze toilet te gebruiken, wat we daarna aantroffen was voldoende om Rusland voorgoed uit Oekraïne te verdrijven, tot op heden is het mij nog steeds onduidelijk hoe je dat KAN verwezenlijken, zonder in te gortige details te vervallen kan ik enkel meegeven dat zelfs de zone onder de TL -verlichting besmeurt was. We hebben letterlijk de stroom uitgeschakeld en met een hogedrukreiniger alles schoongemaakt, gehuld in wegwerpkledij en een helm die je normaal gebruikt om te zandstralen.

Meteen ook het einde voor het publiek gebruik van de toiletten.
 
Laatst bewerkt:
Vorige werkgever was een tiran tot en met. Het was een sociale verplichting om 10u/week gratis overuren te doen. Vertrok ge vroeger, dan bekeek em u vies.
In de gang staan brullen tegen werknemers voor de minste pruts. Alles moest "ecologisch" zijn (maar zelf reed em in een auto die 20L/100km verbruikte). Iedereen was die zijn getier zo beu. Ge kunt ook normaal communiceren als er iets scheelt.
Werknemers werden om 22u nog opgebeld etc.

Hadden we eens een brief opgesteld naar onze klanten (werd dan bij de papieren factuur gestoken). Alleen was de brief op 2 pagina's afgedrukt (dus 2 enkelzijdige pagina's). Wij vonden dat nu geen drama, want het waren ook 2 brieven die een totaal andere boodschap hadden. Brief 1 was een officiele mededeling, pagina 2 was een promo voor een gloednieuw concept. Begon die te roepen tegen ons (collega en ik) "ELKE BRIEF DIE HIER VERTREKT MOET OPTIMAAL BENUT ZIJN! ZOWEL VOORKANT ALS ACHTERKANT MOET VOL INFO STAAN"
- "Jama, het zijn 2 totaal verschillende boodschappen. Lay-out gewijs zou het echt op niks trekken."
"LAYOUT? DA KAN MIJ NI SCHELEN, HET HAD OP 1 BLAD MOETEN STAAN GODVERDOMME! WE MOETEN ECOLOGISCH ZIJN *smijt em ALLE pagina's in het rond*" :laugh:
....Nuja, we hadden het intussen wel al 400-500x afgedrukt...
Ikke ineens "We gaan die brief nekeer aanpassen"...voorkant de tekst & achteraan de promo geplaatst...en terug 400-500x afgedrukt: "Zo beter voor u? Tis inderdaad ecologischer om het langs 2 kanten te bedrukken". Die kerel had mij toen kunnen vermoorden :rofl:


Zelfde werkgever... Zoals al vermeld was iedereen die kotsbeu.
De collega's waren wel tof, maar het management was rot. Soms werd verlof éénzijdig ingetrokken terwijl mensen hun verlof al hadden geboekt (na goedkeuring van HR). HR was ook geen vertrouwenspersoon, alles werd naar de WG doorverteld etc.
Is er plots dikke ambras tussen die werkgever en een werknemer, waardoor die ontslagen wordt...einde discussie, WG vertrekt...enkele andere werknemers gaan naar die collega toe. Zegt er ene "Ge gaat het u ni beklagen, X is echt ne klootzak van ne werkgever. Als ik iets anders zou vinden, zou ik hier ook rap vertrekken. Alleszins proficiat met uw ontslag zou ik zo zeggen"
...Bleek die WG in alle stilte te zijn teruggekeerd en had em heel dat gesprek gehoord :rofl:"Seg Y,Ik ontsla u ook bij deze" :rofl:
 
Hoofdaannemer met projectleider Op de werf.
Ik sta daar positief tegenover, helaas was die afgestudeerd ingenieur en sprak die niet tegen gewone arbeiders. Alle communicatie via mail naar mij als werfleiding.

Dus om 16.00 een e~mail in mijn box van dingen die zeker nog moeten gebeuren die werkdag. Terwijl mijn arbeiders nog hadden gevraagd moet Er iets dringend gebeuren vandaag? NeeNee…
S’anderdaags smorgens boze telefoon waarom de lijst niet was uitgevoerd.. Levering kon niet gebeuren enz..

Heel die werf liep verkeerd tegen 200km/h.

Toppunt was toen die 200m3 beton bestelde zonder betonpomp erbij en verwachte dat 3 arbeiders dat gingen plaatsen en polieren.
’want die 9m3 voor een fundering hebben jullie toch ook geplaatst’…
190m3 beton dus moeten annuleren, waarvan 50m3 mogen laten weggooien.

Enkele dagen later werkte die er niet meer..

Nog een goeike,

Op een lagere school moet een grote bouwput worden gegraven, de gasleiding is hiervoor omgelegd.
dus die leiding is omgelegd, ‘zaag die gasbuis PE dia 100mm maar door’’ zegt de hoofdaannemer.

Ik repliceer, ik ken die mop al, hier is mijn zaagmachine dat mag jij doen! (Degene die het doorzaagt draagt de verantwoordelijkheid)
Na wat gediscussier, neemt hij die zaagmachine En natuurlijk pffffffffffffffffffff. Gaslek.
godverdomme dit is een 2de aansluiting..
School evacueren, ik heel relaxt in mijn camionet gestapt. Bel maar als het opgelost is he!

Werken ook niet meer voor die aannnemer dat was altijd van die grapjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In mijn jonge dagen als karlader onze toer aan't afwerken in een Noord-Antwerps polderdorp. Komt er plots ne kerel wat geheimzinnig op ons af en stopt mij subtiel een briefke van 20 euro toe terwijl'm zo rondkijkt of niemand da ziet. "Ey, manne, kunde golle die doos daar ook meepakken?", wijzend naar een grote (1m³) kartonnen doos vol met papier. 'k Kijk zo naar mijne collega, die kijkt terug.. wij halen beiden onze schouders op.. pakken die doos op en kieperen die in de vrachtwagen, trekken een schuif en doos is weg. Die kerel met een duimke en ne knipoog "bedankt é manne" alsof'm den deal van zijn leven heeft gemaakt. En wij zijn gewoon verder gegaan met de rest onze papier/karton toer 🤷‍♂️

Toen ik karlader was, bestond er nog de aloude traditie om nieuwjaar te gaan wensen bij de burger. Dat gebeurt dan vaak in groepjes met de vaste kalraders/chauffeurs aangevuld met de reserve laders. Zijn wij in een betere buurt aan't bellen, komt er een collega van Kosovaarse afkomst naar mij "zeg, die mevrouw die vertrouwt dat ni en gelooft ni da'k van de vuilkar ben" Dus ik naar die mevrouw om die gerust te stellen dat we wel werkelijk van de vuilkar waren. Ik denk dat ze zich wat schaamde, want die gaf ons 50 euro fooi. Goed voor ons, ma'k had zoiets van.. jah, zien dat we hier niet teveel van die fratsen meemaken als ze allochtonen zien bellen en hen niet geloven. Tijdje later (in een iets volksere wijk aangekomen) bel ik ergens aan met de gebruikelijke boodschap "beste wensen van de mannen van de vuilkar". Die vrouw beziet mij zo van kop tot teen en reageert dan redelijk plat: "zedde gaaj na echt van de voojlkar?" waarop ik bevestig en dan wijs naar mijn collega's die een beetje verder in de straat stonden te bellen. Reactie van de vrouw: "amai, gaaj ziet der na zoe normaal eut!"

Ik was ook beëdigd ambtenaar en deed in de weekends mee aan acties tegen sluikstort. Er waren klachten voor sluiksort nabij een containerpark en er was ons opgedragen om er post te vatten om een oogje in't zeil te houden. Nu is die weg naar dat containerpark in't weekend vrijwel verlaten en valt het behoorlijk op dat daar twee mannen in een open combo zitten te wachten, zeker als er dan nog een groot logo van de gemeente op de zijkant op plakt. Maar goed, wij staan daar zoals opgedragen, stake out gewijs met een drankje en wat small talk, tot er een beetje voorbij ons een auto met aanhangwagen stopt. Stapt die kerel uit en begint de rekkertjes van zijn zeildoek los te maken aan de straatkant, dus met zijn rug naar ons. Is hij rond en bijna aan't einde, krijgt die ons in't oog en ziede die Abe Simpson gewijs zonder enige wijziging in gelaatsuitdrukking rustig alle rekkertjes terug vastdoen, instappen en wegrijden. Undercover FTW.
 
Terug
Bovenaan