Beste mini-reeksen

Dat gerucht van The Queen's Gambit season 2 duikt af en toe eens op (zelfs met hoofdletters "officially confirmed"), maar da's iets dat een hardnekkig leven leidt en waar Netflix zelf niet van op de hoogte is. Berg je hoop dus maar op. Het stopt allerlei zelfverklaarde "Netflix news" sites en accounts er niet van om het elke maand nog eens te herhalen zodat je in een vicieuze cirkel zit te wachten op afleveringen die nooit komen.
 
Met zulke redeneneringen moet je echt de gemeentepolitiek in. The Haunting series zijn op zichzelfstaande verhalen met eigen acteurs, de seizoenen van True Detective en Fargo zijn dat ook. Klaar. 😄
Dan zal ik Haunting schrappen! 😜
Met die redenering kan ik bij wijze van spreken ook American Horror Story toevoegen en daar zal al +10 seizoenen van, ook elk seizoen over iets anders. Enfin, agree to disagree 😋
Dat gerucht van The Queen's Gambit season 2 duikt af en toe eens op (zelfs met hoofdletters "officially confirmed"), maar da's iets dat een hardnekkig leven leidt en waar Netflix zelf niet van op de hoogte is. Berg je hoop dus maar op. Het stopt allerlei zelfverklaarde "Netflix news" sites en accounts er niet van om het elke maand nog eens te herhalen zodat je in een vicieuze cirkel zit te wachten op afleveringen die nooit komen.
In dat geval hoort het er zeker bij aan het lijstje!
 
Dan zal ik Haunting schrappen! 😜
Met die redenering kan ik bij wijze van spreken ook American Horror Story toevoegen en daar zal al +10 seizoenen van, ook elk seizoen over iets anders. Enfin, agree to disagree 😋

In dat geval hoort het er zeker bij aan het lijstje!

De grap is dat ik u bij American Horror Story gelijk zou geven omdat ze dezelfde acteurs gebruiken en het vaak in het zelfde universum speelt. 😆
 
Small Axe
The Night Of
Devs
Mare of Easttown
Dekalog
Generation Kill
The Plot Against America
Show Me a Hero
Band of Brothers
Station Eleven
Fanny & Alexander
Chernobyl
Maniac
Beef
The Night Manager
Lonesome Dove
Mrs. Davis
 
Van eigen bodem vond ik deze ook zeer sterk (naast De Dag en Van Vlees en Bloed die al vermeld zijn):
Studio Tarara
Tabula Rasa
Quiz Me Quick
1985

Edit: Ik kijk veel liever dergelijke mini-series of series die (gepland) een mooi afgerond verhaal vertellen in 2-3 seizoenen (zoals Dark bvb).
In plaats van het typische uitmelken van series die na enkele seizoenen een schim worden van zichzelf.
 
Laatst bewerkt:
Dopesick lees ik hier nog nergens.
John Adams (over het ontstaan van de VS) vond ik ook erg goed, met Paul Giamatti.
Oh en natuurlijk dit pareltje: When they see us.
 
Ik dacht altijd dat "mini-reeksen" slechts 4 of 5 afleveringen waren, maar hier staan dus ook series met meer afleveringen die je als "anthology" (cfr. True Detective S01) kan beschouwen.

Eentje die hier nog niet staat, maar die ik wel de moeite vond - ook omdat het boek sterk is:

Parade's End.
 
Thanks all, heb er hier al meer dan een paar op de watchlist kunnen zetten! 👌


Recenter kon ik trouwens ook Mrs. America & 1883 wel apprecieren. Vallen ook net buiten mijn top 10 maar best de moeite.
Oh en natuurlijk Garth Marenghi's Darkplace! How could I forget. ^^
 
Terug
Bovenaan