Beste mini-reeksen

DaFreak

Well-known member
Crowdfunder FE
In huidige tijden waarin shows uit winstbejag maar blijven duren zijn limited reeksen die op voorhand exact weten wat ze willen vertellen vaak een verademing. Bij deze wil ik de leden hier eens bevragen wat naar jullie mening de beste limited tv reeksen ooit gemaakt zijn.

Mijn persoonlijke top ziet er momenteel prolly ongeveer zo uit;
  1. Band of Brothers
  2. Maniac
  3. Watchmen
  4. Midnight Mass
  5. DEVS
  6. Mrs. Davis
  7. Planetes
  8. Chernobyl
  9. Under the Banner of Heaven
  10. The Prisoner
Valt me op dat buiten The Prisoner al die reeksen vrij recent zijn dus als jullie weet hebben van oudere klassiekers, laat maar komen!
 
Naast degene die al genoemd zijn:
- Mare Of Easttown (topper!),
- The Pacific,
- The Plot Against America,
- We Own This City.

Nog enkele genietbare:
- Station Eleven,
- Trigger Point was wel cava hoewel ietsje voorspelbaar.

Zullen er nog zijn maar kom er niet meteen op.
 
Uiteraard een aantal uit jouw lijstje ook maar voor mezelf ga ik er deze ook aan toevoegen :

Die laatste 4 kon ik zeker smaken en die eerste 3 ken ik niet dus maar al direct op de watchlist gesmeten. 👌
Net zoals Night of en Sharp Objects (bedankt vliegende paardeman)

Shoutout to Mare of Easttown die valt prolly net uit mijn top. Ook Years and Years (dat enorm sterk begon maar wat verwaterde naar het einde), en Fargo. Ok, die laatste is technisch gezien geen limited reeks maar elk seizoen is wel een losstaand verhaal.

Ook Brand New Cherry Flavor was best genieten. Pakte hier niet helemaal maar doet altijd deugd om zo'n originele visies het scherm te zien halen.
 
Nog niet vermeld, "This is England".

De volledige show is net geen 14(?) afleveringen. Met een film als "preview" die al volledig op zichzelf werkt.

"The Knick" is nog zo'n parel die ik veel te weinig zie opduiken in lijstjes. 21 afleveringen.
Soundtrack van Cliff Martinez staat hier nog regelmatig op en Clive Owen speelt de rol van zijn leven.

The It Crowd en og Office qua comedy.
 
Laatst bewerkt:
The Knick is awesome maar 2 seizoenen en gecancelled voor er een echte einde kwam. :'(
IT Crowd en The Office zijn ook zalig maar met 10 seizoenen ook niet direct limited. 😅

Try harder Koonut! ;p


Moest zelf ook nog denken aan V, The Langoliers & The Shining. Passen in feite niet echt in een all time best lijstje maar door roze bril omdat ik ze als klein manneke gezien heb blijf ik die wel serieus apprecieren. :biglaugh:
 
The Knick einde was wel echt hoor, beetje.. hard, maar echt :p
Alvast een serie die ondanks langere plannen, nog steeds enorm demoeite is, en toch nog genoeg op een volwaardige noot weet te eindigen.
En ja, Office UK natuurlijk. The Langoliers was als 9 jarige kotter, een gruwelijke headfuck btw. Weken van slecht geweest.

Maar euhm, korter.. hmm. Ah ja, onlangs nog meegepikt op VRT, Des
2 afleveringen. Bij momenten hilarisch, maar vooral enorm fuckedup.
Wat win ik @DaFreak ?
 
Ga ik volledig mee akoord. The Knick is samen met Contagion voor mij het beste dat Soderbergh de afgelopen 15 jaar in elkaar gestoken heeft.

Added Des to watchlist. You win... erhz.... a gold star? ;p
raf,360x360,075,t,fafafa:ca443f4786.jpg

En binnekort nog is een resurrect van u fenomenale versus thread die al veel te lang onder het stof ligt. (y)
 
Zeg mannekes...we gaan hier toch The Queen's Gambit, Bodyguard, Godless en het eerste seizoen van True Detective toch niet vergeten zeker?


En Firefly?
 
Fargo: elk seizoen is een losstaande reeks op zich
Hetzelfde voor The Sinner
Persoonlijk vind ik dit geen miniserie want er zijn meerdere seizoenen, ook al staat elk seizoen op zich. Dit is een anthology reeks.
Daarom heb ik er bewust een aantal niet voor gekozen.
Zeg mannekes...we gaan hier toch The Queen's Gambit, Bodyguard, Godless en het eerste seizoen van True Detective toch niet vergeten zeker?


En Firefly?
Voor True Detective, zie mijn commentaar hierboven.
Van The Queen's Gambit gaat er nog een seizoen komen.
Godless gezien en ook al was het goed, ik vond het niet memorabel.
 
Persoonlijk vind ik dit geen miniserie want er zijn meerdere seizoenen, ook al staat elk seizoen op zich. Dit is een anthology reeks.
Daarom heb ik er bewust een aantal niet voor gekozen.

Voor True Detective, zie mijn commentaar hierboven.
Van The Queen's Gambit gaat er nog een seizoen komen.
Godless gezien en ook al was het goed, ik vond het niet memorabel.

Dan moet je er zelf The haunting of Bly Manor ook niet proberen in te steken he sloeber. 😁
 
Terug
Bovenaan