10 jaar is niet “een paar jaar”. Investeringen dat 10 jaar duren om zich terug te verdienen dat noem ik geen investeringen, kunt dat wel doen voor het milieu ja. Als je die 2000€ initiële inleg belegd had op de beurs dan had je na 10 jaar waarschijnlijk 3000€ of meer, terwijl met uw regenpomp heb je na 10 jaar 0€ bijverdiend. Zonder dat mijn huis vol extra leidingen ligt en ik moet opletten dat mijn WC nog wel werkt als het ff niet geregend heeft.
In het geval van uw berekening dan nog, die ook nog veel te conservatief is en aanneemt (put + pomp + keuring 1350€) dat iemand al uw binnenleidingen, buitenleidingen, en pompaccessoires, filters, kraantjes, elektriek... wel komt leveren en op maat installeren voor 650€. Dat denk ik niet. Als je iemand kent die dat doet graag firma doorgeven in PM dan vraag ik direct offerte.
Uw waterpomp kan na 10 jaar ook vervangen moeten worden. Er kunnen lekken aan uw zuig of pers leidsysteem komen die ook moeten bekeken worden (zeker als je "alles zelf gedaan hebt"), uw filters moeten gekuisd worden zowel aan uw pomp als naar uw put, uw put moet gekuisd worden om de 5 jaar, uw filters vervangen...
Uw tuin sproeien met putwater in de zomer zal trouwens rap gedaan zijn met een tankje van 10.000L, je kunt 4 dagen sproeien en daarna kan uw gazon gelijk alle buren verdorren. Bovendien als er sproeialarm is, wat de laatste jaren bena altijd is, mag je niet sproeien zelfs niet met putwater. Stel dat je u niks zou aantrekken van "illegaal" sproeien ondanks zo'n alarm, kan je veel goedkoper een boring laten steken die al even illegaal is en veel minder kost, veel simpeler is en geen limiet van 10.000L heeft (let op ik raad hier geen illegale activiteiten aan! niet doen!).
Veel miseri voor heeeeel weinig opbrengst.