Beste 'cloud' schijf

Met aandacht dit topic gelezen, ik ben ook op zoek naar cloudopslag na recente crash van harde schijf. Ik wil geen manuele back-ups meer nemen en dit lijkt de beste manier hiervoor. Ik ben geneigd naar OneDrive omdat ik hier voor het werk ook mee werk, maar maximum daar is 1TB wat dan weer te weinig is. Met family kan je 6x1TB nemen maar dan moet je ook 6 accounts nemen, dat is me te ingewikkeld.
Ik heb de Office-programma's al via mijn werk, dus daar moet ik het ook niet voor doen. Ik twijfel nu concreet tussen vier zaken:

  1. Google Drive: 2TB (zou nipt voldoende zijn), komt op €120 per jaar, maandelijks te betalen
  2. pCloud: 2TB komt nu op €399 voor levenslang (is dit interessante prijs? Ze doen alsof het promo is in elk geval)
  3. IceDrive: 3TB voor €449 levenslang (zou ook promo zijn nu), hier dus iets meer ruimte
Welke van de drie zouden jullie me aanraden? Ik ben meest geneigd naar pCloud, maar vrees enkel dat zo'n dingen plots kunnen stoppen en dat ik dan data kan kwijt zijn. Google Drive biedt op dat vlak meer zekerheid denk ik dan. Het lifelong aspect spreekt me wel aan omdat het dan niet weer een extra abonnement is.

Alvast bedankt voor jullie mening!

Groeten
 
Ik ben geen fan van die lifelong abonnementen.
Als je al bereid bent om 400/450 euro in één keer af te leggen, zou ik eerder kijken om een Synology met twee harde schijven te kopen.
 
iCloud for Windows is inderdaad dikke brol.

Ik heb mezelf voor 6.1€ per maand Microsoft 365 Business Basic aangeschaft en dat geeft mij 1 TB op onedrive inclusief versie historiek backups enz, en een professionele email box van 50GB in de cloud met onbeperkt aantal aliassen, Calender, Teams, webversies van Office enz. Bij men beste aankopen van het jaar. Als je een BTW nummer hebt of kleine onderneming dan is het al helemaal een nobrainer. Desktop versies van Office koop ik wel via een of andere OEM website voor 20€.

En die onedrive app op mijn iphone werkt ook redelijk goed. Het enige vervelende is dat de foto's en backups van de iphone ook niet vanzelf gebruik maken van onedrive storage. Dus alleen voor dat heb ik nog een abbonnementje van 1€ per maand 50GB iCloud storage bij apple. Maar die foto's op mijn pc krijgen dat doe ik puur via de website van icloud of via usb kabel en niet met een sync tool.

Zonder eigen firma zijn 365 Family (99€ per jaar maar met volwaardige office versies bij en voor 6 personen) en 365 Personal (69€ per jaar maar met volwaardige office versies bij) mogelijks nog interessantere producten, maar daar krijg je dan dus geen email box bij en geen Teams.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mij een abonnement van Synology C2 aangeschaft van zodra ze met hun cloud-oplossing op de markt kwamen. Naadloos geïntegreerd met m'n NAS. Ik betaal nu zo'n 27 EUR / maand voor 3Tb. Maar het is geen Google Drive, OneDrive, Dropbox principe. Het zijn echte back-ups, die volledig naar je hand kan zetten.
 
Ik ben geen fan van die lifelong abonnementen.
Als je al bereid bent om 400/450 euro in één keer af te leggen, zou ik eerder kijken om een Synology met twee harde schijven te kopen.

En kan je ook zeggen waarom je geen fan bent van die lifelong abo's? Puur om de redenering te kunnen volgen.
 
Ik heb mij een abonnement van Synology C2 aangeschaft van zodra ze met hun cloud-oplossing op de markt kwamen. Naadloos geïntegreerd met m'n NAS. Ik betaal nu zo'n 27 EUR / maand voor 3Tb. Maar het is geen Google Drive, OneDrive, Dropbox principe. Het zijn echte back-ups, die volledig naar je hand kan zetten.
Zoiets kunt ge ook op 2 manieren lezen natuurlijk

"het is geen onedrive, het zijn echte backups die je volledig naar je hand kan zetten"

is vaak ongeveer hetzelfde als

"er is een proprietery Synology software nodig die backups mee in te stellen, je hebt geen native access tot die bestanden zonder synology tools te gebruiken via uw NAS of via een webbrowser, je hebt geen snel toegankelijke file-historiek van onbeperkt aantal versies laat staan via Office of Verkenner zoals ingebouwd zit in Onedrive, offloading van bestanden naar de cloud kan je niet zomaar in 1 klik, je hebt geen automatische soft-prullenbak in de cloud waar alles nog eens 3 maanden in blijft zitten, er zijn geen cloudsharing-opties meegeleverd het is puur backup, je moet het allemaal manueel instellen en opvolgen" enz...

Naadloos geintegreerd met uw NAS ja maar niet naadloos geintegreerd met de eindgebruiker.
Waardoor ik me afvraag wat er dan eigenlijk nog overschiet van dat "het is veel beter je kan alles naar je eigen hand zetten".
 
Laatst bewerkt:
En kan je ook zeggen waarom je geen fan bent van die lifelong abo's? Puur om de redenering te kunnen volgen.

1)
In tech worden zo'n bedrijven snel van eigenaar veranderd of gaan ze failliet.
Kijk naar Lastpass bijvoorbeeld hoe de kwaliteit daar in mekaar is gestuikt na verkoop van het bedrijf. :p
Wat er bij zo'n bedrijven gebeurt, is dus dat ze verkocht worden in X jaar en de kosten serieus genepen worden totdat je downloadsnelheid of uploadsnelheid tergend traag wordt zodat je cloudstorage eigenlijk waardeloos wordt.
Of het bedrijf gaat failliet en weg data. Want hetgeen die bedrijven doen is gewoon ruimte huren bij een ander. Die hebben geen eigen servers. Ik vermoed dat customer support ook uitbesteed is. :p.

Voorbeeld:
90 dollar voor 10tb lifelong :p. Review op trustpilot 1,8 op 5

4/5 maar 20% van reviews 3 of lager.


Of Icedrive:
Bedrijfsdetails: https://find-and-update.company-information.service.gov.uk/company/09592242/filing-history
Hoe betrouwbaar is dat op lange termijn? Hoe lang vertrouw je dat dit bedrijf zal bestaan?
zie :

28 Feb 2022 Micro company accounts made up to 31 May 2021

80.000 pond nettoactief op mei 2021. Hoe lang kan je daarmee een customerservice en servers huren? Lijkt mij op het moment dat ze geen nieuwe klanten meer aantrekken dat de boel snel opdroogt.
 
Terug
Bovenaan